Líbí. Zvlášť ty minikabiny bych uvítal klidně na všech relacích nad 4h. Samozřejmě řazené „za jedničkou“ a se vstupem na kód, neb morálka severní polokoule je stále spíš bídná. Je to parádní způsob, jak si odpočinout. Wolfsburg, Cergy, Cáchy, Basilej… …člověk to létá letadlem, sedí v taxi, v salonku, v letadle… Já bych to nejraději prospal. A toto je způsob.
soumar
1 rok
Hezké vlaky, jen tak přemýšlím, pro koho se vyplatí. Trochu je škoda, že si tam člověk nedá večeři, i když je pravda, že nějaké ty snacky ÖBB vždycky má a víno má dobré.
Snídaně je zoufale malá, vždycky jsem chtěl nějaký přídavek.
Je to těžký, ale když člověk jede autem podobnou trasu, zvládne ji v polovičním čase a u benzínky si dá snídani nebo večeři o třídu lepší kvality i množství. Pokud se nechce zdržovat hledáním restaurace.
Když pominu lítání, který je někdy složitý zařizovat v krátkém předstihu.
Samotnou cestu člověk autem v polovičním čase třeba dá (jak na který trase, tam, kde to bude moct využívat tu 230 km/h maximálku na větší části trasy těžko), ale nevyspí se. Nebo to auto zkombinuje s hotelem a pak to fakt nebude poloviční čas, ale spíš dvojnásobnej. Najíst se na větších nádražích nebo v jejich okolí před cestou, nebo si něco vzít sebou nebývá problém a vzít si něco na doplnění té snídaně, když člověku nestačí, taky ne. Na bistro nebo dokonce jídelák tam podle mě holt bude málo poptávky na to, aby se to vyplatilo (kromě výrazně nižšího počtu… Číst vice »
EC104
1 rok
Já bych to specifikoval takto, kdo umí, má k komu vztah, snaží se, tak to pak vypadá, a kdo neumí nebo si myslí, že to umí tak čumí a většinou jen kecá a snaží se všechno blástama obkecat, víceméně český člověk…
Petr
1 rok
Me by zajimalo jak se to doopravdy ma u tyhle veci s ekologii. Za den to ujede, dejme tomu, tisic km, na jednoho cestujiciho v luzkovym voze se vezou 4 tuny zeleza a to je jeste optimistickej scenar – kdyz je plno. V praxi to bude o dost vic. Vazne je to takovy terno?
Když by Vás to zajímalo, co si třeba otevřít google a začít hledat třeba uhlíkovou stopu (samozřejmě nejde o jediné ekologické měřítko) jednoho kilometročlověka atd.?
Oproti lietadlam? Ano, takmer vzdy. Hmotnost lietadla na cestujuceho je sice mozno len desatinova, ale treba ju zdvihnut 10km vysoko do vzduchu a nejde to inac ako palenim ropy. Existuju okrajove pripady ako vlak s jednotkami cestujucich tahany dieslom/elektrikou z hroznych zdrojov, ale za normalnych okolnosti neni o com. Auta su este horsie: su sice lahsie, ale v priemere maju horsiu spotrebu, naklady na vyrobu rozdelia na ovela mensi najazd + je s nimi x dalsich problemov. Existuju ekologickejsie riesenia? Okrem plnsieho vlaku (sedacky) mozno autobusy (tiez sedackove a plne) a jazda na kole. To posledne neni idealny dopravny prostriedok… Číst vice »
Autobus taky není ideální dopravní prostředek na vzdálenosti ve stovkách až tisících km. 6 hodin nebo celá noc ve vlaku za mě o.k., v autobuse (už dávno) nikdy více. Navíc nevím, jestli plný autobus je ekologičtější než plný vlak, spíš ne. Ano, 40 lidí lze jistě ekologičtěji odvézt autobusem než vlakem. I když, pokud autobus jede na naftu a vlak na „čistou“ elektřinu…?? To je to, u vlaků a u elektřinou poháněných dopravních prostředků obecně je zásadní, odkud ta elektřina pochází. Ve výsledku může být poloprázdný vlak velmi ekologický ale i plný vlak velmi neekologický (pokud pojede na elektřinu z… Číst vice »
jenže ty 4 t oceli nepotřebují ani vzdáleně neustálý plný výkon lokomotivy. Malý valivý odpor, dokonce malý aerodynamický odpor na jednoho cestujícího (čelní plocha), ujede klidně kilometry setrvačností. K tomu rekuperace při brždění. Cestovní rychlost je relativně malá, to u rychlovlaku má vliv mnohem větší. Pak už jen záleží jaký podíl energie v mixu je čistý.
Ta váha je opravdu velká, ale jak psali ostatní, s velmi nízkým odporem (valivým i aerodynamickým), možností rekuperace, plus v mnoha případech k těm ostatním dopravním prostředkům přičtěte hotel, to taky není věc, která by byla úplně „zadarmo“ z pohledu zdrojů. A další věc je, že je to doplněk, kterej zvyšuje využitelnost celý železniční sítě a cestování vlakem obecně.
Přednosta
1 rok
No, a ty jejich jednomístné kapsle, kde si ani pořádně nesednete ani nedáte batoh, to bude vyložená výzva pro klid a pohodu (a klaustrofobiky). Takže spíš zvítězí (bohužel) auto nebo denní spoj…..
Určitě ono někam vyrazit v takovém pojízdném luxusním hotelu to je příšerná vyhlídka, raději běžím pro auto a pojedu celou noc po dálnici nebo bych mohl ještě využít příšerných lehátkových vozů ČD ve kterých se ani nedá sedět, vše daleko lepší než nějaký nightjet….
Jeďte si třeba orient expressem, mě se ty kapsle líbí. Jakožto introvertovi mi není úplně příjemné sdílet prostor ke spaní s dalšími, mě neznámými lidmi. A toho místa tam je víc než dost, abych si tam odložil nějakou batožinu.
Navíc, pořád máte možnost „klasických“ lůžek.
Nechápu proč někdo musí pořád hledat problémy, kde nejsou.
Navíc to vypadá, že skříňky na chodbě dokáží pojmout nějaké větší zavazadlo. Pravda, jako vášnivý lyžař bych si lyže asi musel nechat na chodbě nebo vzít kupé.
Třeba ty, které jsou na všech vizualizacích od začátku vidět? Na menší kufr nebo batoh budou stačit, velký zavazadlo není problém odložit v tom jiném vagónu.
Naprostý souhlas, že se to někomu nelíbí, zdaleka neznamená, že je to špatně, své zákazníky si to bezpochyby najde, ÖBB jistě vědí, co dělají.
Být introvert je jedna věc, dnes je ve vlacích v noci – i v západní Evropě – velké téma bezpečnost. Myslím, že speciálně u samostatně cestujících žen budou mít kapsle velkou odezvu.
Cestovat kapslí s lyžemi a větším batohem asi bude trochu problém, to asi bude lepší klasický lehátkový oddíl, tam se to dá dát na zem pod lehátko, ale to nedělá každý a při každé cestě.
Jan T
1 rok
Být tam ještě malé bistro jako v Railjetu, nezlobil bych se:).
V nočních vlacích má možná smysl prodej drobného občerstvení u průvodčího, bistro by bylo dost nevyužité. Snídaně je v nočních vlacích ÖBB v lůžkových a lehátkových vozech v ceně, pokud šetříte a jedete na sedačce, musíte si tu snídani holt vzít s sebou.
gogo
1 rok
Kdyz jedu spacakem, tak si chci vzit kolo nebo lyze s sebou. Nemoznost sprahnuti vagonu z jinych smeru je minus, proto se hodi na delsi vytížené štreky
Délky nástupišť bych se tolik neobával, větší stanice na hlavních tratích nástupiště pro 15 vozů mít budou.
Už jsem to tu řešil včera, viz o něco níže: Dnes ty noční vlaky mají třeba 8 vozů, a sice dvě skupiny po čtyřech, které se někde přepřahají. S nightjety buďto bude muset jet skoro dvojnásobně dlouhý vlak než nyní (dva spřažené), nebo v řadě relací přímé vozy odpadnou.
Tohle osobně taky nechápu, už jen proto jaké obstrukce ČD dělají s používáním plošin (povinnost objednat použití 24h před vyjetím vlaku z výchozí stanice). Pohodlné cestování na vozíku (ale i s kočárkem) dálkovým vlakem v Česku je tak stále v nedohlednu a nové soupravy na tom nic nezmění. K tomu snad jen, že Švýcarsko má dokonce zákon, který by takové vlaky nedovolil schválit. Koneckonců Giruna, nové RailJety i TGV M umožňují nástup vozíčkářů bez asistence.
oja
1 rok
Si jen říkám, jestli si ÖBB tak věří ohledně růstu počtu cestujících, nebo jestli tyhle nové soupravy budou znamenat konec řady přímých nočních spojení. Dnes se běžně mezi jednotlivými nočními vlaky přepojují skupiny 3 až 5 vozů, to s nightjety nepůjde. Takže třeba Salzburg – Venezia (NJ237) buďto pojede dvojnásobně dlouhý vlak, nebo přijde o přímé vozy z Vídně. Nebo snad pojede nightjet z Německa a na něj se připojí 4 staré vozy na cestě z Vídně? Ne že by to nešlo, ale jestli je tohle budoucnost…??
Na poslední dvě věty si ještě sám odpovím: Nepojede, nešlo. První nightjety mají zamířit právě na linky do Itálie, prý kvůli zpřísnění tamních předpisů, stávající noční vozy už tam zřejmě nebude možné provozovat. Takže speciálně ten příklad NJ237 buďto v dvojnásobné délce nebo bez vozů z Vídně je hodně aktuální.
P.S. Doufám, že dva z těch 33 zajistí spoj Berlin – Praha – Wien – Villach (-Itálie) 😉
Potřeba kritizovat elektromobilitu při každé příležitosti? I kdyby to byla pravda, tak cca. za 15 – 20 let, protože kdo si nedokáže představit cestovat 700km dlouhé štreky jinak než autem se spalovacím motorem, si ještě jedno před koncem výroby koupí.
Nicméně je to pitomost, noční vlaky nevidím jako zásadní konkurenci autům, právě protože se jimi jezdí hlavně dlouhé trasy.
Tie vlaky jazdia v sezone vypredane na mesiace dopredu, o mnozstva cestujucich by som sa az tak nebal.
Rata sa s konceptom 2+2 priamych spojeni, ktore si napolceste vymenia polovice. Rusenie vlaku do Benatok nic nenaznacuje, takze tie vlaky zrejme naozaj budu dvojnasobne dlhe oproti tomu dnesnemu vysmechu.
Pokud máte pravdu, ty vlaky jezdívají vyprodané a nelze je kvůli nedostatku vozů posílit, tak z toho asi zdvojený nightjet bude. Tedy pokud se stávající noční spoj Wien – Venezia přes Salzburg nezmění úplně. Když už je to samostatná souprava o 7 vozech, tak nemusí jet nutně na NJ237.
Myslím, že spojení severní strany Alp s Itálií patří mezi klíčové noční relace ÖBB, takže rušení bych se neobával.
Shotoushek
1 rok
No celé to bude v první řadě o výši dosypu. Když to rakouský daňový poplatník zaplatí, proč ne. My naštěstí na podobné p*čoviny prachy nemáme ✌️
Ta zakulacená střecha je fakt pěkná. Trochu jsem doufal, že ji budou mít i ČD ComfortJety.
Austria❤️❤️
1 rok
Poprosil bych Misu Krapince s Jirkou Jesetou, aby se chytli za ruce a zajeli spolecne do Cerhenic. Nasledovala by prohlidka vlaku a pak jen zklopeni hlavicek, protoze by si dosli na to, jaky CD Night je bullshit. Ze jim neni hamba, jak hrde prezentovali totalni ostudu.
To ze nekdo opravi 40 let stare vozy neni progres. Tleskam a fandim OBB protoze, toto jsou jednotky na vysoke urovni komfortu a ja osobne bych radsi jel v noci vlakem z bodu A do bodu B nez nekde slozite letat, kontroly atd. Takze diky OBB za moznost cestovat na urovni 21 stoleti.
Díky své práci jsem měl možnost si tu soupravu prolézt přímo ve fabrice a za sebe musím říci – díky za klasické lehátkové a lůžkové vozy. Ty kapsle vypadají cool, ale je to krajně nepraktické, nulový úložný prostor pokud vezete cokoliv většího než kabelku nebo malý batoh.
Vsak je tam na vyber! Radsi pojedu sam v kapsli nez se 3 cizimi lidmi. Kazdeho vec, ja narazel na to, ze je to novy moderni vlak. Ne 40 let stara krabice 10x opravena..
Asi mame kazdy jiny pohled na svet. Vas nazor beru 👍
1) To se holt řeší těžko. Kde byste ten zavazadlový prostor chtěl udělat? 2) Ono to v těch lehátkových kupé není o moc lepší, když místo polic jsou právě lehátka. Zbývá tedy jen prostor na zemi pod spodními lehátky a staré lehátkové vozy mají myslím prostor pro zavazadla i nad uličkou. Pokud bude i nadále možné, rezervovat si jednotlivé lehátko v kupé, tak nevidím problém. Řada lidí cestuje bez velkých zavazadel a to soukromí a bezpečí je pro ně zásadní. Speciálně ve vlaku, kde je oproti jiným druhům dopravy hodně místa, by měl cestující dostat co nejširší výběr – tím… Číst vice »
Pane Erik85… píšete: „Díky své práci jsem měl možnost si tu soupravu prolézt přímo ve fabrice“… Mohu se prosím zeptat co mezi jednotlivými kapslemi?
Zepředu mezi kapselmi jsou uložné prostory o hloubce pár desítek cm… A co je mezi kapslemi za úložným prostorem směrem k tomu dělenému oknu u polštářů? Hluchý prostor?
Zkuste to vzít opačně: Kdo na západ od Vídně dnes ještě vůbec noční vlaky provozuje? Zrenovované staré vozy sice nejsou optimální, ale pořád lepší, než noční vlaky úplně zrušit, jako to udělaly třeba DB. ÖBB u nich zůstaly, má to svoji logiku, pro dopravu mezi východem a západem Rakouska je noční vlak ideální, tato relace se (téměř) nelétá, provozují autovlaky, které jsou letadlem nenahraditelné atd. a když před pár lety v západní Evropě noční vlaky chytly druhý dech, dokázaly ÖBB velmi rychle reagovat a téměř získat monopol, takže si teď můžou dovolit nakoupit desítky nových souprav (resp. objednaly je už… Číst vice »
Ceske Drahy mohli nakoupit s jit s tim jezdit do Rakouska, ale pardon, to by musel nekdo na nabrezi zacit myslet jako podnikatel. To bych chtel moc.
Ja kdyz vidim kvalitu manazeru CD chce se mi brecet. Jasne, ze OBB ma naskok, ale stejny naskok mohl mit kdokoliv jiny v Evrope. Budoucnost cestovani po Evrope je rychla zeleznice. Protoze pokud bude valka a energicka krize pokracovat, verim, ze dnesni ceny letenek budou do budoucna z rise snu..
Můžete prosím rozepsat jak by jste si to představoval? Kolik souprav by ČD podle Vás měly koupit a na jaké relace je nasadit? Třeba by se to zde ti „nekvalitní‘ manažeři ČD přečetli a poděkovali Vám.
Vezmu to od konce: Ano, letenky za nižší stovky korun budou brzy minulostí. Rychlá železnice je budoucnost, pokud se pro ni podaří zajistit spolehlivé dodávky energie za rozumnou cenu. Jinak se dál bude létat, ale dráž. Už jsem napsal, že ÖBB měly štěstí, že zůstaly téměř jediným provozovatelem nočních vlaků v západní Evropě, navíc asi s nadbytečnými vozy, v okamžiku, kdy se tam noční vlaky mohutně odrazily ode dna. A s dostatkem kapitálu a dobrými vztahy se Siemensem si v pravou chvíli dokázaly zajistit objednávku, která jejich postavení ještě posílí. Promiňte, ale Vy si dokážete představit, že by ČD bývaly… Číst vice »
Hanba by měla být také někomu , kdo ten svůj jazyk przní . Hanebni parchanti a ne hamebni . To asi hamburgery evokuje .
Kritika asi nepadne na úrodnou pudu ,ačkoliv vy si myslíte , ze kritika by měla něco dokázat , ze ?
Chápu, typografie …při rychlém psaní se mi to děje pořád. kdežto Dombas a Hold místo holt a Hambu potkávám pořád. Už mi chybí jenom sních a je vymalováno.. Vím o rozdílu mezi spojovníkem a anglickými i českými uvozovkami atd. Takže ano HaMMMM bím se za to nehamebné chování a psaní…. Good luck Mr. MaT
Knížecí rada
1 rok
Už včera jsem ji viděl v Kolíně. Těším se, až se svezu. Jsem zvědavý, jakou tarifní politiku OBB vymyslí.
Líbí. Zvlášť ty minikabiny bych uvítal klidně na všech relacích nad 4h. Samozřejmě řazené „za jedničkou“ a se vstupem na kód, neb morálka severní polokoule je stále spíš bídná. Je to parádní způsob, jak si odpočinout. Wolfsburg, Cergy, Cáchy, Basilej… …člověk to létá letadlem, sedí v taxi, v salonku, v letadle… Já bych to nejraději prospal. A toto je způsob.
Hezké vlaky, jen tak přemýšlím, pro koho se vyplatí. Trochu je škoda, že si tam člověk nedá večeři, i když je pravda, že nějaké ty snacky ÖBB vždycky má a víno má dobré.
Snídaně je zoufale malá, vždycky jsem chtěl nějaký přídavek.
Je to těžký, ale když člověk jede autem podobnou trasu, zvládne ji v polovičním čase a u benzínky si dá snídani nebo večeři o třídu lepší kvality i množství. Pokud se nechce zdržovat hledáním restaurace.
Když pominu lítání, který je někdy složitý zařizovat v krátkém předstihu.
Samotnou cestu člověk autem v polovičním čase třeba dá (jak na který trase, tam, kde to bude moct využívat tu 230 km/h maximálku na větší části trasy těžko), ale nevyspí se. Nebo to auto zkombinuje s hotelem a pak to fakt nebude poloviční čas, ale spíš dvojnásobnej. Najíst se na větších nádražích nebo v jejich okolí před cestou, nebo si něco vzít sebou nebývá problém a vzít si něco na doplnění té snídaně, když člověku nestačí, taky ne. Na bistro nebo dokonce jídelák tam podle mě holt bude málo poptávky na to, aby se to vyplatilo (kromě výrazně nižšího počtu… Číst vice »
Já bych to specifikoval takto, kdo umí, má k komu vztah, snaží se, tak to pak vypadá, a kdo neumí nebo si myslí, že to umí tak čumí a většinou jen kecá a snaží se všechno blástama obkecat, víceméně český člověk…
Me by zajimalo jak se to doopravdy ma u tyhle veci s ekologii. Za den to ujede, dejme tomu, tisic km, na jednoho cestujiciho v luzkovym voze se vezou 4 tuny zeleza a to je jeste optimistickej scenar – kdyz je plno. V praxi to bude o dost vic. Vazne je to takovy terno?
Když by Vás to zajímalo, co si třeba otevřít google a začít hledat třeba uhlíkovou stopu (samozřejmě nejde o jediné ekologické měřítko) jednoho kilometročlověka atd.?
Oproti lietadlam? Ano, takmer vzdy. Hmotnost lietadla na cestujuceho je sice mozno len desatinova, ale treba ju zdvihnut 10km vysoko do vzduchu a nejde to inac ako palenim ropy. Existuju okrajove pripady ako vlak s jednotkami cestujucich tahany dieslom/elektrikou z hroznych zdrojov, ale za normalnych okolnosti neni o com. Auta su este horsie: su sice lahsie, ale v priemere maju horsiu spotrebu, naklady na vyrobu rozdelia na ovela mensi najazd + je s nimi x dalsich problemov. Existuju ekologickejsie riesenia? Okrem plnsieho vlaku (sedacky) mozno autobusy (tiez sedackove a plne) a jazda na kole. To posledne neni idealny dopravny prostriedok… Číst vice »
Autobus taky není ideální dopravní prostředek na vzdálenosti ve stovkách až tisících km. 6 hodin nebo celá noc ve vlaku za mě o.k., v autobuse (už dávno) nikdy více. Navíc nevím, jestli plný autobus je ekologičtější než plný vlak, spíš ne. Ano, 40 lidí lze jistě ekologičtěji odvézt autobusem než vlakem. I když, pokud autobus jede na naftu a vlak na „čistou“ elektřinu…?? To je to, u vlaků a u elektřinou poháněných dopravních prostředků obecně je zásadní, odkud ta elektřina pochází. Ve výsledku může být poloprázdný vlak velmi ekologický ale i plný vlak velmi neekologický (pokud pojede na elektřinu z… Číst vice »
jenže ty 4 t oceli nepotřebují ani vzdáleně neustálý plný výkon lokomotivy. Malý valivý odpor, dokonce malý aerodynamický odpor na jednoho cestujícího (čelní plocha), ujede klidně kilometry setrvačností. K tomu rekuperace při brždění. Cestovní rychlost je relativně malá, to u rychlovlaku má vliv mnohem větší. Pak už jen záleží jaký podíl energie v mixu je čistý.
Ta váha je opravdu velká, ale jak psali ostatní, s velmi nízkým odporem (valivým i aerodynamickým), možností rekuperace, plus v mnoha případech k těm ostatním dopravním prostředkům přičtěte hotel, to taky není věc, která by byla úplně „zadarmo“ z pohledu zdrojů. A další věc je, že je to doplněk, kterej zvyšuje využitelnost celý železniční sítě a cestování vlakem obecně.
No, a ty jejich jednomístné kapsle, kde si ani pořádně nesednete ani nedáte batoh, to bude vyložená výzva pro klid a pohodu (a klaustrofobiky). Takže spíš zvítězí (bohužel) auto nebo denní spoj…..
Určitě ono někam vyrazit v takovém pojízdném luxusním hotelu to je příšerná vyhlídka, raději běžím pro auto a pojedu celou noc po dálnici nebo bych mohl ještě využít příšerných lehátkových vozů ČD ve kterých se ani nedá sedět, vše daleko lepší než nějaký nightjet….
Nemluvím o nočních vlacích jako takových, ty rád vyuziju, ale o kapsulovem uspořádání nighjetu, to je hnus první kategorie
Záleží, co kdo preferuje. Já raději malou kapsli, než sdílet v noci prostor s dalšími cizími lidmi 🙂
Nightjet není přece složen jen ze spacích kapslí. Každý zákazník má možnost si vybrat to co preferuje.
A proč si nevyberete typ oddílu co vám vyhovuje? Nigtjet není v kapsulovém uspořádání, jen některé vozy jsou.
Jeďte si třeba orient expressem, mě se ty kapsle líbí. Jakožto introvertovi mi není úplně příjemné sdílet prostor ke spaní s dalšími, mě neznámými lidmi. A toho místa tam je víc než dost, abych si tam odložil nějakou batožinu.
Navíc, pořád máte možnost „klasických“ lůžek.
Nechápu proč někdo musí pořád hledat problémy, kde nejsou.
Navíc to vypadá, že skříňky na chodbě dokáží pojmout nějaké větší zavazadlo. Pravda, jako vášnivý lyžař bych si lyže asi musel nechat na chodbě nebo vzít kupé.
Na kola a lyze bude priestor v tom multifunkcnom (sedackovom) vagone.
Ale přeci si neodložím batoh na jednom konci vlaku, zatímco spím na druhém konci. To by tam musely být uzamykatelné skříňky.
Třeba ty, které jsou na všech vizualizacích od začátku vidět? Na menší kufr nebo batoh budou stačit, velký zavazadlo není problém odložit v tom jiném vagónu.
Naprostý souhlas, že se to někomu nelíbí, zdaleka neznamená, že je to špatně, své zákazníky si to bezpochyby najde, ÖBB jistě vědí, co dělají.
Být introvert je jedna věc, dnes je ve vlacích v noci – i v západní Evropě – velké téma bezpečnost. Myslím, že speciálně u samostatně cestujících žen budou mít kapsle velkou odezvu.
Cestovat kapslí s lyžemi a větším batohem asi bude trochu problém, to asi bude lepší klasický lehátkový oddíl, tam se to dá dát na zem pod lehátko, ale to nedělá každý a při každé cestě.
Být tam ještě malé bistro jako v Railjetu, nezlobil bych se:).
A za lidové ceny, to by asi 7mi vozová jednotka byla málo…
V nočních vlacích má možná smysl prodej drobného občerstvení u průvodčího, bistro by bylo dost nevyužité. Snídaně je v nočních vlacích ÖBB v lůžkových a lehátkových vozech v ceně, pokud šetříte a jedete na sedačce, musíte si tu snídani holt vzít s sebou.
Kdyz jedu spacakem, tak si chci vzit kolo nebo lyze s sebou. Nemoznost sprahnuti vagonu z jinych smeru je minus, proto se hodi na delsi vytížené štreky
V rakousku běžně jezdí dvě Viaggia za sebou (schválně říkám Viaggio místo railjet protože jinak vtom budeme mít brzo zmatek)
Ale obával bych se, že ne všechna nádraží obsluhovaná Nightjety (zejména ta mimorakouská) mají dostatečně dlouhá (až 400 m) nástupiště.
Délky nástupišť bych se tolik neobával, větší stanice na hlavních tratích nástupiště pro 15 vozů mít budou.
Už jsem to tu řešil včera, viz o něco níže: Dnes ty noční vlaky mají třeba 8 vozů, a sice dvě skupiny po čtyřech, které se někde přepřahají. S nightjety buďto bude muset jet skoro dvojnásobně dlouhý vlak než nyní (dva spřažené), nebo v řadě relací přímé vozy odpadnou.
Nerozumím řeči vašeho kmene.
Škoda, že ComfortJet nebude mít taky ten nízkopodlažní vůz. Určitě hodně lidí by to ocenilo.
Tohle osobně taky nechápu, už jen proto jaké obstrukce ČD dělají s používáním plošin (povinnost objednat použití 24h před vyjetím vlaku z výchozí stanice). Pohodlné cestování na vozíku (ale i s kočárkem) dálkovým vlakem v Česku je tak stále v nedohlednu a nové soupravy na tom nic nezmění. K tomu snad jen, že Švýcarsko má dokonce zákon, který by takové vlaky nedovolil schválit. Koneckonců Giruna, nové RailJety i TGV M umožňují nástup vozíčkářů bez asistence.
Si jen říkám, jestli si ÖBB tak věří ohledně růstu počtu cestujících, nebo jestli tyhle nové soupravy budou znamenat konec řady přímých nočních spojení. Dnes se běžně mezi jednotlivými nočními vlaky přepojují skupiny 3 až 5 vozů, to s nightjety nepůjde. Takže třeba Salzburg – Venezia (NJ237) buďto pojede dvojnásobně dlouhý vlak, nebo přijde o přímé vozy z Vídně. Nebo snad pojede nightjet z Německa a na něj se připojí 4 staré vozy na cestě z Vídně? Ne že by to nešlo, ale jestli je tohle budoucnost…??
Na poslední dvě věty si ještě sám odpovím: Nepojede, nešlo. První nightjety mají zamířit právě na linky do Itálie, prý kvůli zpřísnění tamních předpisů, stávající noční vozy už tam zřejmě nebude možné provozovat. Takže speciálně ten příklad NJ237 buďto v dvojnásobné délce nebo bez vozů z Vídně je hodně aktuální.
P.S. Doufám, že dva z těch 33 zajistí spoj Berlin – Praha – Wien – Villach (-Itálie) 😉
To je pomala priprava ne elektromobilitu……dost lidi na EV s poradnou baterii nebude mit a na dalku se opet bude cestovat vlaky.
Potřeba kritizovat elektromobilitu při každé příležitosti? I kdyby to byla pravda, tak cca. za 15 – 20 let, protože kdo si nedokáže představit cestovat 700km dlouhé štreky jinak než autem se spalovacím motorem, si ještě jedno před koncem výroby koupí.
Nicméně je to pitomost, noční vlaky nevidím jako zásadní konkurenci autům, právě protože se jimi jezdí hlavně dlouhé trasy.
Tie vlaky jazdia v sezone vypredane na mesiace dopredu, o mnozstva cestujucich by som sa az tak nebal.
Rata sa s konceptom 2+2 priamych spojeni, ktore si napolceste vymenia polovice. Rusenie vlaku do Benatok nic nenaznacuje, takze tie vlaky zrejme naozaj budu dvojnasobne dlhe oproti tomu dnesnemu vysmechu.
Pokud máte pravdu, ty vlaky jezdívají vyprodané a nelze je kvůli nedostatku vozů posílit, tak z toho asi zdvojený nightjet bude. Tedy pokud se stávající noční spoj Wien – Venezia přes Salzburg nezmění úplně. Když už je to samostatná souprava o 7 vozech, tak nemusí jet nutně na NJ237.
Myslím, že spojení severní strany Alp s Itálií patří mezi klíčové noční relace ÖBB, takže rušení bych se neobával.
No celé to bude v první řadě o výši dosypu. Když to rakouský daňový poplatník zaplatí, proč ne. My naštěstí na podobné p*čoviny prachy nemáme ✌️
Nejezdí náhodou OBB noční vlaky na svoje komerční riziko?
Ne, je to poměrně silně dotovaný byznys.
Ta zakulacená střecha je fakt pěkná. Trochu jsem doufal, že ji budou mít i ČD ComfortJety.
Poprosil bych Misu Krapince s Jirkou Jesetou, aby se chytli za ruce a zajeli spolecne do Cerhenic. Nasledovala by prohlidka vlaku a pak jen zklopeni hlavicek, protoze by si dosli na to, jaky CD Night je bullshit. Ze jim neni hamba, jak hrde prezentovali totalni ostudu.
To ze nekdo opravi 40 let stare vozy neni progres. Tleskam a fandim OBB protoze, toto jsou jednotky na vysoke urovni komfortu a ja osobne bych radsi jel v noci vlakem z bodu A do bodu B nez nekde slozite letat, kontroly atd. Takze diky OBB za moznost cestovat na urovni 21 stoleti.
Díky své práci jsem měl možnost si tu soupravu prolézt přímo ve fabrice a za sebe musím říci – díky za klasické lehátkové a lůžkové vozy. Ty kapsle vypadají cool, ale je to krajně nepraktické, nulový úložný prostor pokud vezete cokoliv většího než kabelku nebo malý batoh.
Vsak je tam na vyber! Radsi pojedu sam v kapsli nez se 3 cizimi lidmi. Kazdeho vec, ja narazel na to, ze je to novy moderni vlak. Ne 40 let stara krabice 10x opravena..
Asi mame kazdy jiny pohled na svet. Vas nazor beru 👍
Já s lůžkem u CD ani WS neměl problém a líbil se i mym francouzským přátelům .
1) To se holt řeší těžko. Kde byste ten zavazadlový prostor chtěl udělat? 2) Ono to v těch lehátkových kupé není o moc lepší, když místo polic jsou právě lehátka. Zbývá tedy jen prostor na zemi pod spodními lehátky a staré lehátkové vozy mají myslím prostor pro zavazadla i nad uličkou. Pokud bude i nadále možné, rezervovat si jednotlivé lehátko v kupé, tak nevidím problém. Řada lidí cestuje bez velkých zavazadel a to soukromí a bezpečí je pro ně zásadní. Speciálně ve vlaku, kde je oproti jiným druhům dopravy hodně místa, by měl cestující dostat co nejširší výběr – tím… Číst vice »
Přesně tak, ty kapsule jsou děs a hnus.
Klidně mě opravte, ale to co je na chodbě, to vypadá jako skříně na kufry.
Pane Erik85… píšete: „Díky své práci jsem měl možnost si tu soupravu prolézt přímo ve fabrice“… Mohu se prosím zeptat co mezi jednotlivými kapslemi?
Zepředu mezi kapselmi jsou uložné prostory o hloubce pár desítek cm… A co je mezi kapslemi za úložným prostorem směrem k tomu dělenému oknu u polštářů? Hluchý prostor?
Zkuste to vzít opačně: Kdo na západ od Vídně dnes ještě vůbec noční vlaky provozuje? Zrenovované staré vozy sice nejsou optimální, ale pořád lepší, než noční vlaky úplně zrušit, jako to udělaly třeba DB. ÖBB u nich zůstaly, má to svoji logiku, pro dopravu mezi východem a západem Rakouska je noční vlak ideální, tato relace se (téměř) nelétá, provozují autovlaky, které jsou letadlem nenahraditelné atd. a když před pár lety v západní Evropě noční vlaky chytly druhý dech, dokázaly ÖBB velmi rychle reagovat a téměř získat monopol, takže si teď můžou dovolit nakoupit desítky nových souprav (resp. objednaly je už… Číst vice »
Ceske Drahy mohli nakoupit s jit s tim jezdit do Rakouska, ale pardon, to by musel nekdo na nabrezi zacit myslet jako podnikatel. To bych chtel moc.
Ja kdyz vidim kvalitu manazeru CD chce se mi brecet. Jasne, ze OBB ma naskok, ale stejny naskok mohl mit kdokoliv jiny v Evrope. Budoucnost cestovani po Evrope je rychla zeleznice. Protoze pokud bude valka a energicka krize pokracovat, verim, ze dnesni ceny letenek budou do budoucna z rise snu..
Myslim tim, Brno – Londyn 300, 500 Kc apod..
Můžete prosím rozepsat jak by jste si to představoval? Kolik souprav by ČD podle Vás měly koupit a na jaké relace je nasadit? Třeba by se to zde ti „nekvalitní‘ manažeři ČD přečetli a poděkovali Vám.
Mě se nějak nezdá, že by největším problémem vozového parku ČD byly chybějící nová lehátka a lůžka.
A bude to ČD dotovat ministerstvo tak, jak to mají dotované Rakušani? Ono to chce si napřed zjistit fakta…
Vezmu to od konce: Ano, letenky za nižší stovky korun budou brzy minulostí. Rychlá železnice je budoucnost, pokud se pro ni podaří zajistit spolehlivé dodávky energie za rozumnou cenu. Jinak se dál bude létat, ale dráž. Už jsem napsal, že ÖBB měly štěstí, že zůstaly téměř jediným provozovatelem nočních vlaků v západní Evropě, navíc asi s nadbytečnými vozy, v okamžiku, kdy se tam noční vlaky mohutně odrazily ode dna. A s dostatkem kapitálu a dobrými vztahy se Siemensem si v pravou chvíli dokázaly zajistit objednávku, která jejich postavení ještě posílí. Promiňte, ale Vy si dokážete představit, že by ČD bývaly… Číst vice »
Hanba by měla být také někomu , kdo ten svůj jazyk przní . Hanebni parchanti a ne hamebni . To asi hamburgery evokuje .
Kritika asi nepadne na úrodnou pudu ,ačkoliv vy si myslíte , ze kritika by měla něco dokázat , ze ?
A psát mezery před tečky a čárky je co, když ne prznění?
Chápu, typografie …při rychlém psaní se mi to děje pořád. kdežto Dombas a Hold místo holt a Hambu potkávám pořád. Už mi chybí jenom sních a je vymalováno.. Vím o rozdílu mezi spojovníkem a anglickými i českými uvozovkami atd. Takže ano HaMMMM bím se za to nehamebné chování a psaní…. Good luck Mr. MaT
Už včera jsem ji viděl v Kolíně. Těším se, až se svezu. Jsem zvědavý, jakou tarifní politiku OBB vymyslí.
https://www.nightjet.com
Stejná jako doteď, akorát se bude cca o 20-30 % zdražovat.