Do Německa mají zajíždět italské rychlovlaky, chystá se návrat linky Řím – Mnichov
Jednotka FrecciaRossa 1000 v Miláně. Foto: Jan Sůra
V úvahách dopravců je i prodloužení linky až do Berlína.
V úvahách dopravců je i prodloužení linky až do Berlína.
Parádička. Tahle jednotka se kolem roku 2065 objeví v Praze na hlavním.
Kolem bude pobíhat partička potentátů s tím, že už brzy u nás.
Stejně to nebude jezdit z Plzně přes Mladotice a Kralovice na letiště Kateřiny Jacques na Ruzyni.
Na sever od Verony si tedy Frecciarossa odpočine :-). S horami výkonově nemá problém a rychlost nebude mít kde uplatnit, přes Brenner a od Wörgelu do Mnichova se bude vysloveně loudat. O jednu velkou výhodu tady rychlovlak přichází – možnost díky rychlosti pendlovat v rychlém taktu na velkých vzdálenostech. Bude v Rakousku a Německu trávit poměrně hodně času.
Ale zase zvládne úvrať ve Veroně a Florencii.
2026 plánují, že tam začnou ty vlaky jezdit a v roce 2028 by brennerský tunel měl jít do provozu. Tak snad jen dva roky provozu přes kopec.
Souhlas, a od Insbrucku do Worgelu sice po novém, ale s panoramaty tunel nebo betonová zeď.
Jak s cedníkem: Zalepíš, necedí. Naběračku?
to chci videt tuhle legraci na brenneru. 🙂
Na Brenneru ji uvidíte sotva 2 roky, později již nejspíš bude v provozu úpatní tunel 😉
Na té trase má jezdit ještě ÖBB s novými railjety. Tak to tam bude jezdit něco asi každou hodinu. Potencial ta trasa má každopádně.
Ale je tam problém s kapacitou mezi Wörgl a Rosenheim.
je tam dvouhodina, ktera minimalne v lete nestaci.
Brenner je velká romantika, ale asi by to dávalo větší smysl až po zprovoznění úpatního tunelu…
asi tak nejak…
Po tom roce 2008 to vůbec dopadlo zajímavě – vlaky mezi Mnichovem a Veronou/Boloňou jezdily výhradně s německými/rakouskými vozy a i v jejich názvu bylo „DB – ÖBB“ značící, že jsou provozovány v kooperaci obou dopravců, zato zcela bez účasti italské strany.
Po dlouhých letech by tedy došlo v této věci ke změně – znovu se zapojením italských FS do této linky.
tak to bylo na zacatku spoluprace. dneska na nem trenitalia ma vlakovou cetu a asi i lokomotivu, kterou jako spravna modrogumni banda na hranici prepraha.
jinak ten db-obb ec dodnes jezdi stare rakouske rychlikove vozy, vypada to jako jancura bez wifi a palubniho servisu.
Vlakovou četu tam možná má, ale celou trasu z Mnichova do Boloni/Verony/Rimini jede ÖBB 1216.
Já tam zažil rakouský jídelák v pohodě, jen na Brenneru při přepřahu zavřeli na 15 minut kuchyň. Daleko hezčí je cesta skrz Alpy z Italie do Vídně přez Semmering a Tarvisio. To je celou cestu na co koukat, na Brenneru z Insbrucku k Mnichovu nuda.
Někdy v roce 2011, když jsme jeli EC přes Brenner tak na italském úseku byla vlaková četa od Trenord.