Do Česka míří první mobilní STK. Kupkovy jednotky si je nechaly vyrobit v Polsku
První mobilní kontrolní jednotka přezdívaná STK na kolech pro Inspekci silniční dopravy. Foto: INSID

Dvě plně vybavené kontrolní stanice na kolech vyjdou na 24,6 milionu korun.
Vidim, že si stát za naše peníze pořídil zase další továrnu na peníze, tedy páku na obyčejné lidi, kteří nemají na to, aby si každých pět let kupovali nová a nová auta. Kontrolovat přetížené kamiony a polské dodávky, to beru. Ale na stav vozidel vždy stačilo STK. A pokud jsou vozidla ve špatném technickém stavu, které prošly STK, tak ať se zaměří na stanice těch. kontroly a nepokutují řidiče. Ať se s tímto postaví za výjezd z STK a řeší to rovnou na místě.
Pokud mám vozidlo v pořádku, tak mi je nějaká mobilní STK ukradená. Za časů VB příslušníci mrkli na auto a když se jim něco nelíbilo, tak zabavili techničák na místě a měl jste po ježdění.
To jen vítám, ale možná by se měli víc zaměřit na všelijaké staré BMW a pod., které vás při akceleraci zahaly dýmovou clonou.
Mě stačí vidět dehtomety co vím, že již mají DPF a pr-del očouzenou. Tam není o čem diskutovat a takovou plečku odstavit.
Češi a jejich vraky 🙁
Konečně.
Mohli by udelat svolavaclu vsech vraku, co jezdi po praze pro Bolt, hned by tk bylo znat na ovzduzi i poctu volných parkovacich mist a provozu
Těm by stačilo dát základní test z pravidel provozu.
Jestli se této zbytečné instituce někdo zastává, tak by měl platit poplatky na její provoz. Já nechci, aby z mých daní platili stát takové darmošlapy.
takže kontrolování dodržování zákonů je špatně? Vážně?
Co je na lešenářský trubce špatného? Je silnější a hned tak nezkoroduje,tupci 😀
No nic podstatné je, zda má to auto katalyzátor a tlumič výfuku, na rouře nezáleží…
Těch komentářů na FB je slušná záplava. Kdo by to byl čekal, že vymáhat kontroly, kde je už několikrát jasné, že bývají „naoko“, neboť na STK se jede korupční byznys, bude takové žhavé téma dezolé
na druhou stranu by ty pravidelné STK mohly zrušit..no vím, že to u nás nejde, ale bylo by to fajn.
Osobně si myslím že tyto kontroly nejsou až tak zaměřené na udajne vraky jak někteří lidé nazývají stara auta. Problém je že mnozí lidé kašlou i na opravy. Jako mechanik vím jaký mají lidé mnohdy přístup k opravam. Určitě vás nebudou proklepavat že vám nesvítí zarovicka. Ale např. takový passat b6 který má už od výroby díry na každém dílu, vykuchane dpfka, čipnuty a opravdu hulici, je opravdu děs za takovým jezdit. Emise se dají stále obcházet a pak tyto auta jezdí po silnicích. Je to jako s bodovym systémem. Mnoho lidí na něj nadávalo a ve finále vlastně nejde… Číst vice »
Bezva, takže možno zrušit STK+ME když to budou kontrolovat namátkově na silnici. A když mě chytí a projdu dostanu novou nálepku na dva roky?
No pokud je to totožná STK jak je ve článku a není to z mé iniciativy tak je snad logicke že pokud přijdu mám STK a emise na další dva roky . Mají tam na to i kancelar.
Ne, nedostanete. Další blbá otázka?
Proč hloupá otázka? Je to logické. Udělají mu přeci kompletní STK takže evidentně by měl dostat nálepku na další dva roky…
Státní orgán tam řidiče obere min. o půlhodinu času, takže v případě úspěšného projítí by se to mělo nějak kompenzovat, ne?
O čas mě obere i „obyčejná“ namátková silniční kontrola nebo v minulosti kontrola na hranicích – a kompenzoval to snad někdo? 😀 🙂
A když někoho chytnou a projde, dostane alespoň novou zelenou nálepku a prodloužení lhůty? Za ten obětovaný čas…
A když Vás zastaví hlídka při běžní kontrole, dá Vám dýchnout a vše je v pořádku, taky po nich chcete lahváč zdarma jako náhradu ušlého času? Radši aby při nevyhovujícím stavu vozidla následně prověřili také danou stanici STK a měření emisí, protože kdyby fungovaly jak mají, tak žádný INSID ani nepotřebujeme.
Podle mne je to naopak logické, ne? Když projde kontrolou přímo u státu, tak proč by jezdil znova a mrhal časem všech ostatních? Bylo by fajn, kdyby stát dotáhl i drobnosti jako tohle. Nechceme něco, kde se bude žít fajn?
Proc? No prece aby to hezky zacaloval. :o)
Když na vás na letišti vyjde náhodná kontrola a stěr a je to v pořádku, taky chcete aby vás přiště pustili bez kontroly, protože jste ztratil čas? Na hranicích prodloužit pas, měl jste ho přeci paltný a v pořádku. Nebo kontrola od policie a když uvidí že máte platný řidičák měl by vám ho policista hned na oplátku prodloužit? To je přeci absurdní, prostě kontroly jsou někdy nutné a na někoho to vyjde na někoho ne. Kolikrát se to za rok stane jednou? Někdy třeba vůbec a i kdyby kolik to je času? Pokud je vše v pořádku bývá to… Číst vice »
Vy žijete pořád v socialismu. V něm stát věděl, co je nejlepší a jak se mají lidé chovat. V takové Kanadě a i v jiných zemích byste byl nešťastný. Tam totiž odpovědnost za svoje chování má občan a když poruší pravidla, je sankcionován. Technické kontroly tam neexistují a každý ví, co je to bezpečnost. A na počet obyvatel mají méně nehod, než ČR. Tak kde je chyba? Že bychom měli pořád málo kontrolorů? Vám by vyhovoval sledující čip pod kůží, že ano? A kamery i na záchodech.
Prosím co to melete člověče? Moje rodina za socíku naopak dost trpěla sebrali nám dům a vystěhovali nás. Nebýt táty, který pak tu ruinu, když nám jí vrátili, opravil tak o něj i přijdeme nadobro. Nikdo nebyl ve straně a starali jsme se o sebe jak sme jenom uměli. To platí i dnes. V Kanadě ani USA jsem nebyl a tak nemůžu porovnat, ale u nás jsme asi jiná nátura a když je tolik lidí, kterým je stav vozu lhostejný a zdraví ostatních ukradený, tak kdo jiný než stát by to měl řešit? Mám vás radši zastavit já a nacpat… Číst vice »
Jo to by bylo dobrý, ono obecně neúcta zákonodárců a státních orgánů jakou prokazují při ignoraci nákladů soukromých osob a subjektů je do nebe volající.
Možná v některých případech tomu tak je, ale moje osobní zkušenost s kontrolou od policie byla vždy normání. Choval jsem se k nim slušně a oni ke mě, možná štěstí, možná jde o přístup.. INSID mě ještě nestavěl, ale fakt nevidím na kontrole stavu vozidla a emisí nic špatného vzhledem k tomu co akutálně na silnici potkávám. Stanice STK a ME si snad díky tomu taky dají trochu pozor a přestanou za úplatu nebo ze známosti tyhle vraky pouštět.
Minule když jsem foukal, tak měli nějakou akci a rozdávali za negativní alkohol Birella 🙂
Když projdu, tak by mi v té kisně mohli alespoň pomoct odstěhovat nábytek mojí tchyně.
Přesně kvůli tomu jsem se zbavil ukourenyho dyzlu
Nojo bohužel sou mezi náma i takový lidi, který to začnou řešit až po hrozbě represí.
Kdybyste tomu dýzlu dával pravidelný servis a všechno co potřebuje, tak Vám nezakouří. Tady byla chyba evidentně mezi sedačkou a volantem…
motor a komponenty stárnou u většiny motorů časem prostě dochází ke zhoršení parametrů, by se musel ten motor fakt poctivě generálkovat a nebo rovnou celý měnit, ale to samozrejně nikdo dělat nebude, protože to auto klidně najezdí ještě 4x tolik, od doby, kdy se zhorší emise
Jo, jenže to by se nemohli plácat v prsa, že jim to jezdí za 3,5 na sto a olej to chce po 50t a jak ušetří.
To vypadá skoro jako náklaďák, co z něj v 90. letech vyjížděl Najtrajdr.
Knight rider
Jj, přesně ten. Úplně vidím, jak Kitovi bliká to světýlko na čumáku.
Tam to byl klasický kamion, mi to spíš přijde jako Terrobyte z GTA Online… 🙂
Bude jich potřeba koupit a používat opravu hodně, protože jak jezdím po Praze často na skútru a kole, tak bohužel každou chvíli zaregistruji, že jedu za nějakým autem s prasáckým výfukem a a stavem motoru na kriminál…nákladní a osobní auta…..Každou chvíli kvůli něčí totální bezohlednosti a doposud neřešení těchto případů že strany úřadů musím hodně zpomalit až dokonce zastavit nebo odbočit (nijak nepřeháním!) protože je to mnohdy zcela neúnosný a silně poškozující ovzduší, resp. zdraví a plíce…….Musím říct, že pro život a prostředí ve městech mají elektroauta nepochybně nějaký reálný pozitivní přínos a jejich větší rozšíření by nebylo na škodu.
Gumárny Zubří prodávají fešácký masky, s nimiž budete na kole šik a ještě zdravý.
Věřit, že budou zastavovat zejména vozidla ve viditelně špatném technickém stavu je stejné, jako věřit, že měření rychlosti je nástroj proti pirátům silnic.
Možná, ale věřím, že alespoň první rok budou potřebovat vykázat nějaká slušná čísla aby obhájili pořizovací ceny a vůbec zrealizování INSID jako takového. Fakt by to hodně pomohlo kdyby těch 10% vraků a zmizelo ze silnic.
*a „DPF tunnerů“
To vykážou čísla, to se nebojte. Možná, že i Vy budete mezi vykázanými.
Pokud to bude oprávněné, proč ne? Ale bude? Počkáme a uvidíme.
Pokud se tak stane, tak se nedá nic dělat. Mám sice starší vozy, ale oboje jezdí na pravidelný servis i emise a zatím vždy bez problémů (benzín je v tomhle výhoda). Opravdu už toho zamořování ovzduší jen aby jednotlivec ušetřil, ale zbytek společnosti trpěl nejen finančně, ale i zdravotně bylo dost.
Pokud máte benzín s přímým vstřikem, ale bez filtru, tak je to asi to nejhorší co dneska ještě jezdí a přitom nic neporušuje.
Děkuji za informaci, ale jak píšu starší vozy to znamená dva atmosférické motory s nepřímým vstřikem (Toyota 4ZZ-FE a 3ZR-FAE). Jinak po Praze jezdím víceméně na kole.
Pokud vůz nesplňuje ani to málo, co po něm česká technická kontrola vžaduje, pak nemá takový vrak na silnici co dělat.
Docela bych veril, ze si vytipuji vraky, u kterych jdou na jistotu, proc by zbytecne palili cas na bezproblemovych autech.
Úplně namátkové to u emisí být nemusí. Statisticky lze určit „problémové“ motorizace, stát z STK ví kolik máte najeto, takže není problém v provozu vytipovat potenciálně problémové kousky a ty vytáhnout na kontrolní stanovište. U viditelně hulících kousků je to snad jasný.
Akorát to budou další kolosy na silnicích, zahušťující k tomu provoz podobně, jako různé další kontrolní vozy. Elektromotor může šetřit energii, ale vymístění výfuku za město je pouhým přesunutím problému – motivace jezdit všude autem, ať to stojí, co to stojí.
Jo stejná zkušenost, člověk by v Praze čekal auta v lepším stavu a né taková co „kamarád protáh STK s emisema“ v tak hojném počtu. Dost to teda narostlo i s Boltem a dovážkové služby jídla co nemaj aygo/yaris nebo citigo. Každý den na kole do práce a minimálně každé desáte auto by určitě neprošlo.
Pevně věřím, že máte elektrický skútr, protože jiný do města nedává smysl.
Pro začátek by stačila Umwelt zóna a automatické pokuty pro auta bez Euro 6.
To by fungovalo asi jako automatické pokuty za parkování v zónách..
Umwelt nesmysl, jehoz prinos byl uz opakovane vyvracen primo v zemi ekomagoru na zapad od nasi vlasti? A k cemu to, je to jen dalsi buzerace.
To víš že jo ty brepto https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0047272723001962#d1e5950
To je zajimava studie. V mnoha ohledech ojedinela. Zejmena tim, ze popira mnoho jinych.
Fakt? Tak ty jiné studie ukažte.
Ve srovnání s polní kuchyní Kalich mě příjemně překvapila ta cena. Ještě by jim někdo mohl poradit, že „Traffic control“ není dobrý překlad.
No není to úplně ideální překlad, ale je to spojení, které se používá u podobných jednotek v okolních státech. Stejný nápis tam má třeba německý BALM či některé kontrolní vozy u rakouského ASFINAG
Tak to je ale tedy dost nesmysl. Řízení dopravy je úplně přece něco jiného, než inspekce vozidel.
Ale tak on ten překlad jde brát jako „Dopravní kontrola“ a to je +/- souhrn toho co dělají. Pro řízení provozu/dopravy se častěji používá označení TRAFFIC MANAGER.
Může Vám to přijít divné, ale jsou to poměrně ustálené fráze.
Anglicky je to sice nesmysl, ale je skutecne pomerne rozsireny.
Souhlas, i kdyby to dali do bezplatne verze Deepl, tak maji vzdy lepsi preklad nez tohle.
Road transport inspection
https://www.deepl.com/de/translator#cs/en/Inspekce%20silni%C4%8Dn%C3%AD%20dopravy
Každopádně myslím, že to jednotné pojmenování podobných jednotek napříč EU je hodnotnější. Němci mají asi největší síť, tak se ostatní inspirují u nich. No a ten nápis TRAFFIC CONTROL tam BALM má prostě výrazný 🙂 https://www.balm.bund.de/EN/Topics/Controls/ControlsRoadsidecontrolServiceRoadTollcontrolService/RoadsideInspectionService/RoadsideInspectionService_node.html
Ovšem, když už to má být jednotné, tak ať je to aspoň přeloženo správně, a ne, že to budeme všichni pokorně opisovat s chybou.
Holt je to taková euro-English, sice je to špatně, ale používají to v Evropě všichni…
Dost možná to vzniklo nešikovným překladem právě z té němčiny. Verkehr je sice doprava/provoz jako traffic, ale může to označovat i něco co potkám v provozu. A Kontrolle je jako naše kontrola, ale ne jako anglické control ve smyslu ovládání/řízení…
Ano, jak píšou ostatní. Stejně se jde setkat s výrazem „passport control“ na hranicích, přestože žádné řízení pasu se tam neděje. Traffic (nebo rovnou Vehicle) Inspection by bylo lepší, ale rumunský kamioňak bude vědět.