obrazok-zdopravy

Do Česka míří na testy dříve problémové vlaky švýcarských drah, vyzkouší nové podvozky

Jednotka FV-Dosto pro SBB. Foto: SBB/Gian VaitlJednotka FV-Dosto pro SBB. Foto: SBB/Gian Vaitl

Pokud se nové podvozky osvědčí, SBB je vymění u všech 62 jednotek.

Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Boris

„Zakázka nabrala přes tři roky zpoždění, kvůli problémům s naklápěním při vyšších rychlostech nakonec SBB od této technologie zcela upustily.

Výrobci s dopravcem se ale podařilo nakonec problémy odstranit a dnes jde podle SBB o jeden z nejspolehlivějších vlaků, který tvoří páteř dálkové dopravy ve Švýcarsku.“

Inu, z textu a aj z toho čo som o tom už počul skôr, žijem v tom, že sa problémy s naklápaním nikdy celkom nevyriešili a proste ho prestali používať. Tak neviem či je možné hovoriť to že sa im podarilo odstrániť problémy. Skôr by som to nazval tak, že to vzdali…

Sáček

Dřív problémy, dnes spolehlivě jezdí. Mají štěstí že nejezdí v Česku, to by byl hon na čarodějnice, i roky po jejich dosloužení. Zvláštní potřeba se pořád na něčem vybíjet.

Twix

Třeba na pendolinech ČD, která pár týdnů po nasazení do ostrého provozu v roce 2005 musela být všechna odstavena? Na ně se pořád nadává?

Gwann

Myslite treba hodne drahe elefanty, ktere jsou i 25 let od dodani prvniho porad celkem nespolehlive a napr problem se snehem je umi znehybnit v masovem meritku?

A. Mikulka

Nebyly hodně drahé a jsou úměrně ke kvalitě jim poskytované údržby spolehlivé.

A. Mikulka

Jezdí bez naklápění, to je dost zásadní kompromis.

Juraj

Škoda těch počátečních problémů, které přišly pro Bombardier v nejhorší možné době. Pod Alstomem je ta produktová řada mrtvá.
Byl by to krásný vlak na Praha-Plzeň-Cheb/Klatovy.

Barold

Původní podvozky byly naklápěcí? A po vyměně tedy nebudou? To bude znamenat snížení rychlosti?

SYN

Po rovině ne…

Peter Sabol

Súhlasím, je to dobrý vlak. Ešte by mohli nainštalovať normálne palubné wifi, ale rozumiem, že vzhľadom na super lacné dáta v pomere ku švajčiarskym platom sa im do toho nechce.
Inak, tento diaľkový vlak je nízkopodlažný. Toľko k diskusii o Comfort Jet-och.

KrizeVychodniSpolecnosti

CJ a tohle mají snad společné jen to, že to jsou vlaky, nechápu, proč to tady cpete a co to má společného s článkem…

SYN

Tak ještě že jsou meziměstské? A též obojí nové?

Alex

Prosím o jmenování vlaku, který není „meziměstský“. Děkuji.

_mm

Ten v Trutnově co už nejezdí 🤣

Peter Sabol

Súhlasím, odbočil som od témy, pardón. Akurát nesúhlasím, že tam nie je súvislosť, oba sú to diaľkové vlaky, takže tá nízkopodlažnosť zjavne nie problém, ale áno, je to mimo misu.

Jan

A kdy budou takové pěkné vlaky jezdit i u nás?

Václav

A kdy ve Francii, Německu, Španělsku? Podíváme-li se na vozový park konvenční železnice, jsou ucelené jednotky v dvouposchoďovém provedení s horním průchozím patrem v Evropě značně unikátní. Je to škoda, protože jak tyto FV-Dosta, tak starší netrakční patrové push-pully (nedávno modernizované) jsou z hlediska uživatelské přívětivosti asi to nejlepší, čím se lze v Evropě svézt. Doporučuji ať jste single cestující, skupina, rodič s dítětem, cyklista, nebo vyznavač train-office.

Rejpal

Naprosto s Vámi souhlasím, osobně oboje několikrát odzkoušeno k plné spokojenosti.

Jan

Nejsou unikátní, TGV duplex te taky průchozí v horním patře. Ale běžné to není – bohužel.

Motýl Emanuel

Až zkrachuje Škoda Werke Pilsen

Jan

Až zavedeme větší průjezdný profil. Ty hezké vlaky bu u nás totiž narazili na strop tunelů, doslova!

Michal M

Zajímavé, že dojely až do Velimi a střecha vypadá docela komplet. Jestli ty trochu nekecáš.

A. Mikulka

To samozřejmě není pravda.

Michal82

velmi pohodlný vlak. A hezky k tomu.

Pavel

Bohužel pohodlný opravdu není. Při výjezdu z nádraží je to boj, zvláště v 1. patře. Pracovat na počítači moc nejde a zvláště mezi Fribourgem a Lausanne je to „Shüttelzug“- tak se mu říká v D části Švýcarska. Jinak je moc pěkný vlak.