Do metra bez bariér. Další čtyři stanice mají projektanty lepšího přístupu k soupravám
Nový výtah ze stanice metra Nádraží Holešovice. Foto: DPP
V metru zbývá bezbariérově zpřístupnit ještě 14 stanic ze 61.
V metru zbývá bezbariérově zpřístupnit ještě 14 stanic ze 61.
Bezbariérový KAČEROV už měl být hotový. Jenže DPP chce „ušetřit“ a výstavbu výtahů a tří nových eskalátorů má zajistit developer, který má okolí i patra nad metrem celé zastavět. Ale reálně jeden developer od záměru odstoupil a druhý se do toho moc nehrne, nepospíchá. Takže nevím, zda se akce „bez bariér“ vůbec dožiju…Vidím, že Kačerov v aktuálním pořadí není.
Jaký nový developer? Crescon to někomu prodal? Já mám za to, že tam aktuálně plánují tyhle paneláky.
https://www.crescon.cz/cs/projekty/stanice-metra-kacerov
Hradčanská, Malostranská a Staroměstská zatím nic 🙁 Neblokují tam stavbu výtahu památkáři?
Hradčanská se údajně koordinuje s „rychlodráhou“.
Až se Pavel Bém stane ředitelem DPP tak bude beton téct proudem.
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/pavel-bem-dpp-dopravni-podnik-praha.A241122_183048_domaci_bors
Pavel Bém nesplňuje požadavky výběrového řízení. I podle této zprávy poznáte, jak některá média pracují s informacemi. Informačně je tato zpráva stejně hodnotná, jako kdybychom napsali, že se hlásí Pejsek a Kočička.
Některá média: Česká televize, iDNES.cz, CNN Prima News…..
(Tato média informaci uveřejnila, iDnes.cz i obsáhlý rozhovor s Pavlem Bémem na toto téma. Takže tito všichni mu naletěli!!!!)
Pavel Bém za kterého se tam natahalo nejvíc šíbrů? Proboha, pojďme dál od těchto politických mrtvol, jako společnost to nutně potřebujeme.
Rajská zahrada a Pražského povstání jsou ostudou, protože tím pádem kdo bude chtít jetn a Pankrác po zavření metra, tka bude msuet to složitě objíždět přes Budějovickou nebo vystoupit na Pavláku a přestupvoat a na NBS ten ostrůvek není mco široký (myslím zastávku linky 18 a 19 od města) a Rajská zahrada je katastrofa, protože výtah od lávky od železniční zastávky vede jen na úroveň Chlumecké, takže vozíčkář to msuí celé objíždět a i pro nevidomé je to strašně složité a to schodiště od železnice není mco bezpečné pro ně. Strašnická a Vyšehrad je taky potřeba vyřešit, ale ty dvě… Číst vice »
Vyšehrad je přesně ten příklad jak se nemělo dělat, přitom to byla stanice nejblíže k Jedličkově ústavu ale ani to soudruhy “ netrklo“ i když prostorově tam při výstavbě pro bezbariérové řešení nebyl problém . Prostě to vystřihli v mramoru a žule s co nejvíce bariérami co to šlo. Ostatně co se divím, bariérová izolace postižených a nemocných od společnosti byla pro socialismus typická …
Soudruzi to asi stavěli pro Minotaury, prý mají rádi bludiště.
On Vyšehrad teoreticky bezbarierovy z jedné strany je (od vyšehradu). Ale třeba pri té „chytře udělané “ víkendové výluce staví na opačné straně, a samozřejmě při každé autobusové taky.
„bariérová izolace postižených a nemocných od společnosti byla pro socialismus typická“
V padesátých letech většinu handicapovaných odvezli do pohraničí. Některé tamní ústavy fungujou dodnes prakticky beze změny. A co hůř, hlavní město Praha je odmítá rušit a dokonce staví nové (zdravím soudružku Udženiju).
Nemohu popřít, že se DP snaží ,ale pomalu , pořád je to celkově špatné . Plošiny a výtahy jsou totiž poruchové, cílem vandalismu a málokde zdvojené, takže při poruše nebo údržbě se taková stanice okamžitě stává plně bariérovou. Je fajn, že se už udělaly ty nájezdové plošiny v místě prvních dveří vlaku na celé trase A i B , plošiny které umožňují vozíčkáři vjet do vlaku . Lidé ten malý schod nevidí, ale pro vozíčkáře je to překážka. Hrozná škoda, že se pře výstavbě metra na tyhle věci nemyslelo, ale taková byla doba…
A to je „jen“ metro. Pak tu máme v MHD fůru autobusů, které jsou komplet nízkopodlažní (což je dobře), ale se zoufale nedostatečnou kapacitou pro lidi na vozíku a s kočárky (a to nemluvím o příměstských autobusech PID 300+, do kterých bych se s kočárkem nevydal, pokud budu mít jakoukoli jinou možnost. A o tramvajích, které jsou z nemalé části furt bariérové, (T3) nebo bezbariérové jen velmi nouzově (Wany a Kačeny), kde má nemálo nástupních ostrůvků furt naprosto nedostatečnou šířku (což je reálně taky bariéra, byť papírově ne)…
Naprosto souhlasím, u městských autobusů se to lepší nahrazováním SORů jinými typy, zastávky jsou samostnatná kapitola, u těch tamvajových se to daří více zlepšovat a rychleji v rámci orpav trati, u těch autobusových je to horší, tam to většinou je závislé na opravě té dnaé ulice, msíta nebo pokud je to v rámci nějaké větší investiční akce. Já se sám zabývám přístupnsotí v dorpavě a není to vždy jednoduché. Kapacita příměstských autobusů se teď snad trochu zlepší, ale určitě to není jako v IDS JMK, kde systematicky vyžadují dvě místa i v Crosswayích na vozíky/kočárky.
Ano je to tak , na druhou stranu proti “ naší kočárkové době“ je to značně vylepšeno, s prvorozeným jsme byli za alternativce jen proto, že jsme si pořídili nosítka a těžko se vysvětlovalo , že ty vysoké plošiny MHD a VHD jsou s dítětem na hrudi , plus batohem věcí pro něj, prostě schůdnější, ale to je skoro 30 let . Navíc tehdy lidi byli naučený rozpoznávat rodiče jen podle toho kočáru a mimino pod bundou budilo spíš údiv 🙂
Jo, nějaký pokrok tam je, ale jiné věci se zase zhoršují, např. parkování na chodnících a v místech, kde to blokuje rozhled na přechody, atd. Provoz je výrazně hustší a nervóznější.
Vlastně nevím, čemu bych dal ve výsledku přednost, jestli nynějšímu stavu nebo tomu dřívějšímu, kdy bych holt musel kočárek do tramvají a busů zvedat, ale zas by nebyl takovej problém chodit s ním po městě pěšky.
Na kole je mi to jasný, před 30 lety, když jsem na něm jezdil na gympl, to bylo jednodušší než dnes, s tím kočárkem si jistej nejsem.
Jak píši, není to bohužel většinou záměr DPP, hází mu do toho vidle jiní.
Nerozsireni refyze na Staromestske je dilo DP. Pry by jim absence leveho odbocovaku zdrzovala tramvaje.
A takovych pripadu bude jiste vice.
Kulaté značce s červeným okrajem a bílým pruhem uvnitř nic nebrání.
Oni v DPP strašně rádi tvoří pomyslnou „koalici motorové dopravy proti bezmotorové“, odmítají omezení rychlosti na některých ulicích kvůli bezpečnosti, ženou pěší na zastávky bludištěm zábradlí (trať na Bílou Horu), nezřídka na opačném konci zastávky, než by bylo pro pohyb pěších logické, degradují cykloinfrastrukturu (Libuš, Dědina, Vaníčkova), atd.
A pak se strašně diví, že jim přemnožená auta blokují vozidla MHD.
Škoda, že nepíšou třeba o Zličínu. Ano, je tam výtah, ale víc by se hodili eskalátory….
pojízdní schody jsou sice fajn, ale pořád je to bariéra…
Jak pro koho. Kromě vozíčkářů sjedou eskalátorem většina špatně chodících, kocarkáři i kufráci i cyklisti. A navíc se eskalátor zdaleka tolik nezahlcuje a je mnohem rychlejší, než jakýkoliv bezb. výtah.
Takže za mě eskalátory jednoznačně prosadit všude.
Eskalátory na Zličíně? To se mi nezdá jako moc dobrý nápad. To schodiště je tam relativně uzké už dnes, kdyby se tam daly eskalátory, tak se tam budou jen tvořit fronty, když přijede metro. Zároveň těch schodů tam není tolik, myslím, že není takový problém to vyjít a pro ostatní je ten výtah.
Fronty se tvoří u všech eskalátorů, výtahy jsou pro kocárky a vozíky a jsou zoufale pomalé. Nám co špatně chodíme by v celém metru pomohlo doplnit všechna schodiště eskalátory v obou směrech. To bych považoval za významné odstranění bariér a zlepšení kultury MHD. Navíc to stojí vyznamně méně než návrat kamkoli výtah.
Co je na Strašnické tak složitého? Naopak bych řekl že stanice tohohle typu by měly být nejjednodušší – dá se udělat šikmý výtah přímo na schodišti (v podstatě mini kolejová lanovka s jedním vozidlem).
S tou nevýhodou, že se zúží stávající schodiště. Na Strašnické to možná nemusí vadit (nevím) ale na Chodově to je vyloženě průs.r.
Na Strašnické je schodiště docela velkorysé, a část jeho šířky dnes stejně zabírá pás pro pojízdnou plošinu.
Na Chodově tak často nejsem (naposledy včera), ale obvykle tam problém nevídám.
Tak možná nejezdíte ve špičkách. Já jsem tam mezi léty 2008 a 2018 jezdil téměř každý den, a masakr na schodišti to byl už před vybudováním výtahu.
Schodiště na Chodově je brutální (znám ho až teď), ale v takovém Londýně to bylo ještě horší. To si představte, že na schody do metra zamíří celý prvomájový průvod. Tedy bez alegorických vozů.
Štěstím Chodova je, že se tam z bůhvíjaké příčiny snížil obrat cestujících, ale už se to zas otáčí. Úzké (a větrné…zase ta fyzika) schodiště pro stanici, která má třikrát větší obrat než třeba sousední Roztyly ukázalo, že se nikdo nenamáhal uvažovat v intenci, co bude za +20 let. Problém tam je, zejména ve špičkách. Je ale otázka, jak jinak, pokud by jiné řešení v případě Chodova vůbec bylo možné. Jinak za největší skoro zločin vůči handicapovaným momentálně vidím znepřístupnění stanice Florenc C. V řádu mnoha let. Kamarád vozíčkář je z toho dočista zničený. Na druhém místě zoufalost celého Smíchovského nádraží… Číst vice »
Zúžení schodiště je vždy problém, ale za cenu bezbariérvoého zpřístupnění té stanice, které je tam stavebně snazší to stojí.
Ma Strašnické se snad plánuje dodělat severní/západní vestibul.
(Tedy nevím, jestli nějak plnohodnotně, nebo jen ten výtah.)
Pro upřesnění: momentálně začínající rekonstrukce Českomoravské je bez vybudování výtahu, ten se bude (snad) realizovat až za několik let – hned jak se DPP dohodne s jedním ze dvou developerem, který bude stavět nad stanici metra na současných pozemcích DPP, ale zároveň nesouhlasí s vybudováním bezbariérového vstupu…
Ano, to je ten problém a pdoobně je to myslím i s Kačerovem, kden avíc je problém s řešením kvůli výjezdu do depa, ne vždy je to vina DPP, ale buď nezájem toho, kdo staví nad metrem nebo nějaké další věci.
Problém jsou finance DPP. Proto se čeká na spasitele developera…
Ano, totéž jako Kačerov. O dopravě MHD rozhoduje developer.