Do Česka dorazila nová generace kloubových autobusů Citaro, první vyjede na Mníšecku
Nový autobus Mercedes-Benz Citaro GÜ pro ČSAD Benešov v barvách PID. Foto: Auto-Bus.cz
Na Mníšecku vyjede celkem 15 kloubových autobusů.
Je fajn (asi i jinak, než jen ze šotohlediska) že tam bude subdodávku zajišťovat na části výkonů právě Martin Uher.
Někde budou mít nové mercedesy, a někde repasované staré SORY, které se přelakovaly a vyměnily se v nich sedačky. Ale kvalita standard je přeci stejný… Trochu se obávám výjimek, které někteří dopravci od prosince uhraji, a jaké šroty budou po “ přechodnou“ dobu jezdit…
Sedačky se v starých sorkách rozhodně nevyměnily, jen prečalounily
Jezké autobusy.
Ty sedačky na mě působit na základě fotek hodně nepohodlně.
Přitom 15m Setry z rodiny Icom na 401,406 mají sedačky velice dobrý.
Lizatkum smrt! 🙂
no že je šoférů nedostatek je věc známá už řadu let. Ale proč je šoférů nedostatek. Já osobně si myslím a po více než 20 letech práce řidiče z povolání si myslím že to dokážu posoudit je obrovský úpadek prestiže . Další věcí je že doba se mění a dnešní mladí nechtějí v práci trávit tolik času co jsme trávili my já si vzpomínám že od začátku co jsem se v DPP dostal do turnusu a v něm jsem odjezdil celou dobu tak ten turnus měl 53 řádků a byl postavený na průměrný fond hodin 195-205 měsíčně a i přesto… Číst vice »
Ten provoz je velký důvod proč ta práce přestává těšit.
Mám známého řidiče autobusu. Poctivec a pracant. Jde do předčasného důchodu. Říkal, že už na to všechno nemá nervy. Poslední kapkou bylo plošné zavedení všech zastávek na znamení. Užije si vnoučat a aby si přivydělal, tak párkrát do měsíce si, pokud bude chtít, zajede dlaňovku u soukromého dopravce. Podle toho, co všechno říkal, se mu vůbec nedivím.
Zastávky na znamení naštvaly, není to prkotina řešitelná zastavením vždy všude?
To se už prý něco takového vůbec nemuselo zavádět. Čeká jen, zda se toho nechytí nějaká politická partaj a oficiálně to nezruší. Jistě by hlasy ve volbách dostala.
A v čem je problém plošných zastávek na znamení?
To má prý význam někde na vesnických linkách, kde jsou zastávky od sebe na kilometry daleko.
Strašně dělá taky zrušení vojny kdy řidičák na náklaďák udělal skoro každej a pak si už udělal civilu snadno na bus.
To je 1/4 století, těm chlapům, co měli povinnou vojenskou službu je 45 a víc. Žádný autobusák, kterému je pod 42/43, neměl povinnou vojnu. Totéž všihcni ostatní řidiči a že jich je.
Busem jsem u DP jezdil. A dnes ještě občas jezdím na vedlejšku. Jen pro radost. Občas mě to i baví. Příjem řidiče by se asi dal rychle napravit, pokud by někdo chtěl. Ale ta ztráta prestiže toho povolání je zcela neřešitelná. Nikdo tomu nedělá PR, řidiči běžně vypadají jako zvláštní rázovití týpci apod. Na tom by se muselo hodně zapracovat. A to i na straně řidičů. Čistý oděv, slušná komunikace s cestujícími atd.
Tak autobusy vypadají báječně, ovšem jsem strašně zvědav, jak se novému dopravci povede navázat na jednoho z nejlépe hodnocených dopravců v rámci PID – na firmu MARTIN UHER… A co mě v článku mimořádně zaráží – nový dopravce shání řidiče …? Několik měsíců po vítězství v soutěži a dva měsíce před převzetím linek…? A naástupní bonus pro řidiče 40.000…? Na jak dlouho…? Průměrný měsíční plat v ČR se blíží tisícům padesáti… Řečeno slovy soudruha Andyho – Sorry jsko, ale to myslíte vážně…? Velice doporučuji obyvatelům aglomerace kolem Mníšku domluvit si minimálně na prosinec individuální dopravu do práce a zpět, protože… Číst vice »
Řidiče shání úplně vsichni. Některý řidiči navíc nebudou chtít dělat stejně směny u jiného dopravce
Naprosto chápu a beru… Mě zaráží výše náborového příspěvku, který nedosahuje ani částky průměrného měsíčního platu v ČR … A pokud je ta částka, jak je zvykem, podmíněna podpisem smlouvy na pět let, tak teda potěš pr**l… Protože pět let je 60 měsíců, navíc máme nějaké daně, že, takže po přepočtu možná 600 měsíčně navíc…? To už může podepsat pouze člověk v akutní nouzi či finanční negramot… Nehledě na to, že ve chvíli podpisu vás má zaměstnavatel v hrsti a chová se (až na světlé výjimky) jako zpupný otrokář…
Vás má zaměstnavatel v hrsti a chová se jako zpupný otrokář
Jen hlupák by podepsal slmouvu, kterou nemůže vypovědět aniž by si před tím přečel i zákon, aby věděl za jakých podmínek má na výpověď právo. (A ne, zaplacením odborových příspěvků podmíněné není)
Ano, jen hlupák… Proto u nás naštěstí neexistuje lichva, proto nikdo nezastavuje své nemovitosti či drahé movitosti za zlomek ceny, proto u nás neexistují exekuce, proto jsou všichni v pohodě… Protože nikdo nepodepisuje nevýhodné smlouvy… No a teď ještě tu o Červené Karkulce… To je taky krásná pohádka…
Tak určitě