Do konce roku bude většina tratí poškozených vodou opravená, věří ministr
Podle ministra by mělo být možné zprovoznit koridor do Ostravy ještě tento týden.
Poškozené tratě v Moravskoslezském a Olomouckém kraji po víkendových povodní by měly být ve většině případů do konce roku opět sjízdné.
Po včerejší návštěvě povodněmi zaplavených regionů to uvedl ministr dopravy Martin Kupka. Povodeň o víkendu zastavila provoz na hlavním železničním koridoru mezi Hranicemi a Bohumínem, mimo provoz je například trať z Opavy do Ostravy nebo lokálka z Vrbna pod Pradědem do Milotic nad Opavou či osoblažská úzkokolejka.
„Do konce týdne bychom chtěli dostat vlaky na ostravské hlavní nádraží. U regionálních tratí bude obnova trvat déle – do konce roku bychom ale chtěli na většině tratí jezdit,“ uvedl Kupka po jednání.
Správa železnic aktuálně počítá s tím, že se bude alternativně jezdit do Vítkovic a Kunčic, teprve příští týden do Svinova.
V Ostravě se nabízí při opravě i otázka, zda místo nápravy povodňových škod nezačít s dlouho plánovanou modernizací. Jinými slovy, aby se nedávaly peníze do něčeho, co se bude za pár let znovu předělávat.
Nevíme, co bude dál. Z opravené Osoblažky jsou místy trosky, voda vzala část úzkokolejky
Podle náměstka generálního ředitele Správy železnic Mojmíra Nejezchleba ale takový scénář nehrozí. Náklady na současnou opravu uzlu nevidí dramaticky. „Co jsem ráno viděl, tak ta voda na hlavním nádraží opadla a už tam není, takže není nijak katastrofálně poničené. Určitě to není podmáčené nebo podemleté jako někde na Jesenicku,“ řekl včera na stavební konferenci v Praze.
Poškození některých regionálních tratí vyvolalo současně u řady lidí obavy, zda se vůbec opraví. „O tomto tématu jsme zatím neuvažovali. Za mě to vůbec není na pořadu dne. To, co se doteď jezdilo, tak v nějakém režimu opravíme. Že bychom někde neopravovali vůbec, to ne,“ dodal.