Do Mladé Boleslavi 160 km/h. Správa železnic odmítla pokusy primátora zpomalit plánovanou trať

Železniční stanice Mladá Boleslav město. Foto. Jan Sůra / Zdopravy.czŽelezniční stanice Mladá Boleslav město. Foto. Jan Sůra / Zdopravy.cz

Aktuální odhad termínu zahájení stavby je v roce 2028.

Odebírat
Upozornit na
guest
154 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
pesimista

Už jsem si sice dávno zvykl na to, že tady v těch debatách často převažují úděsné bláboly, ale tentokrát je to obzvlášť výživné, a to jsem tu žvanírnu ani zdaleka neprohlédl celou: myslet hlavou je pro mnohé zde evidentně nad jejich síly, nebo možná jen úmyslně prudí. Podstata problému zjevně tkví v konfliktu dvou hovadin, u nichž je těžko vyhodnotit, která je větší: argumentovat pouze nižší hlučností jízd menší rychlostí je hodně slabé, když pomalu lze jezdit i na trati umožňující vyšší rychlost a nějaká protihluková opatření bude nutno vybudovat tak jako tak, ale stejně hloupý je i argument SŽ… Číst vice »

Michal M

Pane Zikmunde, překvapuje mě že tak velký odborník na železnici má tak mizernou představu o tom, jakými rychlostmi se dá daný poloměr projíždět. Oblouk o poloměru 300 m, na který navrhujete ustoupit, je vhodný na šukafonovou lokálku nebo na vlečku. Ono i navržených 500 m je dost na prd z pohledu rychlosti i opotřebení svršku, takové oblouky jsou u Bezpráví. Určitě nimi nikdo nebude jezdit ani 160 km/h, ani 120 km/h, pro běžné vlaky (a jiné nemáme) to bude stovka, jestli vůbec. Pokud SŽ usiluje o maximum možného v daném prostoru, byl bych jim spíš vděčný a zdržel bych se… Číst vice »

jfp

Starostovi bych rekl, ze vzdusnou carou to tech 80kmh bude… Mozna ani to ne.

Vladimír

Jak je mozbe ze mistni starosta muze rozhodovat nad narodnimi strategickymi zajmy? Ministerstvo dopravy musi byt nadrazene vsem uradum a zadny by nemel mistni clovek nema mit pravo kecat do podoby stavby.

Jakub P

Nemuze o tom rozhodovat, coz se tady nestalo. Narok na pripominky mit naopak musej, i kdyz jsou obcas takto priblbly. Bez toho by to bylo o dost horsi.

marcel.stancl

V Mladé Boleslavy budou automobilisti podporovat dráhu? Potřebují prodávat auta a provoz nákladů s novými auty ven + přeprava materiálu na výrobu dalších. Ale cestující v osobních vlacích okolo fabriky jsou nežádoucí. Na nějaké rychlé náhradní spojení Praha – Liberec – Berlín starosta Mladé Boleslavy kašle.

Michal M

Myslíš Liberec-Berlín přes Krzewinu, nebo čistě po DDR?

marcel.stancl

Liberec – Zhořelec – Chotěbuz – Berlín a také třeba Liberec – Zhořelec – Vratislav.

Daddy

Tak ať se přestěhuje do České Třebové, tam ta 80km rychlost po rekonstrukci bude.

Marcel Štancl

V místě kde je nyní 60 km/h a není tam prostor na vyšší rychlost

mikemp

Jo pan primátor má asi nějaký podíl v autobusové dopravě.

marcel.stancl

Stavět novou trať na 80 km/h nemá dostatek důvodů. Toby byly vyhozené peníze.

pesimista

Zato stavět trať na rychlost 160 k/h hned od zhlaví stanice, v níž všechny vlaky zastavují, i když tomu optimálně nevyhovují vnější podmínky, je velmi ekonomicky přínosné …

Michal M

To zní jakoby rozumně, jen ta stanice je strašně roztahaná a začátek diskutovaného oblouku je vzdálen od místa zastavení cca. 2.5 kilometru.
Nějak nevím, jaké vnější podmínky „optimálně nevyhovují“ – je to zcela běžná diskuse probíhající v rámci EIA.

Michal M

Jo a na 160 km/h to taky není – je to okolo kila. V článku je takový užitečný odhad na studii včetně rychlostních profilů.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/01/bezdec.pdf

Sáček

80 km/h aneb příklad typické populistické politiky pro „naše“ lidi.

G9400

Tu osobu odchytit a umístit do zoo…

marek hudec

ale fuj, to jste demokrat? 🙂

Petr

A kde chcete jet 160??na těch pár kilometrech?? Dyt je to samý oblouk. To není auto! Než tu hromadu železa rozhulakate na 100, už abyste zas brzdili, to se hodí tam kde je dlouhá rovina. Zkuste jet autem 160 do zatáčky. Kde asi tak skončíte?? 🤣🤣

Petr Benda

to není žádný problém na dálnici, bylo by ale třeba zvýšit plošně omezení rychlosti na dálnicích aspoň na 150 km/h.

Chufev

Z Prahy přes Milovice a z Nymburka do Mladé Boleslavi to není pár km. Jedná se o komplex mnoha staveb, po jejichž dokončení budou téměř celou všejanskou spojkou vlaky těch 160 km/h reálně jezdit.

Petr

Je tam hromada nádraží a zastávek..

Anonymní alkoholik

To, že tam je hromada stanic a zastávek nutně znamená, že všechny vlaky budou všude zastavovat? Já vám prozradím dech beroucí tajemství – i stanice a zastávky se mohou projíždět rychlostí 160km/h. V některých zemích ta rychlost je dokonce i větší. 😀

pesimista

Nebo rmožná zkuste trochu vystřízlivět: za jak asi dlouho (resp. na jak dlouhé dráze) se vlak rozjede nebo zastaví (normálním brzděním), když jse o stanici, kterou žádný vlak osobní za běžných podmínek nebude projíždět? Já vám prozradím dech beroucí tajemství – jsou to minimálně vyšší stovky metrů a ve většině toho úseku vlak vůbec nepotřebuje jet po trati zkonstruované pro rychlost 160 km/h. A vvvo to tady de.

Anonymní alkoholik

Ach. Mám pocit, že mi teď odpověděla úplně první verze chat gpt. 😀 Opírat svůj argument pouze o osobní vlaky je mírně řečeno lehkomyslné. S touhle logikou by totiž stačila osmdesátka v Pardubicích, Olomouci či Ostravě. A světe, div se, ten průjezd tam je možný vyššími rychlostmi, přestože dle vás je to zbytečné. Osobní vlaky tam zastavují všechny. V Bolce nicméně každý osobní vlak zastavovat nemusí (pokud tam bude jezdit nějaký soukromý dopravce, tak může Bolku skutečně jen projet, aby dálkový spoj nepřeplňovali lidé, co třeba jedou jen MB – Praha). Také z toho (cíleně?) vypouštíte nákladní vlaky, které tam… Číst vice »

Michal M

Jojo, podobně se mohlo uvažovat třeba u rekonstrukce Benešova – „stejně tam všechno staví“… no a ono ne…

Chufev

Vzdálenost mezi městským nádražím a tím obloukem bude cca 2,4 km. To znamená, že v tom oblouku vlaky nebudou ani ani brzdit a ani akcelerovat. To vaše dechberoucí tajemství dokážou projektanti už nějakých 200 let naprosto přesně spočítat a pokud by tam taková rychlost byla nereálná, pak by ji tam neprojektovali.

Petr

Tak rychlíky stavět taky nebudou vsude.

Ing. Vladimír Bílý

Bizarní je, že v onom oblouku trať prochází katastrem obce Řepov a zmenšením oblouku by se tak přiblížila od ní blíže k Boleslavi. Čili starosta MB kope za ticho pro nemovitosti v sousední dědině ovšem proti zájmu města, které řídí:o)

Jan Sova

Je to politik. Vaše logika na něho fungovat nebude. Hraje úplně jiné karty

Jakub P

Druhá věc je, jestli se tam opravdu bude reálně jezdit 160a jestli by menší oblouk s 80 km/h nedělal výrazně větší hluk než větší oblouk s povolenou 160 a reálně v praxi dosahovanou třeba 120 km/h.

Ing. Vladimír Bílý

Malý oblouk znamená vysoké opotřebení kolejnic i vozidel a taky hluk od toho opotřebovávání.

Jakub P

Právě to jsem měl na mysli.

kulich

V oblouku s poloměrem 500 zcela jistě nebude, tam bude max. stovka.

Alibaba

A co čekáte od primátora točvolantového města? 🙂

Jarda

ještě za ANO..

Eva

Hele Alibabi, vy víte nic, tak se neztrapnujte.

franta

Co mě spíš příjde divné, proč ta trať nepokračuje dál kolem dálnice na Turnov. Přes to údolí po staré trati to nemá cenu. Pouze pro místní.

Petr

Přesně tak

Ing. Vladimír Bílý

Protože stát to hodlá řešit levně pomocí dvou krátkých spojek stávajících tratí. Když vidím, co všechno SŽ velkoryse plánuje, nechápu, proč i v tomto směru není v návrhu kompletní novostavba od Počernic po Turnov podél D10 a to minimálně na 200.

Jarda

protože to by bylo moc rychlý a moc dobrý…jak by se pak obhájila výstavba 6 pruhu na D10, kdyby náhodou někdo tím vlakem začal fakt jezdit..a třeba by se nedejbože napojil i Brandýs nad Labem/Stará Boleslav..to by pak totiž ubylo kolon na příjezdu do Prahy a nemohlo by tam být x pruhů jako je v plánu..místo toho obě tratě kosmeticky vylepší jakýma si přeložkama a bude to na úrovní tak druhé poloviny 20 století…pravda proti současnému stavu z konce 19 století to bude pokrok 🙂

mikemp

Ne je to jen o penězích. Úsek Praha – Lysá n.L. bude zrekonstruovaný. Z Lysé do do Mladé Boleslavi bude čast rekonstrukce a čast novostavba.

Frantisek X

Obecně je to věc priorit. V jiném článku sám ministr v podstatě přiznává, že přepravy ze silnic na koleje převádět nechce (aneb nepřizpůsobí infrastrukturu tak, aby to bylo výhodné i časově). Co nejvíce silnic s co nejvíce auty už navždy…

Josef Starý

Kor za ministra Chiméry co rád sci-fi.

Jirka Z

Protože mezi Prahou a Turnovem by to nikomu nepomohlo? Žádná obsluha území po trase, případné zastávky daleko za městy, kde nic neřeší? Jak by to asi bylo efektivní? A jak dlouho by asi trvala příprava a řešení různých připomínek protestů místních?

Jarda

nikomu nepomohlo? Brandýs/Stará Boleslav, Benátky, Mladá Boleslav, Bakov nad Jizerou, Mnichovo Hradiště..tohle vše je podél dálnice..Brandýs/Stará Boleslav a Benátky s velmi silnou frekvencí do Prahy, to vám přijde málo? Místo toho se postaví dva takový kočkopsi? Upgrade stávajících tratí s přeložkama, kdy to bude v obou případech na km delší než to poslat přímo?

franta

Však ať si lokální osobáky jezdí jednokolejně po staré trati. Jen elektrifikovat.

vlachjan

Ono to tuším nevyšlo na ekonomickou návratnost:( Na druhou stranu, pokud je možnost udělat slušné spojení s Libercem za rozumné peníze, jsem rád alespoň za to.

Josef Starý

U dálnic se ekonomická návratnost počítá?

Michal M

Ano. Do Strakonic čtyřpruh třeba nebude.

franta

Když může projít taková kravina jako tunel na Beroun.. Proč by nevyšla trať na 200 -250 v rovině.

Jirka Z

Takže byste chtěl minout největší město na trase a významný dopravní uzel a úplně tak odepsat cestující z MB pro rychlé vlaky Praha – MB – Liberec? To by bylo určitě efektivní. Tady by nepomohla ani zastávka v polích za městem.

Frantisek X

Zastávka v polích za městem nepomůže prakticky nikdy, je to uměle přidaný přestup, a ten bývá kritickým bodem cesty (bude to navazovat, stihnu to – a co když ne?).

Kuba2

Dovolím si připomenout, že MB má nádraží „v poli za městem“ (zde reálně v brownfieldu pod městem) i nyní. A o úplné odepsání by se nejednalo, poslední míle městskou je naprosto běžná součást cesty vlakem, stejně každý nebydlí/nepracuje hned u nádraží.
Tím trefováním se do díry se akorát sníží atraktivita pro sídla za Boleslaví, která navíc mají výrazně silnější vyjížďku (z MB není důvod za prací jezdit, když jí je dost v místě).

Dominic

Ale všichni z těch měst z okolí MB mají jeden cíl a to okolí zastávky Mladá Boleslav město, protože se tam nachází jeden z největších vstupů do automobilky, obchodní centrum, autobusové nádraží, nemocnice a v okolí 3 střední školy. Takže není důvod mít to nádraží jinde.

Ing. Vladimír Bílý

Obsluhovat MB město úvratí by samozřejmě nebylo ideální, ale zřejmě možná lepší, než poslat dálkovou dopravu dále do údolí Jizery.

franta

To rozhodně ne. Stačilo by udělat nějaký terminál u Škodovky. Netřeba zajíždět vším tam někam dolů do údolí. A původní trať by mohla sloužit dál. Dost věcí se dá udělat tunelem. Dneska. A Škoda a Boleslav přinesla této ČR myslím docela dost peněz.

Dominik29

Kolik hodin a peněz stálo vyargumentování 160 km/h oproti 80 km/h? Dal bych to panu primátorovi zaplatit.

Petr

Když to potahnete z Prahy podél D10, tak si klidně litejte třeba 200

Projektak

Nepletu-li se tak přes Milovice se bude jezdit až 200 km/h. Chápu vaše rozčarování, zjistit si i nějaký info o tom je dosti náročné

Michal M

Tam se nehraje o 160 km/h, ale o kilo nebo kus pod něj.
Viz:
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/01/bezdec.pdf

Vladimír Čuban

Už teď to je jedním slovem hlučné. Stojím za panem Bouškou

Michal

Pane Sůro. Vždy se to asi nejvíce týká lidí, kteří v daném místě bydlí a já, respektive naše rodina, vlastní nemovitost na Karlově Vrchu. Bohužel už nyní je mnohdy neúnosné sedět venku na zahrádce nebo na terase z důvodů opravdu nadměrné hlučnosti jak z dálnice, tak z nedalekého letiště (otáčení letadel nad Chlumem). Zjištění, že nám přibyde ještě blíže domu dvojkolejná železnice a následně nová silnice, je pro nás katastrofou.

Frantisek X

No jo, taky když někde nejdříve postavíme dálnici, to je pak těžké. Smyslem doplnění kolejové sítě o rychlejší spojení mělo být původně odebrání zátěže z těch silnic, pak by vám to i ulevilo. Jenže jako obvykle, silnice současně (i přednostně) rozšiřujeme. To je potom těžké.

Martin

To máte těžké. V naší malé a hustě obydlené zemi je těžké najít klidné a tiché místo k bydlení, všude máte něco a těžko to srovnávat třeba s Norskem. Jdete na vesnici a máte sekačky, křoviňáky, motorovky od rána do večera a každý den bez ohledu na neděle, jdete do města a máte hluk z dopravy . Já sám bydlím pod Ještědem a od jara do podzimu slyším vyhlídkové lety nad Ještědem, silnice přes Výpřež přitahuje jako magnet motorkáře a debily s vykuchanými výfuky, za zimních nocí se tam jezdí driftovat ….

Jakub P

Tak poděkujte panu primátorovi, že vám chtěl tu železnici zmenšením oblouku udělat zbytečně hlučnější…

Josef Starý

Hm, začněte protestovat proti dálnici jako největším zdroji hluku a emisí. A lobovat za elektrickou železnici.

Michal M

Ale to přece jak město, tak kraj požadují – aby se zhodnotila celková hluková zátěž. Dráha k tomu, aby byla postavená, musí splňovat nějaké hlukové limity a s letištěm (byť amatérským – taky mám jedno nedaleko) to určitě srovnatelné není.

Martin

Když Kupka tunel tak já 80 km/h.

marek hudec

presne tak – na stranicke knizce NIMBYsty evidentne nesejde

Martin Toman

ANO čeká až s takovým nápadem přijde jejich guru a majitel, blekota z Poszony.

Milan Hruška

Slovenský estébák z Pozsóny.

:-I

Pozsony*

Jakub

Osobně nechápu co pořád vymýšlejí ať da Skáza Železnic nejdřiv do kupy rozpadle úseky na hlavní trati třeba na pravoběžce ,nebo aby jim týden co týden nepadlo trolejové vedení a pak vymýšlejí takovéhle chujoviny,nejsou schopný udržet stávající tratě v nějakém normálně provozuschpnem stavu a furt něco vymýšlejí,vážně Kocourkov hadr…….

Martin Toman

A že svou hloupost dáváš na odiv zrovna takhle?? Po pravobřežce jezdím a mám možnost posoudit, že meleš nesmysly. Už se nikdy, nikde a k ničemu nevyjadřuj.

Jakub

To víš že jo chápu vlačkofilove nikdy neřeknou že je něco špatně tomu úplně rozumím 😀 😀 😀

DavidS

Tvůj první příspěvek úplně nenapovídá, že bys něčemu rozuměl. Určitě ne plánování a souběhu činností.

Jakub

Fajn tak jinak vlakem jezdím jako cestující ne jako šotouš a vlačkar a nebo pro radost jako někteří tady, za poslední tři měsíce využívám vlak 2 týdně v trase Štětí-Pardubice a ani jednou ani jednou vlak nepřijel včas a je úplně jedno jeslí to byl Regiojet nebo České Dráhy při jízdě Štětí-Nymburk si připadám jako na tankodromu o tom že stojíme věčně někde před Kostomlaty nebo odbočkou Babin ani nemluvím ,pak mi samozřejmě ujíždí připoj v Kolině….vlak využívám pouze z důvodu že jsem po zranění a nemůžu ještě měsíc řídit auto…..a úplně jsem se utvrdil že jízda vlakem je dobrodružství… Číst vice »

El Barto

Přeji brzké uzdravení. Bez ironie.

MilanSima

Aniž bych se SŽ nějak zastával, tak ty finance má rozdělené na projekty/údržba. Ostatně zrovna tyto úseky na Turnov přes Mladou Boleslav potřebují rekonstrukci jak prase drbání.

Daniel Jablonecký

Tys byl na vojně u tankistů?

Středohor

tak jezděte z Hněvic přes Prahu do těch Pardubic, co jiného na to říct. Obhajovat výstavbu nových tratí u trollů jako vy nemá cenu.

Ivan_pha

Co se třeba naučit psát česky, než vylezu z díry?

Pravobřežka se také projektuje, jen ta realizace se stále odsouvá.

Jakub

Osobně si spíš připadám že jsem do pěkné díry vlezl 😀 😀 Tak se omlouvám všem Vláčkařům kterých se můj názor dotknul stejně tak i vám Ivane…..

Grossák

Projektování a projednávání klíčové dopravní stavby, které bude trvat několik let, opravdu není v rozporu s přípravou rekonstrukcí či běžnou údržbou. Potřeba je vše.

Jakub P

Ne, jen jste zacal zbytecne utocne a mimonsky. Ze na spouste trati jsou problemy vam tu fura lidi potvrdi. Ze zdaleka ne vsude nase zeleznice odpovida 21. stoleti taky. Ale v tom je zrovna spojeni Praha-MB-Liberec jeden z nejkriklavejsich pripadu. Takze s vykriky o tom, ze tuhle silenou diru maj resit az bude trat, kterou zrovna vy potrebujete, stoprocentni, jsou fakt mimo.

Zrzek

Sice se projektuje, ale ať to nedopadne jak trať podle Berounky. Pravobřežka se flikuje, aby se udržela v provozu.

Někdo

No, to je ono projektovat se může že doletíme na Slunce jenom realitě e se odsouvá…….

mgr.pavel

Ono není možné dělat víc věcí souběžně..? (pokud je pravobřežka v tak špatném stavu, proč není možné opravovat ji a zároveň připravovat či realizovat projekt u Mladé Boleslavi)?

Co je na této spojce „chujovinou“?

Hoermalmeister

Zbytečně útočné a navíc nepochopitelně stupidní. Údržba a rozvoj infrastruktury jdou přece ruku v ruce. Nemůžete mít část regionu napojenou prefektně a druhou vůbec (třeba takový Liberec dneska). To by využitelnost systému jako celku solidně utrpěla. Mimo to jsou stávající tratě docela rozumně provozuschopné, už jste byl někdy na Slovensku? xd Nebo třeba v Uhrách, Německu…

xyz

I tak bude spojení z Prahy do MB dost pomalé a relativně klikaté.

Tím víc pak z hlediska relace Liberec – Praha.

Petr

Pravda kdyby šlo v MB o lidi, ale tady jde o ŠKODU AUTO, nákladové středisko je blízko výpadovky na Jičín, takto bude suprově Škoda obsloužena na Nymburk, Kolín a budoucnu Prahu.
Ještě víc nesmyslná je souběžná silnice s dálnicí D10, petice nezafungovala a tak místo, aby se rozšíčila D10 na tři pruhy, tak se to vyoslí takto.

Daniel Jablonecký

Nákladové středisko je výraz z účetnictví 😁

czhunter

Ano, zlepšení o 10 minut je velmi dobré (protože na MB hl.n. v podstatě nikdy nikdo nejede + navíc odpadne problém s nepřípojem na Město když má vlak z Prahy/Nymburka zpoždění)

Významné zlepšení by celkově přinesla až Všejanská spojka (která bude tak za 50-100 let) + dvojkolejka + elektrizace – snad s těmi posledními dvěma body současný projekt Bězděčínské spojky už počítá – nechce se mi to hledat)

nowas

Jenomže vlaky z Prahy tam přijedou, až bude Všejanská a ta Dalovicka spojka. Bez nich jen vlaky z Nymburka v MB končící.

Jaaa

Všejanskou spojku nechtějí ani nádražáci, co v okolí bydlí. Pokud se něco hodně nezmění k lepšímu, tak nikdy stát nebude.

Libor

tfuj nestrašte, po dlouhé době to vyšlo prakticky jako jediné možné a ne moc drahé řešení, místo celé nové (rychlo)dráhy, tak snad doby nestavění končí

Daniel Jablonecký

O infrastrukturních projektech naštěstí nerozhodujou „nádražáci“.

Jaaa

Nicméně o nich spolurozhodují místní.

Odpor proti té dráze je v místě naprosto absolutní, a to včetně těch nádražáků, u nichž by člověk jako u prvních očekával opak.

Už tomu rozumíte?

Libor

tak to je u liniových staveb v podstatě normální stav, odpor místních. D0 Běchovice by mohly vyprávět…

Daniel Jablonecký

Máte bohužel pravdu. Jakkoli to zrychlení z Prahy do Liberce bude významné, pořád to bude jen pomalejší varianta dopravy ve srovnání s D10/35. Že by to nalákalo nějaké významné množství cestujících z autobusů (nebo dokonce z aut) neočekávám.

Martin

Jestli to nebude asi tím, že v Liberci a okolí žijí nějací mimoni, kteří železniční dopravu prostě neuznávají. Ještě, že máme to štěstí, že jinde v ČR to není. Jinak pak těžko říct, proč např z Prahy do Ústí n. L., jezdí lidé vlakem, když po dálnici je to rychlejší.
okraj Prahy – Ústí n.L auto 50min, Holešovice – Ústí n.L. hl.n. 63min, oproti tomu
Černý Most – Liberec auto 56min, Vysočany – Liberec uvažováno 61min

Martin

Jak jste přišel na 61minut vlakem z Vysočan do Liberce ?

Martin

Matematika základní školy, když SŽ uvažuje, že Pha hl.n.-Lbc bude za 69min, opakuji uvažuje, Pha hl.n. – Vysočany je jízdní doba 7min, pobyt Vysovačany 1min, tak nám vyjde že Vysočany-Liberec bude za 69-7-1=61min

Kuba2

Možná také proto, že z Ústí to jede přímo. Pro začátek by pomohly přímé vozy Praha – Liberec, obzvláště když R21 i R14 provozuje jeden dopravce a jezdí na tom zpravidla dvojice jednotek.

Martin

Jsem psal UVAŽUJE, já vím, ta doba je stráááášně daleko. Ale jestli to někdy přijde, tak pak by měly jezdit přímé vlaky spojku u Turnova s jídzní dobou do Vysočan okolo 60min. V dnešní době bych příme vozy neřešil. Zvlášt při spolehlivosti provozu na trati 070 a dopravce Arriva
Ale jak vidno výše stále se objevují názory, že když to bude jezdit cca stejně rychle jako auto, že s tím nebude nikdo jezdit. Takže proč jezdí lidé vlakem do Ústí v takovém počtu, když to po dálnici je rychlejší.

Martin

V Liberci nežijí mimoni,Liberec je prostě mimo zájem .Prostě Sudety.

Jakub P

Ono stačí rychlostně srovnatelné a najednou vlak začne být pro řadu lidí lákavý. Problém aktuálního spojení do Liberce je, že je to vlakem násobně delší a s přestupy. Pokud se podaří odstranit ten přestup a rychlost aspoň srovnat (nějakých +- 10 minut na cca hodinové cestě nehraje velkou roli), bude to pro citelné množství lidí stačit.

Martin

Před léty se uvažovalo a trase přes Poříčany a Nymburk, jízdní doba měla být 2h3m měl tam být nasazen Shark v režii ČD nějak z toho sešlo. Bylo by to „jen“ o 30 minut delší než žluté metro na Čerňák a žlutý bus.

Jakub P

2h jsou dost, když mají lidi zažito, že busem z Čerňáku nebo autem z části Prahy je to hodina. TIpoval bych první větší úvahy o přesednutí někde u 1,5 hodiny jízdní doby.

Frantík P.

Zázračné období 2027-2028.

Petr

To už bude všechno.

Josef Starý

Spíš nic.

Gejza

K mému překvapení ten zázrak replikuje i ŘSD 🙁

Petr S.

Jenže tam je ro tak nějak uvěřitelnější 🫣

Honza1

Jenže mezi SŽ a ŘSD je v posledních pár letech výrazný rozdíl. Dálnice se otevírají ve velkém, zatímco železnice má k dispozici „pouze“ přeložky 4. koridoru, které jsou samozřejmě skvělé, nebýt úseku Pha – Benešov.

Michal M

To bude dobrý… jestli projde EIA, tak společné povolení profíci z DESÚ dají.
Spíš by mě zajímalo kde je Mlíkař, teda ta druhá spojka přes Milovice, bez které to celé moc nepůjde.

Petr

Tyhle pokusy o likvidaci železnice u nás jsem myslel, že snad už máme za sebou.

Nebo mi případně někdo vysvětlete, co vede někoho k tomu, aby místo rychlosti 160Km/h bylo projektováno v roce 2025 80Km/h

Frantík

Pokud se někdo bojí, že krávy přestanou dojit, ať diskutuje o značce změny rychlosti. Rozhodně ale ne stavební zpráva, která by jenom způsobovala komplikace…

Kubrt

Nevím, co třeba starost o hodnotu nemovitostí vlastních či kamarádů?
Ano, mě osobně připadá absurdní uvažovat u železniční novostavby hlavní tratě v roce 2024 o 80 km/h, ovšem je nutné si přiznat, že voličům tohoto pána, které zastupuje, je nějaká železnice zcela volná.

Michal Bartoníček

Když je voličům volná železnice, mně jsou volní tihle voliči a jejich auta. Však ono jim brzy dojde, až se nepohnou z garáže, když cestující přeskočí z pomalé železnice do aut.

V.N.

Já jsem voličem tohoto pána a železnice mi volná není.

Jiří Urban

S ANO jsem přišel do styku, když nás s kolegou na ulici oslovil kandidát na hejtmana KHK s letákem v ruce a přáním o podepsání čtyřech petic proti vládě, prezidentovi a tak nějak všemu. Nepodepsali jsme a jejich voliči nás na ulici ihned začali slovně napadat, že sem chceme uprchlíky a rozpoutáme válku. A to jsme šli jenom pro svačinu. Inu, volby vyhrál a stal se hejtmanem… Jde čistě o velmi úspěšný populistický marketing strachem.. těžko se dozvíte něco věcného.

DavidS

Jestli je jako jeho guru, tak se rozhoduje čistě podle vlastního obohacení či podle nějakého zkresleného názoru křiklounů na FB. Třeba to tady bylo obdobné.

Petr

To taky nechápu. A ještě když je to primátor. Ten by naopak měl trvat na co nejvyšší rychlosti, aby měl spojení co nejrychlejší. A zejména s hlavním městem, odkud se dá vyrazit i do světa (vlakem teda jen převážně jen do sousedních zemí, ale máme i autobusy a letadla).

Libor

jenže tenhle on primátor ani z voleb nevzešel, oni si to jen nějak podivně dohodou ty funkce předali v průběhu volebního období, jak někde v gubernii, dedičně z otce na syna… 😮
A ani nejsou ze stejné strany, naopak..

nowas

A z čeho teda vzešel? V MB je koalice ANO + ODS a domluvili se,ze si v poločase prohodí primatora. O tom si.muzeme myslet, co chceme, ale volební výsledek to je.

Libor

Tak ano, na začátku původně nějaké volby i byly… To asi moc nemění na tom, že předávání si funkce v rámci příbuzenstva je takové…takové…např. orientálně východní, a ještě šmrnclé takovou tou starou dobrou opoziční smlouvou. Voliči tím ale asi teda moc nadšeni nebyli, jak ukázaly následené volby (senátní), kdy multifunkcionář nwelati najednou po úspěšných letech už neobhájil ani senátora a ani pak jím, v 2 kole mohutně podporovaný kolega, div se, zase z jinak opoziční ano. Myslet si o tom můžeme, co chceme, ale třeba hloubkový audit by tak určitě nikomu z nich tedy nemohl vadit.

Jaaa

Já teda nevim, jestli v oblouku o poloměru 500 m se s nevyšším dovoleným nevyrovnaným převýšením dá jet podle norem 160, nicméně asi se nebavíme o tom finálním oblouku, že ne?

Ondra

To je zapomenutý silvestrovský vtípek?

Lysimachia

Magický rok 2028!

2029 coming soon…

Marek Hrdina

To zalezi na tom, jestli šašci z Dobre spravy pri vycucavani tohohle terminu z prstu zohlednili kazdorocni update terminu o +1 rok nebo ne. Pokud to vzali v potaz, tak se to na 2029 posune az pristi leden.

VRTjecesta

2028? Jako všechny ostatní stavby?

A copak v tom tady bylo? Nemá tam primátor pozemky?

Nezbeda

Ale kdyby byl z ODS, tak tipuju, ze by to v nadpisu uz nebylo, ze? 😛😛

( I kdyz v mnohem jinak s autorem souhlasim.:) )

Petr

Jste v pohodě?

Jan Sova

všude stejný ti funkcionáři. Všichni se s někým kamarádíčkují a ani se tím netají…. Projde jim to u každých místních voleb.

V.N.

Zase na druhou stranu to město funguje a alternativu nemají. Tedy pokud za tuto alternativu nepovažujete místní buňku SPD anebo Zelené, vedené místní velice ambiciozní, ale tupou vůdkyní…
Ještě bych dodal, že v Boleslavi vládne široká koalice složená z ANO, VOLBA pro MB, ODS, TOP09, STAN , Hlas pro MB (SOCDEM)..

VRTjecesta

Tam jim není pomoci. Bohužel Škoda, takže se tam mají i lopady nadprůměrně. Ale nechápu, že není nějaká páka, která by tohle dokázala rozbít.

Martin Toman

Prd víš. Jen si něco myslíš a to co si myslíš, tak za prd stojí.
Prej tipuju…🤦🤦🤦

Honza

,,silnice II/610 (zakreslena modře), která se napojí na stávající trať z Mladé Boleslavi do Staré Paky.“. Předpokládám že toto je nějaká chyba

mgr.pavel

Pánovi z ANO vadí hluk z železnice která má vést podél dálnice – z ní mu ale větší hluk nevadí..?

Zase jeden týpek co přemýšlí volantem.

mlokXCM

Měl zkusit prosadit tunel jako v Líbeznicích. 😁

mgr.pavel

Ten by mu vyšel jedině kdyby byl ministrem dopravy, že, Kupka? 🙂

Jakub P

Je to Mlada Boleslav, tam hluk z aut nikdo neslysi…

Josef Starý

Možná je naopak rajcuje.

Gunduľ neubiješ

Tak celospolečenským šetřením už víme, že stačí několik měsíců řvát brmbrm a smrdět benzínem a skoro deseti procentům voličů to naprosto stačí…

Jaaa

Nestačí, je potřeba se u toho ještě natáčet a lepit to na TikTok…

V.N.

Pokud je mi známo, tak celá akce vzešla na popud obyvatel jedné příměstské části Mladé Boleslavi, kteří proti trati a nové silnici bojují dlouhodobě. No a pan Bouška, jako správný politik, který bude pravděpodobně usilovat o zvolení v dalším volebním období udělal tu věc, že začal jednat se Správou železnic. Sice neuspěl, což se dalo předpokládat, nicméně o hlasy obyvatel této příměstské části nepřišel. Může to prezentovat tak, že on pro ty obyvatele udělal maximum.

Jakub P

Tím, že jim chtěl zpomalit novou trať do Prahy, ale za to ji zmenšením oblouku udělat hlučnější? To doufám, že se mu za takovou pomoc ve volbách pěkně poděkujou…