Do Českých Budějovic dorazil první trolejbus z rekordní zakázky
První trolejbus 33TR pro České Budějovice. Pramen: DPMCB

Trolejbusy mají karoserii od společnosti SOR Libchavy. Jde o vůbec první „sorky“, které budou v budějovické MHD jezdit.
Otřesný. Řešení zadního článku vypadá, jak kdyby ho zprasili v posledních 5 minutách před odjezdem.
A design exteriéru ještě horší. Kotasovi by už měli sebrat přístup k jakékoliv tvorbě. Se zaseknul v 90s a stále se nechce posunout.
Konstrukce zadniho clanku je totozna se starym modelem NB. Naprosto uzka ulicka nad zadni napravou, horolezecke schody na zesle.
Když jsme u toho , proč tak strašně vadí vyhrané výběrko na turecké trolejbusy ve Zlíně? Jenom že by škodovka přišla o kšeft?
Takže prostým dělením asi 19,5 mega bez daně za jeden kloubový parciální trolejbus… to není vůbec hezká cena.
Bohužel je to předzvěst i pro pražské VŘ, do jakých astronomických výšin se můžou ceny dostat se zjevně úmyslným nepřipuštěním konkurence. Dlouhodobě špatná zpráva pro všechny trolejbusové provozy u nás a příslušné městské rozpočty.
A odmítnout nainstalovat klimatizaci za 3 miliony jim problém nedělalo… pokud teda bude Škodovka předražená, vezme ji DPP?
A chvíli to vypadalo že SOR + Cegelec udělá Škodovce slušnou konkurenci, ale pak Škoda koupila Cegelec…
Spíš nejdřív začal SOR spolupracovat se Škodou místo s Cegelecem, a až o něco později Škoda koupila Cegelec.
Po tom průšvihu v Praze se nelze divit.
Po jakém? Že CEGELEC dodal ty výzbroje pozdě? Myslím že SOR se přiklonil ke Škodě ještě před tímto ale jistý si nejsem.
Větší problém bych viděl spíš v tom, že SOR vlastní Křetínský, který žije s Kellnerovou, která prostřednictvím PPF vlastní Škodovku. Proč by si konkurovali, když společně můžou rejžovat na monopolu.
Ta uzdavno není pravda. Chce to jít znovu na školení.
I kdyby ten jejich osobní vztah už nebyl pravda, tak jejich obchodní spolupráce na monopolu je víc než zjevná. SOR upustil od nabízení vlastní výzbroje a Škodovka zase přestala používat karoserie od Solarisu.
Ještě tu je Rail Electronics CZ, ale nové zakázky s touto výzbrojí na trolejbusy se neobjevují
Rail Electronics logicky nebudou když škoda spolupracuje se sorkou
To je ta vlastní výzbroj SORu o které Ondra K. psal, a kterou už SOR nenabízí
Tak v Budějovicích následují dva trendy současně – technicky je to parciální trolejbus, cena odpovídá vodíkovému busu 🙂
Řešení zadních míst totálně k smíchu…
Ta „motorová věž“ a prázdný nepřístupný prostor za 4. dveřmi mne taky docela udivuje. Tam, kde normálně bývá u trolejbusů (i parciálních) „zadní pětka“… 🙁
Někdo znalejší tuší, proč se k tomu takhle přistoupilo?
Zajímavé že na stejné karoserii u pražských TNS ta pětka je.
Jiná výzbroj, Škoda vs. Cegelec.
Brněnské TNS s Rail Electronics to taky nemají, je zvláštní že se to tam Škodovce nevleze
Ty ale nejsou od Škodovky.
Jiná výzbroj (těžká), takže umělé snížení tlaku na zadní nápravu.
Jestli je to tak, tak to je hodně smutnej příběh…
Tím je opět potenciál 18,75m dlouhého autobusu zbytečně zabit.
Těžká, ale od správného dodavatele 🙂
mají to i nové trolejbusy pro Vilnius.. je to ale vyřešeno dost “humpolácky” a nevzhledně..
Jako je to o fous lepší, než bizár v 36Tr, ale to je opravdu nízko ležící laťka.
Strasny. Kdyby ten prostor aspon k necemu byl, byt sluzebnimu, nebo treba aspon (na oko) na zavazadla…
Zvlastni, ze Cegelec s tou zadni petici v NS problem nemel a ty baterky na tom voze taky nejsou zrovna drobeckove…
A pritom ma sor ten zadni clanek vyznamne kratsi, nez mnozi konkurenti, takze ma vsechny podminky pro to mit naopak nosnost/zatizeni zadni napravy vetsi (resp. nese v zakladu mene materialu a to se da vyuzit pro vice technologie a naklad lidma). Takhle uz je to jak v agore a jejich dnesnich iteracich, ta byla (je) „aspon“ kratka celkove… 🙁
I s Rail electronics jde zadní pětice s bateriemi, jen JSV to nedokáže.
Aneb „správný“ podle některých to jediná nedokáže..
Přitom Cegelec teď patří Škodovce, tak by alespoň mohli převzít tu lepší technologii… ale holt jim při nákupu šlo jenom o likvidaci konkurence.
Aneb cirkus group, no