Do Česka po 11 letech znovu dorazil italský rychlovlak Frecciarossa, čeká ho testování

Jednotka ETR 1000 ve Velimi. Foto: VUZJednotka ETR 1000 ve Velimi. Foto: VUZ

Ve Velimi se objeví ještě druhá jednotka ETR 1000.

Odebírat
Upozornit na
guest
39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Filip

Moc hezký povoz

Lambert

Myslím že nejpravděpodobnější nasazení techto jednotek u nás pod značkou Fresciarossa pro expanzi naším směrem je prodloužení vídeňské do Brna, případně přes Ostravu do Katowic.

Pepycek

Ne do Velimi, ale do Cerhenic

Miroslav

Oficiální název je VUZ Velim.

Luboš Beneš

Je s tím i prima svezení.Vyzkoušeno.

Jaaa

A kdy u nás bude jezdit pravidelně s cestujícími?

test

tomu říkám vlak z 21. století, tohle tu mělo jezdit už dávno

Jan

Tohle je mnohem hezčí vlak než ICE 4, které by mělo jezdit u nás. Ale zapomeňte na to, u nás nebude jezdit nic takového!

Twix

A kdo řekl že ICE 4? I když z těch současných vlaků je to asi nejpravděpodobnější…

Martin

a taky vykonejsi…

X 1

ICE 4 je náhrada za vlaky kategorie IC jezdících po Německé síti max. 200km/h. Vítěz soutěže Siemens přišel s návrhem na jednotku, která by mnohem více využívala potenciál Německých vysokorychlostních tratí. Se svou maximální rychlostí 250/265km/h a kapacitou až 930 cestujících u 13 dílné jednotky, jsou více než vhodnou náhradou.
Hitachi Frecciarossa 1000 má svůj ekvivalent ve vlaku Siemens Velaro, jež u DB je označeno jako ICE 3 Neo.

Jiří Kocurek

Koleje ještě nejsou, ale už se ví, co u nás zase nebude jezdit, aby se mohlo nadávat.

tarten

Natož aby u nás létaly stroje těžší než vzduch! Naprosto nemožné.

Suchdolák

Na jakých napájecích soustavách ta jednotka „umí“ jezdit (sama)?

X 1

V Itálii je 3kV DC a na VRT 25kV AC. Jestliže ji Trenitalia chce pro expanzi do zahraničí, tak nejspíše bude ve verzi MS. Určitě přibude 15kV AC pro Rakousko, Švýcarsko a Německo. Možná i 1,5 kV DC pro Francii.

www

na trati Katovice-Ostrava, kterou začnou stavět v příštím roce na v 250km/h také bude 3kv DC.

Twix

V příštím roce začne novostavba VRT do Ostravy? Nejedná se spíš o modernizaci katovického uzlu, především tratí na opačnou stranu od Katovic?

www

ne, jako první má být stavěna ta Ostrava, ale dle mě to není vrt napájení 3kv stejnosměrky a max 250km/h.

Lambert

Ve Francii i Rakousku se využívá 25kV střídavina

X 1

Ve Francii mají dva systémy. 1,5kV DC a 25 kV AC. Na VRT mají 25kV AC.
Kde konkrétně je v Rakousku 25kV AC?

M19

Kousek od státní hranice ke Gmündu, od státní hranice k Summerau… 😉

Alibaba

V Rakousku v podstatě nee, tam je na toto napětí jen GySEv.

PeDazOl

To je kočičák 😻😀

tarten

Také se mi líbí 🙂

Luboš

Testujeme vlaky pro celu Evrovu a sami rychlovlak nemáme, jak smutné 🙁

Plecháč

Máme, ale nemáme rychlokoleje

Jiří Kocurek

Na rovinu, potřeba jsou tratě pro nákladní dopravu. Představte si fotku plné až téměř ucpané D1:
a) kamiony na koleje
b) autobusy na koleje

Co z toho vybrat?

PS: Jančura udělal to druhé jen proto, že kamiony neprovozoval.

Lambert

Z Prahy by bylo řešením postavit na HK a dále podél staré I/35 do Svitav kapacitní 3 kolejku pro 230-250km/h, která by v Česku plnila funkci železniční aorty, mohla by to být zcela nová trať, přičemž původní 020 by zůstala zachována pro regionální dopravu. U HK někde na úrovni praskačky by pak vznikl přesmyk, mimourovnova odbočka, ze které by pokračovala 2k přes Náchod do Meziměstí, kde je již vybudované nádraží a SŽDC vlastní pozemky. Tato 3 kolejka by ve Svitavách nekolizne odbočovala směr Brno a dále pokračovala jako 2k směr Zábřeh. Primárně by byla určena pro nákladní dopravu, ale také… Číst vice »

Alibaba

Však taky VRT do Hradce bude v mnoha úsecích podle dálnice.

Jiří Kocurek

Jednu dobu na okruhu v Brně testoval team Formule 1. Je z toho rekordní čas a tím to končí.

Marcel Štancl

Klopit to neumí?

PeDazOl

A vás vyklopili odkud?

Daniel Jablonecký

Ze Správy železnic.

PeDazOl

👍🤣

Michy

Ne, proč by mělo?

Twix

Toto je určeno na plnokrevné VRT, kde se jezdí rychle i bez klopení – mnohé z nich jsou zcela přímé, buď v nížině nebo v tunelech. Na rychlé obloukovité tratě mají jiné vlaky.

Bez přezdívky

Kvůli výluce u Lince jela přes Linec 😀

tarten

Na vaší mapě je Břeclav u Lince? 🙂

Suchdolák

Záleží na měčítku – ale i na tom, kdy (jak brzy) autor textu opraví svůj původní překlep a zda to i veřejně přizná.