Do Česka po 11 letech znovu dorazil italský rychlovlak Frecciarossa, čeká ho testování
Jednotka ETR 1000 ve Velimi. Foto: VUZ

Ve Velimi se objeví ještě druhá jednotka ETR 1000.
Ve Velimi se objeví ještě druhá jednotka ETR 1000.
Moc hezký povoz
Ne do Velimi, ale do Cerhenic
Oficiální název je VUZ Velim.
Je s tím i prima svezení.Vyzkoušeno.
A kdy u nás bude jezdit pravidelně s cestujícími?
tomu říkám vlak z 21. století, tohle tu mělo jezdit už dávno
Tohle je mnohem hezčí vlak než ICE 4, které by mělo jezdit u nás. Ale zapomeňte na to, u nás nebude jezdit nic takového!
A kdo řekl že ICE 4? I když z těch současných vlaků je to asi nejpravděpodobnější…
a taky vykonejsi…
ICE 4 je náhrada za vlaky kategorie IC jezdících po Německé síti max. 200km/h. Vítěz soutěže Siemens přišel s návrhem na jednotku, která by mnohem více využívala potenciál Německých vysokorychlostních tratí. Se svou maximální rychlostí 250/265km/h a kapacitou až 930 cestujících u 13 dílné jednotky, jsou více než vhodnou náhradou.
Hitachi Frecciarossa 1000 má svůj ekvivalent ve vlaku Siemens Velaro, jež u DB je označeno jako ICE 3 Neo.
Koleje ještě nejsou, ale už se ví, co u nás zase nebude jezdit, aby se mohlo nadávat.
Natož aby u nás létaly stroje těžší než vzduch! Naprosto nemožné.
Na jakých napájecích soustavách ta jednotka „umí“ jezdit (sama)?
V Itálii je 3kV DC a na VRT 25kV AC. Jestliže ji Trenitalia chce pro expanzi do zahraničí, tak nejspíše bude ve verzi MS. Určitě přibude 15kV AC pro Rakousko, Švýcarsko a Německo. Možná i 1,5 kV DC pro Francii.
na trati Katovice-Ostrava, kterou začnou stavět v příštím roce na v 250km/h také bude 3kv DC.
V příštím roce začne novostavba VRT do Ostravy? Nejedná se spíš o modernizaci katovického uzlu, především tratí na opačnou stranu od Katovic?
ne, jako první má být stavěna ta Ostrava, ale dle mě to není vrt napájení 3kv stejnosměrky a max 250km/h.
Ve Francii mají dva systémy. 1,5kV DC a 25 kV AC. Na VRT mají 25kV AC.
Kde konkrétně je v Rakousku 25kV AC?
Kousek od státní hranice ke Gmündu, od státní hranice k Summerau… 😉
V Rakousku v podstatě nee, tam je na toto napětí jen GySEv.
To je kočičák 😻😀
Také se mi líbí 🙂
Testujeme vlaky pro celu Evrovu a sami rychlovlak nemáme, jak smutné 🙁
Máme, ale nemáme rychlokoleje
Na rovinu, potřeba jsou tratě pro nákladní dopravu. Představte si fotku plné až téměř ucpané D1:
a) kamiony na koleje
b) autobusy na koleje
Co z toho vybrat?
PS: Jančura udělal to druhé jen proto, že kamiony neprovozoval.
Však taky VRT do Hradce bude v mnoha úsecích podle dálnice.
Jednu dobu na okruhu v Brně testoval team Formule 1. Je z toho rekordní čas a tím to končí.
Klopit to neumí?
A vás vyklopili odkud?
Ze Správy železnic.
👍🤣
Ne, proč by mělo?
Toto je určeno na plnokrevné VRT, kde se jezdí rychle i bez klopení – mnohé z nich jsou zcela přímé, buď v nížině nebo v tunelech. Na rychlé obloukovité tratě mají jiné vlaky.
Kvůli výluce u Lince jela přes Linec 😀
Na vaší mapě je Břeclav u Lince? 🙂
Záleží na měčítku – ale i na tom, kdy (jak brzy) autor textu opraví svůj původní překlep a zda to i veřejně přizná.