Autobusy Cestovní ruch

Do Chorvatska vyjede i Leo Express. Autobusem přes jižní Čechy. Linky obnovuje i FlixBus

Autobus Leo Expressu. Pramen: Leo Express
Autobus Leo Expressu. Pramen: Leo Express

Chorvatsko se stalo v poslední době pro české dopravce lákadlem. Zavedení zájezdové linky k Jadranu oznámil po RegioJetu i Leo Express. Od 10. července bude vypravovat do Chorvatska autobus, a to jednou týdně. RegioJet mezitím slaví velké prodejní úspěchy s vlakem do Rijeky, kam dnes dorazil první spoj.

Autobus Leo Expressu bude vyrážet z Prahy každý pátek v 16:00, na zpáteční cestu z Chorvatska se vydá v sobotu. Autobus zastaví v osmi vybraných chorvatských destinacích a k tomu „na přání“ i jinde po trase na území Chorvatska pro výstup a nástup.

„Cestou autobus dodrží veškerá platná nařízení jednotlivých zemí, včetně rozestupů platných ve Slovinsku, které platí pro hromadnou dopravu autobusy a vlaky. Cestující se tak nemusejí bát, že by se do cílové stanice nedostali,“ uvedla firma v tiskové zprávě. Cena jízdenek začíná na 990 korunách. Při koupi čtyř a více jízdenek mají cestující nárok na pětinovou slevu.

Autobus Leo Expressu pojede z Prahy přes Tábor, České Budějovice a Kaplici. V Chorvatsku zastaví v Zadaru, Biogradu na Moru, Vodici, Šibeniku, Splitu, Omiši, Bašce Vodě a na Makarské. Autobusy LE budou jezdit do 12. září.

Obnovení sezonních linek na Jadran ovšem oznámil i FlixBus. Od čtvrtka spojí zelený dopravce pětkrát týdně Prahu se Splitem přímým nočním spojem. Z Florence budou autobusy vyjíždět od středy do neděle v 16.55 a cestou jsou naplánovány zastávky ve Vídni, Grazu, Mariboru. Pak už autobus zastaví na chorvatském pobřeží, do Zadaru přijede v 6:05, do Biogradu na Moru v 6:35, do Pirovacu v 6:55, do Vodice v 7:10, do Šibeniku v 7:30, Trogiru v 8:40 a do cílové zastávky ve Splitu je příjezd naplánován na 9:10. Na cestu zpátky do Česka pak autobusy vyrazí každý týden od čtvrtka do pondělí ve 21:10 ze Splitu, v 0:10 ze Zadaru s příjezdem do Prahy ve 13:45.

Do Chorvatska s Leo Expressem (jednou týdně v pátek)

16:00 Praha hl. nádraží (od Fantovy Kavárny)
17:20 Tábor
18:00 České Budějovice
18:30 Kaplice
5:00 Zadar
5:40 Biograd Na Moru
6:10 Vodice
6:30 Šibenik
7:45 Split
8:15 Omiš
8:45 Baška Voda
9:00 Makarská

Z Chorvatska s Leo Expressem

18:00 Makarská
18:15 Baška Voda
18:45 Omiš
19:30 Split
20.45 Šibenik
21:05 Vodice
21:45 Biograd Na Moru
22:15 Zadar
8:15 Kaplice
8:45 České Budějovice
10:05 Tábor
11:30 Praha hl. nádraží

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek Janík

Každému dle chuti, ale když se tam dá přijet vleže za 800+200, proč se trápit ve stejně drahém busu?

Iveta

No a kdyby ten mamlas Leoš ,měl vlak a ne stejnosměrnou tramvaj se kterou může akorát tak do řiti ,tak mohl konkurovat žlutému a otevřít vlakovou linku do Splitu .No je otázka jak by HŽ protáhla ten vlak v úseku Zagreb-Split ,kde se jezdí jak za krále klacka,ale Jadran se tam taky protáhnul a ve Splitu je vše levnější než na severu drahá Rijeka.Jinak vlakem přes noc dobrý ,ale do blbé destinace a autobusem déle jak 5 hodin katastrofa ,dále nechápu proč nestačí přímé vlakové spojení Wien-Zagreb s přípojem na noční vlak do Splitu.Nebo prostě přidat přímé vozy (lůžka) Praha… Číst vice »

Dalibor

No že by Rijeka byla nějak zásadně dražší než třeba Zadar nebo Split jsem si opravdu zatím nevšiml.

Cestující

Idos spoje nezná, licence neexistuje. Zastávka České Budějovice, U Výstaviště oficiálně neexistuje, ¨V Kaplici je taky široký pojem, kde autobus zastaví a v Táboře, tak tam je uvedeno jen Čerpací stanice. JE TO ČERNÁ LINKA. LEOŠ se pohybuje ne na hraně, ale tvrdě za hranou zákona.

Jarda V.

Kaplici tipují u benzinky, tuším že aktuálně je to MOL, bývalá to Shellka na hlavním tahu, tam „zastavují“ všechny výletní autobusy. Z vlastní zkušenosti se nespoléhejte na informační tabule na nadrazi, probíhá tam jakási ticha válka dopravců nebo někdo neumí aktualizovat odjezd podle jízdního řádu.

Cestující

Jde o to, že na první pohled to vydávají za linku. Ale linka to není, a pokud to není linky, ale smluvní doprava, pak by to nemělo mít ani jízdní řád, neexistuje zde slovo jízdenka, slovo spoj a o prodeji na palubě ani nemluvě – ten neexistuje. Pravda, ve článku se o prodeji na palubě nemluví. Nicméně vše nasvědčuje tomu, že LE udělal veřejně to, co dělá poměrně hodně dopravců (např,. GUMDROP) pravidelně, po stejné trase a ve stejných časech pendlují ČR/HR a obchází tím zákony.

David

Autobusem do Chorvatska snad jedině za trest.

David

Mínusy od zástupců Česmad nepočítám.

Leoš Konečný

To uz je asi zbytecny ne, kdyz tam jede zluty vlak i zluty bus

Jirka

Jaký smysl má vyjíždět tak brzo? To aby si člověk vzal půl dne dovolenou. Navíc v pátek odpoledne je z Prahy cesta na jih samá kolona. V 5:00 ráno mne v Zadaru stejně nikdo neubytuje. Mohli vyjet o 3-4 hodiny později.

Robert

Pamatuju spoje Tourbusu, co z Prahy/Ostravy směr Makarská vyjížděly v poledne. Fakt netuším, v čem je problém vyjet nejdřív ve čtyři. Jako makat do šesti a pak vyrazit na dovolenou, to byl vždycky můj sen.

Jirka

Včem je problém – kolony z Prahy a příliš brzký příjezd. Cestovky běžně jezdí v 19 nebo 20 z Prahy.

Robert

A ty cestovky staví i jinde? To jaksi celou cestu zdrží.

Jiří Kocurek

Kdože to chtěl přímý spoj, který se nebude zdržovat zastavováním na Moravě? Prosím, nastupte si!

PatriK

Na kolika Kč začíná cena jízdenek Flixbus?

svojsin

http://www.portal.idos.cz/Down.aspx?f=pdf/L790140_200701_267982.pdf

Pro zajímavost, jak přituhuje v relaci Třebíč – Jihlava – Humpolec – Praha

Jiří Kocurek

Tak pan Řezanina holt celé prázdniny nebude jezdit a odpadne jeden pár autobusů denně. Na provozu na D1 se to sotva projeví.
No a z Třebíče do Prahy vlakem? Inu ani Masaryk, ani Hitler, ani Komunisti tu VRT Praha Brno nepostavili. Pravda, naplánovali železniční tunel na Jadran. Bez obsluhy Moravy.

svojsin

Kocurek: On od září naopak jezdit začne.