Do „operace Talgo“ vstupuje další český hráč. O výrobce rychlovlaků má zájem Strnadova CSG
Vozy od společnosti Talgo. Ilustrační foto: Talgo![Vozy od společnosti Talgo. Ilustrační foto: Talgo](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/02/talgo.jpg)
![Vozy od společnosti Talgo. Ilustrační foto: Talgo](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/02/talgo.jpg)
Po plzeňské Škodě dostalo španělské Talgo další nabídku z Česka. O know-how rychlovlaků však dál usilují i Poláci a Indové.
DALŠÍ UPDATE: Po polském PFR z „operace Talgo“ vycouval i indický uchazeč Jupiter Wagons.
Španělská média už otevřeně spekulují, že je takřka jisté, že novým vlastníkem Talga se stane španělskou vládou protlačovaný domácí subjekt Sidenor.
https://cincodias.elpais.com/companias/2025-02-13/la-polaca-pfr-y-la-india-jupiter-descartan-desafiar-al-gobierno-con-opas-sobre-talgo-que-se-desinfla-en-bolsa.html
Úspěch CSG by byl v současné fázi procesu už vyloženým překvapením, ale nikdy neříkej nikdy…
Definitivně se má rozhodnout zítra, tj. v pátek 14.2.
VELMI ČERSTVÝ UPDATE: Polský státní fond PFR upouští od plánu ucházet se o nákup Talga
https://www.reuters.com/markets/deals/polish-state-owned-fund-pfr-drops-plan-bid-talgo-expansion-reports-2025-02-13/
…Od té doby ale akcionáři Talga požadují od nových zájemců dorovnání maďarské nabídky. Ti ji ovšem považují za nadsazenou a nabízejí méně….CHÁ-CHÁ, tak Maďaři jim smrděli, ale peníze dobrý
To je snad normální a racionální jednání.
To by byla pecka. Strnad umí. Ještě by mohl koupit časem i Škodu, která se pod PPF spíše trápí a už prodala za cca 4 mld. i logo Škodě auto a stejně se bude jmenovat jinak. Říká se, že svého času Kellner koupil Škodu jen na truc Křetínskému, což asi odpovídá i tomu, jak ji PPF vlažně rozvíjí. Paní Renátka pak vztah ke strojírenství nemá žádný, ta je spíše na služby, což jen potvrdila nedávná akvizice Hiltonu v Praze.
Já teda slyšel přímo z útrob PPF jinou verzi vztahující se k akvizici Škodovky. Ta říká, že Petr Kellner v době nákupu svou vizi rozvoje Škody měl, ale s jeho nečekaným úmrtím veškerá aktivita v tomto směru vyhasla. Je pravdou, že paní Renáta strojírenství nerozumí, bere ho za příliš komplikovaný a kompetitivní obor s mizernou marží ,a snažila se proto v posledním roce a kus Škodu prodat hned několikrát (prozatím vždy neúspěšně). Co se týče Strnadova zájmu o Talgo, jde o celkem překvapivý tah s ne příliš vysokou pravděpodobností na úspěch (vzhledem k silnému tlačení domácího investora ze strany španělské… Číst vice »
Občas ke mně také proteče nějaké insider info z PPF a souhlasím s tím, co píšete. Jinak s tím nákupem na truc si srandu nedělám, ale věřím, že zároveň Kellner určité plány a vizi pro Škodu měl. Zajímalo by mě, jak by se potencionálně vyvíjela akvizice závodů Bombardierů ve Francii, do které Kellnerovo úmrtí vstoupilo a ze které také zbyla jen pachuť. Skoro si dovolím zaspekulovat, že kdyby Strnad ve Španělsku uspěl, nákup Škody by pak byla již mnohem jasnější věc a v podstatě by Talgo koupil místo Škody. Ale jak píšete, spíše je nepravděpodobné, že uspěje. Na druhou stranu… Číst vice »
Pardon. Jeden závod Bombardieru byl ve Francii (Reichshoffen) a druhý byl v Německu (Hennigsdorf).
Proč ty mínusy 🙂 Prodej těchto závodů byl součástí podmínek Evropské komise, když Alstom převzal vlakovou divizi Bombardieru.
Z mínusů si nic nedělej. Občas do diskusí na tomto webu dorazí mínusoví spameři, kteří se vyžívají v tom, že mínusují všechno, co jim přijde pod ruku 😉
Ode mne za odoraci toho mafiána Strnada.
Stejně, jako nick „benly“.
Dobrý den, nejsem odborník v tomto oboru a chtěl bych využít vašeho rozhledu k fundované odpovědi na otázku:
– Jak velký problém pro potenciálního kupce podílu jsou hrozby vysokých pokut od španělského Renfe a německých DB?
Napadá mně, že pokud by podíl koupil „španělskou vládou protlačovaný domácí subjekt Sidenor“, tak by možná sankce ze strany státního Renfe mohly být podstatným způsobem redukovány do symbolických částek, aby se vlk nažral a Talgo to moc nepoškodilo. To je ale pouze moje laická domněnka k napadení a vyvrácení, nebo potvrzení.
Ona tomu nerozumí. Ale hlavně že ji vlastní
Myslím, že osobně jí způsob, jakým se dostala do pozice vlastníka, úplně nevyhovuje.
Tak snaží se to prodat. Co má dělat víc? Darovat to vám?
Jediné, co Strnad umí, je za peníze českých daňových poplatníků rozmnožovat majetek jeho pofidérní rodinky. Bez obchodů se státem přes na něj napojené politiky (kde skončil Hamáček?) by byl dál jen kšeftař se starým železem.
Největší sponzor prezidentských kampaní Miloše Zemana, kterému se tato investice více než stonásobně vrátila – z pár milionů desítky milard do vlastní kapsy. Vy a podobní koblížci tomu navíc tleskáte.
Jistě, jeden z nejúspěšnějších podnikatelů české historie s impériem, které za loňský rok dosáhlo s nejvyšší pravděpodobnosti tržeb blížící se nebo dokonce mírně přesahující hranici 100 mld. Kč se ziskovostí EBITDA na úrovni 10+%, umí pouze to, že „za peníze českých daňových poplatníků rozmnožuje svůj majetek“… 🙂
Vím, že nenávist průměrného českého človíčka vůči podnikatelům je zakořeněna pořádně hluboko, ale přesto mě míra této nenávisti (či závisti?) dokáže čas od času stále překvapit 😉
To je tady v té místní komunitě komentujících „odborníků s mastnou hlavou u piva“ dlouhodobě naprostý standard… Čest výjimkám jak jsi ty…
Milý odborníku s umytou hlavou a jistě trendy účesem – co přesně z toho, co jsem výše o Strnadech napsal, není pravda?
Za penize daňových poplatníků určitě v USA neskoupil výrobce patron, lháři.
Kde na tu akvizici vzal peníze?
Vytisknul je, nebo „vydělal“ na míru šitými kšefty s Armádou ČR, kterou platí daňoví poplatníci v tomto státě?
Proboha, uvědomujete si vůbec, že CSG je dnes globální společností, která většinu zakázek už drahnou dobu realizuje mimo ČR?
Ale zaslepená nenávist bez ohledu na fakta Vám jde skvěle, to je třeba uznat 😀
„Za každým velkým majetkem se skrývá zločin.“ Tohle bohužel u nás platí pro víc jak půlku nejbohatších lidí. To že teď už mají v naprosté většině legitimní byznis na tom nic moc nemění. Ale co bylo bylo, teď už nezbývá než fandit a doufat, že ty penězovody na AČR a další složky státu už pomalu skončí.
Ano, je pravda, že dnes už ty státní kšefty nepotřebují tak, jako kdysi.
Erár jim dál „vydělat“ prvních deset milard a potom už to jde samo.
Jak asi získal „starý“ Srnad v 21 letech povolení k mezinárodnímu obchodu se zbraněmi?
A k tomu fandění ohledně penězovodu AČR. Za současné vlády se nic nezměnilo, což je hlavní důvod konfliktu mezi generálem Řehkou a Černochovou, přes kterou ODS tlačí právě Strnady. Přijde Babiš, vrátí se Metnar a bude to úplně stejné.