Do Česka míří první mobilní STK. Kupkovy jednotky si je nechaly vyrobit v Polsku

První mobilní kontrolní jednotka přezdívaná STK na kolech pro Inspekci silniční dopravy. Foto: INSIDPrvní mobilní kontrolní jednotka přezdívaná STK na kolech pro Inspekci silniční dopravy. Foto: INSID

Dvě plně vybavené kontrolní stanice na kolech vyjdou na 24,6 milionu korun.

Odebírat
Upozornit na
guest
46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Flancek

Těch komentářů na FB je slušná záplava. Kdo by to byl čekal, že vymáhat kontroly, kde je už několikrát jasné, že bývají „naoko“, neboť na STK se jede korupční byznys, bude takové žhavé téma dezolé

Zelvak

Bezva, takže možno zrušit STK+ME když to budou kontrolovat namátkově na silnici. A když mě chytí a projdu dostanu novou nálepku na dva roky?

Ja a Ja

No pokud je to totožná STK jak je ve článku a není to z mé iniciativy tak je snad logicke že pokud přijdu mám STK a emise na další dva roky . Mají tam na to i kancelar.

Dálnice

Ne, nedostanete. Další blbá otázka?

MHD

A když někoho chytnou a projde, dostane alespoň novou zelenou nálepku a prodloužení lhůty? Za ten obětovaný čas…

Matěj

A když Vás zastaví hlídka při běžní kontrole, dá Vám dýchnout a vše je v pořádku, taky po nich chcete lahváč zdarma jako náhradu ušlého času? Radši aby při nevyhovujícím stavu vozidla následně prověřili také danou stanici STK a měření emisí, protože kdyby fungovaly jak mají, tak žádný INSID ani nepotřebujeme.

MajsterN

Podle mne je to naopak logické, ne? Když projde kontrolou přímo u státu, tak proč by jezdil znova a mrhal časem všech ostatních? Bylo by fajn, kdyby stát dotáhl i drobnosti jako tohle. Nechceme něco, kde se bude žít fajn?

Mysel

Proc? No prece aby to hezky zacaloval. :o)

Padre

Když projdu, tak by mi v té kisně mohli alespoň pomoct odstěhovat nábytek mojí tchyně.

Jan Kavan

Přesně kvůli tomu jsem se zbavil ukourenyho dyzlu

Zelvak

Nojo bohužel sou mezi náma i takový lidi, který to začnou řešit až po hrozbě represí.

Jiří Melich

Kdybyste tomu dýzlu dával pravidelný servis a všechno co potřebuje, tak Vám nezakouří. Tady byla chyba evidentně mezi sedačkou a volantem…

Chleba Nakup

To vypadá skoro jako náklaďák, co z něj v 90. letech vyjížděl Najtrajdr.

Mynic

Knight rider

Chleba Nakup

Jj, přesně ten. Úplně vidím, jak Kitovi bliká to světýlko na čumáku.

Ondra

Tam to byl klasický kamion, mi to spíš přijde jako Terrobyte z GTA Online… 🙂

Tomáš H.

Bude jich potřeba koupit a používat opravu hodně, protože jak jezdím po Praze často na skútru a kole, tak bohužel každou chvíli zaregistruji, že jedu za nějakým autem s prasáckým výfukem a a stavem motoru na kriminál…nákladní a osobní auta…..Každou chvíli kvůli něčí totální bezohlednosti a doposud neřešení těchto případů že strany úřadů musím hodně zpomalit až dokonce zastavit nebo odbočit (nijak nepřeháním!) protože je to mnohdy zcela neúnosný a silně poškozující ovzduší, resp. zdraví a plíce…….Musím říct, že pro život a prostředí ve městech mají elektroauta nepochybně nějaký reálný pozitivní přínos a jejich větší rozšíření by nebylo na škodu.

Mynic

Gumárny Zubří prodávají fešácký masky, s nimiž budete na kole šik a ještě zdravý.

Miky

Věřit, že budou zastavovat zejména vozidla ve viditelně špatném technickém stavu je stejné, jako věřit, že měření rychlosti je nástroj proti pirátům silnic.

Matěj

Možná, ale věřím, že alespoň první rok budou potřebovat vykázat nějaká slušná čísla aby obhájili pořizovací ceny a vůbec zrealizování INSID jako takového. Fakt by to hodně pomohlo kdyby těch 10% vraků a zmizelo ze silnic.

Matěj

*a „DPF tunnerů“

Miky

To vykážou čísla, to se nebojte. Možná, že i Vy budete mezi vykázanými.

Percula

Pokud to bude oprávněné, proč ne? Ale bude? Počkáme a uvidíme.

Matěj

Pokud se tak stane, tak se nedá nic dělat. Mám sice starší vozy, ale oboje jezdí na pravidelný servis i emise a zatím vždy bez problémů (benzín je v tomhle výhoda). Opravdu už toho zamořování ovzduší jen aby jednotlivec ušetřil, ale zbytek společnosti trpěl nejen finančně, ale i zdravotně bylo dost.

lvy

Pokud máte benzín s přímým vstřikem, ale bez filtru, tak je to asi to nejhorší co dneska ještě jezdí a přitom nic neporušuje.

Matěj

Děkuji za informaci, ale jak píšu starší vozy to znamená dva atmosférické motory s nepřímým vstřikem (Toyota 4ZZ-FE a 3ZR-FAE). Jinak po Praze jezdím víceméně na kole.

vlachjan

Pokud vůz nesplňuje ani to málo, co po něm česká technická kontrola vžaduje, pak nemá takový vrak na silnici co dělat.

Lukáš

Docela bych veril, ze si vytipuji vraky, u kterych jdou na jistotu, proc by zbytecne palili cas na bezproblemovych autech.

Frantisek X

Akorát to budou další kolosy na silnicích, zahušťující k tomu provoz podobně, jako různé další kontrolní vozy. Elektromotor může šetřit energii, ale vymístění výfuku za město je pouhým přesunutím problému – motivace jezdit všude autem, ať to stojí, co to stojí.

Matěj

Jo stejná zkušenost, člověk by v Praze čekal auta v lepším stavu a né taková co „kamarád protáh STK s emisema“ v tak hojném počtu. Dost to teda narostlo i s Boltem a dovážkové služby jídla co nemaj aygo/yaris nebo citigo. Každý den na kole do práce a minimálně každé desáte auto by určitě neprošlo.

lvy

Pevně věřím, že máte elektrický skútr, protože jiný do města nedává smysl.

Václav Pašek

Pro začátek by stačila Umwelt zóna a automatické pokuty pro auta bez Euro 6.

Matěj

To by fungovalo asi jako automatické pokuty za parkování v zónách..

Mysel

Umwelt nesmysl, jehoz prinos byl uz opakovane vyvracen primo v zemi ekomagoru na zapad od nasi vlasti? A k cemu to, je to jen dalsi buzerace.

Václav Pašek
Kubrt

Ve srovnání s polní kuchyní Kalich mě příjemně překvapila ta cena. Ještě by jim někdo mohl poradit, že „Traffic control“ není dobrý překlad.

Jiří Kohout

No není to úplně ideální překlad, ale je to spojení, které se používá u podobných jednotek v okolních státech. Stejný nápis tam má třeba německý BALM či některé kontrolní vozy u rakouského ASFINAG

Ing. Vladimír Bílý

Tak to je ale tedy dost nesmysl. Řízení dopravy je úplně přece něco jiného, než inspekce vozidel.

Jiří Kohout

Ale tak on ten překlad jde brát jako „Dopravní kontrola“ a to je +/- souhrn toho co dělají. Pro řízení provozu/dopravy se častěji používá označení TRAFFIC MANAGER.

Může Vám to přijít divné, ale jsou to poměrně ustálené fráze.

Mysel

Anglicky je to sice nesmysl, ale je skutecne pomerne rozsireny.

Pavel Dvořák

Souhlas, i kdyby to dali do bezplatne verze Deepl, tak maji vzdy lepsi preklad nez tohle.

Karl vB.
Jiří Kohout

Každopádně myslím, že to jednotné pojmenování podobných jednotek napříč EU je hodnotnější. Němci mají asi největší síť, tak se ostatní inspirují u nich. No a ten nápis TRAFFIC CONTROL tam BALM má prostě výrazný 🙂 https://www.balm.bund.de/EN/Topics/Controls/ControlsRoadsidecontrolServiceRoadTollcontrolService/RoadsideInspectionService/RoadsideInspectionService_node.html

Frantisek X

Ovšem, když už to má být jednotné, tak ať je to aspoň přeloženo správně, a ne, že to budeme všichni pokorně opisovat s chybou.

Plecháč

Holt je to taková euro-English, sice je to špatně, ale používají to v Evropě všichni…

MajsterN

Ano, jak píšou ostatní. Stejně se jde setkat s výrazem „passport control“ na hranicích, přestože žádné řízení pasu se tam neděje. Traffic (nebo rovnou Vehicle) Inspection by bylo lepší, ale rumunský kamioňak bude vědět.