Do Lužné se sjedou Hektory. K vidění bude dvacítka lokomotiv
Lokomotiva T458.1 (Velký Hektor). Pramen: České dráhy
Lokomotivy Hektor byly určené pro posun a nákladní vlaky na vedlejších tratích. Byly prvními stroji, které postupně nahrazovaly parní trakci.
přijdu se podívat
Co si pamatuji z vršovických malých i velkých Hektorů, tak to byl stroj multifunkční. Když jste si na stanovišti dělali míchaná vajíčka, nebylo třeba míchat, mašina to obstarala sama…
Existuje americký duchařský film, kde je vidět jak mašina sama jede, kontrolér sám řadí, stanovišté téměř shodné s Hektorem, avšak film je cca o 30 let starší než Hektor.
To bude jistě jen náhoda. A I ten motor v Hektorovi vymysleli v ČKD od píky… Prostě když je člověk geniální konstruktér, tak je jedno, co konstruuje. :)))
Já žil dosud v přesvědčení, že se v ČKD oplodnili od nějakého lodního motoru.
Já si myslím, že ten předobraz byl lokomotivní motor Alco 539, respektive jeho lodní derivát 540. Ty parametry jsou dost podobné, jako u 6 S 310.
V duchařských filmech je možné ledacos, ale kloudné diesely se v Americe objevily až ve 40. letech (přesněji řečeno o jeden rok dříve – již od roku 1939), takže 30 let před Hektorem je jednoznačně přehnaný údaj. Taky si uvědomte, že ten socialismus teprve začínal a ještě nestihl za světem tak hrozně zaostat.
A hlavně Hektor byla licenční kopie americkeho vzoru.
Kterého?
Licenční?
Je fakt, že hektor, respektive jeho předchůdce T 434(6).0 jako by z oka vypadl některým typům od EMD a Alca ze 40. let, ale fakt na ně mělo ČKD licenci?
Zaostal sice ještě nestihl, ale kde nic není, ani čert nebere a je rychlejší to (s)prostě okopírovat. Myslíte, že traktory Zetor spadly z nebe, nebo proběhlo a probíhalo kopírování? Ještě v 60. letech to byla běžná praxe a hromada rozebraných devizových strojů podél zdí. I z ČKD je na nějakých poválečných fotkách tajemná zahraniční motorová lokomotiva. Nějak ten průmysl s velmi omezenými dodavatelskými, surovinovými i inženýrskými možnostmi nastartovat musel.
Zdravím ! Na ,,Hektorech “ sem jezdil v K.Hoře.Ten popis kontroleru,co se sám pohyboval,nebylo nic duchřskýho,pane! Na
II.stanovišti byla páka a řetězem pod podlahou to bylo spojený,když jste tam třeba posunoval. Přehození směru jízdy bylo jen na I.stanovišti.Ale krásna a jednoduchá mašinka.
přesně tak,v podlaze je řetěz