Do Česka po 11 letech znovu dorazil italský rychlovlak Frecciarossa, čeká ho testování
Jednotka ETR 1000 ve Velimi. Foto: VUZ
Ve Velimi se objeví ještě druhá jednotka ETR 1000.
Ve Velimi se objeví ještě druhá jednotka ETR 1000.
Moc hezký povoz
Myslím že nejpravděpodobnější nasazení techto jednotek u nás pod značkou Fresciarossa pro expanzi naším směrem je prodloužení vídeňské do Brna, případně přes Ostravu do Katowic.
Ne do Velimi, ale do Cerhenic
Oficiální název je VUZ Velim.
Je s tím i prima svezení.Vyzkoušeno.
A kdy u nás bude jezdit pravidelně s cestujícími?
tomu říkám vlak z 21. století, tohle tu mělo jezdit už dávno
Tohle je mnohem hezčí vlak než ICE 4, které by mělo jezdit u nás. Ale zapomeňte na to, u nás nebude jezdit nic takového!
A kdo řekl že ICE 4? I když z těch současných vlaků je to asi nejpravděpodobnější…
a taky vykonejsi…
ICE 4 je náhrada za vlaky kategorie IC jezdících po Německé síti max. 200km/h. Vítěz soutěže Siemens přišel s návrhem na jednotku, která by mnohem více využívala potenciál Německých vysokorychlostních tratí. Se svou maximální rychlostí 250/265km/h a kapacitou až 930 cestujících u 13 dílné jednotky, jsou více než vhodnou náhradou.
Hitachi Frecciarossa 1000 má svůj ekvivalent ve vlaku Siemens Velaro, jež u DB je označeno jako ICE 3 Neo.
Koleje ještě nejsou, ale už se ví, co u nás zase nebude jezdit, aby se mohlo nadávat.
Natož aby u nás létaly stroje těžší než vzduch! Naprosto nemožné.
Na jakých napájecích soustavách ta jednotka „umí“ jezdit (sama)?
V Itálii je 3kV DC a na VRT 25kV AC. Jestliže ji Trenitalia chce pro expanzi do zahraničí, tak nejspíše bude ve verzi MS. Určitě přibude 15kV AC pro Rakousko, Švýcarsko a Německo. Možná i 1,5 kV DC pro Francii.
na trati Katovice-Ostrava, kterou začnou stavět v příštím roce na v 250km/h také bude 3kv DC.
V příštím roce začne novostavba VRT do Ostravy? Nejedná se spíš o modernizaci katovického uzlu, především tratí na opačnou stranu od Katovic?
ne, jako první má být stavěna ta Ostrava, ale dle mě to není vrt napájení 3kv stejnosměrky a max 250km/h.
Ve Francii i Rakousku se využívá 25kV střídavina
Ve Francii mají dva systémy. 1,5kV DC a 25 kV AC. Na VRT mají 25kV AC.
Kde konkrétně je v Rakousku 25kV AC?
Kousek od státní hranice ke Gmündu, od státní hranice k Summerau… 😉
V Rakousku v podstatě nee, tam je na toto napětí jen GySEv.
To je kočičák 😻😀
Také se mi líbí 🙂
Testujeme vlaky pro celu Evrovu a sami rychlovlak nemáme, jak smutné 🙁
Máme, ale nemáme rychlokoleje
Na rovinu, potřeba jsou tratě pro nákladní dopravu. Představte si fotku plné až téměř ucpané D1:
a) kamiony na koleje
b) autobusy na koleje
Co z toho vybrat?
PS: Jančura udělal to druhé jen proto, že kamiony neprovozoval.
Z Prahy by bylo řešením postavit na HK a dále podél staré I/35 do Svitav kapacitní 3 kolejku pro 230-250km/h, která by v Česku plnila funkci železniční aorty, mohla by to být zcela nová trať, přičemž původní 020 by zůstala zachována pro regionální dopravu. U HK někde na úrovni praskačky by pak vznikl přesmyk, mimourovnova odbočka, ze které by pokračovala 2k přes Náchod do Meziměstí, kde je již vybudované nádraží a SŽDC vlastní pozemky. Tato 3 kolejka by ve Svitavách nekolizne odbočovala směr Brno a dále pokračovala jako 2k směr Zábřeh. Primárně by byla určena pro nákladní dopravu, ale také… Číst vice »
Však taky VRT do Hradce bude v mnoha úsecích podle dálnice.
Jednu dobu na okruhu v Brně testoval team Formule 1. Je z toho rekordní čas a tím to končí.
Klopit to neumí?
A vás vyklopili odkud?
Ze Správy železnic.
👍🤣
Ne, proč by mělo?
Toto je určeno na plnokrevné VRT, kde se jezdí rychle i bez klopení – mnohé z nich jsou zcela přímé, buď v nížině nebo v tunelech. Na rychlé obloukovité tratě mají jiné vlaky.
Kvůli výluce u Lince jela přes Linec 😀
Na vaší mapě je Břeclav u Lince? 🙂
Záleží na měčítku – ale i na tom, kdy (jak brzy) autor textu opraví svůj původní překlep a zda to i veřejně přizná.