Přes kontrolu až se dvěma litry. Letiště Praha uvolní pravidla pro rentgenování tekutin
Bezpečnostní kontrola na letišti. Pramen: Letiště Praha

Rozvolnění bezpečnostních opatření se bude týkat jen Terminálu 2.

Rozvolnění bezpečnostních opatření se bude týkat jen Terminálu 2.
0,5 litru voda v plastu zřejmě není problém, teď mě s ni několikrát pustili, a já to zjitil až jsem vybaloval batoh, že mi tam zůstala 🙂
Většinu těch nesmyslů by mohli už konečně zrušit, to je horší než když jdete k soudu, ke korunovačním klenotům, k prezidentovi nebo do raketoplánu. V bude ani ve vlaku tohle není a jak si to lidi oblíbily. A nikdo se nebojí že by někdo vozil busem/vlakem drogy či zbraně, nebo by tam cestovali teroristi, či drogový mafiáni.
Zbraně na palubě problém tedy jdou, zrovna tak drogy.
Zvláštní že ve autobuse nebo vlaku se toho nikdo nebojí. Takže co je víc nebezpečné? Terorista se zbraněmi v baglu ve vlaku? Představte si že by někdo odpálil vlak plný lidí. To asi nikomu nevadí. Kdo chce převážet zbraně či drogy tak spíš použije bus či vlak, tam to nikdo nehlídá.
Máte pravdu, ale ono je to ještě trochu jinak – vlaky plné lidí se v Evropě (hlavně v 70. a 80. letech, ale i později) do vzduchu vyhazovaly – viz Španělsko /ETA, V. Británie /IRA, Itálie /Rudé gardy, Německo/Frakce Rudé armády).
Jenže Evropa se z těch útoků nikdy nepodělala. A to probíhaly desetiletí a opakovaně.
Za to jeden útok na USA – a zavedly se drastická opatření v celém rozvinutém světě.
Přitom problém je jinde, než u běžných cestujících.
U vlaků, hlavně vysokorychlostních, se o kontrolách už taky dost silně uvažovalo a možná se to opět vrátí na pořad dne (zvlášť pokud v nějakém vlaku dojde k útoku). A například v Číně takové kontroly už jsou.
Tak v Číně se kontroluje kde co. I kdo jde po chodníku včetně identifikace, zda to náhodou není někdo, kdo má ty nesprávné myšlenky.
Román 1984 zde byl uveden do praxe.
a jaký je to oser, nejen vlaky, ale skoro u každé stanice metra
ve spanelsku jsem normalne prochazel rentgenem i na vlakovem nadrazi…
V Číně se rentgenují zavazadla i při vstupu do metra.
Spanelske vysokorychlostni spoje podlehaji kontrole… je to historicky od pocatku kvuli aktivitam ETA
Ano, potvrzuji, u vysokorychlostních vlaků běžně.
On je totiž rozdíl v tom, že vlak je ocelové monstrum, odpálit ho chce opravdu pořádnou nálož a i tak zřejmě zasáhne „jen lidi v okolí“.
Letadlo je naopak přetlakovaná!! roura z tenkého hliníkového plechu (případně kompozitu), takže stačí málo a udělá to PUF.
V rizikových vlacích se také bezpečnostní kontroly dělají, třeba Eurostar, který jezdí Eurotunelem.
Drogy na security na letišti opravdu nikdo nekontroluje. A opravdu to není problém na palubě.
👍 Já se vždy směju tomu „pyrotechnickému sáčku“. Kdybys měl výbušninu volně, tak je to problém. Ale dáš ji do uzavíratelného průhledného sáčku a —- problém je vyřešen. To je totiž zázračný sáček, ten by neutralizoval i výbuch granátu 😉
Akorát že není pyrotechnický, je to jen „schránka“ která defunuje maximální velikost a umožňuje pracovníkům kontroly všechna vložená balení vidět pěkně pohromadě bez nutnosti se někde prohrabovat v bedně a vyptávat se na každou zubní pastu.
Akorát, že nechápete tu absurditu toho nařízení – parfém mimo sáček je nebezpečný – musíte ho zahodit (pokud se nevejdete do limitu). Ale tekutá třaskavina, či výbušnina, která se do toho sáčku vejde, je OK.
A to si fakt myslíte, že výbušnina v sáčku jen tak projde? Je to v průhledném sáčku právě proto, aby na ty věci bylo dobře vidět + RTG. Můžete zkusit pronést výbušninu v sáčku, hodně štěstí.
Výbušninu ale RTG není schopno detekovat – to se dělá jiným testem/jinými zařízeními (pokud na to letišti jsou – např. v Praze ano).
Tekutou výbušninu uzavřenou v lahvičce pohledem fakt nepoznáte.
Proto říkám, že to opatření je absurdní
Nové, moderní rentgeny samozřejmě detekovat výbušninu umí, automaticky.
Ten důvod sáčku je rychlost odbavení, důvod velikosti sáčku a objemu 100ml je ten, že v tomhle množství nelze vyrobit výbušninu, ktera by sundala letadlo. A tekutiny nad 100ml RTG zvládne zkontrolovat, zvláště pak ty nové CT
1) Ano, bezpečnostní kontrola u soudu nebo u korunovačních klenotů je podstatně méně přísná než na letišti. Kromě legislativních požadavků na tu kontrolu to je taky dáno riziky a způsoby, jak lze daný čin na daném místě spáchat. Na letišti proto musí být kontrola přísnější. 2) Busy ani vlaky nebyly historicky tak velkým terčem teroristických činů s tak velkým světovým mediálním zájmem. V letadle sedí velké množství lidí různých národností. Zároveň je na rozdíl od autobusů a vlaků snadno lze využít v podstatě jako raketu (viz 11. září). 3) Nechápu zmínku o vození drog. Kontrola vložení drog letadlem, busem i… Číst vice »
Není pravda, že busy a vlaky nebyly častým terčem. Statisticky jich bylo víc než u letadel, hlavně v Evropě, Rusku nebo Asii. Rozdíl je spíš v mediálním obrazu, už samotný pád letadla je dramatická podívaná. Proto můžete mít pocit, že letadla byla častější cíl, i když realita je opačná.
Prosím, přečtěte si, na co reagujete.
Nikde nepíšu, že busy a vlaky nebyly terčem, píšu, že nebyly terčem s tak velkým světovým mediálním zájmem. Tak mi to nemusíte rozporovat tím, že jde o mediální obraz.
(Píšu: „Busy ani vlaky nebyly historicky tak velkým terčem teroristických činů s tak velkým světovým mediálním zájmem.“)
Z Terminalu 1 uz to jde dlouho, resp. za
posledni rok mi to proslo uz min. 3krat, zamestnanci u rentgenu mi to sami rikali. 🙂 Treba v dubnu jsem takto s pitim letel smer Anglie. 🙂
Ale to je kvůli tomu že za security na T1 se nedá nikde koupit/doplnit pití mimo automaty.
jsou tam fontánky a normálně Vás na T1 pustí i s 0,5l lahví
Dneska běžně vozím v letadle litr i více, stačí si tu vodu natočit u pítka za kontrolou.
Čechy zajímá spíše kde se točí Plzeň, a ne nějaká vaše voda… voda teče v každém hajzlu.
Nicméně né z každéh pítka se dá pít. V Praze je třeba voda dobrá, ale v Barceloně se nedá pít.
Letectví využívá toho, žena velkou většinu leteckých tras neexistuje rozumná pozemní alternativa, takže cestující musí tuhle i jiné formy buzerace chtě nechtě snášet.
Nemusí. Letět není lidské právo, pokud se vám procedury nelíbí, nikdo vás do nich nutit nebude. I k tomu moři se dneska vlakem dá.
Ale přes to moře už moc vlaků nejezdí (pomiňme Eurotunel, mosty do Švédska a loď na Sicílii, jinam to už ale moc nejde).
Existují i lodě, takže není problém se dostat i přes oceán.
Baltic expres…
Byste jel na Kanary vlakem?….
Šotouš klidně, dokonce by v tom viděl díru na trhu, protože tam ještě nikdo nejezdí!
Ne, mě je to fuk, návštěva kanarskych ostrovů není v listině lidských práv, klidně tam můžete i letět, vlastní letadlo, vlastní letiště na obou stranách a dohodnout se se všemi státy po cestě, že vás pustí do svého vzdušného prostoru a klidně si na palubu vemte vody kubík, dva tanky a k tomu i prase v županu, ale dokud je to soukromý byznys, tak je váš hlasovací lístek jen vaše peněženka. Podmínky se nelíbí? Nekupuju.
Mám kolegů co byl v Japonsku a přesto nikdy neletěl letadle. Když se chce…
Letectví určitě miluje utrácení peněz a buzeraci při nástupu včetně včech posádek a zaměstnanců letiště.
Ono jaksi bombové útoky stále existují, co co bylo před těmito opatřeními opravdu stálo za to, takže tak. Pokud chceme létat bezpečně, musíme to vytrpět, dezolátů chodí po světě hodně a letadla jsou zranitelný cíl.
Já jen doufám, že budou svolní k ruční prohlídce nevyvolaných kinofilmů, až zase někdy někam poletím. Rentgen to ještě nějak ustojí, ale CT je docela konečná. 🙂
Obalit olovem.
Zavádění CT scannerů překvapivě ukončilo mé neustálé hádání při prohlídkách, jestli daný film ještě průjezd rentgenem vydrží, nebo ne.
Evidentně je prostě rozkaz filmy kontrolovat ručně bez ohledu na ISO. Osobně ověřeno minulý týden v Praze, Vídni a Římě.
Super, dobré vědět. Je fajn, že letiště pořád nějak mají v povědomí, co to film je, a že ho tyhle procedury mohou zničit.
Musí na to být nějaké školení při seznamování s obsluhou scanneru, protože dříve se na mě většinou koukali jako na mimozemšťana, co to po nich vůbec chci. Teď stačí ukázat tácek s vyndanými filmy a už sami vědí a většinou není ani potřeba je žádat.