Do Gotthardského tunelu se vrátily nákladní vlaky, vykolejené vozy musí rozebrat na místě

Údržba v Gotthardském tunelu. Foto: SBBÚdržba v Gotthardském tunelu. Foto: SBB

Tunelem se vrátily na sever i dvoupodlažní soupravy, které neprojedou po původní Gotthardské dráze.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Libcha

To mě právě zajímalo, s jakou frekvencí budou na vzniklé dlouhé jednokolejce „přepínat“ směr. Je to trade-off mezi kapacitou a latencí. Čím častěji se přepíná, tím méně vlaků projede celkem, ale nečeká se tak dlouho na správný směr. Překvapilo mě, že plánují přepínat tak často, po každých čtyřech vlacích. Znamená to, že kapacita je ve finále i takhle dostatečná a tak se snaží minimalizovat zpoždění? Zprvu jsem čekal třeba i něco extrémního, jako že dopoledne se bude jezdit jedním směrem a odpoledne druhým, nebo něco mezi, třeba každé dvě hodiny. Takovým způsobem by to při vhodném naplánování mohly sem tam… Číst vice »

Petr Šimral

Na to je jednoduchá odpověď… 60 km mezistaniční úsek, rychlost 100 km/h, interval mezi vlaky tři minuty a jste s určitou rezervou na hodinovém přepínání. A ty čtyři vlaky plynou z možností přípravy těch vlaků u vjezdů do tunelu. Nezapomínejme, že stará trať se odpojuje poblíž portálů, takže nejde nákladní vlaky někde připravovat pro čekání na trati v řadě za sebou, protože na staré trati je nyní kompletní provoz vlaků osobní dopravy. Kdyby se jinak přepínalo po dvou hodinách, tak vám kapacita vzroste na 22 vlaků za dvě hodiny, tedy na 264 denně, ale jak jsem psal — > není,… Číst vice »

P_V

Mohlo by být i méně než 60 km jednokolejky, pokud by se využila jedna z kolejových spojek, ne? Za předpokladu že stačí příjezd vyprošťovacích vlaků jen z jedné strany.

Petr Šimral

Pravděpodobně to bezpečnostní postupy neumožňují…

David

U vlaků s civilisty je problém evakuace, kdy současné evakuační plány fungují tak, že v případě problému si cestující přelezou do druhého tubusu, kde pro ně přijede vlak. Jenže do sousedního tubusu se žádný tolik kapacitní vlak momentálně nedostane.

Zlámalík

Poprosím autora o drobnou úpravu textu, nějak se v tom ztrácím:

– Na podzim 2022 projíždělo základním tunelem – asi základovým se myslí.

– Osobní vlaky budou i nadále odkloněny… Od zítřka budou jezdit opět v původní délce. Všechny mezinárodní vlaky budou opět jezdit přímo – tady se omlouvám, ale netuším, jak se to myslí.

Děkuju

Radek Janata

EC nedojely až do Milána, ale končily v Chiassu.