pruvodce

Do konce roku bude většina tratí poškozených vodou opravená, věří ministr

Osoblažka po povodni. Foto: David ChovančíkOsoblažka po povodni. Foto: David Chovančík

Podle ministra by mělo být možné zprovoznit koridor do Ostravy ještě tento týden.

Odebírat
Upozornit na
guest
74 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
víta Klozík

Ostravske hln je sila vyjezdit i Kdyz zabzař funguje… Makokdo si ten šrumec umí představit

Jiří Kocurek

Urychlení projektu přestavby ostravského uzlu? Cituji: „Podle náměstka generálního ředitele Správy železnic Mojmíra Nejezchleba ale takový scénář nehrozí.“

Symptomatické… Můžete mít i šestiministra, který vstává ve dvě ráno.

Petr

Moc nerozumim tomu jak si to urychlovaci prestavby predstavujou. Jako ono to jistou logiku ma, ale ta prestavba ma snad zacit az nekdy za 4 roky. I kdyz by se zaclo za 2 roky, tak co? Bude se tam do ty doby jezdit pomalou na hubu?

DavidS

A nemůžou udělat nějaké dílčí změny už v souvislosti s tou přestavbou? Místo opravy a návratu stavu, který bude změněn rovnou do stavu nového?

král j

Na stránkách GW Train Regio není ani zmínka a tom, že by byly nějaké problémy na trati do Vrbna. Takže se asi už zde jezdí.

M19
Petr

Důležité slovo je „většina“. I tak je to optimistický závazek.

Josef J.

Uvidíme, zda vydrží i po volbách.

Happy

Pan ministr Kupka je zřejmě placen v úkolu. Čim více jakýchkoliv slov, tím vyšší plat…. Tak a teď hezky mínusujte, nesetřete mě…

Pavel

A vy za své plané komentáře dostáváte od koho co?

rodilyslavkovak

holt bývalý tiskový mluvčí no….

Michal M

A něco k věci bys třeba neměl?

Happy

Pozveš mě na pivo, když už jsme si potykali? A k věci je to dost. Ministr dopravy a jeho vyjádření v duchu spousty slov a nulového obsahu, jakehosi nezavazného plkání…. A v čem že je hodnotný ten tvůj přispěvek?

troglj

Ač volič koalice, máte pravdu. Hezky mluvit a míč toho neříci, na to je Kupka mistr.

Happy

Mám to stejně. Po těch letech různých slabých ministrů to chtělo pořádného ministra dopravy.

Jiří Kocurek

Mám to chápat tak, že Správa udělá vše pro to, aby se to nestalo?

Krnov

Naprosto souhlasím. Jestli chce trať z Krnova do Opavy zprovoznit do konce roku tak je to krásná pohádka.

Tom

Mezi Hranicemi a Studénkou je trať někde poškozená, byla zatopená? Nebo provoz utnuli, protože to SŽ takto lépe vyhovuje? Ví někdo více? Přijde mi, že tady roztříštěnost dráhy nadělala paseku více, než velká voda. NAD na baterky a všechny vlaky zrušeny…

Tom

Těch 5 mínusů teda ví více? Chci odpověď, ne kliknutí. Proč se nejezdí z Hranic do Studénky?

pes.387

Tiskový mluvčí SŽ zde v diskusi pravděpodobně není…

Tom

Ovšem odborníků je tady sousta.

hory

Co jsem vyčetl, tak mezi Polomem – Suchdolem jsou (byly) popadané stromy, Suchdolem – Studénkou – Jistebníkem je (bylo) zaplaveno.

Juraj

Byla zatopená, částečně už v pátek, psalo se o tom i tady.
Roztříštěnost dráhy nemá na sjízdnost kolejí žádný vliv. Hlavní problém NAD byl, že po silnici to taky moc nešlo a řidiči buď byli nasazeni jinde, nebo si zachraňovali vlastní obydlí.

Konspirace o tom, co komu vyhovuje, si nechte od cesty.

Tom

Zaplaveno bylo trochu Bílovkou mezi Studénkou a Jistebníkem. Stromy spadly, možné to je, ale snaha o obnovení provozu vidět opravdu není. To stejné Studénka Příbor. Spadlo tam auto z nadjezdu, v pátek, trať zaplavena nebyla a spoje zrušeny.

Jakub

Trochu, haha. Voda byla i kolem náspu, byl strach o podemletí a aby tam nezůstaly nějaké vlaky případně by se nemuselo v takové situaci evakuovat lidi když to je nebezpečné a hasiči mají spoustu práce už i tak. Což se stejně u některých vlaků stalo. Během prvních dvou dní, i těsně před ukončením provozu, na některých místech člověk pokácel jeden strom spadlý na trať, mezitím spadly další dva. Zaměstnance museli občas z trati z bezpečnostních důvodů odvolat. Sám jsem stál na trati, z obou stran náspu celkem šíleně rozbouřená řeka místo lesů do výšky 30-50cm pod temeno kolejnice. Super pocit… Číst vice »

Ilmary

Kdyby Klaus nezlikvidoval drážní vojsko, tak by to i reálné bylo.

Tomáš Záruba

Copak, chybí vám možnost vyzkoušet si roli otroka na nucených pracích…?

Juraj

A co by drážní vojsko dělalo po zbytek času?
Zase je dobré si uvědomit, že narychlo polepená trať pro vojenský transport není úplně to samé, jako koridor určitého kvalitativního standardu.

Jiří Kocurek

Polootrocká práce nezkušených odvedenců, to je záruka kvality!

libor

Do konce roku ano, ale nějak neřekl do jakého roku 😉

Jan Tichavský

Do konce roku zprovoznit většinu tratí není vůbec problém, protože to znamená že budou stát ty nejvíce poškozené tratě s podmletými kolejemi. A i ty by se daly opravit, je to jen otázka peněz a pracovního nasazení, klidně na úkor odložení oprav v jiných částech republiky.

Jack

Tak tomu říkám vlhký sen soudruha ministra. I kdyby se to povedlo, tak věřím že na hlavním dostanu rozkaz v rozsahu dvou až třech A4 a než dojedu do Hranic tak mi skončí i směna. 🙂

janvagala

To chce klid. O víkendu budou volby. A po nich už takhle plácat nebude.

Happy

Trošku jste se seknul. Ale to neva 😁

janvagala

Ale neseknul. Oni si trika honí všichni i kvůli krajským a senátním víme.

Jiří Kocurek

Krajské volby. Ministr. Jasně.

janvagala

Kocourku, všichni musí být vidět. Strana je strana.

qěcy

Doufám, že také bude velká snaha provoz řádně zabezpečit. A ne jezdit půl roku na privolávačky.

hory

Ocenil bych v budoucnu článek/články, jak jsou na tom všechny tratě, které byly zasaženy povodní. Je jich asi dost a upřímně ani nevím které všechny to schytaly. U některých to může být asi jejich konec (napadá mě Vidnava-Velká Kraš, Zlaté Hory-Mikulovice atd.). Nevím, zda a jak moc byli zasaženy a byl bych rád za zdokumentování a případný odhad škod atd. Vím, že teď jsou starosti někde jinde, ale i osud tratí mě zajímá.

Čtyřhran

Tak to fakt nemůžeš čekat na tomhle serveru, kde jsou schopni tak maximálně převzít nějakou tiskovou zprávu, což ostatně takhle pan Sůra a Šindelář dělá od doby, kdy si říká novinář.

El Barto

Proč tady tedy chodíte a zvyšujete jim návštěvnost? Váš věnovaný čas = vaše volba.

gringoAD

Také bych rád získal tyto informace, ale vzhledem k tomu, že je region defakto odříznutý od světa, tak nikdo krom místních tyto informace nemohou poskytnout a tak zatím znám jen útržky … něco je na k-reportu, něco různě po facebooku, na youtube … dá se hledat, ale jsou to jejich záběry a rozhodně by se daly použít pouze s jejich souhlasem. Co vím, tak trať z Lipové do Velké Kraše, tak je v jednom místě dost poškozená, chybí defakto celý násep , někde u Žulové. Vidnava Velká Kraš provozovaná nebyla, ale jestli se ještě obnoví Lipová Javorník je dost otázka.… Číst vice »

hory

Děkuji za obsáhlý příspěvek. Ono těch tras právě může být hodně a absolutně nevím, co se s nimi stalo a jak je to vážné a to nejen v Jeseníkách, ale i třeba na jižní Moravě. Jinak souhlasím, že Zlaté Hory – Mikulovice jsou celkem dost nudná trať, která přežila díky armádě, ale už ty vlečky nejsou, takže ta by asi skončila. Uvedl jsem tyto 2 tratě, protože jedna je neprovozovaná a druhá minimálně a autobus jede úplně stejnou trasu, a tak by padli celkem snadno. Lipová-Javorník smysl má. Hezká trať, turistické cíle kolem, jezdí kolem zástavby, silnice je zatáčkovitá a… Číst vice »

Ondřej Wagner

No a kdo bude opravovat peaz přes Glucholazy, Česko nebo Polsko? Co když Poláci ji nebudou chtít opravit, co potom s ní? Opravíme ji anebo se na ní zastaví provoz?

gringoAD

No to je právě otázka … je to trať na území Polska … ale Polákům je úplně k ničemu a my tu trať potřebujeme … Stejně jako kousek tratě z Liberce do Varnsdorfu … měly by jsme tu trať dlouhodobě pronajmout a opravit …

Hamtak

Vlaky budou jezdit do Zlatých Hor a dlouhodobá NAD do Jindřichova ve Sl., obávám se. Je otázkou, zdali se nezabývat přímým železničním spojením i když to tam je velmi kopcovité. Nebo tedy i tunelem, ale na českém území.

Ondřej Wagner

No já jsem kdysi snil o tom, že by Jesenicku pomohly dva tunely, jeden pod Červenohorskym Sedlem z Koutů nad Desnou ve směru na Jeseník a druhý pod Biskupskou kopou. V obou tunelech by byly paralelně vedle sebe silniční a železniční tunel, což by se případně využilo pro nouzovou evakuaci osob. Takže by se propojily Zlaté Hory s Jindřichovem ve Slezsku a Kouty nad Desnou s Jesenikem. Auta by nemusela jezdit přes Červenohorské sedlo a vlaky přes Ramzovske. Zkrátilo by se tak jak železniční, tak i silniční spojení s Jesenickem, odstranila by se jak peaz, tak i uvrat v Glucholazych,… Číst vice »

vjkm

45/2005 Sb. Polská železniční správa jest povinna trať, určenou pro privilegovanou průvozní dopravu, normálně udržovati v řádném, provozuschopném stavu. Železniční správy obou smluvních stran se dohodnou o náhradě, kterou československá železniční správa bude platiti polské železniční správě za používání polské železniční trati a za služební výkony polské železniční správy, potřebné pro privilegovanou průvozní dopravu. Všechny spory, které vzniknou při plnění všech smluvních ujednání, uzavřených v rámci této Dohody, budou projednány způsobem stanoveným v protokolu o řízení smírčím a rozhodčím, který jest přílohou k Úmluvě mezi republikou Československou a republikou POLSKOU o zajištění hospodářské spolupráce, podepsané v Praze dne 4. července… Číst vice »

Ondřej Wagner

Hm, a ta umluva ještě platí? Obecně každá smlouva je vypoveditelna. Ke všemu je zde ještě vyšší moc atd. A Polsko by pak mohlo chtít proplatit všechny náklady na opravu.

vjkm

Podle smlouvy nemůže chtít proplatit. Ale může požádat a proplatit české straně opravu.

Za škody způsobené nevyhovujícím stavem tratě odpovídá Polsko.

Výpovědní lhůta smlouvy je 6 měsiců. Nicméně se jedná o smlouvu mezinárodní a vypovědět ji nemůže správce infrastruktury ale jen polská vláda.

Ondřej Wagner

Děkuji za reakci, nicméně na rozdíl od Německa asi ta smlouva o peazním provozu nemá pro Polsko velký význam, protože snad neexistuje polska peazní doprava přes Česko. Nebo snad existuje nějaká smlouva třeba o využívání trati mezi Otovicemi a Meziměstím pro peazní dopravu přes Česko?

vjkm

Vypadá, že ne.

Ojin

Ještě doplním pondělní info o trati v údolí Desné zmiňované v jiné diskusi: Zdravím vás Petrováci, dnešního dne proběhla kontrola tratě Petrov nad Desnou – Kouty nad Desnou. Mezi Petrovem a Velkými Losinami počítáme jen s doplněním štěrkového lože a příští týden by mohl být železniční provoz obnoven. Horší je to v úseku Velké Losiny zastávka až Loučná nad Desnou Rejhotice. Na dvou místech nám voda podemlela trať a to na Filipové a u Oázy v Loučné. Podle mého počítám opravy na 1 – 2 měsíce, hromady štěrku a velkého kamení a úpravy geometrie koleje. Budeme se snažit co nejdříve… Číst vice »

gringo

Velké Losiny – Kouty nad Desnou už mají termín opravy .. sdružení obcí Železnice Desná jede – nepředpokládaná výluka do 22.11.2024

gringoAD

Velké Losiny – Kouty nad Desnou už mají termín opravy .. sdružení obcí Železnice Desná jede – nepředpokládaná výluka do 22.11.2024

herma

Mikulovice – Zlaté hory: podemletá trať cca 500m, zničený velký propustek
Velká Kraš – Vidnava: vše stejné jako před víkendem
Vápenná – Velká kraš : spousty stovek metrů podemletých kolejí, propadlých nástupišť v Žulové, narušených mostů a propustků.
Mikulovice – Glucholazy : od hranic do polska nevím, ale předpokládám že tam koleje moc nejsou, tam jsme se ještě neměli potřebu brodit. CZ strana minimální škody.
Od Lipové Lázní směr Hanušovice nemám osobní účast na pochůzce, ale min v Jindřichově mnoho metrů odplaveného náspu.

hory

Moc děkuji

Opravář

Co je na tom směšného???

gringo

Mikulovice Glucholazy ještě pořád brodit … to bude špatné ta trať … Mě by jen zajímalo jací mají místní diskutující názor na dlouhodobý pronájem tratí na Polském území Správou železnic, které ČR potřebuje … jako je hezké pro šotouše že je to skanzen a krásná šroubovaná trať, ale je nutné si uvědomit že to někdo používá denně i k přepravě za prací … pak to nemůže být skanzen …

herma
gringoAD

Občas velmi nepěkné pohledy … taková fotka 5 – to je tak zralé na výstavbu velké betonové zdi ne ? Tam sypat hlínu, kameny , to asi neudrží, nebo ano ? A třetí od konce to také není pěkný pohled …

hory

Děkuji za fotografie. Mohl by jsi prosím upřesnit, kde jsi fotil ta místa?

Avlaky

Takže vlaky pojedou ze Studénky rovnou na Vítkovice – Kunčice a v Kunčicích udělají uvrať na hlavní nádraží ?

Pezos

Taky jsem to nepochopil. U vlaků na Slovensko by v tomto případě dávalo větší smysl jezdit přímo přes Vítkovice a Havířov a v Kunčicích udělat přestup na hlavní (když už z Vítkovic ani Kunčic není rozumná MHD).

roman

Ostrava Bartovice – Havířov je v provozu jenom jedna kolej a v Havířově je rozkopaná celá stanice.

babilon

Spíš mi přijde, že Kupka vypustil z úst nějaké zbožné přání, aniž by to s kýmkoliv zodpovědným konzultoval.

Happy

To on děla standardně. Takový generátor náhodných myšlenek. No ono na SŽ to není lepší. Nejezchleb koukne z okýnka své služebni limuzíny a hned vidí, ze to nic není. No vzhledem k tomu, že SŽ je schopno utratit neskutečné množství peněz jen za omítnutí a vyspravení budov, tak se začínám děsit toho, co to bude stát…

Opravář

Zato Havlíček byl člověk, který tomu rozuměl a vše měl pod kontrolou. škoda jen, že Havlíčků nebylo víc.

Jiří Kocurek

Lokálky a zkrášlovací komando, to mu šlo, ale strategické věci nezvládal: Praha-Liberec do TEN-T, to nebyla jeho zásluha.

Jiří Kocurek

A co když se na Správě zeptal a tam ho poslali dopr-, že si to má zjisti sám a neotravovat? 😀

Chleba Nakup

Ve Vítkovicích, no to jsem zvědav, kolik cestujících si bude myslet, že to tam taky zničila voda 🙂