Do Česka míří na testy dříve problémové vlaky švýcarských drah, vyzkouší nové podvozky
Jednotka FV-Dosto pro SBB. Foto: SBB/Gian Vaitl

Pokud se nové podvozky osvědčí, SBB je vymění u všech 62 jednotek.
Pokud se nové podvozky osvědčí, SBB je vymění u všech 62 jednotek.
„Zakázka nabrala přes tři roky zpoždění, kvůli problémům s naklápěním při vyšších rychlostech nakonec SBB od této technologie zcela upustily.
Výrobci s dopravcem se ale podařilo nakonec problémy odstranit a dnes jde podle SBB o jeden z nejspolehlivějších vlaků, který tvoří páteř dálkové dopravy ve Švýcarsku.“
Inu, z textu a aj z toho čo som o tom už počul skôr, žijem v tom, že sa problémy s naklápaním nikdy celkom nevyriešili a proste ho prestali používať. Tak neviem či je možné hovoriť to že sa im podarilo odstrániť problémy. Skôr by som to nazval tak, že to vzdali…
Dřív problémy, dnes spolehlivě jezdí. Mají štěstí že nejezdí v Česku, to by byl hon na čarodějnice, i roky po jejich dosloužení. Zvláštní potřeba se pořád na něčem vybíjet.
Třeba na pendolinech ČD, která pár týdnů po nasazení do ostrého provozu v roce 2005 musela být všechna odstavena? Na ně se pořád nadává?
Myslite treba hodne drahe elefanty, ktere jsou i 25 let od dodani prvniho porad celkem nespolehlive a napr problem se snehem je umi znehybnit v masovem meritku?
Nebyly hodně drahé a jsou úměrně ke kvalitě jim poskytované údržby spolehlivé.
Jezdí bez naklápění, to je dost zásadní kompromis.
Škoda těch počátečních problémů, které přišly pro Bombardier v nejhorší možné době. Pod Alstomem je ta produktová řada mrtvá.
Byl by to krásný vlak na Praha-Plzeň-Cheb/Klatovy.
Původní podvozky byly naklápěcí? A po vyměně tedy nebudou? To bude znamenat snížení rychlosti?
Po rovině ne…
Súhlasím, je to dobrý vlak. Ešte by mohli nainštalovať normálne palubné wifi, ale rozumiem, že vzhľadom na super lacné dáta v pomere ku švajčiarskym platom sa im do toho nechce.
Inak, tento diaľkový vlak je nízkopodlažný. Toľko k diskusii o Comfort Jet-och.
CJ a tohle mají snad společné jen to, že to jsou vlaky, nechápu, proč to tady cpete a co to má společného s článkem…
Tak ještě že jsou meziměstské? A též obojí nové?
Prosím o jmenování vlaku, který není „meziměstský“. Děkuji.
Ten v Trutnově co už nejezdí 🤣
Súhlasím, odbočil som od témy, pardón. Akurát nesúhlasím, že tam nie je súvislosť, oba sú to diaľkové vlaky, takže tá nízkopodlažnosť zjavne nie problém, ale áno, je to mimo misu.
A kdy budou takové pěkné vlaky jezdit i u nás?
A kdy ve Francii, Německu, Španělsku? Podíváme-li se na vozový park konvenční železnice, jsou ucelené jednotky v dvouposchoďovém provedení s horním průchozím patrem v Evropě značně unikátní. Je to škoda, protože jak tyto FV-Dosta, tak starší netrakční patrové push-pully (nedávno modernizované) jsou z hlediska uživatelské přívětivosti asi to nejlepší, čím se lze v Evropě svézt. Doporučuji ať jste single cestující, skupina, rodič s dítětem, cyklista, nebo vyznavač train-office.
Naprosto s Vámi souhlasím, osobně oboje několikrát odzkoušeno k plné spokojenosti.
Nejsou unikátní, TGV duplex te taky průchozí v horním patře. Ale běžné to není – bohužel.
Až zkrachuje Škoda Werke Pilsen
Až zavedeme větší průjezdný profil. Ty hezké vlaky bu u nás totiž narazili na strop tunelů, doslova!
Zajímavé, že dojely až do Velimi a střecha vypadá docela komplet. Jestli ty trochu nekecáš.
To samozřejmě není pravda.
velmi pohodlný vlak. A hezky k tomu.
Bohužel pohodlný opravdu není. Při výjezdu z nádraží je to boj, zvláště v 1. patře. Pracovat na počítači moc nejde a zvláště mezi Fribourgem a Lausanne je to „Shüttelzug“- tak se mu říká v D části Švýcarska. Jinak je moc pěkný vlak.