Přijde mi, že je to o něco vyspělejší technologie, než jakou nakoupil DPP v případě svých Iveco (Otokar) autobusů. Tam je to, myslím, pouze dieselový pohon.
Rozumí někdo tomu faceliftu Urbanwaye? Letmo jsem viděl ten nový pražský a čelo má ještě stále ale přišlo mi, že záda už má z nového modelu. Tady je ilustrativní facelifrovaný, stejně jako na jiných webech.
Vyzná se někdo v tom, jak to tedy s novým oplechováním Urbanwaye je? Ideál kdyby se tu našel někdo z dealerství.
Nový čumák mají mít vozy po 1. 7. 2024, kdy vozy musí mít povinný přední radar, čtení značek, boční radar. Do starého se to už neimplementovalo. Samozřejmě jsou možné výjimky, tedy vozidlo vyrobené do 30. 6. 2024, ale neregistrované se musí nahlásit o výjimku (ale před 30.6). Jelikož Budějky budou až za rok… Tak tam bude nové čelo už automaticky.
Tak kdyz mate tu zkusenost, tak asi vite, jak ten elektromotor pomaha se spotrebou diky rozjezdum na elektrinu namisto spalovaciho motoru.
Tak v tom autobusu to bude podobne a jeste zasadnejsi, protoze takovy bus se vetsinu casu rozjizdi a zas brzdi, zeano.
A 35kw akumulator je na tohle vic, nez dostatecny, navic rekuperace… Ale hadam, ze Vas komentar je jen takove cereni vody, aby se ostatni mohli zas trochu nastvat
Já mám hybrid s baterkou jen 0,75 kWh a kupodivu ve městě mám trasy kdy i 70-80% času a 60-70% vzdálenosti spalovací motor stojí. Dlouhodobý průměr všech tras včetně dálnic mám cca 50% času a cca 33% vzdálenosti v EV režimu. Takže ve městě a zvláště u MHD co stojí kolem minuty každých pár set metrů hybrid dává smysl.
hroch.obojzivelny
5 měsíců
Dobrý den, jsem dieselový autobus, ale identifikuji se jako hybrid. Prosím, abyste mě respektovali.
tech 30kw+ na rozjezdy jako docela pomaha – rozhodne vic nez mit vytocenou jen tu naftu.
S hybridem/mild-hybridem mate vubec nejake zkusenosti?
mrondycz
5 měsíců
„Autobusy budou vybaveny dieselovým motorem Iveco Cursor 9 o výkonu 265 kW, elektromotor má výkon pouze 35 kW a slouží výhradně jako podpůrný zdroj energie, který se po chvíli vypíná, primární funkce spočívá v zásobování elektrické energie palubních systému. Baterie na střeše vozidla (na bázi článků LTO) má kapacitu elektrické energie pouze 1 kWh.“
Neví někdo, jaká je kapacita baterie? Zajímalo by mě srovnání s Prahou, kde Iveco vyhrálo s tím „hybridem“ o kapacitě 1 kWh. Ale tady se oproti Praze alespoň píše i možnosti rekuperace (u Prahy nikoli), tak snad bude větší a reálně i celý autobus k něčemu
Podle ČS Dopraváka by měla být stejná jako v Praze, přičemž uvádí, že „primární funkce [elektromotoru] spočívá v zásobování elektrické energie palubních systému“. Zde bych tedy hledal tu rekuperaci – především k (okamžité) spotřebě palubními systémy, nikoliv jako zdroj pro elektromotor o výkonu 35 kW.
Imo má pravdu Náhodný kolemjdoucí – je to prostě mild hybrid. V Praze se ho akorát povedlo protlačit do výběrka (špatně) koncipovaného na klasické hybridy tím přidáním zásuvky.
Díky. Aha no, takže vlastně nic moc, ani ty rozjezdy nebudou. Fakt by mě zajímala reálná úspora.
Reálně jsem zvědavej, jestli se v Praze vůbec bude někdo obtěžovat s tím připojováním do zásuvky kvůli té minibaterce
Za mě to pro městské autobusy obecně smysl dává – rozjíždí se na každém rohu a brždění je žádoucí pozvolné kvůli stojícím cestujícím. Tohle konkrétní řešení Iveco ale samozřejmě posoudit nedokážu.
Sch
5 měsíců
Zase se ukazuje nedostatek dotačních politik. Autobus ani trolejbus se nedotuje, prožívali to doteď i bez dotací, tak proč, ok. Bateriový autobus dotujeme, nová technika vyšší cena, Čína a USA na nich jedou. Ale kromě vozidel musíte pořídit i docela drahou nabíjecí infrastrukturu. A musíte přizpůsobit oběh vozidel omezením těchto vozidel. Ale přemýšlel někdo při nastavování dotací v ČR nad tím, že máme dost dopravních podniků, které mají tramvajové a trolejbusové provozy, díky tomu mají vybudovanou stejnosměrnou infrastrukturu a mohou tak ušetřit při pořízení parciálních bateriových trolejbusů, nebo elektrobusů nabíjených z kusé nabíjecí troleje? Asi ne. Protože takto přicházíme o… Číst vice »
Nepomohl, ale pod článkem o 1 vozových BEMU se svedla plamenná bitva, jak vlak za 100 mil Kč vyjde levněji než autobus, protože autobus nevydrží 30 let.
A bulení o zaostalosti českého průmyslu, protože vyrábí auta a ne 1 vozovou BEMU (2vozovou ano, ale to se nebralo v úvahu).
Přijde mi, že je to o něco vyspělejší technologie, než jakou nakoupil DPP v případě svých Iveco (Otokar) autobusů. Tam je to, myslím, pouze dieselový pohon.
DPP vysoutěžil i tyto stroje.
Ale pouze ve zkrácené 12m verzi, nebo?
Rozumí někdo tomu faceliftu Urbanwaye? Letmo jsem viděl ten nový pražský a čelo má ještě stále ale přišlo mi, že záda už má z nového modelu. Tady je ilustrativní facelifrovaný, stejně jako na jiných webech.
Vyzná se někdo v tom, jak to tedy s novým oplechováním Urbanwaye je? Ideál kdyby se tu našel někdo z dealerství.
Nový čumák mají mít vozy po 1. 7. 2024, kdy vozy musí mít povinný přední radar, čtení značek, boční radar. Do starého se to už neimplementovalo. Samozřejmě jsou možné výjimky, tedy vozidlo vyrobené do 30. 6. 2024, ale neregistrované se musí nahlásit o výjimku (ale před 30.6). Jelikož Budějky budou až za rok… Tak tam bude nové čelo už automaticky.
Díky za odpověď 👍 to znamená, že nám budou po Praze jezdit staré i nové Urbanwaye a Streetwaye, to bude alespoň na co koukat (mám v sobě kus šotouše)
Ty radary jsou povinné v rámci celé EU? Je to zajímavé, o tom jsem vůbec nevěděl. Znamená to, že budou všechny busy vybaveny antikorozním systémem?
*antikolizním, zpropadená oprava textu 😁
Ano, je to tak. Příští série s novým ksichtem.
Ano jsou povinné v celé EU, je to nařízení EU 😉.
Ja mam auto hybrid s 32kw baterkou no autobusu baterka s 35kw je fakt asi len na okrasu 😀
Tak kdyz mate tu zkusenost, tak asi vite, jak ten elektromotor pomaha se spotrebou diky rozjezdum na elektrinu namisto spalovaciho motoru.
Tak v tom autobusu to bude podobne a jeste zasadnejsi, protoze takovy bus se vetsinu casu rozjizdi a zas brzdi, zeano.
A 35kw akumulator je na tohle vic, nez dostatecny, navic rekuperace… Ale hadam, ze Vas komentar je jen takove cereni vody, aby se ostatni mohli zas trochu nastvat
To není na jízdu, to je na pomoc s rozjezdem a rekuperaci při zastavení. A pan Watt si zaslouží velké písmeno.
To by mě zajímalo jaký hybrid s 35kWh baterií máte. To už musí být nabíjecí PHEV.
Já mám hybrid s baterkou jen 0,75 kWh a kupodivu ve městě mám trasy kdy i 70-80% času a 60-70% vzdálenosti spalovací motor stojí. Dlouhodobý průměr všech tras včetně dálnic mám cca 50% času a cca 33% vzdálenosti v EV režimu. Takže ve městě a zvláště u MHD co stojí kolem minuty každých pár set metrů hybrid dává smysl.
Dobrý den, jsem dieselový autobus, ale identifikuji se jako hybrid. Prosím, abyste mě respektovali.
Jako mild-hybrid!
tech 30kw+ na rozjezdy jako docela pomaha – rozhodne vic nez mit vytocenou jen tu naftu.
S hybridem/mild-hybridem mate vubec nejake zkusenosti?
„Autobusy budou vybaveny dieselovým motorem Iveco Cursor 9 o výkonu 265 kW, elektromotor má výkon pouze 35 kW a slouží výhradně jako podpůrný zdroj energie, který se po chvíli vypíná, primární funkce spočívá v zásobování elektrické energie palubních systému. Baterie na střeše vozidla (na bázi článků LTO) má kapacitu elektrické energie pouze 1 kWh.“
Zdroj: https://www.cs-dopravak.cz/do-ceskych-budejovic-zamiri-mild-hybridni-urbanwaye/
Pardon, měla to být odpověď ke komentáři Blzx.
Neví někdo, jaká je kapacita baterie? Zajímalo by mě srovnání s Prahou, kde Iveco vyhrálo s tím „hybridem“ o kapacitě 1 kWh. Ale tady se oproti Praze alespoň píše i možnosti rekuperace (u Prahy nikoli), tak snad bude větší a reálně i celý autobus k něčemu
Není to ten samý autobus, kdy v Praze jen přidali zásuvku, aby s tím splnili špatně definované výběrové řízení?
Podle ČS Dopraváka by měla být stejná jako v Praze, přičemž uvádí, že „primární funkce [elektromotoru] spočívá v zásobování elektrické energie palubních systému“. Zde bych tedy hledal tu rekuperaci – především k (okamžité) spotřebě palubními systémy, nikoliv jako zdroj pro elektromotor o výkonu 35 kW.
Imo má pravdu Náhodný kolemjdoucí – je to prostě mild hybrid. V Praze se ho akorát povedlo protlačit do výběrka (špatně) koncipovaného na klasické hybridy tím přidáním zásuvky.
Díky. Aha no, takže vlastně nic moc, ani ty rozjezdy nebudou. Fakt by mě zajímala reálná úspora.
Reálně jsem zvědavej, jestli se v Praze vůbec bude někdo obtěžovat s tím připojováním do zásuvky kvůli té minibaterce
Je to bída, v i30 MHEV mám 0,44kWh baterii a starter/generátor o 12kW.
Pasáž o rozjezdech jsem vynechal, u rozjezdu to krátce pomáhat má, ale pak se záhy vypne.
Za mě to pro městské autobusy obecně smysl dává – rozjíždí se na každém rohu a brždění je žádoucí pozvolné kvůli stojícím cestujícím. Tohle konkrétní řešení Iveco ale samozřejmě posoudit nedokážu.
Zase se ukazuje nedostatek dotačních politik. Autobus ani trolejbus se nedotuje, prožívali to doteď i bez dotací, tak proč, ok. Bateriový autobus dotujeme, nová technika vyšší cena, Čína a USA na nich jedou. Ale kromě vozidel musíte pořídit i docela drahou nabíjecí infrastrukturu. A musíte přizpůsobit oběh vozidel omezením těchto vozidel. Ale přemýšlel někdo při nastavování dotací v ČR nad tím, že máme dost dopravních podniků, které mají tramvajové a trolejbusové provozy, díky tomu mají vybudovanou stejnosměrnou infrastrukturu a mohou tak ušetřit při pořízení parciálních bateriových trolejbusů, nebo elektrobusů nabíjených z kusé nabíjecí troleje? Asi ne. Protože takto přicházíme o… Číst vice »
Ne že bych principiálně nesouhlasil, ale v článku se píše, že zrovna tyhle se prožívaly bez dotací
autobusy a trolejbusy ze se nedotovaly? No dobře no..větší kravinou ten příspěvěk začít nešlo…
Je zbytečné to dávat do speciálních kolonek hybridů, když od EURO7 budou minimálně tohle řešení používat všechny fosily.
10 mio za kus a ještě 18m, takže jednovozovy vlak vs autobusy 10:1. Krásné.
On ten vlak by jim na MHD moc nepomohl…
Nepomohl, ale pod článkem o 1 vozových BEMU se svedla plamenná bitva, jak vlak za 100 mil Kč vyjde levněji než autobus, protože autobus nevydrží 30 let.
A bulení o zaostalosti českého průmyslu, protože vyrábí auta a ne 1 vozovou BEMU (2vozovou ano, ale to se nebralo v úvahu).