Do Opavy dorazily nejlevnější trolejbusy za posledních dvacet let. S tureckou karoserií

Trolejbus Škoda T'CITY 36 Tr pro Opavu. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda T'CITY 36 Tr pro Opavu. Foto: Škoda Group

Opava je druhým městem, kde Trolejbus Škoda T'CITY 36 Tr bude jezdit.

V ulicích Opavy se brzy v provozu objeví tři nové nízkopodlažní trolejbusy Škoda T’CITY 36 Tr. Jejich výrobce, společnost Škoda Electric, je včera přivezla do areálu Městského dopravního podniku (MDPO) v Opavě.

O dodávce trolejbusů informovala Škoda na sociálních sítích. Opava je druhým městem, kde tento typ trolejbusů s karoserií od turecké sesterské společnosti Temsa bude jezdit. Podle posledního vývoje může být i posledním městem, kde tyto trolejbusy jezdí: Škoda se po experimentu s tureckým výrobcem vrací ke spolupráci se SOR Libchavy a Solarisem, stejný model už v žádné soutěži nenabídla.

Škoda Electric se stala vítězem soutěže na dodání tří nízkopodlažních trolejbusů pro MDPO loni v květnu První tendr kvůli diskriminačním a nezákonným podmínkám zrušil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Opakování přineslo nejnižší cenu za dvanáctimetrový trolejbus na českém trhu od roku 2004.

V soutěži byl ještě SOR Libchavy. Cena v soutěži výrazně klesla: proti odhadovaným 11,33 milionu korun za vozidlo nabídla Škoda 8,49 milionu korun. SOR nabídl 9,05 milionu korun za jeden trolejbus. Když v Opavě soutěžili trolejbusy shodných parametrů v roce 2019, jeden vyšel na 11,52 milionu korun. Podle dostupných informací byly naposledy tak levné trolejbusy na českém trhu v roce 2004 při soutěži v Pardubicích.

Trolejbus Škoda T'CITY 36 Tr pro Opavu. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda T'CITY 36 Tr pro Opavu. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda T'CITY 36 Tr pro Opavu. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda T'CITY 36 Tr pro Opavu. Foto: Škoda Group
Tagy MDPO Městský dopravní podnik Opava Škoda Electric Škoda Group Škoda T'CITY 36 Tr
47 komentářů