Do Olomouce dorazila zatím nejdražší sólo tramvaj v historii dopravního podniku, ten ji ukáže v lednu
Nová tramvaj EVO1/o v Olomouci. Foto: Zdopravy.cz
Postupně do města dorazí devět nových tramvají.
Postupně do města dorazí devět nových tramvají.
To je skvost.
Úplný hnus. Ještěže už jezdím autem!
Jen aby bylo jasno v pojmech:
Oboustranná tramvaj má dveře na obou stranách.
Obousměrná tramvaj má na obou čelech stanoviště řidiče.
V tomto případě se jedná o oboustrannou jednosměrnou tramvaj. Spojením dvou takovýchto vozů zadky k sobě, tzv. PX, vznikne obousměrná souprava.
Jsem si říkal, kde má stanoviště. A ta cena je tedy za půlku nebo za celou tramvaj?
Praha kupuje jednosměrnou tramvaj o dvojnásobné délce za 83 miliónů. Takže na podobnou délku 2 vozy tramvaje Evo je cena 70 miliónů. Brno kupuje obousměrné tramvaje opět v podobné délce za 75 miliónů. V tomto srovnání vlastě Olomouc dost ušetřila.
Vzhledem k inflaci je to v podstatě normální cena.
Rád bych v článku viděl alespoň naznačené srovnání, kolik stojí podobná tramvaj od Modertrans (nedávno je kupovaly minimálně Katowice a Woltersdorf), a nebo kolik stojí obousměrné článkové tramvaje standardní velikosti kupované českými městy.
Uz taky podrazili. Viz aktualni zakazka z Katovic, resp. z Chorova.
Podrazili nebo podražili? Čeština je svině, bacha na to 😛
Hezké že v Olomouci nad svými úvratěmi narozdíl od Prahy přemýšlí.
V Praze jsou ty úvratě dočasné. Nemá cenu kupovat nové oboustranné tramvaje.
Nemá? No já Vám tedy nevím, ale v Bohnicích má být úvrať (někdo tu sdílel pár měsíců zpět projektovou dokumentaci), na Pankráci pravděpodobně bude ještě dlouho také, plus se dají očekávat výluky, kde budou obousměrné vozy potřeba. 😀
Nejsou i to vesměs jen dočasné úvratě, kdy dlouhodobě se počítá s dalším prodloužením těch tratí?
To že „dočasné“ je často podle sovětského vzoru a město by nové obousměrné tramvaje dost potřebovalo, to je jiná věc.
Praha má natolik rozsáhlou síť, že vždycky bude potřeba mít někde dočasnou úvrať…
Dočasné možná, ale pak bude dočasná úvrať zase jinde. Nebo se snad plánuje ukončení oprav a údržby sítě?
Jen na údržbu by jim možná mohly stačit i ty současné KT8, ale jakmile se do toho začnou přidávat různé dlouhodobě dočasné úvratě, tak je problém.
Jak dlouho budou současné KT8 stačit? Vyrábět novou vozovou skříň jako náhradní díl je nesmysl.
Za chvíli nebude ani ta U Kapličky a vznikne ve Slavoníně smyčka
Ta chvíle bude ale asi chvilku trvat 🙂
Pokud jako “za chvíli” berete horizont 10+ let, tak pravděpodobně budete mít pravdu.
Tak myslím že to je prostě o prioritách a možnosti kolik toho koupit. V Praze je podstav jednosměrných vozů (tratí pomalu přibývá) a cca 40% flotily jsou bariérové T3. Ty šroty KT by také chtělo doplnit/vyměnit nicméně to je pořád cca 65 z 1000 tramvají.