Zatím nenabral. Nad miladou poprvé prolétl dost vysoko. A stále krouží. To vypadá teprve na průzkum. Ovšem Nevidím žádné druhé. Neměla být dvě? Dva piloti se do toho asi nevejdou.
Cessna startovala z Ronne v 8:56 UTC a 9:38 UTC byla tady. Otázkou je zda ta letadla nejsou právě tam a neprobíhá příprava. Jediné co k Hřensku teď míří motorového je Andula OK-AJH
Koukám, že Rakousko poslao Augustu OEXAA. Jen přeletěla hranice takže bude sloužit asi na německé straně.
Tomáš679.2
2 let
Ví někdo jestli nějak souvisí přílet Cessny 172S Skyhawk SE (reg.SE-LPY Svédsko) z Bornholmu do Roudnice ? Že by jim přilétla bagáž když verze 802F jsou s velké části jednomístné?
U náhledu článku jsem si říkal, jestli tu někdo intelektuálně nesmělý zmíní Ukrajinu a F-35.
No opět zásah…
Mengo
2 let
Hlavne kdyz uz vrtulniky ACR nesiri demokracii nikde po svete tak uz mely davno aktivne hasit jestli maji piloty s kvalifikaci na podves. To je ostuda a selhani. Polaci a Slovaci stroj poslou a my se tam placame se Sokolem. Nechapu.
Taky že hasí, od včera je tam Mi-171Š. Jen jaksi a) není dostatek velkých vaků obecně b) armáda nejsou hasiči, tak na to asi nejsou úplně zařízeni primárně.
Policie má 15 vrtulníků, z toho 5 středních Bellů 412 HP a také všechny nehasí.
Co na tom nechápete? Máme 2 policejní Belly a 2 armádní Sokoly, jejichž posádky jsou na to cvičené a k těm vrtulníkům máme bambi vaky. Dosud tento počet při všech požárech za poslední léta stačil. Teď je to katastrofa, která se u nás tak často nestává, tak se to řeší mimořánými prostředky. Po jednom vrtulníku nám půjčili Poláci a Slováci (ti mají ten svůj Mi-171 provozuschopný jeden), jeden soukromník, další dodala armáda, když sehnali větší bambi vak. Ono se na tom.prostoru 2×5 km zase víc vrtulníků pohybovat nemůže, aby nedošlo k ještě větší katastrofě, když mezi tím ještě prolétají Canadairy… Číst vice »
fotte si to cim chcete, ale ma pravdu. Primo z hladiny 🙂
Šaomao
2 let
Hlavne ze budem mit 24 kusu F35. Uplne k nicemu. Se na plnym “ kvaltu” nad CR ani neotoci. Nemluve o astronomicke cene a cene za letovou hodinu , ktera je 7 krat vyssi nez za gripeny. Kdyby se koupilo 5 poradnych hasicich letadel , udelala by ta klaunovska vlada stokrat lip. Diletanti
Ne že bych chtěl nějak hájit nákup F35, nicméně kolik bylo třeba za posledních 10 let požárů kde by ty hasičský letadla měly patřičný využití? Například ten Canadair CL415 je taky jak na pořízení tak na provoz dost drahá sranda, která zároveň vyžaduje speciálně školený piloty.
Když už teda, tak si myslím, že by mohl mít smysl společný nákup ve spolupráci s dalšími státy s tím, že by ty letadla byly nějakým způsobem sdílený.
Což v podstatě tak trochu funguje, ty italský Canadairy i ty vrtulníky ze Slovenska a Polska byly a jsou zapůjčený v rámci evropskýho systému pro spolupráci v těchto věcech.
Nakup F35 v hodnote nekolik stovek miliard pro tak malou zemi s hodne nalomenym rozpoctem je obrovska chyba. Provoz a nakup dalsiho kooperujiciho vybaveni k nim bude stat dalsi balik. To letadlo je vhodne mozna pro zemi jako Polsko, Spanelsko. Ne na tu nasi malou zahradku. Je to nekompetentni rozhodnuti a budem se na to skladat vsichni. Gripeny stoji doopravdy zlomek a jsou absolutne dostacujici. Prachy jsou potreba ve spitalech, starnouci populace nema dostatek domovu duchodcu, LDN atd. Tohle rozhodnuti je unahlene a nekompetentni…
Akorát jste si asi spletl článek nebo spíš jste prostě věčný stěžovatel, co to musí všude troubit.
Tohle téma tu nikoho už nazajímá, obzvlášť, když je skoro pod každým článkem.
Zaprvé, argument typu „proč nepoužijeme peníze na Y místo X“ je úplně mimo. Stejnou logikou můžeme vzít celý rozpočet ŘSD a dát ho do zdravotnictví, protože chybí LDN. Od toho jsou rozpočtové kapitoly a vyvážený rozpočet se obvykle pozná tak, že nikdo není úplně spokojený.
Zadruhé, Gripeny jsou adekvátní v čem? Nic proti, jsou to špičkové stroje, přesto ve změněné bezpečností situaci, kdy se vojenská agrese odehrává takto blízko, není právě to argument pro nákup nejlepší možné techniky?
Víte, taková L39 nedokáže držet tempo ani s běžným dopravákem, max 750 km/h vs 870 km/h je opravdu málo. To kdyby se s tím mělo doprovázet civilní letadlo.
A se tak malé zemičky týká, tak se tady bez problémů vytočila Mrija. Nejsme Monako.
To nenahradí. Těch 3000l nedají a musí se plnit jako naše AN-2. Čím větší nádrž na vodu tím delší plnění. Efektívnost je odhadem tak pětinová. Hold o tomto čase vám nikdo podobné letadla jako italské canadair-y nepujčî. Tak asi tak.
A nedal by se využít i nějaký opravdový (turbo) čmelák? Tento ze Švédska si ale umí čerpat z jezera za letu, je vidět na YT. https://www.youtube.com/watch?v=kZ-oXz6v-QM
Možná jen ale s nasazenými plováky.
Tady je asi špatná ilustrační fotka, měli by se dát plnit za letmého přistání.
Do budoucna bych uvažoval o koupi hasicích modulu pro CASY, tam sice plnění ze země,ale rychlost operačního nasazení by byla lepší než si letadla půjčovat a kapacita větší než vrtulníky.
Jasně, že to není plnohodnotná náhrada. Ale holt ty Canadairy mají akutní práci doma v Itálii, tak je pochopitelný, že se vracej. Díky za to, co stihli udělat včera. A díky Švédsku za tyhle, furt to bude pomoc…
Armáda včera nasadila Mi-171Š s 2500l vakem, předpokládám, že kdyby byl k dispozici větší, tak by to nebyl problém, únosnost v podvěsu se udává až 4 tuny.
https://www.ipcamlive.com/5eba26ec15499?fbclid=IwAR38fJuSOERWBVMC_A15-3Ob0nV8HfX635lWOyT0hxq-kusc54dsW9AnKWM
Co shoz to 26 minut. Jen se někam vytratilo to druhé letadlo
Létají v závěsu, ale vidět je pořád jen to jedno. Na web kameře z Milady je vidět, že se plní hned za sebou.
Aha, díky. Ale při shozu v 16:26 bylo vidět jen jedno. 6e by pak každé shazovalo na jiné místo?
Odkaz na tu miladu by byl?Díky
SE-MHO jde do vzduchu
https://www.flightradar24.com/SEMHO/2cd850cd
Zatím nenabral. Nad miladou poprvé prolétl dost vysoko. A stále krouží. To vypadá teprve na průzkum. Ovšem Nevidím žádné druhé. Neměla být dvě? Dva piloti se do toho asi nevejdou.
Tak tam jsou dva, Ale jen jednoho lze sledovat.
A vodu měli a shodili. Ale bylo to jako plivanec do pouště. Půlka než dopadne se stihne odpařit.
Odpařením sebere hodně tepla z okolí.
Asi máte pravdu. Jen mi vrtulníky přijdou tak nějak účinější. Shazují z menší výšky a vše na jedno místo.
SE-LPY odlétá
Že by průzkumný let?
Pokud jsou tady zajímala by mě jedna věc. Viděl je nekdo z vás na radaru přilétat?
„Přílet je očekáván ve 12:30.“
A kterého dne? 🙂
Samozřejmě to byl vtip.Ona příprava bude také chvilku trvat.
Až na to, že startovali ze Švédska dnes ráno v osm. Asi tu přípravu uměj rychle…
V tom případě by tady už museli být ne?
Cessna startovala z Ronne v 8:56 UTC a 9:38 UTC byla tady. Otázkou je zda ta letadla nejsou právě tam a neprobíhá příprava. Jediné co k Hřensku teď míří motorového je Andula OK-AJH
Ok, tak víte více. Už jsou tady.
Koukám, že Rakousko poslao Augustu OEXAA. Jen přeletěla hranice takže bude sloužit asi na německé straně.
Ví někdo jestli nějak souvisí přílet Cessny 172S Skyhawk SE (reg.SE-LPY Svédsko) z Bornholmu do Roudnice ? Že by jim přilétla bagáž když verze 802F jsou s velké části jednomístné?
Přílet SE-LPY do Roudnice 11:39
U náhledu článku jsem si říkal, jestli tu někdo intelektuálně nesmělý zmíní Ukrajinu a F-35.
No opět zásah…
Hlavne kdyz uz vrtulniky ACR nesiri demokracii nikde po svete tak uz mely davno aktivne hasit jestli maji piloty s kvalifikaci na podves. To je ostuda a selhani. Polaci a Slovaci stroj poslou a my se tam placame se Sokolem. Nechapu.
Taky že hasí, od včera je tam Mi-171Š. Jen jaksi a) není dostatek velkých vaků obecně b) armáda nejsou hasiči, tak na to asi nejsou úplně zařízeni primárně.
Policie má 15 vrtulníků, z toho 5 středních Bellů 412 HP a také všechny nehasí.
Až na to, že je to Mi 17 ze Kbel souhlas.
Pravda, díky.
Co na tom nechápete? Máme 2 policejní Belly a 2 armádní Sokoly, jejichž posádky jsou na to cvičené a k těm vrtulníkům máme bambi vaky. Dosud tento počet při všech požárech za poslední léta stačil. Teď je to katastrofa, která se u nás tak často nestává, tak se to řeší mimořánými prostředky. Po jednom vrtulníku nám půjčili Poláci a Slováci (ti mají ten svůj Mi-171 provozuschopný jeden), jeden soukromník, další dodala armáda, když sehnali větší bambi vak. Ono se na tom.prostoru 2×5 km zase víc vrtulníků pohybovat nemůže, aby nedošlo k ještě větší katastrofě, když mezi tím ještě prolétají Canadairy… Číst vice »
Takže víte přesně, kdo má co dělat. Ale zároveň nevíte, jestli na tu práci mají kvalifikaci.
Víte k čemu je takový velitel?
… ano správně, na držení deštníků…
Plni primo z hladiny bych rekl.
Negativ
fotte si to cim chcete, ale ma pravdu. Primo z hladiny 🙂
Hlavne ze budem mit 24 kusu F35. Uplne k nicemu. Se na plnym “ kvaltu” nad CR ani neotoci. Nemluve o astronomicke cene a cene za letovou hodinu , ktera je 7 krat vyssi nez za gripeny. Kdyby se koupilo 5 poradnych hasicich letadel , udelala by ta klaunovska vlada stokrat lip. Diletanti
Ne že bych chtěl nějak hájit nákup F35, nicméně kolik bylo třeba za posledních 10 let požárů kde by ty hasičský letadla měly patřičný využití? Například ten Canadair CL415 je taky jak na pořízení tak na provoz dost drahá sranda, která zároveň vyžaduje speciálně školený piloty.
Když už teda, tak si myslím, že by mohl mít smysl společný nákup ve spolupráci s dalšími státy s tím, že by ty letadla byly nějakým způsobem sdílený.
Což v podstatě tak trochu funguje, ty italský Canadairy i ty vrtulníky ze Slovenska a Polska byly a jsou zapůjčený v rámci evropskýho systému pro spolupráci v těchto věcech.
V tom případě je možná trochu škoda, že článek informaci o tom vzájemném systému pomoci nezmiňuje.
Nakup F35 v hodnote nekolik stovek miliard pro tak malou zemi s hodne nalomenym rozpoctem je obrovska chyba. Provoz a nakup dalsiho kooperujiciho vybaveni k nim bude stat dalsi balik. To letadlo je vhodne mozna pro zemi jako Polsko, Spanelsko. Ne na tu nasi malou zahradku. Je to nekompetentni rozhodnuti a budem se na to skladat vsichni. Gripeny stoji doopravdy zlomek a jsou absolutne dostacujici. Prachy jsou potreba ve spitalech, starnouci populace nema dostatek domovu duchodcu, LDN atd. Tohle rozhodnuti je unahlene a nekompetentni…
Akorát jste si asi spletl článek nebo spíš jste prostě věčný stěžovatel, co to musí všude troubit.
Tohle téma tu nikoho už nazajímá, obzvlášť, když je skoro pod každým článkem.
Zaprvé, argument typu „proč nepoužijeme peníze na Y místo X“ je úplně mimo. Stejnou logikou můžeme vzít celý rozpočet ŘSD a dát ho do zdravotnictví, protože chybí LDN. Od toho jsou rozpočtové kapitoly a vyvážený rozpočet se obvykle pozná tak, že nikdo není úplně spokojený.
Zadruhé, Gripeny jsou adekvátní v čem? Nic proti, jsou to špičkové stroje, přesto ve změněné bezpečností situaci, kdy se vojenská agrese odehrává takto blízko, není právě to argument pro nákup nejlepší možné techniky?
Víte, taková L39 nedokáže držet tempo ani s běžným dopravákem, max 750 km/h vs 870 km/h je opravdu málo. To kdyby se s tím mělo doprovázet civilní letadlo.
A se tak malé zemičky týká, tak se tady bez problémů vytočila Mrija. Nejsme Monako.
SPAM
To nenahradí. Těch 3000l nedají a musí se plnit jako naše AN-2. Čím větší nádrž na vodu tím delší plnění. Efektívnost je odhadem tak pětinová. Hold o tomto čase vám nikdo podobné letadla jako italské canadair-y nepujčî. Tak asi tak.
Jj, je to takový „čmelák“ . Přistání, plnění, vzlet, shoz…… Ale buďme rádi za každou pomoc.
A nedal by se využít i nějaký opravdový (turbo) čmelák? Tento ze Švédska si ale umí čerpat z jezera za letu, je vidět na YT.
https://www.youtube.com/watch?v=kZ-oXz6v-QM
Možná jen ale s nasazenými plováky.
Čmelák unese úplný prd 650 litrů chemikálií, takže má 500 litrů vody, to už je lepší vrtulník
Pardon, mělo být max. 500 litrů vody, ale asi ještě míň
No, bachratý Čmelák vypadá jinak. Tohle připomína spíš Mustang
Nebo jako Prášek Skoč do pole. Jednu dobu ten film ( Letadla Hasiči) běžel doma často i se zvuky z domácího kina. Úplně jsem si ho vybavil. 😆😆😆
Tady je asi špatná ilustrační fotka, měli by se dát plnit za letmého přistání.
Do budoucna bych uvažoval o koupi hasicích modulu pro CASY, tam sice plnění ze země,ale rychlost operačního nasazení by byla lepší než si letadla půjčovat a kapacita větší než vrtulníky.
Jo a navíc je otázka zda 802F pro hasební práce nebude pouze jednomístná.
Jasně, že to není plnohodnotná náhrada. Ale holt ty Canadairy mají akutní práci doma v Itálii, tak je pochopitelný, že se vracej. Díky za to, co stihli udělat včera. A díky Švédsku za tyhle, furt to bude pomoc…
Švédské stroje umí čerpat vodu za letu https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/nya-brandplanen-presenteras-i-dag-en-okad-formaga
Tato modifikace jestřába je supr…. ca 3500 litrů (na vrtulník!)…to by bylo obratů z Labe 🙂 https://www.lockheedmartin.com/en-us/products/sikorsky-firehawk.html
Armáda včera nasadila Mi-171Š s 2500l vakem, předpokládám, že kdyby byl k dispozici větší, tak by to nebyl problém, únosnost v podvěsu se udává až 4 tuny.
Ty Air Tractory v hasičské úpravě „nabírají“ vodu obdobným způsobem jako ty Canadairy.