Do Chemnitz dorazila první vlakotramvaj eCitylink
Nová vlakotramvaj eCitylink pro Chemnitzer Modell. Foto: VMS

Nová vozidla kombinují železniční a tramvajové napájecí systémy.

Nová vozidla kombinují železniční a tramvajové napájecí systémy.
To e v označení eCitylink je záležitost čistě Chemnitz, jako rozlišení od jejich „dieselových Citylinků“, nebo je to širší označení pro novou generaci? Děkuji.
Šlo by to u některého našeho města?
Ví někdo?
Technicky je bezproblémové zavedení vlakotramvají v Ostravě a v Brně, s tím, že v Ostravě by to mělo praktické uplatnění (Hlučín – Opava atd.), velký dopravní smysl by to mělo v Olomouci, kde by to ale vyžadovalo větší zásahy do stávající tramvajové sítě, a v Plzni. Jako vždy ale platí, že technicky může jít cokoliv, ale dokud bude na MD sedět parta lidí, kteří udělají cokoliv pro to, aby takové řešení v česku nebylo možné, při čem se vymlouvají na legislativu EU, která s tím žádný problém nemá, tak to nebude.
Já bych teda viděl dost zásadní problém v pořizovacích nákladech. Citylink uvedený v článku stojí přibližně 220 mil Kč za kus. Pro srovnání kapacitně srovnatelná obyčejná tramvaj stojí kolem 100 mil/kus.
Záleží co spolu s vozidlem kupujete, a taky musíte přičíst cenu toho regiopantera, nebo pesy, kterou ten cestující ve zbytku trasy pojede.
A do Olbernhau s Cranzahlu pořád nic… Přitom infrastrukturně tomu dávno nic nebrání (na to stačila už propojka do přednádražního prostoru, která tam je už před 10 let). Nesmyslně se argumentuje nutností postavit tramvajovou trať přes August-Bebel-Strasse https://www.vms.de/chemnitzer-modell/stufe-3/, že “ Aufgrund der begrenzten Kapazität in den Fahrplanlagen der anderen Züge wurden daher weitere Varianten geprüft.“ Přitom to křížení směrů nastává už cca 10 let u vlakotramvají do Hainichenu (po Niederwiesu míří stejným směrem jako vlaky směr Olbernhau a Cranzahl). A reálně by se na zhlaví neměly s protijedoucími vlaky míjet, protože to je v rozporu se zásadami taktového uzlu. ———… Číst vice »
Už pár let se prioritizuje rozšíření do Hartmannsdorfu a Limbachu. Z pohledu S-bahnu to dává větší smysl, uprostřed je obří středisko Chemnitz center atd.
Především je to falešné dilema – právě proto, že ty Citylinky by na obě tratě mohly vyjet „hned“.
Mmch. část roku 2018 Citilink jezdil na „předvýlukovém“ úseku Chemnitz Hbf. – Wilischtal, ve druhém jmenovaném místě byl přestup na jiný vlak přes lávku nad řekou Zschopau, kdy železniční most byl několik měsíců v rekonstrukci – nebyl rekonstruován v roce 2007, kdy tam byla cca 8měs. výluka kvůli souvislé modernizaci většiny tratě.
Ovšem, ani tehdy nešlo o vůz pokračující chemnitzskými ulicemi dál (což je pro ty spoje ze severu/východu ta největší výhoda).
tak citylink v Cranzahlu už párkrát na výlětě byl, to fakt žádný problém není, jen si nejsem jistý, že to vychází na počet vozidel.