Do Litvy dorazil první vlak od Stadleru. Kvůli rozchodu musel po silnici
Příjezd první jednotky Stadler FLIRT do Litvy. Foto: LTG Link

Postupně do Litvy dorazí 15 jednotek, část jich bude akutrolejových.
Postupně do Litvy dorazí 15 jednotek, část jich bude akutrolejových.
No v Pobaltí by měli posunout šíny kapánek k sobě…
Osobně si myslím, že větší problém než rozchod je rozměr skříní pro jiný (velký) průjezdný průřez. Rozchod se dá do jisté míry na takovou přepravu řešit.
Taky si myslím. Třeba Vectrony pro VR se přepravují po kolejích pomocí adaptérů na 1435 mm, ty ovšem mají skříň stejnou jako normálněrozchodné stroje. Tyhle Stadlery, stejně jako pantery pro Lotyšsko a Estonsko, mají výrazně širší skříň, než normálněrozchodná vozidla stejné délky.
Zasa v Poľsku musí mať veľa trati profil širší, ved po mnohých hlavných tratiach tam bežné jazdili ruské vozne (stodoly a pod.). Ale možno zrovna nejaky usek trate z výrobného závodu po hranicu ma profil uzsi. Alebo pri modernizáciach mohlo niekde dôjsť k zuzeniu profilu (vyššie hrany peronov a pod.)?
Stodoly mají šířku 3000 mm, tyhle Stadlery 3480 mm, širokorozchodné pantery 3430.
Stadlery mají kratší články.