Do Česka dorazila na testy nová jednotka z největší dánské drážní zakázky

Jednotka IC5 (Alstom Coradia Stream) pro DSB. Foto: VUZJednotka IC5 (Alstom Coradia Stream) pro DSB. Foto: VUZ

Zařazení nových jednotek do provozu má zpoždění tři roky.

Odebírat
Upozornit na
guest
4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

No to pálení nafty pod trolejemi je tam trochu extrémní, ale zase má to své výhody, že díky spojování/rozpojování jednotek vzniká více přímých spojení

Jiří Kocurek

A tak sedli a vymysleli přímý rychlík Praha-Písek-České Budějovice. Aby to v úseku Praha-Beroum nepálilo naftu pod dráty, tak ho poslali přes kopec po Hrbaté. Rychlík sice pojede delší dobu a spálí více nafty, ale nebude to pod dráty.

Receptář nejen na neděli.

Kubrt

Ono to tam zatím jinak než pálením nafty pod dráty nejde, tyhle nákupy jsou reakcí na postupující elektrifikaci.

Twix

Je to pravda, Dánsko dlouho v elektrizaci zaostávalo – zajímává je ta jejich 5 let stará VRTka, kde tu nejrychlejší vrstvu ovšem zajišťuje motorová trakce (jednotky IC3), která ani nevyužije těch 200 km/h. Teď bude konečně pod trolejí Århus, druhé největší město, jehož hlavní nádraží s provozem krátkých motoráků (a malých tramvají) působí uprostřed velkoměsta opravdu jak z jiné doby.