Do Česka dorazila na testování dvouzdrojová jednotka od Alstomu, bude jezdit v Sasku
Nová dvouzdrojová jednotka pro provoz na trati Lipsko - Chemnitz. Foto: VUZ
Nová jednotka má zvládnout 120 kilometrů jen na baterie.
Nová jednotka má zvládnout 120 kilometrů jen na baterie.
Nevíte proč francouzi vyžadují u jednotek samostatné dveře pro strojvedoucí?
To je ale ošklivý. Já vím, na vzhled to nejezdí, ale stejně je to hnusný…
Velké rozteče sedadel (alespoň v podání Mitteldeutsche Regionalbahn (Transdev)) a velmi nízká hlučnost ten vzhled kvalitně kompenzují. Ta mě jsou to nejlepší EMU vyráběné v posledních letech.
Nebylo by něco takového lepší na vlaky Brno – Jihlava – ČB místo duálních vectronů?
Co se týká pohodlí cestujících, určitě ne. Tohle je socka pro příměsto.
Poněkud mimoběžná polemika, když nevíme, co by ten Vectron tahal. A samozřejmě i BEMU jednotka se dá interiérem pojmout pro delší cesty, než půlhodinu v S-Bahnu.
Tak asi tušíme, co by pravděpodobně tahal.
Jednotky čistě na příměsto to rozhodně nejsou. V Německu jezdí např. na lince RE3 (Hof – Dreden) s jízdní dobou kolem 3 hodin a jsou k tomu přizpůsobeny i pohodlnými sedadly včetně velké rozteče (místa na nohy je tam dokonce více, než v Interjetu nebo Pendolinu).
Oproti Panterům (včetně Inter verze) jsou výrazně tišší. Myslím, že na R11 by jejich duální verze byla opravdu ideální vozidlo.
Nejel jsem tím, tak nevím. Je to hlučné, drncá to? Nebo jsou problém jen sedačky, které se dají objednat jiné a pohodlnější na delší trasy?
Jel jsem s tím jen z Drážďan do Freibergu a zpět, ale je to naprosto v pohodě vlak. To čelo se mi taky nelíbí, ale to nneí až tak důležité.
To spíš Os Brno-Nesovice a stačila by poloviční baterka.
To by bylo ideální. Chemnitz = 243 105 obyvatel, Lipsko = 625 341 obyvatel, – a veledůležitá konečná v Nesovicích = 1 087 obyvatel. Takže opravdu „spíš“ na ty Nesovice.
Slavkov a Bučovice jste nezapočítal schválně?
Třívozové soupravy tam, k vaší nevíře, tam jezdí
https://doprava.unas.cz/zeleznice/cz/340.html
A jsou to zcela asi určitě idioti, končit eSko v Nesovících, kde jsou přípoje na regionální busy.
Ale no tak. Snad by jste nechtěl přehled všech míst na obou trasách s počtem obyvatel, i když chápu, že ty Nesovice mohou být pro někoho srdeční záležitost.
PS-1: Ona i z té konečné v Německu je návazná doprava někam dále, věřte mi.
PS-2: Třívozové soupravy vyjíždějící tím směrem ze štatlu jsou k nepřehlédnutí, zejména když při tom rozjezdovém líném kvílení není slyšet staniční rozhlas.
Upřesním, že na předmětné trati dnes jezdí eurorunnery s klasickou soupravou. Zajímavé je, že pod trolejí se jede jen pár km v uzlu Lipsko, takže nabíjení se bude odehrávat zejména při stání v obratových stanicích, což povede ke zvýšení turnusové potřeby.
Nemohla by se turnusová potřeba snížit vyšší dynamikou jízdy? A nezvýšila se předtím když začal místo naklápěcích Swingerů jezdit ten Herkules s „halberstadty“? (Ani jedno z toho nevím, ptám se)
Kdysi jsem o tom četl nějakou zprávu v tomto smyslu. Nedokážu teď odpovědět, jak ovlivní nasazení nových souprav jízdní řád, jestli se bude hýbat s polohou vlaků v uzlech, nicméně – ty vlaky mají 4 nácestné zastávky a trať je vesměs jednokolejka před rekonstrukcí, takže spíš bych se klonil k tomu, že s dynamikou se tam toho moc nevykouzlí.