Do Evropy dorazila čínská hybridní lokomotiva, jezdit začne v Maďarsku
Nová lokomotiva od CRRC pro Rail Cargo Hungary
Na baterie má lokomotiva zvládnout dojezd 10 kilometrů.
Na baterie má lokomotiva zvládnout dojezd 10 kilometrů.
Pro přepravu ucelených vlaků z nezatrolejovaných vleček a kolejí.
Škoda, že není v článku cena za kus. Nebo snad není veřejně známá?
Není veřejně známá a beztak by možná nebyla moc reprezentativní, takové první pokusy o průnik na nové trhy mohou být „za každou cenu“. Ono i o podpoře financování Siriusů pro Leo se povídá leccos…
PR k této lokomotivě je zatím trochu zmatený a opatrný (přistála v Brémách snad už cca v polovině listopadu a oznámeno bylo počátkem února) http://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/cinsky-bizon-v-evrope
Ale jinak na elektrické lokomotivy s bateriovým pohonem už myslí i výrobci (výrobce) v Evropě. http://www.zeleznicni-magazin.cz/aktuality/nova-rada-93-pro-velkou-britanii
Asi by zdejší čínofobové měli vytáhnout hlavu z …….. a viděli by, že bohužel dnes elektronika, elektrické spotřebiče, ale další různé spotřební zboží je vyráběno v Číně, i když se honosí světovou značkou. A podnikaví Číňané samozřejmě zkoušejí vyrábět vše a s minimálními náklady, kopírovat úspěšné výrobky apod. Takže bylo jen otázkou času, kdy se dostanou k nám i čínské vlaky. Jaká bude kvalita uvidíme, ale jestli se chytí Sirius tak to bude velká konkurence evropským výrobcům. A obdobně i tato lokomotiva.
Kdyby se ČLR nechovala jak se chová, nebyl by problém. Ale že se chová jak se chová, tak to problém je.
Samsung zavřel poslední čínskou továrnu na elektroniku loni.
A další firmy postupují stejně. Japonská vláda na to přestěhování dala celkem dost peněz. Nevím v jakém stavu to ale je v tento moment. Bude z toho profitovat zejména Vietnam, Indie a další země v této oblasti. Možná kdybychom chtěli, tak si z toho advanced průmyslu také něco trhneme.
Jedina píčovina z Činy ktera pořad funguje je Covid…
Už je vám lépe, když jste se ze svého problému vypsal?
Vždyť je to pravda.
Polovina věcí co máte doma je z Číny a funguje dobře. Jen je na ní nálepka nějaké super firmy z USA, nebo EU
Polovina věcí je tu z Číny a polovina z toho funguje dobře.
Věci, které máte doma, ale vůbec nejsou důležité, to jsou spíše takové krámy.
Rozhodující je, aby se tam nevyráběly strategické věci !!
Co to je za blbost?
Proč si Čína nemůže vyrábět „strategické věci“.
A od kdy je lokomotiva „strategická věc“?
A kdo podle Vás má svolení vyrábět „strategické věci“? USA, Německo? a proč?
A odkud myslíte, že pochází elektronika pro evropský automobilový průmysl, např. i pro Škodovku?
Víte kolik je zdrojů elektroniky? Osazovací stroje jsou levné, horší je to s leptáním čipů, ale dost jich je prý na Taiwanu. Něco dělá On Semiconductors i tu.
jo, a něco dělá taky Reutlingen, ale tam je ta cena z podstaty poněkud jiná……
Ano, vím 🙂
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/cipy-vyroba-polovodic-ihs-automobilky-tovarna-fabrika-nedostatek.A210217_145941_automoto_fdv
Má pravdu
Zvlhnul vám střelný prach? … Vynalezli ho v Číně.
Tak v Číně opravdu občas něco vymysleli, ale naprostá většina vynálezů a objevů pochází ze západu. Nakonec žádná fyzikální veličina, konstanta ani chemický prvek se po Číňanovi nejmenuje 😉
Pokud jsem se dočetl tak ho pak znovuobjevili i v Evropě. Nicméně základy pro rozvoj moderní civilizace dala světu Evropa, ne Čína a už vůbec ne soudruzi.
Střelný prach, papír, hedvábí, kompas, bankovky, lak, karty, porcelán, ocel, toaletní papír a spousty dalších věcí, které naše civilizace převzala a znovuobjevila je původem z Číny. I současná věda se bez Číny neobejde.
A kdy podle Vás vznikla moderní civilizace? Ve starověku? středověku? nebo až v novověku?
Čína až do roku 1830, kdy probíhala průmyslová revoluce, vytvářela třetinu světového hrubého domácího produktu.
Jestli se číňané naučí vyrábět pořádné dopravní prostředky, tak Evropa může jít na pracák. Všichni víme, jak to dopadlo s telekomunikacemi a s mobilními telefony obzvlášť.
Jestli se naučí vyrábět kvalitně tak cenově to nebude moc zajimvé. A zadruhé životní uroven v čičině roste ,takže otázka času soudruzi
To už dávno umí. Jak asi vozí všecko to zboží do přístavu?
V Číně mají zajištěnou rozsáhlou státní podporu, velký trh a omezení konkurence. A obzvláště železnice a elektromobilita celkově tam fakt jede.
Jenomže v případě mob. telefonů nedá číňan nic zadarmo. Chce za to šmírovat vaše data a otravuje vás to. V rodině máme 3 čínském mobily a ten můj (finský tlačítkový) bych za ně neměnil. Ale k lokomotivě, 10km na baterie postačí, akorát není z toho zřejmé, jestli těch 10km ujede v plné zátěži, nebo jen sólo, to bych si u těch vykutálenců pohlídal.
Se 799 se jezdí na baterky i dva dny a pak jí v klidu nakopnu 🙂
Ta on ten čínský (s)hit má na baterie výkon dvaceti Adél, ovšem jestli je to důvod k jásotu…
Made in China Vectron.
ale vypadá to přísně!
Ale jo, z profilu taková pesa😉
Presnejšie má aj meno – Bizon, po maďarsky Bölény
Je to mašina na baterky…🙄
Do švestek 🙂
a pořád tleskejte číně .To vidíte co vyrobí stojí za ho….. o . A korád zaplaví planetu smetím jo a covidem
Se mi libi. Drsny design. A dal se asi predstavi sama.
To mě teda ne. Možná je výkonná ale vypadá strašně.
haha
Nééééééééééééé čina nééééééééééé
Jaký že to máte mobilní telefon?
Nokia, made in Poland 🙂
Tak já třeba Korejský vyrobená také v Korei 😉
10 km (2* 5 km) je pro nějakou obslužnou operaci na bezdrátu u zadrátované trati dost. Samozřejmě bych asi uvítal, kdyby s tím přišel Siemens nebo Škoda, ale i tak mě ten výkon a možnosti imponují.
No po skušenostech čsad Vsetín .Nakoupili 20 busu činskych ,hrůza děs chudáci lidé a řidiči . Stará karosa c7.. vydržela víc. Dva busy najely 300km a lořiska v kole na kaši. Na některé díly se čekalo měsíc . Motor vydržel 300 tis. km a šrot , ostatní mtory iveco man mercedes lidně 2 miliony . A jiné věci . Firma ušetřila na koupi jedneho vozu cca 1 200 mil kč. o proti ivecu nebo sor. No za 8 let mohli koupit luxusní mercedesy a ještě by ušetřili . No krasné, levné a díly levné ale doté doby nešto koupite pak… Číst vice »
Tak 1 200 mil bych taky rád ušetřil 🙂
Jo to ušetřili při koupi ale za těch 8let prodělali dalekovic. Pak uznali žeto byla chyba.Bohužel dostali nato dotace tak to muselo jezdít 8 let.
Já taky 🙂
Číňan stejně jako Polák fungují stejně. Dodají Vám přesně to, co si objednáte a za co chcete zaplatit. Pokud nevyžadujete kvalitu a záleží Vám pouze na nízké ceně, dostanete krámy.
Stejně tak Yutong vyrábí kvlitní vozy a pak i levné vozy. Hádejte co si koupil Vsetín.
No to odpovída čsad Vsetín že je zajimala cena a ne kvalita. Ale nevěřím tomu že čína dokáže vyrobit kvalitně když zaplatite. Tam byly i konstrukční vady .Přijeli aš číny na reklamace , a mistr dílen byl tak nasraný že hodil na kanal 25let starou karosu c7.. a ukazal jím že to měla karosa š 11 před 40lety. Tobyl poprask jen fotili. Jednalose o dekly pod motorem. Yutong to neměl . Za rok mistr ukazal katog a ejhle uš to měly a skoro stejne jak 30let stara karosa
No, dost bych se divil, kdyby zrovna v Číně proslulé reverzní inženýrství nerozebrali moderní autobus, aby se nepodívali, jak se to vyrábí.
Souhlas, dávám plus, jen místo slova mil. patřily 3 nuly. Jinak jste v miliardách.
Vypadá docela hezky. Teď ještě, jak bude jezdit, to je samozřejmě to hlavní.
Tak doufejme, že hlavně po kolejích…
Mě to přijde jako by to bylo zlé dvojče Vectrona.
Nicméně myslím že by se Evropa, USA, a vůbec svět měl teď nějakou dobu výrobkům z ČLR vyhýbat v maximální míře. Ten stát se chová dost nehezky v poslední době.
V čem se chová nehezky? Neleze dostatečně do amíckýho zadku?
To jste vážně tak hloupý?
Ani bych se nedivil, kdy pán omlouval i Kima jen proto, že neleze USA do zadku 😉
Predátorské praktiky, koncentráky, vraždění lidí na orgány, nedodržení smlouvy s Británií, černý rybolov v cizích vodách, porušení pravidel ohledně nakažlivých nemocí… Co chcete ještě víc?
Pokud to budeme brát čistě ekonomicky, tak nestejné podnikatelské prostředí. Ono se to hezky konkuruje, když patenty ukradnou a ještě vás stát dotuje.
Huawei bylo na začátku krám, ale protože byla levná kvůli státním dotacím, tak jí všichni operátoři kupovali, až vytlačil veškerou konkurenci.
Nehezky se chová téměř ve všech oblastech. Otázka by měla spíš znít, v čem se chová hezky. Bohužel nemůžu na nic přijít, ať se snažím jakkoliv.
Slobodný medzinárodný obchod je naopak to čo Čínu donútilo sa ekonomicky a v obmedzenej miere i politicky liberalizovať. To že medzinárodný obchod má na všetky krajiny pozítvny dopad, a hlavne na tie chudobné a neslobodné, je jedna z mála vecí na ktorých panuje medzi ekonómami konsenzus (ak nepočítame severokórejských 🙂 ).
Sankcie najviac dopadajú na obyčajných ľudí a žiaden režim nezvrhli (Irán, Severná Kórea, Venezuela, Kuba, vyberte si).
Žádný z těch režim, které jmenujete ale nepředstavuje nebezpečí jako Čína. Ano, nějakých dvacet let se liberalizovala, ale poslední dekádu, od nástupu současného předsedy to jde zase poněkud opačným směrem.
Tak pan současný předseda, který má na doživotí přidělenou prezidentskou funkci, se velice vzhlédl v Maovi a také zcela nepokrytě se k jeho odkazu hlásí a chce v podstatě zavést moaismus 2.0 za pomocí moderních technologií.
Cena?
čínská belgičanka
Asi spíš to… 🙂
Belgičanka má 5,5 MW a baterie? To jsou mi věci…
Hranatý Vectron? 🙂
Tak není to blbý…. Třeba až budou dráty do Nýřan, tak stejně se nebude drátovat vlečka pro jeden vlak denně, něco takového ho tam zaveze a není potřeba extra diesel na posun… To samé napěťové výluky kdekoliv…
Terminál Nýřany je přes dvě úvratě ve směru od Plzně a ještě jsou ukončeny jako kusé. Tedy loko s vlakem od Plzně skončí proti beranům. Pro last mile v poho, ale Nýřany asi ne…
No loko z Plzně objede vlak a pak zatáhne každou půlku na terminál, ne? V těch budoucích zadrátovaných Nýřanech by to bylo na hypotetickou baterku jen kousek…
Právě to půlení a úvraty, tady je to spíš na koncept s posunovou loko, a drahý a silný stroje, ať jen přepřahají, a polikaji dálky. Upotřebení spíš vidím na příkladu jako Plzeň ranžír, kde jsou i nezatrolejované koleje. Přitáhne vlak na ranžír a objede na připravený vlak a vytáhne si ho pod dráty po náležitostech ven.
Zajimavé, pokud vidím dobře, tak má 3 pantografy, jeden pravdepodobne extra pouze pro dobijeni baterii. Ale pouzitelnost stroje dost bida – max. 5 km mimo el. trat a zpet. Jak pise kolega nize – opravdu jen tak tak okolo hlavni trate.
jeden pravdepodobne extra pouze pro dobijeni baterii.
Tak to určitě ne. Vzhledem k uvedeným tratím tam asi bude stejnosměrný sběrač a dva střídavé, normální a úzký.
Není to DC, jen 25 kV+15 kV.
Já bych to viděl jako 2 x 1900 mm + 1 x 1600 pro Chorvatsko.
Mám tomu rozumět tak že ujede 10km na baterky s plným výkonem 6MW? To bych ty baterky chtěl vidět
V bateriovém módu jen 350 kW.
Hmm…to je spíš hekání než výkon…
Předpokládám, že bude mít plnou sílu, jen u toho pojede krokem (nebo 100 kN poklusem).
Zlaté eso a peršink…
… které mají 5,5 MW a baterie.
Komunisti taky? 😀
jj zlaté eso.. dúfam, že už nikdy nebudem jazdiť na tej zlatej hranatej kravine, čo celú dobu vrčí ako šialená a nemá to výkon..
Bez despektu – k čemu je 10 km na baterky? Posun? Jízda v případě nějaké mimořádnosti? Nebo prostě jen posun na nelektrifikovanych kolejích u zasíťovaných tratí?
10 km je vyloženě na vlečky v areálu fabriky, která se nachází u zadrátované tratě.
Takových míst je dost. Navíc prvních několik let bude ten dojezd vyšší.
….A později, až ztratí kapacitu, pro ně budou jezdit diesely.
Nevím jestli později, ale budou pro ně jezdit diesely…..
Může se to hodit např. na jízdu v neektrifikovaných tunelech. Např. se uvažuje o elektrifikaci tratě Jaroměř – Trutnov – Svoboda a je tam 1 tunel, kde by bylo technicky obtížné natáhnout troleje a tam by se mohla využít právě taková lokomotiva.