Letectví

Do Evropy míří další asijský nízkonákladový dopravce: indický IndiGo

Airbus A320 společnosti IndiGo. Foto: Airbus
Airbus A320 společnosti IndiGo. Foto: Airbus

Provoz mezi Evropou a Asií chce zahustit další asijský nízkonákladový hráč. Provozovatel největších indických aerolinek podle počtu cestujících IndiGo už požádal úřady o povolení letů do Evropy.

O plánech indického dopravce informoval jako první tamější list Business Standard. U indického ministerstva letectví žádá o povolení společnost Interglobe Aviation, která aerolinky provozuje. Chce létat z Indie do Frankfurtu, Paříže, Londýna, Manchesteru a Birminghamu od začátku zimního letového řádu, od příštího letního pak do Bruselu, Milána, Říma a Curychu. Současně chce expandovat i s lety východním a jihovýchodním směrem, například do Thajska či Malajsie.

Vedení firmy oficiálně plány nekomentovalo. Už dříve ale IndiGo oznámil plán vstoupit i do segmentu dálkových letů.

IndiGo létá zatím s airbusy A320 a ATR, na dálkové linky chce nasadit Airbus A330. Ve flotile má zatím 155 letadel. Za rok 2016 přepravil 41 milionů lidí, firma je devět let v řadě v zisku. Na indickém trhu má téměř dvoupětinový podíl.

Nízkonákladové lety z Asie do Evropy zkoušelo v minulosti více asijských dopravců. Zkrachovaly na nich Oasis Airways s lety mezi Londýnem a Hongkongem. Air Asia X z letů mezi Evropou a Malajsií vycouvala. Nízkonákladové lety nyní nabízí jen singapurský Scoot, který rozšiřuje svůj záběr v Evropě o lety do Berlína, a flydubai. Čistě geograficky jsou asijským lowcostem v Evropě i turecké Pegasus Airlines, které sídlí v Istanbulu na letišti Sabiha Gökçen. To je v Asii. Mluví se také o zájmu Thai Air Asia X.

Štítky

1 komentář

Klikni pro vložení komentáře
  • Pegasus je letecká tragédie – letadla kvalitativně asi jako Wartburg, přistávací dráha na letišti Sabiha Gokcen je takovej tankodrom, že to letalo doslova nadskakuje.. je třeba se zakousnout do něčeho měkkého, abyste si při pristání nevymlátily zuby….
    Jen pro srovnání – naše milovaná D1 před rekonstrukcí byla proti té dráze „rovná“ jako kdež střelíš..

Newsletter

Partneři