Do Česka dorazila na testování dvouzdrojová jednotka od Alstomu, bude jezdit v Sasku
Nová jednotka má zvládnout 120 kilometrů jen na baterie.
Výzkumný Ústav Železniční (VUZ) začal na okruhu Zkušebního centra Velim s testováním nové jednotky Coradia Continental od společnosti Alstom. Jde o dvouzdrojové jednotky (BEMU), které získávají trakční elektřinu z trolejového vedení a baterie.
Jednotky budou jezdit blízko českých hranic. Kupuje je dopravní svaz Zweckverband Verkehrsverbund Mittelsachsen (ZVMS) pro provoz vlaků mezi Lipskem a Chemnitz (Saská Kamenice). Svaz jich nakupuje celkem jedenáct. Dopravní svaz je dalším z německých objednatelů, který jde cestou pořízení vlastních vozidel a jejich následným pronájmem dopravci.
Dopravní svazy Zweckverband Verkehrsverbund Mittelsachsen (ZVMS) a Zweckverband für den Nahverkehr Leipzig (ZVNL) již vybraly i dopravce, který bude na trati jezdit: provoz obhájil Transdev, který zde již působí pod názvem Mitteldeutsche Regiobahn (MRB).
Třívozové jednotky Coradia Continental BEMU budou mít 150 sedaček, jejich dojezd na baterie bude až 120 kilometrů. Na trase je celkem 80 kilometrů trati bez trolejového vedení, proto zde dosud jezdí jen dieselové jednotky. Při jízdě na baterie budou mít nejvyšší rychlost 160 kilometrů za hodinu. Hodnota zakázky na nová vozidla je zhruba 100 milionů eur. Jednotky se vyrábí v Salzgitteru v Dolním Sasku.