Do Číny už létá jediná evropská aerolinka. Česko přestalo vydávat víza, Babiš zvažuje zákaz linek do Číny
A350-900 v barvách SAS. Foto: SAS
Letecké společnosti SAS a Air France jsou dalšími dopravci, kteří přestali obsluhovat destinace v Číně kvůli epidemii koronaviru. K omezení
Já teda nevím, ale třeba LOT nic nezakázal, lítá normálně dál a na jeho stránkách jdou rezervace na každý den.
díky za upozornění, na LOT jsem úplně zapomněl.
Tak zatím dneska ještě ve vzduchu Lufthansa, SAS, LOT, Air France, KLM, Finnair, Virgin… Zatím to na konec nevypadá…
Aeroflot by se také dal považovat za evropskou aerolinku (jejich hlavní hub je v Evropě a sídlo taky) a ten snad také pořád létá do Číny.
Ako sa dostanú spať Číňania čo sú tu s nimi na dovolenke? skúšať nájsť aerolinky mimo EU, ktoré sem lietajú?
Třeba speciální státní charter, jak se běžně takové záležitosti řeší?
Loni do Česka přijelo 620 tisíc Číňanů. Jen 90 tisíc z nich přiletělo přímými lety. Takže to určitě bude velmi účinný způsob zabránění šíření koronaviru do Česka. 🙂
Podle mně z toho všichni dělaj moc velkou vědu .
Polovina obecenstva českého internetu si přes noc k standardní kvalifikaci „fotbalový trenér“, „hokejový trenér“, „já jsem to říkal“ přidala ještě expertízu v epidemiologii.
Obávám se, že nejen polovina obecenstva českého internetu , ale i Babiš.
To se nevylučuje 😉
On ten koronavirus milostivě počká do příštího týdne až se pan premiér a pak vláda rozhodnou!
Ještě včera tady hromada diskutujících plkala v tom smyslu, že izolace je už zbytečná, když nákaza v Evropě už stejně je a že se zákazem jen pokazí letecký business:)
To jste špatně pochopil. Zbytečné je aby se něco extra vymýšlelo v ČR (třeba zakazovaly lety jen do Prahy). Naopak jednotný postup EU vliv mít může.
to jste ale nepochopil 🙂
zákaz letu vskutku nic neřeší, pokud nebude globální, 100% a nedojde k naprostému odříznutí číny. jinak sem ti čínani jen doletí jinudy.
Největší nebezpečí jsou turisti. Kdo se chce za každou cenu dostat ven se stejně ven dostane. Dá se třeba přejet lodí do Japonska nebo Korei a dál může v klidu letadlem, aniž by někdo věděl, že jede z Číny. Většina turistů takhle dobrodružná není.
no dobre, ale spise nez koronavirus na to ma vliv ekonomicka stranka, tedy nizka obsazenost letu do Ciny…
Estébák Babiš zvažuje…, Prchal přemýšlí… . Takže počká, co na to veřejné mínění, a podle toho se v pondělí dozvíme: nic takového jsem neříkal, anebo byl jsem jediný, který to myslel s námi se všemi nejlépe.
„Premiér Andrej Babiš dnes při návštěvě Ústeckého kraje oznámil, že v pondělí navrhne vládě v souvislosti s obavou z šíření koronaviru dočasně zakázat veškeré lety z Číny do Česka.“
Jako že ten virus s šířením milostivě počká do příštího týdne? 😀
Jinak zákaz letů považuji za blbost. Ty aerolinky stejně budou muset cestující přebookovat a poslat je přes Dubaj, Doha, Moskvu, Frankfurt….
Poptávka prudce klesla, zas tak moc toho k přebookování nebude.
Marian Kechlibar: co to je za blbost? A kolik lidi v te cine ted je a nebo pres ni ma prestup? Dokazete si predatavit ty tisice lidi kteri ted denne resi co bude s jejich napul proletenou letenkou? Nebo co maji pred odletsm na dovolenou? K prebookovani je toho neskutecne moc, to ze si nevidite dal nez na spicku nosu z vas jeste nedela experta na letenky..
Lidí, co jsou v Číně a ještě neodjeli, za tak moc není. Není zrovna sezona na ježdění do Číny. Přestup v Číně s evropskou aerolinkou (o kterých je řeč) nemá skoro nikdo. V Čině se z logiky věci přestupuje s čínskými aerolinkami. Pokud myslíte služební cesty, ty se nekupují dlouho dopředu. Prostě není co přebookovávat, firmy ty letenky vůbec nekoupily – a cestu zcela zrušily. A ti co mají před odletem na dovolenou? Letenku spíš zruší úplně, než by ji přebookovali. Buď zůstanou doma, nebo poletí na druhý konec světa, nejspíš i s jinou aerolnkou, takže opět není co přebookovávat.… Číst vice »
No .. nemáš tak úplně pravdu .. v číně se přestupuje i s evropskými aerolinkami 🙂 resp. v návaznosti na ně. nebo jsi nikdy neslyšel o tom, že přestup může být i mezi dvěma aerolinkami? peking je docela velký přestupní hub evropská aerolinka – neevropská aerolinka. šanghaj, a několik dalších velkých letišt jsou také velkými huby pro přestupy evropa X asie … k rebooku je toho docela hodně. je spousta letenek, která má činu jako tranzit, a které se prodávaly v průběhu minulého roku, a pokud dochází k masivinímu rušení letů, tak ty lidi je potřeba domu dostat jinudy. ti,… Číst vice »
Klesla poptávka pro cestu z Číny? Já myslím, že spíš naopak, poptávka bude stoupat 😀
A jak budou lítat lidi z Home Creditu? Pochybuji, že jim Kellner půjčí své letadlo, aby mu tam nezanesli nějaký ten vir. 🙂
who cares?
Přebookovat mohou, ale bez platného víza jim to bude prd platné.
Ti co se sem v dohledné době chystají, tak už víza mají. Jedině zneplatnit vydaná víza pro vstup, nechat platnost jen pro odjezd.
Přesně tak, poletí s přestupem, takže to nic moc nevyřeší
Na druhou stranu, pokud ke stejnému kroku přistoupí i Emiráty, Katar a Rusko tak to dost výrazně pomůže.
Těch hubů v okolí je víc, ale jinak souhlas.
Ještě jedna připomínka, proč v tomto nezasáhne rovnou slavná EU? Napřesrok naplánují kongres, kde se rozhodne o zákazu letů s pětiletým přechodným obdobím?
Skutečně efektivním opatřením je například suspendace schengenských víz pro občany ČLR. Nicméně, to je diplomatický velký kalibr a zřejmě by nezůstal bez odvety. Takové opatření proto asi není prozíravé zavádět v době, kdy evakuace občanů EU z Číny ještě probíhá, protože rázem může vzniknout pro EU problém v podobě x tisíc občanů EU, kterým budou čínští komouši bránit v odjezdu.
No vida, že lze implementovat na celoevropské úrovni radikální řešení. Bohužel už může být pozdě. Kdyby o nic nešlo, tak nikdo ty lety nebude omezovat/zakazovat. Ale když o viru vyjde článek na Aeronetu, tak je to fuj, fuj. Zkrátka rozdíl mezi konspirací a realitou býval cca 4 roky. Nyní už to mnohdy bývá pouze několik dní nebo dokonce jen několik hodin. Mimochodem rozumné firmy a instituce (které vědí) již na začátku ledna zrušily veškeré služební cesty do Číny a svým pracovníkům tam dříve vyslaným, nařídily okamžitý návrat. Díky Vánočním svátkům, protože hodně lidí bylo doma, se ale jednalo spíše o… Číst vice »
Vás ten rusácký Aeronet platí?
Nemusí je přebookovat. Při tak velké změně si cestující může nechat vrátit peníze.
no .. většina lidí se potřebuje dostat do své destinace… takže se samohzřejmě musí přebookovat.. a to tak, že docela hodně tisíc lidí.
LOT lata!
Už i KLM přeruší od 2.února své lety do pevninské Číny.😉
Konečně aspoň náznak rozhodnosti a ne jen hloupé žvásty ministerstva, že „zákaz letů by ničemu nepomohl“.
Od Bureše alibismus.
Ty lety nikdo nezakázal, takže nemluvte o rozhodnosti. Aerolinky je zrušily samy. Hlavní důvod bude ekonomický. S téměř prázdnými letadly by ty lety byly ztrátové.
„protože Evropa zatím není tak akční, tak bych navrhl vládě v pondělí, abychom dočasně zakázali veškeré lety z Číny,“ uvedl Babiš.
Evropa není akční, takže v já v pondělí… Hm… 😀
A co tím jako dokazujete? Babiš nic enzakázal (jen o tom mluvil), v Evropě taky nikdo nic nezakázal.
Pochopitelně že sám premiér rozhodnout nemůže, kolektivní rozhodnutí udělá vláda, nicméně k tomu musí dát někdo návrh a přesně to Babiš zmiňuje.
Jestli někdo čeká sezení vlády za 4 dny, tak prostě kecá že mu to leží na srdci jako akutní problém, až se mu od huby práší. Jestli je to závažný problém, řeší se to hned. Jestli se o tom pobavíme příští týden = je mi to jedno, ale ukážu voliči angažovanost.
Že by Andrej ty lety do Číny, co už jsou skoro všechny zrušený zrušil ještě jednou? Aby byly zrušený pořádně? Nebo jak to chce zachraňovat :-D?
Nejsou zrušeny všechny.
Jsou zrušeny téměř všechny, vyplývá to z rezervačních systémů. Tohle je akorát populistický krok, nic jiného. Poté, co bylo zakázáno skupinové cestování se to ani čínským dopravcům moc nevyplatí.
Jinak, než populisticky, to ani neumí.
Ale ne zcela všechny. Web ČSA (mají codeshare) mi teď klidně prodá let Hainanu z Prahy do Pekingu na zítra i na pondělí.