Do Evropy dorazila čínská hybridní lokomotiva, jezdit začne v Maďarsku
Na baterie má lokomotiva zvládnout dojezd 10 kilometrů.
Dceřiná firma rakouských spolkových drah ÖBB Rail Cargo Hungary oznámila, že do Evropy dorazila první ze dvou objednaných hybridních lokomotiv od čínské společnosti CRRC Zhuzhou Locomotive (CRRC ZELC), která umožňuje jízdu v elektrické trakci kombinovanou s bateriemi mimo elektrifikované tratě.
Po elektrických jednotkách Sirius pro Leo Express jde o druhý produkt největšího výrobce železničních vozidel na světě, který prochází schvalováním pro provoz v zemích Evropské unie. Statické a dynamické testování má proběhnout v německém Mindenu.
Jde o dodávku lokomotiv zasmluvněnou v říjnu 2019. Nákladní dopravce si objednal dvě lokomotivy pro traťovou službu a dvě posunovací. Kontrakt je na čtyřletý pronájem s opcí na prodloužení nebo odkup a možnost pořízení dalších až dvaceti strojů.
Lokomotiva má výkon 5,6 MW, maximální rychlost je 140 km/h. Mimo troleje má ujet nejméně deset kilometrů, bude tak sloužit hlavně pro přepravu vlaků z nakládkových stanic v blízkosti elektrizovaných tratí.
Nová lokomotiva má mít schválení pro provoz v Maďarsku, Chorvatsku, Srbsku, Rumunsku, Řecku a Bulharsku.