Do Lužce nad Vltavou zavítá vlak. Cestujícím Cyklohráčku se předvede i zdvihací most
Nový zdvižný železniční most v Lužci nad Vltavou. Pramen: ŘVC
Lužec má novou zastávku s bezbariérovým nástupištěm, od prosince 2021 sem ale nejezdí pravidelné osobní vlaky.
Trať by se také samozřejmě mohla použít pro odvoz zboží z té fabriky na prefabrikáty. Pak by si most svým provozem na sebe mohl vydělávat, ovšem to by nesměli chytře vytrhat koleje. No, hlavně, že zasvěcení nyní mohou křičet, jak je zlá železnice k ničemu, když nejsou vlečky.
a) Ta fabrika je před mostem.
b) Vyrábějí kanalizační prefabrikáty. Vlečku na takovou stavbu?
c) Nemáme diktaturu, aby to Strana a Vláda nařídila.
Pokud by o to ta firma stála a bylo to tak výhodné, tak by si to jistě dávno zařídila. O tom, zda dopravní cesta má nebo nemá smysl, rozhoduje poptávka. Ne láska k železnici.
Nesmysl. Němci si taky zlikvidovali jaderné elektrárny, i když je to ekonomická sebevražda. Někdy holt ideologie vítězí nad ekonomikou a zdravým rozumem. U siliniční ideologie je tu zvláště patrné.
Pohledná fotodokumentace. Ta bude mít časem historickou hodnotu. Povšiml jsem si, že na snímku č.3, kde je most v horní poloze, je na jeho konstrukci světelný nápis „4,50“ v úpravě, jež se podobá signálnímu znaku „Podjezdná výška omezena“ – číselný údaj signálního znaku stanoví podjezdnou výšku od hladiny v metrech. Na snímku č.5 je most v dolní poloze a číselný údaj oznamuje 4,55. Takže s mostem dole je podjezdná výška 4,55 m, s mostem nahoře pak 4,50 m. Připusťme, že během akce a změny polohy mostu se mohla změnit i výše hladiny. Ale i tak – věděl by někdo, jestli… Číst vice »
Starý most skončil ve šrotu? To tam nemají Klub za starý Lužec?
Nejde jenom o most. Dělala se celá nová trať plus zastávka cca 500mega ,v době kdy se dávno vědělo že tam vlaky jezdit přestanou. Dobrá investice
„Dávno vědělo“ stejně tak, jako nemůžete vědět, co kdo vymyslí po dalších volbách. Jasně, elektrika a protažení do Mělníka je utopie, protože stavět kolem Prahy je potřeba jen nové silnice, stejně tak jednotlivé náklady jsou teď po kolejích nevýhodné, a jediné, co musí být, jsou velké výletní lodě do (prázdné) Prahy. 🙂 Pravda, most mohl být doplněn až v případě potřeby, a stopa tratě přes Lužec chráněna územní rezervou, ale…
Autobusy z Lužce do Mělníka jezdí po 10 minutách, aby ten nával pobraly, že by bylo vhodné uvažovat nad vlakem s 3x až 5x větší kapacitou oproti busu?
Jak by pomohl vlak cestam z Luzce na Melnik je mi zahadou.
František tam chce kolej, dokonce elektrizovanou, mě se neptejte.
Chápu, že držet kvůli Lužci celodenně šukafon pendlující sem a tam je ekonomický nesmysl. Ale že se tam nemůže otočit ranní 9672/9673 místo prostoje v Kralupech, not a bene v době, kdy jiné použitelné spojení z Lužce do Kralup a Prahy neexistuje (neb bus linky 464 přijede do Vraňan 11 minut po odjezdu vlaku), to považuji vyloženě za Boreckého trucpodnik.
Myslíte, že Borecký zná úplně všecky přípojné vazby v celém kraji?
Zodpovídá za svůj úřad, který by to znát měl.
Co jiného by znát?
Tak jinak: Je to v silách jednoho člověka, znát je všechny? Bavíme se o několika tisíci položkách.
Měl by znát něco o ekonomii, nebo hádám špatně a ekonomie je zakázaná?
A ještě teda potřebuje právní povědomí, aby si nemyslel, že může přijít a nařídit ve fabrice umístěnky pro zaplnění linek.
Tak možná mají svůj díl viny i na IDSK, ale spíš očekávám, že tam je to napadlo, ale politické zadání bylo zastavit provoz, tak se do Lužce nesmělo pohnout ani kolo.
Tak nějak. Ještě by se zjistilo, že to jde…
Pro 3 lidi ve vlaku, celkem 30 za den, vážně to bylo politické shora?
Myslím, že za to zodpovídá, a zná někoho(vedení idsk) kdo by znal někoho(zaměstnance idsk) kdo by to uměl zdůvodnit.
Těsně by to nevycházelo? Při vetším zpoždění by se to muselo odřeknout? Posádka čerpá přestávku, druhej fíra by byl moc drahej?
Když už musí někde něco měnit, měl by si zjistit, jak tam co funguje. To je problém jeho, ne cestujících.
jádro problému podle mě tkví v tom, že most platilo ředitelství vodních cest, ale na základě požadavku správy železnic (v rámci stavby na vraňansko hořínském kanálu). ŘVC tedy muselo vyhovět požadavku SŽ, SŽ to nic nestálo a pak se v klidu rozhodli, že to skrečují. Bohužel marně a zbytečně vynaložené peníze. Jednou z toho bude pěkná cyklostezka se zdvižným mostem (věřím, že jediná v Evropě), ale za cenu, kdy my všichni daňový poplatníci se na tento nesmysl složíme. Bohužel efektivita komunikace státních organizací v plné nahotě.
Úplně stejně to funguje, když má SZ požadavek na RDS a tak jsou přeložky a mosty/podjezdy pod dálnici, kde bude jen tak leda hezká cyklostezka.
Jako aby měla Správa železnic požadavek na Ředitelství silnic a dálnic na cyklostezky? Jako fakt? A co je železničářům do cyklistů? Prosím, vysvětlete mi to, tohle jsem v životě neslyšel.
Pokud SŽ, jakožto dotčený vlastník, požaduje v územním řízení a stavebním povolení zachování dráhy, tak ji ŘSD ve své stavbě zachovat musí. V Lužci teda ŘVC.
Podle některých má Správa železnic rovnou připravovat likvidaci železnic namísto jejich zlepšování, protože jsou (a mají být) zbytné. Všechno přece vyřeší další rozšiřování kapacit pro auta. 🙂
Podle některých lidí bohužel ano….🤫
Kdysi dávno jsem v Lužci pracoval, v areálu bývalého Elektroodbytu jsme měli nějaký sklad, vedla tam vlečka. Tehdy procházely silnice rekonstrukcí, tak jsme si nechali poslat kontejner vlakem, to byl rok asi 2012.
Přijel Brejloun a tlačil jeden 40″ kontejner, ten nám nechal v areálu a druhý den přijel pro prázdný.
To byla sláva, místní si přišli fotit mašinu a dokumentovat pohyb loko, který pamětníci zažili naposledy někdy v r.95.
Ale už tehdy říkal majitel, že to je cenová sebevražda, že radši přeloží kontejner na palety jinde a v dodávkách pošle na sklad. Myslím, že se to moc nezměnilo.
Šéfové jsou různí. Můj zase nadává na kamiony, každý druhý den co přijede do práce, jak ho chtějí zabít. Tak začal jezdi vlakem, protože jezdit dnes osobákem na silnici smrti R43 z Brna je skutečná sebevražda.
Kamiony mají jezditi na vlaku po kolejích.
„jak ho chtějí zabít“
Tak určitě, všichni okolo něj sedají za volant, jen aby ho zabili a pro jistotu jezdí, ikdyž je doma a spí.
I úmyslná nedbalost je úmysl.
Když ono je prostě stále asi třeba všechny řidiče kamionů přímo i nepřímo označovat přinejmenším za póvl, případně rovnou za kriminálníky nebo rovnou teroristy. Protože nic nepomůže přesunu nákladů na železnici více, než právě tyto démonizace, nemístné přehánění a nálepkování protistrany.
Přesunem na koleje vydělají hlavně občané ČR. Nebudou muset dotovat kamionům opravy silnic a řešit protihluková a protiemisní opatření.
Ano, to je krásná teorie, v praxi by to znamenalo kolaps systémů just-in-time, na všechno nepředvídatelné čekací doby, už tak přetížená síť by se minimálně v některých částech ucpala totálně a ty silnice bychom potřebovali tak jako tak, protože představa, že přesuneme na koleje všechno, tj. i dodávky tovaru mířícího do míst bez napojení k železniční síti, je prostě mimo realitu dneška i (třeba i vzdálenějšího) zítřka. I kdybychom využívali kapacitu železniční sítě na maximum, co dnes či v dohledné budoucnosti 100 let umožní, celý objem silniční dopravy tam nepřesuneme, ani kdybychom se rozkrájeli. A zkuste si prosadit program, který… Číst vice »
Bububu, nepište hlouposti. Maximálně dopravci přijdou o zisky a budou si muset platit parkoviště a údržbu silnic.
Aha, názor neshodující se s vašim je automaticky „bububu“ a hlouposti. Tolik tedy k vaší schopnosti argumentace.
Dopravci „maximálně přijdou o zisky“? Není náhodou celá podstata existence drtivé většiny soukromých firem generovat zisk?
A vůbec, když je to tak úžasné a všichni to dle vás uvítají, tak kandidujte, nechte se zvolit a prosaďte to. Pokud se vám to povede, včetně toho, že lidé na tom vydělají, pak vám zatleskám nejen já.
Takže je v pořádku generovat zisk tím, že část nákladů na podnikání převezmou občané?
Ukažte zevrubnou ekonomickou analýzu, kolik občané doplácejí na silnice a kolik se vybere na mýtu plus kolik ekonomice přináší to, že nějaká silniční doprava může fungovat, protože na tom závisí prakticky každé ekonomické odvětví. Zařízněte dopravu, celá ekonomika se sveze s ní. A převést všechno na koleje, které na to připravené nejsou a nebudou a nemohou být, to opravdu nespasí, navzdory vašemu přesvědčení a dogmatům, která zde prezentujete. Víc času s vámi nehodlám ztrácet, žijte si dál ve své iluzi o vlastní neomylnosti a vševědoucnosti.
JOJO, peníze rostou na stromě a stát je tiskne.
Jakože když bychom místo dvou kamionů (délka 2×16,5 m + rozestup) vypravili jeden vagon bez motoru (o délce 23,6m), tak by to vedlo ke kolapsu? Jakože, sešlapané petky dřív zaplní žlutý kontejner než nesešlapané? To jsou mi věci. Už jste si zažádal o Nobelovu cenu? Protože zřejmě budete na prahu nového objevu, kde fyzika přestává platit.
Jabka hrušky…
Tedy tvrdíte, že 33m+5m rozestup je méně než 23,6m? A tedy dva kamiony zaberou méně prostoru než 1 vagon? Nás to ve škole učili jinak.
Pijete pivo, pijete ho z 10litorvého kýblu?
Zákazník občas potřebuje menší balení, než je 1 vagon, potřebuje to čerstvé a světe div se do míst, kam vlečka nevede.
Což ovšem fanatik nepochopí.
@rekadce: Poprosím o zhodnocení příspěvku.
Pravidlo: „všichni mne chtějí zabít“ (tzv. Yossarionovo), se sice může zdát trochu paranoidní, ale z hlediska pudu sebezáchovy svoji cenu má…
Tak to je věc nastavení. Ten poslední kousek holt bude vždy nejméně efektivní. Vlečku může obsluhovat lehčí stroj. Podstatné je, aby se zátěž vhodně spojovala do celků. Ovšem, někde to řeší překládání v kontejnerech, ale někdy to znamená i to, že ten „zbytek cesty“ má i více než 100 km, protože ne všude je možnost překládky, a čím kratší trasa, tím méně se to vyplatí.
Postavíme za 100 mega zbytečnej most, a pak se na něj budeme jezdit dívat. 😀
Zbytečný pouze ze současného omezeného úhlu pohledu. Ale proč si nekopnout, že. 🙂 Jako pouhá atrakce je ovšem skutečně zbytečně drahý. Je ale náš problém, že nedokážeme účelně využít, co už bylo postaveno, když je ta možnost, jenom protože módní trendy (znemožňující určité úspory z rozsahu).
To se divím, že to někdo objednal a schválil. Borecký a spol určitě doufají, že se na tento nehorázný ekonomický propadák zapomnělo
Ten most nenechal dělat Borecký.
Nepomůže, jednou z něj udělali arciďábla, tak může i za to, že je po ránu bolí hlava (a večer menželku).
Most byl investicí ŘVC, ne nikoho od dráhy. V době zahájení jeho výstavby bylo ještě minulé vedení kraje a nic nenasvědčovalo tomu, že provoz na trati v blízké době skončí.
Nebudete mě mít rádi, ale v situaci, kdy nestíháme časově ani finančně důležité tratě (zejména nákladní), je marnit čas cyklohrami a výlety porušením Péče řádného hospodáře.
Mě vadi neschopnost ty nepoužívaný tratě rušit – tohle a nebo trať do Bochova. Žádný pravidelný osobní vlaky a náklad tak leda starý železo, palivový dříví. A kvůli takovým tratim se budu drahý přeložky, mosty. Aby i po tom, že se do toho nasypou stovky milionů tam pořád nic nejezdilo.
Bochov? Tam vzniknou nějaké extra náklady v souvislosti s výstavbou D6? Jinak je ta trať ve stavu, jak jí před 100+ lety postavili a jistě, svět by se bez ní obešel, ale nějaké Mn tam jezdí, tak proč jí jen tak likvidovat.
Bohuzel ano, na Zalmanov-Kninice prelozka, viz letak: https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/D6/d6-zalmanovkninice
O kus na vychod se ta trat nastesti vlezla pod estakadu pres udoli, ktera by tam byla tak ci tak.
Za prvé to hradí ŘSD, za druhé to jsou v kontextu celé stavby zanedbatelné náklady a za třetí náklady tam jezdí, tak co je za problém?
ŘSD to hradí penězi z daní, které se dají použít lépe než na zbytečný most
Jasně, proč neposlat další zátěž (dříví z Bochova) na silnice, a proč ty vlaky rovnou nezrušit všechny úplně, že. Ideálně nedělat mosty ani pro pěší a cyklisty, prostě jim prodloužit cestu o několik km, abychom ušetřili na další metry další silnice. Jenže ne všichni chtějí svět plný aut, byť to zájmové skupiny umějí zatím stále ještě dobře prodávat…
Zbytečný pro vás? Pro dopravce ci tam jezdí asi ne. Nejsne v Rusku, tady se bere ohled na potřeby ostatních. 😉
Zanedbatelné náklady – ale je to řevu třeba kvůli koncesinářským poplatkům, jejichž zvýšení stěží pokryje inflaci od minulého zvýšení do roku 2015…
A co s tím ty mají společného? Vůbec nic, že? 😉
Trať Bochov – Protivec má význam pro náklady a údržba zrovna této tratě prakticky nic nestojí. Na opravy k udržení provozu se používají výzisky odjinud.
Líbí se mi věta „údržba nic nestojí“. Možná chvíli, ale pak chce někdo rovnou vytáhnout miliardu z klobouku.
Tak za prvé D6 je úplně zbytečná dálnice. Kdyby se nejdřív dostavěla D13 z Ostrova do Chomutova, zjistilo by se, že D6 je totální nesmysl, protože z Prahy do KV přes Chomutov po D7 a 13 by to bylo pomalejší jen o cca 10 minut a kvůli tomu stavět celou dálnici?
Zakázal bych fotbaly, koupaliště, muzea, internety, parkoviště na dálnicích, odpočívky pro kamiony a další kraviny, na které není v pracovních lágrech čas.
Ještě zakázat tyhlencty facebooky a internety. To by bylo sebevražd.
To bude dost blbé, pro ty, kteří internet používají k bezhotovostním platbám, např. v hromadné dopravě, nebo k placení v obchodě … či k rozesílání mezd, že by lidem nepřišla, vč. zakazovačů internetu.
V první řadě bych zakázal Kocurky, Františky a Soumary.
Což naštěstí ústava nedovoluje. Dokonce si ty lágry ani nemůžete dát na volební transparent.
Ale ústava se odkazuje na Listinu základních práv a svobod a ta říká, že co není zákonem explicitně zakázáno, je dovoleno. Takže pokud někdo bude chtít zakázat Kocurky nebo lidi co nepochopí ironii, tak vlastně klidně může, protože mu to žádný zákon nezakazuje. 🙂
Ale že takový osobní zákaz vyhlášený kdo ví kým bude obtížně vymahatelný, to je další věc…
Hlavně lidi zakázat.
Kamiony považujete za zábavu? Fakt magor.
A zkuste popřemýšlet, jak se dostane mouka nebo oblií sem, do těch sil: https://mapy.cz/s/dotokumena
Ač Penam nekupuju, tak všecky pekárny jsou na tom podobně: Někdo jim tu mouku přivézt musí.
A jestli je zásobování potravinami zábava prováděná po práci.
Ve Švýcarsku po železnici.V Rosicích by to při navrhování logistiky pekárny šlo úplně stejně.
Nebo vy nepoznáte ironii. 😉
Však Správa železnic to neprovozuje…
A co s tím má ČD společnýho?
Tento názor jistě můžete uplatnit u voleb do příslušných zastupitelstev (Praha a Středočeský kraj), ale obávám se, že na práci a priority SŽ to bude mít nulový vliv.
Především pokud by hospodář opravdu řádně pečoval, tak se do toho stavu nikdy vůbec nedostaly. A nějaký ten Cyklohráček má náklady minimální, zato reklamní účinek znát je.
To, co jste napsal, tu místní šotouši budou vnímat hůř, než kdybyste se dopustil urážky starostenský nohy. Sežerou vás za živa.
(Jo, a máte pravdu.)
Děkuji všem, kteří udělením mínusu prokázali, že mám pravdu.
Příležitostné jízdy cyklohráčku opravdu naprosto nijak neovlivní žádné jiné tratě. Ani časově, ani finančně.
Tak snad se nezasekne v dolní poloze…
To by byl pech. Ta fronta lodi pred mostem.. Mozna by se ten most mel jednou za rok projet, at se pripadne do dalsiho testu stihne opravit a nebo minimalne namazat.
Jinak je dobre, ze se po kolinskem fiasku podarilo neco dotahnout do konce.
Sice je to úplně k prdu, ale dotažený..
Stačí tam provizorně zaústit VRTku od Poříčan a bude. 😉
Fronta pouze velkých výletních lodí. Ty malé by měly proplout stejně, jako pod starým – pokud nějaká velká neucpe tu vodní cestu.
To žádnej chlap nechce. 🙂 Jinak je to skvělá zpráva, že tam pojede apoň něco 😀
Jakože nemusí stát, stačí, když pevně visí?