Do hlavního města Baleárských ostrovů se mají po 60 letech vrátit tramvaje

Tramvaj v centru Palma de Mallorca. Vizualizace: CAIBTramvaj v centru Palma de Mallorca. Vizualizace: CAIB

Nová trať spojí centrum města s letištěm.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lkprak

Podle té mapy to vypadá, že autobusy jezdící po dálnici budou při cestě na letiště stejně rychlejší. Tohle nejspíš obslouží hlavně okolní čtvrtě a pomůže to zaměstnancům letiště v nich bydlících.

Zakon kaze

Pochybuju, ze po postaveni trati budou ty autobusy zajizdet do centra mesta.

Twix

Já bych řekl že stále budou, ona ta „dálnice“ od letiště prakticky ústí přímo do centra (na tu hlavní okružní ulici), takže ty autobusy to centrum zase moc nezatěžují. Nemá smysl čekat někde na pomalejší tramvaj a dojet nakonec tamtéž.

Kamui

Je zajímavé, že kdekoli se buduje nový tramvajový provoz, tak vždy s obousměrnými vozy a bez smyček.

Daniel

Také mě to zaujalo. Že by absence prostorové rezervy?

Twix

Také se tím na nové trati snáz řeší výluky a mimořádnosti, po trase se postaví pár kolejových spojek a hotovo. A je fakt že na Placa Espanya moc není místo na smyčku.
Trochu se divím že na letiště má vést tramvaj, železnice do Incy vede nedaleko a třeba by se to letiště dalo napojit i ze směru Inca (i když by asi bylo třeba určité zkapacitnění). Asi se tou tramvají sleduje spíš místní obsluha a propojení letiště spíš s riviérou než centrem.

EM*

Tramvaj má vést na jiné letiště, než které máte na mysli.

Tady to má nejbližší železnici 6-7 kilometrů od terminálu křížem přes ranvej.

Twix

Nespletl jsem si letiště, ale koukám že ta železnice opravdu nevede tak blízko jak jsem myslel. Ok, tak přes letiště do Incy asi ne.

Aleš

V čem je lepší jednosměrný provoz se smyčkami? Resp.v čem by ty výhody převážily výhody obousměrného bez nutnosti budovat smyčky?

Petes

Větší kapacita vozu stejných rozměrů a možná i tuhost konstrukce

Původní Aleš

V případě plně nízkopodlažních vozů se kapacita nesnižuje (snižuje se jen kapacita sedících osob, ne celková). Tuhost a cenu beru, ale cena je vyvážená cenou za pozemek na smyčku (kterou nelze udělat všude, takže pak může dojít k tomu, že smyčka je dál než je potřeba, což zvyšuje náklady na provoz).

VojtaDrevik

Tak například cena která třeba v případě Budapešti ztěžuje nákup nových tramvají

Kubrt

Kolik je v Budapešti „životního prostoru“ pro jednosměrné tramvaje? Je tam dost úvraťových konečných, i nějaké zastávky s ostrovním nástupištěm si vzpomínám.