dkv_obrazok

Do Litvy dorazil první vlak od Stadleru. Kvůli rozchodu musel po silnici

Příjezd první jednotky Stadler FLIRT do Litvy. Foto: LTG LinkPříjezd první jednotky Stadler FLIRT do Litvy. Foto: LTG Link

Postupně do Litvy dorazí 15 jednotek, část jich bude akutrolejových.

Odebírat
Upozornit na
guest
6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Happy

No v Pobaltí by měli posunout šíny kapánek k sobě…

Y.K.

Osobně si myslím, že větší problém než rozchod je rozměr skříní pro jiný (velký) průjezdný průřez. Rozchod se dá do jisté míry na takovou přepravu řešit.

Kubrt

Taky si myslím. Třeba Vectrony pro VR se přepravují po kolejích pomocí adaptérů na 1435 mm, ty ovšem mají skříň stejnou jako normálněrozchodné stroje. Tyhle Stadlery, stejně jako pantery pro Lotyšsko a Estonsko, mají výrazně širší skříň, než normálněrozchodná vozidla stejné délky.

Povazan

Zasa v Poľsku musí mať veľa trati profil širší, ved po mnohých hlavných tratiach tam bežné jazdili ruské vozne (stodoly a pod.). Ale možno zrovna nejaky usek trate z výrobného závodu po hranicu ma profil uzsi. Alebo pri modernizáciach mohlo niekde dôjsť k zuzeniu profilu (vyššie hrany peronov a pod.)?

Kubrt

Stodoly mají šířku 3000 mm, tyhle Stadlery 3480 mm, širokorozchodné pantery 3430.

Kubrt

Stadlery mají kratší články.