Do Jihlavy dorazil nový trolejbus ze soutěže, do které se přihlásil jediný zájemce
Nový trolejbus Škoda 26 Tr pro Jihlavu. Foto: DPMJ
Dopravní podnik napsal podmínky tendru tak, že se nikdo jiný nemohl přihlásit.
Dopravní podnik napsal podmínky tendru tak, že se nikdo jiný nemohl přihlásit.
No, myslím že toto celkem chápu když někdo chce dokoupit 1ks k již existující sérii, ale je povinnen vypsat na to výběrové řízení…
Přesně. Mít jeden atyp by asi úplně nejlepší nebylo – teda s výjimkou případů karoserie SOR nebo některé Temsa.
Česká republika je také členem EU, takže nevidím žádný problém s uvedenými podmínkami v zadávací dokumentaci.
Naopak oceňuji předvídavost zadavatele, který chce mít
jistotu, že poptávaný produkt je již na trhu etablován.
„DPMJ podmínky soutěže nastavil tak, že prakticky vylučovala účast někoho jiného než Škody. Už v době podání nabídky musel být trolejbus například schválený pro provoz v EU nebo Švýcarsku.“ – to jako že Škoda je jediným výrobcem na světě, který nabízí už homologovaná vozidla? 😁
Není to tak dávno, co se mnozí rozčilovali, že Škoda nabídla Praze tramvaje, které tehdy ještě neexistovaly. A teď když Jihlavě nabídla existující a dokonce schválené trolejbusy, je to zase špatně. 🤣
Proč to dovezli po silnici? V Plzni-Doudlevcích je vlačka.
Je to po kolejích levnější? I pro jeden kus?
Že je vlečka bodě A neznamená, že je i v bodě B. Jihlava už přes 15 let nemá sjízdnou kolej s rampou s potřebnou únosností a hlavně sjízdností pro nízkopodlažní vozy a do doby rekonstrukce nádraží mít nebude. Další problém je přístup železnice. Z vlastní zkušenosti už nikdy po železnici, dokud neupraví podmínky. 1. Při přepravě po železnici dráha neručí za poškození (spray, vymlácení oken, apod.) 2. Kamion přijede a ještě ten den trolejbus sjíždí v místě určení, minimálně v ČR. 3. Po celou dobu za něj ručí přepravce. 4. Cena 5. Je mnohem menší riziko poškození vandalem, kamion většinou… Číst vice »
Chtěli to ještě letos a ideálně nerozmlácený..
Vozit vlakem 1 kus něčeho ad hoc, navíc když to váží polovinu toho co vagon a zákazník bude potřebovat jeřáb, aby to složil?
Ve Zlíně máme špatné zkušenosti s přepravou po železnici. Jeden trolejbus musel být vyroben na 2x.
Jsme nevěděl, že Škodovácké trolejbusy jsou schválené i ve Švýcarsku.
Není nutné. Proč taky?
To ani ve snu nejsou 😀
Zbyly peníze ještě na jeden. Ach jo, od toho je opce na až N kusů. Zbývá ale otázka, zda ho opravdu potřebují.
Opce musí být ve smlouvě předem, což u těch 6 nebyla. A za další, si myslím, že dotace se zrovna s opcí nekámoší. Ale to nechci kecat.
Těch šest kusů byly parciální trolejbusy, ale teď dokupují jeden obyčejný.