Do Lužce po měsíci znovu zavítá vlak. Bude se zdvihat most přes kanál
Cyklohráček v Lužci. Pramen: ROPID
Pravidelné osobní vlaky do Lužce nejezdí od 10. prosince 2021, Středočeský kraj je zrušil.
Pravidelné osobní vlaky do Lužce nejezdí od 10. prosince 2021, Středočeský kraj je zrušil.
A fakt se bude most zvedat kvůli vlaku? Nemá se spíše zvedat kvůli lodím?
A opravdu se zvedne? Nezarezlo to od stavby?
Ne ale závadu na ŘS to již mělo. Myslím, že způsobenou vandalem.
U téhle trati mi opravdu nedává smysl to, že by byla nevyužívaná. Já tam vlakem jezdím často a dříve mi přišlo, že tam přestupovalo dost lidí, podobně jako z Horních Beřkovic. Problém v neatraktivitě spojení bych viděl spíš v blbých přestupových časech, kdy to na sebe nenavazovalo a bylo třeba čekat i desítky minut. No a nyní autobus jede do Kralup krásnou téměř hodinu a samozřejmě taky nenavazuje ve Vraňanech. Takže ano, nyní se podle mě dopraví většina lidí, kdo by tuto trasu mohl použít, individuálně, protože je časově nekonkurenceschopná.
Někomu evidentně vadilo houkání vlaku na přejezdech, jinak je to opravdu na trestní stíhání. Postavit most, zrušit využívanou dopravu. Jednou se provalí, co za tím stálo
Jakože 0-5 cestujících byla využívaná doprava?
Tam nebylo dost lidí ani v to přímém vlaku z Kralup.
Jezdilo tam 166 lidí za den.
https://zdopravy.cz/stredocesky-kraj-meni-plany-na-zastaveni-provozu-na-lokalkach-konec-chce-na-9-tratich-u-4-omezi-dopravu-84805/
K tomu pár poznámek:
– 810 jedoucí 1 zastávku je fakt tak důležitá?
– 810 eventualně až do Kralup nevadí nafta pod dráty?
– 810 eventualně až do Kralup vadí 5vozový vlak na koridoru a tohle?
– v roce 2019 BEMU nebyly, 2024 stále nejsou
– i s docházkou 38 minut je hodina, lžete záměrně?
Jak jde o lokálku, jde zjevně logika některých stranou.
Jiří dá čísla potvrzující nezájem cestujících a dotazy. Šotoklub místo odpovědi dodá mínusy. A tak to má být. 😀
Já tam pamatuji podstatně vyšší přepravy, včetně nákladní dopravy. Takže otázka je, kdo zavinil, že tam nyní bylo tak málo cestujících a jak to je možné napravit!!
166 lidí za den po té, co R21 přestala zastavovat ve Vraňanech, tudíž nebylo na co šukafon do Lužce navázat.
Smraďoch na koridoru není nejlepší, ale někde se vyskytuje, třeba i Sedlčany – Olbramovice (-Benešov).
A stále je tam zdevastovaná a nevyužívaná plocha – průmyslová zona, která by měla být využita namísto zabírání volné krajiny, půdy a napojení na silnice, když zde by bylo vše napojeno na dráhu. Kde je ten grýndýl? kde je ochrana krajiny, klimatu, zemědělské půdy?
To se opravdu nečte hezky, z izolovaného pohledu těch institucí je vše v pořádku, ale jinak jde o lajdáctví.
Cyklohraček, to je ta veselá nepravidelná „linka“, kde z nějakého důvodu platí PID, aby na lince AE na letiště v barvách PIDu neplatil, že?
Airport expres je bus ne vlak, a na rozdil od MHD tam platí třeba Interrail. 😉
Jo, to určitě všichni, co přilétají do Prahy (místní/turisti) ocení. PID platí v docela dost různých prostředích, tady to navíc provozuje DPP a hlavně to má barevné schéma, tak by člověk naivně čekal nějakou konzistenci
He? Až o to ROPID bude stát, může to objednat.
Na letiště nejezdí MHD?
Samozřejmě. Jezdí tam autobusy/trolejbusy v barvách PID. Jízdenka PID ale ve všech neplatí, děkuji za pochopení
V kterém třeba trolejbusu neplatí? Nepletete si nátěr DP s barevným schématem PID? 😉
Myslel jsem ve všech vozidlech v jednotném PID vzhledu, pochopitelně jsem myslel ty autobusy. Turista stejně asi nebude koukat, jaký šedočervený kolový vozidlo má na střeše tykadla a který ne.
Má barevné schéma PID? Ale jděte… 😉
Nebo snad Airport express nemá schéma PID?:)))
Co jsem ho viděl naposledy, tak ho neměl. Současné barevné schéma PID je svisle dělená šedá a červená, dopravce DPP má vodorovně dělenou bílou a červenou. Samozřejmě mnoho vozidel dnes natřených ve schématu DPP jezdí v PID tarifu, ale časem to vymizí, tedy kromě tramvají T3.
To už jste ho dlouho neviděl nebo měl štěstí. 🙂
Dle vypravenosti na SA (link jsem dával do vedlejší odpovědi) je na 8 pořadí nasazeno obvykle 4 – 6 vozů v nátěru PID (v tom „svisle dělená šedá a červená“, vozy Crossway LE 14.5M ev. č. 4602 – 4607) a 2 – 4 vozy ve schématu DPP (tj. „vodorovně dělenou bílou a červenou“, Crosswaye nebo SOR NB 12), popř. třeba vůz 4510, který má staré PID schéma s modrou střechou – to bych jako „PID nátěr“ také počítal.
Ne. Nemá ani trikoloru (červená + bílá + modrá vodorovně, bílé dveře) ani aktuální pid (červená + šedá svisle, zvýrazněno kde má kola).
Ehm….
https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/370772
Pro doplnění:
https://seznam-autobusu.cz/vypravenost/pid/vypis?datum=2024-08-14&linka=1019
6 z 9 nasazených vozů na AE včera mělo PID nátěr.
S kritikou cyklohráčku nesouhlasím, ale PIDový autobus uvnitř PIDu, kde NEplatí tarif PID je fakt pecka. 🙂
Děkuji za doplnění, nějak jsem myslel, že to je obecná znalost na místním webu, ale asi ne.
A ani jsem nechtěl kritizovat cyklohraček, spíš to srovnat s AE a tarifem
Hodně drahá atrakce ten most.
Investiční náklady + provozní údržba a obsluha, to celé děleno počtem použití (letos dvakrát), a daňovému poplatníkovi se chce skočit z okna. Ti, co to schválili, by měli být topeni v proutěných koších v Laterálním kanále jak se dřív praktikovalo…
A tak jsme se zvedacím mostem světoví…
Teda mohlo to dopadnout hůř, můžeme být rádi, že pod ním lodě plují. Jinak by to bylo na jitrnici, jakou svět neviděl, obuškem z pytle ven.
Ten světový je v Kolíně https://www.idnes.cz/praha/zpravy/zvedaci-most-v-koline-se-nezveda-evropske-dotace.A160312_2231924_praha-zpravy_rsr
Nebyly náhodou vodní cesty oblíbená hračka předchozího prezidenta? A navíc Kolín je jeho rodiště…
Tam se nevyfotíte se zvednutým, takže hype na fejsu/instáči/kdekoliv se nekoná.
Spíš se nasměju, až to osadí technologií a ono se to nezvedne. Pro plavbu do Pardubic to bude dost problém.
Jestli ono to nějak nesouvisí s tím, že se celá vodní cesta postupně upravuje na výšku mostů 7 m a většinou tam zatím je 5.25 a méně, takže je těch lodí, které potřebují zvedání zatím málo? Někde se začít asi musí, když jsme se dohodli, že těch 7 m je fajn (na tři kontejnery na sobě). https://cs.wikipedia.org/wiki/Parametry_vodn%C3%ADch_cest_v_%C4%8Cesku
Bohužel u nás ne jediná a tahle je aspoň trochu užitečná.
https://www.idnes.cz/wiki/kraje-regiony/zmarene-dotace.K320027
Lepší drahá atrakce než drahý kus šrotu.
Jako že ten proutěný koš svaříme z armatury?