Do Německa mají zajíždět italské rychlovlaky, chystá se návrat linky Řím – Mnichov

Jednotka FrecciaRossa 1000 v Miláně. Foto: Jan SůraJednotka FrecciaRossa 1000 v Miláně. Foto: Jan Sůra

V úvahách dopravců je i prodloužení linky až do Berlína.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Parádička. Tahle jednotka se kolem roku 2065 objeví v Praze na hlavním.
Kolem bude pobíhat partička potentátů s tím, že už brzy u nás.

Jiří Kocurek

Stejně to nebude jezdit z Plzně přes Mladotice a Kralovice na letiště Kateřiny Jacques na Ruzyni.

Pedro72

Na sever od Verony si tedy Frecciarossa odpočine :-). S horami výkonově nemá problém a rychlost nebude mít kde uplatnit, přes Brenner a od Wörgelu do Mnichova se bude vysloveně loudat. O jednu velkou výhodu tady rychlovlak přichází – možnost díky rychlosti pendlovat v rychlém taktu na velkých vzdálenostech. Bude v Rakousku a Německu trávit poměrně hodně času.
Ale zase zvládne úvrať ve Veroně a Florencii.

Robert Šalda

2026 plánují, že tam začnou ty vlaky jezdit a v roce 2028 by brennerský tunel měl jít do provozu. Tak snad jen dva roky provozu přes kopec.

Luboš Beneš

Souhlas, a od Insbrucku do Worgelu sice po novém, ale s panoramaty tunel nebo betonová zeď.

Jiří Kocurek

Jak s cedníkem: Zalepíš, necedí. Naběračku?

Georg

to chci videt tuhle legraci na brenneru. 🙂

mgr.pavel

Na Brenneru ji uvidíte sotva 2 roky, později již nejspíš bude v provozu úpatní tunel 😉

Cjirka

Na té trase má jezdit ještě ÖBB s novými railjety. Tak to tam bude jezdit něco asi každou hodinu. Potencial ta trasa má každopádně.

Jan

Ale je tam problém s kapacitou mezi Wörgl a Rosenheim.

Georg

je tam dvouhodina, ktera minimalne v lete nestaci.

Jan

Brenner je velká romantika, ale asi by to dávalo větší smysl až po zprovoznění úpatního tunelu…

Georg

asi tak nejak…

xyz

Po tom roce 2008 to vůbec dopadlo zajímavě – vlaky mezi Mnichovem a Veronou/Boloňou jezdily výhradně s německými/rakouskými vozy a i v jejich názvu bylo „DB – ÖBB“ značící, že jsou provozovány v kooperaci obou dopravců, zato zcela bez účasti italské strany.

Po dlouhých letech by tedy došlo v této věci ke změně – znovu se zapojením italských FS do této linky.

Georg

tak to bylo na zacatku spoluprace. dneska na nem trenitalia ma vlakovou cetu a asi i lokomotivu, kterou jako spravna modrogumni banda na hranici prepraha.
jinak ten db-obb ec dodnes jezdi stare rakouske rychlikove vozy, vypada to jako jancura bez wifi a palubniho servisu.

Anonymní alkoholik

Vlakovou četu tam možná má, ale celou trasu z Mnichova do Boloni/Verony/Rimini jede ÖBB 1216.

Luboš Beneš

Já tam zažil rakouský jídelák v pohodě, jen na Brenneru při přepřahu zavřeli na 15 minut kuchyň. Daleko hezčí je cesta skrz Alpy z Italie do Vídně přez Semmering a Tarvisio. To je celou cestu na co koukat, na Brenneru z Insbrucku k Mnichovu nuda.

Robert Šalda

Někdy v roce 2011, když jsme jeli EC přes Brenner tak na italském úseku byla vlaková četa od Trenord.