Jedná sepo v podstatě o prodloužení stávajících pendlů, které provozovaly KD mezí Szklarskou Porebou G. a Polanou Jakuszyckou. Do včereška tu jezdil malý motorák SA135. Ale KD mají obecně nedostatek vozidel, dnes se rozšiřuje provoz o novou trať do Karpacze, tak to vyřešili tímto způsobem. Včera negativní zážitek z této trasy. Měl jsem přijet z Jelení Hory v 18:25 do Poreby a bus NAD odjíždí v 18:30. Cestou z JG jsme však nabrali zpoždění 12 min. a bus NAD do Jabloneckých Pasek, ani „pendl“ do Polany nečekal. Další bus přitom jel až za 2 hod. … Nakonec to vyřešil sdílený… Číst vice »
Milan
12 hodin
ozubnice není potřeba, Stadlery mají dostatečnou motorizaci…
Mechanická návěstidla v Martinicích jsou dnes také dávno překonána a co? Jsou tam a je to dobře. To bychom mohli říci, že v Praze na Staroměstském náměstí nepotřebujeme orloj a nebudeme vkládat prostředky do jeho údržby a oprav, ale můžeme na něj pověsit digitálky a nebo taky nic protože každý má čas v kapse na mobilním telefonu.
Tak oni dostatečnou motorizaci má kde co, koneckonců, v pravidelném provozu se již pár desítek let ozubnice nepoužívá. Ale o tom to není, je to holt technická památka, kterou zřejmě stojí za tu udržovat funkční.
Trochu problém ovšem je v tom, že z té původní technické památky tam už toho skutečně „původního“ (tedy aspoň do skutečně „původní“ podoby obnoveného) mnoho nezůstane a už vlastně ani nezůstalo – a hlavně fakticky ani ta ozubnice ne, když bude na „ypsilonech“. Bude to vlastně zase jen další z „kolotočů“, ale dobře aspoň tak: jako připomínka starých časů to vyhoví dobře a pamětníci té ještě i dost nedávné podoby časem stejně všichni vymřou. Čas zkrátka zastavit nelze – vždyť ani třeba „Jizerský dvůr“ v Kořenově, pokud vím, už neexistuje, a Hejzlar z okna náčelnického bytu také už hodně dávno… Číst vice »
Výborně, takto to hlavu a patu určitě má.
Já proti obnově zubačky rozhodně nic nemám, i její přizpůsobení době je pochopitelně užitečné, aletím spíše by celá ta záležitost měla být nazývána pravým jménem, což by snad pochopil i každý soudný člověk. Nic než „kolotoč“ už to des být ani nemůže – tomu zabránit, bohužel, tak jako tak už v současnosti stejně nelze.
Jsem pamětník, jelikož pamatuji ozubnicové výhybky v Dolním Polubném, kolik mi dáváte času než vymřu ? Mám už myslet na sepsání závěti a pronajmout si u libereckého žároviště místečko ?
Myslíte si, že ozubnice byla kvůli nedostatečnému výkonu? To jako, že pomáhala stroji vyjet do kopce protože na to neměl výkon třeba tím, že ho táhla? Nebo to bylo právě naopak z důvodu, že toho výkonu bylo dost, ale vzhledem k hmotnosti nebylo v takových podmínkách jako jsou zde možné ho přenést na kolejnici? Adhezééééé! A zachování je o tom aby se budoucí generace mohly podívat na to jak si lidé dokázali poradit. Ne o tom, že by to řešení bylo potřeba.
Jedná sepo v podstatě o prodloužení stávajících pendlů, které provozovaly KD mezí Szklarskou Porebou G. a Polanou Jakuszyckou. Do včereška tu jezdil malý motorák SA135. Ale KD mají obecně nedostatek vozidel, dnes se rozšiřuje provoz o novou trať do Karpacze, tak to vyřešili tímto způsobem. Včera negativní zážitek z této trasy. Měl jsem přijet z Jelení Hory v 18:25 do Poreby a bus NAD odjíždí v 18:30. Cestou z JG jsme však nabrali zpoždění 12 min. a bus NAD do Jabloneckých Pasek, ani „pendl“ do Polany nečekal. Další bus přitom jel až za 2 hod. … Nakonec to vyřešil sdílený… Číst vice »
ozubnice není potřeba, Stadlery mají dostatečnou motorizaci…
je to akorát předražený špás.
Vy myslíte, že tam ty zuby byly kvůli Stadleru?
když tam nejsou kvůli Stadleru, tak se můžou klidně zrušit, ušetřilo by se desítky milionů.
Mechanická návěstidla v Martinicích jsou dnes také dávno překonána a co? Jsou tam a je to dobře. To bychom mohli říci, že v Praze na Staroměstském náměstí nepotřebujeme orloj a nebudeme vkládat prostředky do jeho údržby a oprav, ale můžeme na něj pověsit digitálky a nebo taky nic protože každý má čas v kapse na mobilním telefonu.
Tak oni dostatečnou motorizaci má kde co, koneckonců, v pravidelném provozu se již pár desítek let ozubnice nepoužívá. Ale o tom to není, je to holt technická památka, kterou zřejmě stojí za tu udržovat funkční.
Trochu problém ovšem je v tom, že z té původní technické památky tam už toho skutečně „původního“ (tedy aspoň do skutečně „původní“ podoby obnoveného) mnoho nezůstane a už vlastně ani nezůstalo – a hlavně fakticky ani ta ozubnice ne, když bude na „ypsilonech“. Bude to vlastně zase jen další z „kolotočů“, ale dobře aspoň tak: jako připomínka starých časů to vyhoví dobře a pamětníci té ještě i dost nedávné podoby časem stejně všichni vymřou. Čas zkrátka zastavit nelze – vždyť ani třeba „Jizerský dvůr“ v Kořenově, pokud vím, už neexistuje, a Hejzlar z okna náčelnického bytu také už hodně dávno… Číst vice »
Ok, tak nebudu říkat technická památka, ale technická zajímavost.
Výborně, takto to hlavu a patu určitě má.
Já proti obnově zubačky rozhodně nic nemám, i její přizpůsobení době je pochopitelně užitečné, aletím spíše by celá ta záležitost měla být nazývána pravým jménem, což by snad pochopil i každý soudný člověk. Nic než „kolotoč“ už to des být ani nemůže – tomu zabránit, bohužel, tak jako tak už v současnosti stejně nelze.
Jsem pamětník, jelikož pamatuji ozubnicové výhybky v Dolním Polubném, kolik mi dáváte času než vymřu ? Mám už myslet na sepsání závěti a pronajmout si u libereckého žároviště místečko ?
Myslíte si, že ozubnice byla kvůli nedostatečnému výkonu? To jako, že pomáhala stroji vyjet do kopce protože na to neměl výkon třeba tím, že ho táhla? Nebo to bylo právě naopak z důvodu, že toho výkonu bylo dost, ale vzhledem k hmotnosti nebylo v takových podmínkách jako jsou zde možné ho přenést na kolejnici? Adhezééééé! A zachování je o tom aby se budoucí generace mohly podívat na to jak si lidé dokázali poradit. Ne o tom, že by to řešení bylo potřeba.