Do metra bez bariér. Další čtyři stanice mají projektanty lepšího přístupu k soupravám
Nový výtah ze stanice metra Nádraží Holešovice. Foto: DPP
V metru zbývá bezbariérově zpřístupnit ještě 14 stanic ze 61.
V metru zbývá bezbariérově zpřístupnit ještě 14 stanic ze 61.
Ještě by mohli dodělat Budějovickou, která je sice z pohledu DPP bezbariérová, ale prakticky není. Na severu výtah vede z nástupiště jen do vestibulu, ale z vestibulu už se není jak dostat na ulici, pokud to nevezmete výtahem u Lidlu nebo v DBK, nebo půl kilometrovou dlouhou zajížďkou přes rampou na křižovatce A. Staška x Budějovická tedy na opačném konci stanice. Přitom stačilo výtah posunout více do středu nástupiště a mohl vést až na ulici (a ještě by nepřekážel ve vstupu do stanice. Na jihu, směrem k poliklinice, výtah pro jistotu není vůbec, jenom ta rampa z ulice do obchodní… Číst vice »
Horší je, když někde má být bezbariérová cesta a pak onen výtah nefunguje a člověk je v pasti.
Je někde víc informací o tom Vyšehradu? Podle mě tam není hlavní problém, že je bezbariérovost vyřešena rampou (to je naopak za mě ideální, ta se nikdy neporouchá a nemusí se na ní čekat), ale že je jen na nástupiště z centra a jen z parku, a nikoli od Pakulu.
https://www.dpp.cz/cestovani/bezbarierove-cestovani/metro/trasa-c/Vysehrad
Tam vidím jen aktuální stav. Mně šlo o ten navrhovaný nový.
Velmi nepříjemné je Hlavní nádraží. Výtah je maliký, například kolo se tam nevejde.
Eskalátor vám nestačí?
Cestou dolu nestačí.
Není náhodou přeprava kol na eskalátorech zakázána?
kde jste na to proboha přišel ?
Neni to prave naopak? Na eskalator s kolem muzu ale do vytahu (vetsinou) ne.
Na eskalátoru přeprava kol zakázaná není a nikdy nebyla. Ve výtazích je to obecně zakázáno, výjimku mají výtahy v některých stanicích, kde je přímo u něj na cedulce uvedeno, že je přeprava kol povolena (např. na Hájích).
S lehkým výletním kolem bez bagáže jo, s těžkým městským a/nebo naloženými brašnami ne.
Mě se tam horské kolo s nosičem a brašnami vleze v pohodě, je to tam o fous větší třeba než výtah v Uhříněvsi ale i tam ho dostanu, jen musíte trochu našikmo no 🙂
Na Hlaváku by měli udělat eskalátory i ve směru dolů. Je to zoufalý pohled a ostuda Prahy, jak se tam lidé po schodech tahají s obrovskými kufry. Jasně, výtah tam je, ale když o něm dopředu nevíte a v Praze jste poprvé, tak si ho nevšimnete. A navíc často ani nefunguje..
Bezbariérový KAČEROV už měl být hotový. Jenže DPP chce „ušetřit“ a výstavbu výtahů a tří nových eskalátorů má zajistit developer, který má okolí i patra nad metrem celé zastavět. Ale reálně jeden developer od záměru odstoupil a druhý se do toho moc nehrne, nepospíchá. Takže nevím, zda se akce „bez bariér“ vůbec dožiju…Vidím, že Kačerov v aktuálním pořadí není.
Jaký nový developer? Crescon to někomu prodal? Já mám za to, že tam aktuálně plánují tyhle paneláky.
https://www.crescon.cz/cs/projekty/stanice-metra-kacerov
Ano, to je ten DRUHÝ developer. Zavolejte tam jako já a zeptejte se, kdy bude hotová bezbariérová stanice metra Kačerov. Nějaké paneláky okolo ať si stavějí klidně 10 let, mě zajímá bezbariérová MHD. DPP mi termín sdělit nechtěl, že o tom rozhoduje developer. (To jsme to dopracovali).
A který byl ten první? Crescon už to má minimálně 10 let. A uklidněte se, já se jen zeptal kdo je ten druhý, jestli to náhodou crescon neprodal. A to právě z toho důvodu, že tato firma procesuje své projekty extrémně dlouho až to nakonec prodá (což je ostatně cesta Českomoravské, tam to původně měl stavět také crescon), takže by mi též udělalo radost, kdyby to nebylo jejich. Já tam nevolal, já sem si s nimi hodně vyměňoval e-maily a to i třeba ohledně Českomoravské ale i Kačerova. A mám za to, že to spolu s Kačerovem i vysoutěžil jako… Číst vice »
Říkali mi, že projekt převzali a teď se to snad urychlí, možná do dvou let začátek stavby. Původní projekt je na internetu, byly to trochu nižší a širší šedomodré domy, více zastavěno. Možná na to nedostali stavební povolení.
Na to nikdo ani povolení nežádal, byla to pouze architektonická studie která se nedostala do detailní fáze projektování a už vůbec ne povolení. Každopádně vám lhali, což oni rádi dělali i v komunikaci se mnou, projekt mají od začátku (viz https://www.e15.cz/magazin/dopravni-podnik-jedna-o-prodeji-tri-vestibulu-metra-977330). Tak prosím příště než si budete v něčem absolutně jistý, ověřte si, jestli náhodou nejste jen křikloun.
Možná to Crescon taky ještě někomu prodá. 23.8.2022 mluvčí Aneta Řehková z DPP o žádném developerovi nemluvila a tvrdila, že hotovo bude 2025.Tudíž to nemůže mít Crescon přes 10 let. (prahain.cz + aktuálně.cz) Tedy vám moc nevěřím.
No tak se zpátky podívejte na odkaz co jsem přidal. Ale co, radši věřte tomu co říká developer, než někomu, kdo se v oboru pohybuje dlouhé roky a je nezávislý. To je určitě ta správná cesta jak ze sebe udělat blba.
Když jste ten chytrák, kdy bude metro Kačerov bezbariérové ? Víc nepotřebuji vědět, jsem jen blb.
Jak to mám vědět, co je tohle za argumentační faul? Jenom protože se pohybuji v Real Estate a vyvracím vám tvrzení ve kterých neříkáte pravdu, tak mám vlastnit jakousi křišťálovou kouli a vidět každému developerovi do detailních finančních plánů? Vy jste asi z těch schodů tam upadl a praštil jste se to hlavy a to dost silně. Několikrát sem vám vyvrátil vaše dojmy, podepřel sem to fakty a bohatou osobní zkušeností a rozhledem v RE oboru, ale vy ani tak neuznáte, že jste se mýlil (protože jste přece mluvil s recepční, tak víte všechno nejlépe) a namísto toho dál pasivně… Číst vice »
A blb jste, to ano, tímto vám přeji hezkou neděli a pořádně se na těch schodech dřete 😉
Jste ubožák a provokatér, možná troll a neodpověděl jste mi na jednoduchou otázku, protože to nevíte. Chcete jen urážet. Mrzí mě jen, že jsem vám naletěl.
Já jsem vám dal informací dost, že máte zatemněno a furt si jedete písničku že kdy bude bezbariérový přístup je čistě váš problém. Troll jste vy, protože kecáte blbosti a když vám je vybratím, kecáte jiné blbosti, to je přímo definice trolla. Naletěl jsem já vám, hledal sem k tomu informace abych vám jde mohl poskytnout a vám se ani nechce otevřít si odkaz. Hodně štěstí na těch schodech 😉
Spíše by mě zajímalo, jestli je na Kačerově nějak reálně odstranitelný ten dvojí výstup/sestup, když jdete z vlaku na metro nebo podcházíte Michelskou ulici z busu, který stojí na druhé straně.
Přímo přes metro jako dlouhý podchod asi ne, ale nadchod nevidím nereálný.
Hradčanská, Malostranská a Staroměstská zatím nic 🙁 Neblokují tam stavbu výtahu památkáři?
Hradčanská se údajně koordinuje s „rychlodráhou“.
Ne, tam to spíš blokuje miliardová cenovka.
Hradčanská se vyřeší s novým nádražím, na Staroměstské se musí rozhodnout, zda někdy výhledově dostavět druhý vestibul, čímž by se nejspíš sfoukla i bezbariérovost.
Hradčanská je navázána na vlak.
Malostranská existuje v projektu DUR už pár let, má souhlas památkářů i IPR ale BLOKUJE TO RADNICE PRAHY 1 v čele s pí starostkou – nechtějí, aby se tam stavělo a argumentují ať se to postaví na Staroměstské
Staroměstská – technicky neproveditelné (resp. neprojednatelné)
Až se Pavel Bém stane ředitelem DPP tak bude beton téct proudem.
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/pavel-bem-dpp-dopravni-podnik-praha.A241122_183048_domaci_bors
Pavel Bém nesplňuje požadavky výběrového řízení. I podle této zprávy poznáte, jak některá média pracují s informacemi. Informačně je tato zpráva stejně hodnotná, jako kdybychom napsali, že se hlásí Pejsek a Kočička.
Některá média: Česká televize, iDNES.cz, CNN Prima News…..
(Tato média informaci uveřejnila, iDnes.cz i obsáhlý rozhovor s Pavlem Bémem na toto téma. Takže tito všichni mu naletěli!!!!)
Přišla s tím Prima, to mluví za vše. Fakt nerozumím tomu, proč psát o tom, že kandiduje někam Mickey Mouse, když nesplňuje podmínky. Ale je známý. Říká se tomu relevance.
Ale od CNN Primy News to převzala Česká televize, což i uvedla jako svůj zdroj.
Pavel Bém za kterého se tam natahalo nejvíc šíbrů? Proboha, pojďme dál od těchto politických mrtvol, jako společnost to nutně potřebujeme.
Dobrý den, můžete prosím uvést jména těch šíbrů, kteří byli nataháni do DP? Děkuji.
Ve své době měl nitky všude a velmi hluboko, myslet si, že neměl vliv na DPP je mylné, Praha je plná jeho lidí doteď.
Rajská zahrada a Pražského povstání jsou ostudou, protože tím pádem kdo bude chtít jetn a Pankrác po zavření metra, tka bude msuet to složitě objíždět přes Budějovickou nebo vystoupit na Pavláku a přestupvoat a na NBS ten ostrůvek není mco široký (myslím zastávku linky 18 a 19 od města) a Rajská zahrada je katastrofa, protože výtah od lávky od železniční zastávky vede jen na úroveň Chlumecké, takže vozíčkář to msuí celé objíždět a i pro nevidomé je to strašně složité a to schodiště od železnice není mco bezpečné pro ně. Strašnická a Vyšehrad je taky potřeba vyřešit, ale ty dvě… Číst vice »
Vyšehrad je přesně ten příklad jak se nemělo dělat, přitom to byla stanice nejblíže k Jedličkově ústavu ale ani to soudruhy “ netrklo“ i když prostorově tam při výstavbě pro bezbariérové řešení nebyl problém . Prostě to vystřihli v mramoru a žule s co nejvíce bariérami co to šlo. Ostatně co se divím, bariérová izolace postižených a nemocných od společnosti byla pro socialismus typická …
Soudruzi to asi stavěli pro Minotaury, prý mají rádi bludiště.
uz jste byl na Strizkove? 🙂
On Vyšehrad teoreticky bezbarierovy z jedné strany je (od vyšehradu). Ale třeba pri té „chytře udělané “ víkendové výluce staví na opačné straně, a samozřejmě při každé autobusové taky.
„bariérová izolace postižených a nemocných od společnosti byla pro socialismus typická“
V padesátých letech většinu handicapovaných odvezli do pohraničí. Některé tamní ústavy fungujou dodnes prakticky beze změny. A co hůř, hlavní město Praha je odmítá rušit a dokonce staví nové (zdravím soudružku Udženiju).
franku, v zásadě máte pravdu, ale nebičoval bych se tolik. Navštívil jsem mnohá metra v Evropě i mimo Evropu a až na výjimky to je a bylo všude podobné. Díky pravidelnému programu investic do této oblasti bych spíše Prahu dnes považoval za špičku. Bohužel podobný dluh mají mnohá, mnohá metra a to i starší než metro v Praze.
ani se tak nebičuji, jen si vzpomínám, jak jsme si v osmdesátých letech mysleli, že v Německu či Rakousku “ ani neumí udržet obrubník v linii a lidi jim ho u přechodu prošlápli“ a pak nám někdo vysvětlil, že je to kvůli pohodlí nejenom invalidů a maminek. Prostě to byla taková hloupá doma kdy se na slabé peklo ,ale tam jim odešla zhruba o 3 až 4 pětiletky dřív, než v “ socialistickém ráji“ …
U těch snížených obrubníků je pozoruhodné, že se to (alespoň v ČSSR) začalo dělat mnohem dříve kvůli autům (nájezdy do garáže apod.) než kvůli lidem.
ano to možná byla výjimka, ale třeba na přechodech přes odbočky z ulice Türkova do Senohrabské a připojující se Lešansé se o obrubníky srazily až někdy těsně nebo během covidu a že tam byly sakra vysoké… Už tam dávno bylo povoleno jezdit na kole po přechodu ale obrubník byl pořád 20 cm …
A dnes je pozoruhodné, že tam, kde je to děláno kvůli lidem, to zneužívají auta k zablokování chodníku :-(.
Pozor, to nejsou auta ale hovada v naší společnosti, auta za nic nemůžou.
Ta Pražského povstání sloužila jako konečná při mnoha výlukách, to už mělo být uděláno dávno.
Nemohu popřít, že se DP snaží ,ale pomalu , pořád je to celkově špatné . Plošiny a výtahy jsou totiž poruchové, cílem vandalismu a málokde zdvojené, takže při poruše nebo údržbě se taková stanice okamžitě stává plně bariérovou. Je fajn, že se už udělaly ty nájezdové plošiny v místě prvních dveří vlaku na celé trase A i B , plošiny které umožňují vozíčkáři vjet do vlaku . Lidé ten malý schod nevidí, ale pro vozíčkáře je to překážka. Hrozná škoda, že se pře výstavbě metra na tyhle věci nemyslelo, ale taková byla doba…
A to je „jen“ metro. Pak tu máme v MHD fůru autobusů, které jsou komplet nízkopodlažní (což je dobře), ale se zoufale nedostatečnou kapacitou pro lidi na vozíku a s kočárky (a to nemluvím o příměstských autobusech PID 300+, do kterých bych se s kočárkem nevydal, pokud budu mít jakoukoli jinou možnost. A o tramvajích, které jsou z nemalé části furt bariérové, (T3) nebo bezbariérové jen velmi nouzově (Wany a Kačeny), kde má nemálo nástupních ostrůvků furt naprosto nedostatečnou šířku (což je reálně taky bariéra, byť papírově ne)…
Naprosto souhlasím, u městských autobusů se to lepší nahrazováním SORů jinými typy, zastávky jsou samostnatná kapitola, u těch tamvajových se to daří více zlepšovat a rychleji v rámci orpav trati, u těch autobusových je to horší, tam to většinou je závislé na opravě té dnaé ulice, msíta nebo pokud je to v rámci nějaké větší investiční akce. Já se sám zabývám přístupnsotí v dorpavě a není to vždy jednoduché. Kapacita příměstských autobusů se teď snad trochu zlepší, ale určitě to není jako v IDS JMK, kde systematicky vyžadují dvě místa i v Crosswayích na vozíky/kočárky.
Ano je to tak , na druhou stranu proti “ naší kočárkové době“ je to značně vylepšeno, s prvorozeným jsme byli za alternativce jen proto, že jsme si pořídili nosítka a těžko se vysvětlovalo , že ty vysoké plošiny MHD a VHD jsou s dítětem na hrudi , plus batohem věcí pro něj, prostě schůdnější, ale to je skoro 30 let . Navíc tehdy lidi byli naučený rozpoznávat rodiče jen podle toho kočáru a mimino pod bundou budilo spíš údiv 🙂
Jo, nějaký pokrok tam je, ale jiné věci se zase zhoršují, např. parkování na chodnících a v místech, kde to blokuje rozhled na přechody, atd. Provoz je výrazně hustší a nervóznější.
Vlastně nevím, čemu bych dal ve výsledku přednost, jestli nynějšímu stavu nebo tomu dřívějšímu, kdy bych holt musel kočárek do tramvají a busů zvedat, ale zas by nebyl takovej problém chodit s ním po městě pěšky.
Na kole je mi to jasný, před 30 lety, když jsem na něm jezdil na gympl, to bylo jednodušší než dnes, s tím kočárkem si jistej nejsem.
Jak píši, není to bohužel většinou záměr DPP, hází mu do toho vidle jiní.
Nerozsireni refyze na Staromestske je dilo DP. Pry by jim absence leveho odbocovaku zdrzovala tramvaje.
A takovych pripadu bude jiste vice.
Kulaté značce s červeným okrajem a bílým pruhem uvnitř nic nebrání.
Souhlasim, ale ti co jsou u kormidla to evidentne vidi jinak. Uz nekolikate volebni obdobi.
Oni v DPP strašně rádi tvoří pomyslnou „koalici motorové dopravy proti bezmotorové“, odmítají omezení rychlosti na některých ulicích kvůli bezpečnosti, ženou pěší na zastávky bludištěm zábradlí (trať na Bílou Horu), nezřídka na opačném konci zastávky, než by bylo pro pohyb pěších logické, degradují cykloinfrastrukturu (Libuš, Dědina, Vaníčkova), atd.
A pak se strašně diví, že jim přemnožená auta blokují vozidla MHD.
Ono jako velmi aktuální případ stačí úprava zastávky krejcarek při poslední rekonstrukci. Na to se s množstvím zbytečných zábradlí a idiotským umístěním přechodu musí chodit dívat i ze sprželu.
Škoda, že nepíšou třeba o Zličínu. Ano, je tam výtah, ale víc by se hodili eskalátory….
pojízdní schody jsou sice fajn, ale pořád je to bariéra…
Jak pro koho. Kromě vozíčkářů sjedou eskalátorem většina špatně chodících, kocarkáři i kufráci i cyklisti. A navíc se eskalátor zdaleka tolik nezahlcuje a je mnohem rychlejší, než jakýkoliv bezb. výtah.
Takže za mě eskalátory jednoznačně prosadit všude.
I nějaké rozumné eskalátory jsou sjízdné pro vozíčkáře (přinejhorším s kočárkem). Na ty pražské bych ale nespoléhal.
I na kratsim eskalatoru jsem videl vozickare bez cizi pomoci.
Jo, je to možný. Pro pár procent velmi obratnejch a silnejch lidí na vozíku. Pro většinu lidí na vozíku ani omylem a na žádným eskalátoru, sebekratším a sebepomalejším.
Eskalátory na Zličíně? To se mi nezdá jako moc dobrý nápad. To schodiště je tam relativně uzké už dnes, kdyby se tam daly eskalátory, tak se tam budou jen tvořit fronty, když přijede metro. Zároveň těch schodů tam není tolik, myslím, že není takový problém to vyjít a pro ostatní je ten výtah.
Fronty se tvoří u všech eskalátorů, výtahy jsou pro kocárky a vozíky a jsou zoufale pomalé. Nám co špatně chodíme by v celém metru pomohlo doplnit všechna schodiště eskalátory v obou směrech. To bych považoval za významné odstranění bariér a zlepšení kultury MHD. Navíc to stojí vyznamně méně než návrat kamkoli výtah.
Co je na Strašnické tak složitého? Naopak bych řekl že stanice tohohle typu by měly být nejjednodušší – dá se udělat šikmý výtah přímo na schodišti (v podstatě mini kolejová lanovka s jedním vozidlem).
S tou nevýhodou, že se zúží stávající schodiště. Na Strašnické to možná nemusí vadit (nevím) ale na Chodově to je vyloženě průs.r.
Na Strašnické je schodiště docela velkorysé, a část jeho šířky dnes stejně zabírá pás pro pojízdnou plošinu.
Na Chodově tak často nejsem (naposledy včera), ale obvykle tam problém nevídám.
Tak možná nejezdíte ve špičkách. Já jsem tam mezi léty 2008 a 2018 jezdil téměř každý den, a masakr na schodišti to byl už před vybudováním výtahu.
Schodiště na Chodově je brutální (znám ho až teď), ale v takovém Londýně to bylo ještě horší. To si představte, že na schody do metra zamíří celý prvomájový průvod. Tedy bez alegorických vozů.
Štěstím Chodova je, že se tam z bůhvíjaké příčiny snížil obrat cestujících, ale už se to zas otáčí. Úzké (a větrné…zase ta fyzika) schodiště pro stanici, která má třikrát větší obrat než třeba sousední Roztyly ukázalo, že se nikdo nenamáhal uvažovat v intenci, co bude za +20 let. Problém tam je, zejména ve špičkách. Je ale otázka, jak jinak, pokud by jiné řešení v případě Chodova vůbec bylo možné. Jinak za největší skoro zločin vůči handicapovaným momentálně vidím znepřístupnění stanice Florenc C. V řádu mnoha let. Kamarád vozíčkář je z toho dočista zničený. Na druhém místě zoufalost celého Smíchovského nádraží… Číst vice »
Vždyť na Smíchově je plošina.
Zkousel jste ji nekdy pouzit?
Jo, je. Zkusil jste ji někdy použít?
Na Chodově by bylo nejlepší udělat nový vestibul na druhé straně pro MHD. Ideálně s úpravou povrchu tak, aby se dalo jezdit přímo od Petýrkovy pod D1 a naopak. 177 by pak nemusela oklikou přes Opatov.
Mimochodem, stávající zálivy by okamžitě zaplnila auta „jen na chvíli“, která v těch zastávkách dost překážní dnes. Včetně policejních. 😉
177 by mohla Opatov minout ulicí Mírového Hnutí (Přeštická – Brodského – Chodov) a nebo rovnou po D1/magistrále,Trojskou a K Pazderkám. 😀
Akorát tím se dostávají do hry ruzné úsekovky, co by jelo z Košíku na Opatov, co stopaři (zrušit zastávku U Dálnice, Šeberov má dost příměsta?).
A ubyla by past na nepozorné, že z Chodova pod číslem 177 jezdí i pendl na Volhu.
Myslel jsem trasu … Přeštická – Brodského – „Nový Chodov u Kruháku“ – … – Volha (obrat). Od Volhy na Opatov by úplně stačilo protáhnout 181 v podstatně delším intervalu, pokud vůbec něco (pro „přátele přímých spojů“ se tím směrem prokličkuje i ta 203).
Zúžení schodiště je vždy problém, ale za cenu bezbariérvoého zpřístupnění té stanice, které je tam stavebně snazší to stojí.
Ma Strašnické se snad plánuje dodělat severní/západní vestibul.
(Tedy nevím, jestli nějak plnohodnotně, nebo jen ten výtah.)
Pro upřesnění: momentálně začínající rekonstrukce Českomoravské je bez vybudování výtahu, ten se bude (snad) realizovat až za několik let – hned jak se DPP dohodne s jedním ze dvou developerem, který bude stavět nad stanici metra na současných pozemcích DPP, ale zároveň nesouhlasí s vybudováním bezbariérového vstupu…
Ano, to je ten problém a pdoobně je to myslím i s Kačerovem, kden avíc je problém s řešením kvůli výjezdu do depa, ne vždy je to vina DPP, ale buď nezájem toho, kdo staví nad metrem nebo nějaké další věci.
Problém jsou finance DPP. Proto se čeká na spasitele developera…
U Kačerova se čeká, až developer získá stavební povolení na novostavbu v místě autobusového terminálu, tam spolupráce developer + DPP jde bez problému.
Věděl byste, kdy by Kačerov mohl být bezbariérový ?
Ano, totéž jako Kačerov. O dopravě MHD rozhoduje developer.