Letectví Letiště

Do Dubaje létá z Ruzyně už více lidí než do Frankfurtu. Antalya je už v první pětce

Boeing 777-300ER společnosti Emirates. Foto: Emirates
Boeing 777-300ER společnosti Emirates. Foto: Emirates

Letiště Praha pokračuje ve velkém růstu počtu odbavených cestujících. Za červenec prošlo branami ruzyňských terminálů 1,877 milionů cestujících, což je meziroční nárůst o 10,23 %. Od ledna do července letiště odbavilo už 9,3 milionů cestujících, o desetinu více než za stejné období loňského roku.

Vyplývá to ze zveřejněných statistik Letiště Praha o počtu přepravených cestujících za červenec. Ty ukazují kromě růstu i jiný zajímavý trend: zatímco v posledních letech klesal podíl charterových letů přesunem řady spojů společnosti Travel Service převážně pro cestovní kanceláře na pravidelné linky SmartWings, letos jejich podíl opět roste. Jen za červenec počty cestujících na nepravidelných spojích stouply o čtvrtinu.

Počet pohybů letadel na letišti stoupl o šest procent, což ukazuje nasazování větších a více obsazených letadel než v minulosti.

Nástup větších letadel je patrný i v žebříčku destinací, kam se z Prahy nejčastěji létá (nemusí jít o konečné destinace, ale místa, kam letí letadlo z Prahy). Červencové rozšíření spojení Emirates z Prahy do Dubaje na dva lety denně se výrazně promítlo do celkových statistik.  Hlavní letiště Spojených arabských emirátů v červenci překonalo v počtech cestujících i Frankfurt, který spadl na sedmé místo.

Ještě v červnu letělo do Dubaje zhruba 30 tisíc lidí, za červenec už 49 tisíc cestujících. V praxi to znamená denně zhruba o 300 lidí navíc každým směrem, což ukazuje na velmi slušný start druhé linky Emirates.

Červencová čísla tradičně ovlivňuje nástup dovolených, který je patrný hlavně na žebříčku destinací, kam se nejvíce létá. Burgas je za červenec čtvrtý, nepatrně mu ale cestujících v porovnání s loňským červencem ubylo. Naopak se potvrzuje velký růst zájmu o lety do Turecka, meziročně počet cestujících stoupl o 62 %. Mezi silně rostoucími destinacemi jsou i nadále města, kam začal létat v poslední době Ryanair, především Madrid a Barcelona.

Kam se z Prahy létalo nejvíce v červenci

Moskva/Šeremetěvo72171
Paříž/CDG 62021
Amsterdam 60840
Burgas 57137
Antalya 50758
Dubaj 49582
Frankfurt 47235
Barcelona 45558
Tel Aviv 43362
Londýn/Heathrow 42391
Heraklion 35942
Helsinki 34225
Madrid 34180
Londýn/Stansted 33487
Kodaň31942

19 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Nepřekvapuje mě to. Nikdy jsem v Praze neviděl tolik doufejme turistů z arabských zemí jako letos.

  • To jsou většinou přestupní letiště.

    Problém Prahy je, že je pro aerolinky příliš drahá a tak pro opravdu dobré ceny je nutné požívat okolní letiště.
    Např. severní Amerika za 8k, nebo akční letenky za pár euro s Laudamotion vše Vídeň/Berlín

    • Me by zajimalo, kde se porad dokola bere ta fama, ze praha je pro aerolinky draha :))

      Kde jste na to prosim prisel?

    • Letiště říká, že ceny za poplatky pro aerolinky jsou v Praze levnější než Víděň nebo Mnichov, ale moc tomu nevěřím viz. „Pražské letiště je pro nízkonákladovou přepravu drahé, proto je pro nás a pak i pro zákazníky výhodnější létat z jiných měst,“ vysvětlil mluvčí Wizz Airu Daniel de Carvalho“
      A teď když začali účtovat vjezd stejného auta za 24 hodin poplatkem bych tomu i věřil, že letiště chce všechny ždímat do mrtě….proč už nejsou v provozu např. Vodochody ? Protože pražské letiště dojí stát, který ho vlastní, a ten nemá zájem o provoz dalšího soukromého letiště, které by konkurovalo Ruzyni .

      • Nízkonákladovky prskají pořád a kdykoli .. je to součást jejich strategie. mají představu, že letiste by mělo platit jim za to, že tam vůbec lítají.

        Realita je, že náklady pro společnosti na ruzynskem letisti jsou nižší nez vetsine podobných letist v regionu. Praha je proste průměrně drahá. Jsou i levnejsi, i drazsi letiste.

        důvod, proc letenky jsou z vidne (mnichova, frankfurtu, whatever) levnejsi, je uplne nekde jinde, nez v tom ,jak drahé / levné je letiste (mnichov, frankfurt jsou neporovnatelně dražší)

        a proč nejsou vodochody? no, s ruzyní to nemá nic co dělat. samozřejmě, je to pro ruzyni konkurence, ale to, ze stále nejsou vodochody, v tuto chvíli visí na úplně něčem jiném.

  • Tak kdy nasadí Emirates třetí linku?
    Jasně, otázka vypadá směšně, ale když Emirates přicházely, spousta lidí nevěřila sedmi letům týdně

    • ohledne Dubaje me zajimaji az dalsi mesice. Mam takovy pocit, ze ta Dubaj muze ted byt taky dost casto pouze jako dovolenkova destinace.. pokud vsak udrzi +- zhruba stejna cisla, tak se ukaze, ze druha linka byla dobra volba..

      • Pochybuji, že by Dubaj byl dovolenkovou destinaci zrovna v červenci, to jsou tam teploty hodně přes 40 stupňů…

        • lidi maji prazdininy a mnozi radeji poleti do Dubaje, nez za stejne prachy Bulharska..

          • můžu se zeptat dubaj s all inclusive kolik? V bulharsku jsem nebyl a jestli je to stejný jak řecko nebo turecko?

      • Dubaj zas tak dovolenková destinace není – a rozhodně ne v létě. pokud je ted na dubaj plno, tak v zimě to má potenciál být narvané ještě víc – celá tenhle kus světa (východ, jihovýchod asie a okolí) jsou nejvíce turistické podzim – jaro.

      • Dubaj není vždy nejlepší volba na přestup, i když máte 3 hodiny na přestup, tak dostat se na jiný terminál je dost opruz, všude na zemi sedí a překáží lidé na zemi – letos se letiště rekonstruuje (zlatá Ruzyně) .
        Dám příklad, třeba v říjnu cesta do Singapuru je rychlejší a levnější přes Helsinky, nejen že ušetříte 2.000 kč a 2 hodiny, také letíte novějším a lepším letadlem A350. A380 není vždy výhra 😉

        • to nesmis v cechackove rikat 🙂 jak je neco Dubaj, tak je to proste nejlepsi na svete a nediskutuje se o tom. a Emiratci i kdyby podavali na palube smazene hovno, tak je to proste nejlepsi aerolinka. taky je u mne DXB hodnu hluboko kdyz si vybiram kde budu prestupovat. neni to pravda takova tragedie jako CDG nebo LHR, ale temer jakekoliv jine letiste z uvedeno top10 si vyberu na prestup radeji nez-li zrovna DXB…

        • Me naopak prijde prestup v Dubaji skvely, pokud letite celou cestu s Emirates, protoze vsechny jejich lety operuji pouze v ramci Terminalu 3, takze prestup trva maximalne 15 – 20 minut. Pokud jde o presun mezi terminaly, tak tam opravdu netusim, protoze ten jsem nikdy neabsolvoval.

    • Emiráty už třetí linku mají. Létá se ráno z Prahy, a v noci z Dubaje. Provozují ji sice aerolinky Flydubai, ale obě aerolinky spolui intenzivně spolupracují a je zcela běžné, že při letech s přestupem se jeden let letí s Emirates a druhý s Flydubai.

  • Burgas, Heraklion ale hlavně Antalya jsou dovolenkové destinace kam létají pouze chartery jen pár měsíců v roce, a jestli prosadí zákaz nočního létání na Ruzyni tak budou mít velké problémy, protože letadla přes den létají pravidelné linky jako Smartwings a chartery v noci jako Travel Servis.

    • Prostě to nalinkují tak, že budou hromadné odlety před půlnocí (před desátou)a a myslím, že noční lety chtějí zakázat s druhou dráhou

Newsletter

Partneři


Výběr editora