Do Kadaně přijel první elektrický vlak s cestujícími, dualizace tuctu Panterů je u konce

Elektrizace umožnila zavedení přímého vlakového spojení z centra Kadaně do Ústí nad Labem, cestujícím odpadne přestup v Prunéřově.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladki

Jen se zeptam, došlo tedy k dualizaci všech stejnosměrných pantreru čd, nebo ještě nějaké zůstaly?

PepaM

Byly dualizovány všechny 440, už žádné nejsou.

Josef Švejk

Pokud vím, těch RegioPanterů z DC do CV jezdilo sedm, kde se vzalo těch dalších pět, když se v článku píše o dvanácti?

PetrM

Je třeba číst důsledně -> Děčín – Kadaň (sedm jednotek) a na trati Pardubice – Jaroměř (pět jednotek). Dohromady tedy 12.

Adam

Zrovna u těch 5 Pardubice – Jaroměř si říkám jestli se konverze vůbec dožijí nebo budou sešrorovány dříve.

Krušnohorec

Děčín – Kadaň, v turnusu 5 Panterů. Ještě jsem neviděl Pantery 004(Chomutov) a 006 (Litvínov). Dnes na Os 6815 363 + dva honekry a Bdt.

Daniel

Jen kdyžtak opravte linku S1 na U1, v Ústeckém kraji se přes 10 let používá označení linek U

libor

zeptám se, jak to tam přesně je… celý Prunéřov je 3 kV a Kadaň je takový „ostrov“ 25 kV? nebo…?

Petr

Ano, celý sever je na 3 kV, jen z Prunéřova do Kadaně je střídavina 25 kV

Jirka

Směrem na Chomutov a dále by se mělo do roku 2030 postupně přecházet taky na 25 kV.

Alibaba

Ten kousek do Kadaně-předměstí je takový poloostrov. Je to napájené vedením z tratě Chomutov – Cheb.

Tomtur

To je prosté. Nejsou clebíčky, není umytý panter. Dokonce nejsou ani mediální ikony ČD. To je úpadek…

Milan Chalupa

Byl to ten slavný den, kdy k nám byl zaveden elektrický proud…

Jaroslav Tyle

Střídavý, střídavý, silný élektrický proud 🙂

Daniel Jablonecký

V Ústí nad Labem jede vlak taky do centra. A možná ještě víc do centra než v té Kadani.

Miroslav

Stanice Kadaň – Prunéřov se desítky let jmenovala pouze Kadaň.
To bylo hodně znatecné tedy, poloha daleko za městem.

Adam

V Kutné Hoře to tak je doteď, navíc umocněno tím, že sem jezdí turisti, kteří teprve na hl.n. zjistí, kam vlastně dojeli.

Petr

Jen tedy Panter už jednou v Kadani na návštěvě byl, avšak neplánovaně 😀

Granja

To byla jen mimořádně mimořádná zkušební jízda.

Dave

A nechtělo se mu odsud, pořád se vracel

Pan Václav z Prahy

Bumerang? 😀

Adam

A nepotřeboval k tomu ani dualizaci.

Tomáš

Do Kodaně?

PepaM

Jenom drobná poznámka, linky v Ústeckém kraji jsou značeny U, tedy ne S1, ale U1.

Dudr.

Bývalo dobrým zvykem na podobné trachtace pro zvané ta vozidla alespoň umýt, ale koukám, že u ČD už nefunguje ani to.

Erik85

A kdyby byly, tak byste zase nadával, že jde o Potěmkiádu…

David

Dneska už ČD nemyjí vůbec nic. Viz CityElefanty v okolí Prahy, už i ty ten pověstný Balkán předběhl ČD v estetické údržbě vlaků.

Apollo17

Pantery v Usteckém kraji se pravidelně myjí.Ovšem v současném počasí jsou zanedlouho zase špinavé.

Tomtur

Ale tento se umyval naposledy v létě. To není špína za týden.

Apollo17

Tohle je špína v tomto mlhavém počasí za pár dní.

Jan

To můžu potvrdit. Autobus DPP byl krásně vyšňořen ve vánočním polepu. Minulý víkend jsem ho potkal v provozu, po týdnu s okrasou byl celý spodek vánočními motivy šedivě špinavý. To bylo po celém týdnu provozu.

Každodenní cestující

Máte auto? Zkusil jste ho v tomhle počasí umýt a ujet s ním pár set km?

Anonym ze severu

Zrovna ČD jsou rády, že jim na tu akci zbyl nějaký „volný“ provozuschopný Panter. Včera i v úterý jezdili na U1 zase jen 4 (2 byli odstavení s poruchou).

Josef22

Stačí je umýt jednou za čas. Já jak blbec myl svoje auto za poslední 4 dny dvakrát, ale hned druhý den jsem mohl z vesela pokračovat znovu. Už na to se*u. Při takovým počasí to fakt nemá smysl mýt…

Kamil Novotný

On byl připraven i umytý panter, jenže díky kvalitě výrobků Škoda a Pars opět zdechnul a tak musel rychle vyjet náhradní.
Jinak taková špína se na 640 v tomto počasí nachytá během 14 dní. Stačí za mrholení, nebo mlhy 2x minout naložené uhlí a je to. Špinavé jsou všechny vlaky všech dopravců.
No a když kvalita 640 je tam.kde je, tak.je mytí bohužel v pozadí. Hlavní je vyjet.

Kamil Novotný

Docela by mě zajímal protiargument mínusujících…to že výrobky Škoda jsou poruchové krámy je prostě holý fakt. Vyrábět Škoda a Pars letadla/auta, s kvalitou vlaků, to by byl teprve průser.

Anonym ze severu

Kamile, protože mínusáři na vlastní oči neviděli v děčínském depu tu umytou čerstvě dualizovanou pár dní opět neprovozuschopnou 640.104? 🤔

Adam

A proč? Doba potěmkinových vesnic při bouchání šampíčka je snad pryč. To vozidlo by stejně bylo ze dva dny špinavé

JirkaJJ

Vzhledem k tomu, že se dřív nebo později vše předělá na střídavinu, tak nechápu na co vůbec kupovali stejnosměrné pantery. Chápal bych jen střídavé (kdyby existovaly).

Jirka

Čistě střídavé jsou Moravie, stejnosměrné byly, protože v té době kdy se pořizovaly nebyla ještě v plánu konverze.

Karel

Než nebude pro SŠ Pantery využití, už se budou blížit ke konci. A vozit mnoho let trafo a stř výzbroj, když to není třeba je zbytečné

Neznalost úředníků

Kupovali, protože tehdy úředníci z kraje vůbec netušili, že lze mít jednotku vice systémovou…. ten údiv, že to lze, když se s nima diskutovalo při prezentační jízdě prvního dodaného Pantera nezapomenu. Kolega tehdy poznamenal…. je to těžký, když úředník kupuje vlaky jako kabanos na krámě 😁😁😁.

vbb

Stejnosměrné pantery se vyráběly už s přípravou na pozdější dosazení stř. výzbroje a po dohodě s kraji (že o tom nevěděl nějakej podržtažka, co se na otevření provozu (před 10 lety, ne dnes 😉 ) pouze přišel nacpat chlebíčky, je celkem normální). Otázka, jestli se to vyplatilo či ne, je víceméně nezodpověditelná (pokud se soustředíme na provozní náklady, tak čistě ss panter má nižší váhu, tj. nižší spotřebu (a že za těch 10 let provozu to nebude zanedbatelný údaj), ale taky třeba nižší náklady na údržbu (i když stř. část provozně nepoužíváte, tak musí probíhat údržba, revize, výměny např. olejové… Číst vice »

Apollo17

Ano,při přestavbě na dvousystém byla provedena oprava vyššího stupně a všechny soupravy můžou jezdit dalších 900 000 km do další velké opravy v dílnách.

Neznalost úředníků

Mohou….ale díky kilometrum by šli stejně. Pokud tedy po předělání spíš nestojí, protože jejich stav po tom předělání a spolehlivost šla hodně dolů 😁😁😁

Judasn

Tak ono s každým nasazením „nové“ jednotky je potřeba vychytat dětské bolístky. Ono i když kde ESo do dílen, tak prvních 14 dní je víc v depu na opravách, ale pak zase spolehlivě litá dál 🤣

Hajnej

Tak přinejmenším se za těch 10 let dostala silové elektronika zase o kus dál, což je s ohledem na umístění na střeše nezanedbatelné plus (jak hmotnost, tak spolehlivost).