Do Česka dorazil další KISS na testování, jezdit bude v Rakousku
Stadler KISS pro ÖBB ve Velimi. Foto: VUZ
Nové jednotky nasadí ÖBB v regionální i dálkové dopravě.
Nové jednotky nasadí ÖBB v regionální i dálkové dopravě.
(citace): V šestivozové verzi nabídnou 610 míst, ve čtyřvozové 380 míst.
Podle odkazu níže nikoliv 610, ale pouze cca. 480 míst.
Pramen: https://stadlerrail.com/en/media/article/more-capacity-in-local-and-long-distance-transport-oebb-orders-another-35-new-double-decker-multiple-units-from-stadler/1440/
A od roku 2029 v PID.
A tu pohádku o mašince co se chtěla pořád líbat znáte?
Tak EMU400 by byly velkým posunem v kultuře cestování. A několik by se tech 6 vozových na Pha-Ostrava také uživilo. Nema OBB jeste nejake vysoutežene, ale neodebrané?
Presne tak. To by boli ideálne jednotky na rýchlikové spoje v CZ.
Lenže v CZ je také niečo neprechodné. Radšej tak po východoeurópsky lokomotíva a klasické vozne s vysokou podlahou a úzkymi nástupnými dverami (InterJet,ComfortJet). Veď treba udržať odstup od vyspelejších susedov a za každú cenu ísť vlastnou cestou…
Od hornouherskych sousedů si odstup zachovám rád.
Odvážný komentář ze země, kde si takové soupravy pořizují na osobní příměstské vlaky.
Souhlas že ten koncept ComfortJetu je takový sporný. Ale zase, kolik vnitro linek ČD je komplet pod trolejí? Když odečtu takové ty spíš meziregionální linky jako R20, nezbyde mi prakticky nic. Všechno je to mezistátní, ComfortJety mají jezdit do Kodaně i Lublaně… pak je jednodušší schválit jen vozy a použít již schválenou a existující lokomotivu…
Ja by som len upresnil, že objednaných je už 79 jednotiek:
62x CityJet konfigurácia
14x RailJet konfigurácia
3x CAT konfigurácia (City Airport Train)
Tise zavidim…
Dvoupodlažní Railjet nebude žádná výhra, ÖBB se dostává do stejného kruhu kde chtějí všechny IC/EC nahradit Railjetem jako DB to dělá s ICE a teď na to doplácejí.
A v čem že na to ÖBB doplácejí? Víte o něčem konkrétním?
On psal že na to doplácejí DB… ale taky nevím v čem je problém, horší nápad byl podle mě Wackeldackel na IC…
Nebo push pully IC2 na vlacích, co jedou přes celou zemi… 😀
Nebude to ve vysi jizdneho IC/EC vs. ICE ?
Absolútne nepochopenie reality na tej trati. Pár krát sa tam osobne fyzicky odvezte aj RJ OeBB aj KISSom WestBahn a pochopíte, o čo tam ide.
Moc nechápu proč budou mezi Vídní a Salzburkem nasazovat jednotky s Vmax 200, když trať je v mnoha úsecích na Vmax 250… Jasně, rozdíl není zas takový, ale přece jen je ale škoda že nejsou aspoň na 230 jako Railjety od Siemensu…
A koľko že by bol ten rozdiel v čase? Funguje to WestBahnu, prečo by nemalo ÖBB?
Pokud si Rakušané pořídili za veliké peníze infrastrukturu s nějakými parametry, tak opravdu postrádá smysl pořizovat vozidla, která těch parametrů nemohou dosahovat. Zná někdo důvod?
A nevadí že soupravy na spojích CityJet Express, které po té trati jedou také, jsou jen na 160? Tohle je na „pomalejší“ vrstvu Railjetů, tady moc nestojí za to řešit patrové soupravy nad 200.
Nebo jinak, bylo by o tolik levnější postavit tu novou prakticky rovnou trať jen na 200 místo 250, že musíme u všeho co tam jede trvat na 250?
Přesně to mě hned napadlo. Dnes jezdi klasický railjet například hned za Vídní až do Sankt Pölten krásných 235 a na rychlosti a atraktivitě spojení to teda znát je!
Má to nahradit současné railjety na těch spojích, co nejvíc zastavují. Pokud stavíte každých ca. 30km, tak těch 200 fakt stačí. Díky širším dveřím a nízkopodlažnosti bude nástup a výstup cestujících rychlejší, takže ve výsledku můžou být jízdní doby stejné jako s railjetem na 230km/h.
Presne toto je ten dôvod. Super zdôvodnenie.
WestBahnu to presne tak funguje.
Kdyžž je trať na 250, nemusí tam jezdit všechny vlaky 250. Maximální využití traťové rychlosti sluší hlavně expresům. A jestli se na takové nezmůžou Rakušáci, tak Italové ano.
Odpoveď je – skúsenosť WestBahnu. Ten KISS má o toľko lepšiu dynamiku jazdy a design súpravy, že tú trasu zvláda lepšie s 200 km/h ako RJ OeBB s max 230 km/h.
Ak by ste vyskúšali v reáli, pochopili by ste.
Umí i ~25kV? Nebo jen tu jejich ~šťávu?
na co? aby jezdily do balkanu k nam? to asi ne
Mohou do Znojma.
Mohou. To ale není argument pro českou šťávu, ale proti ní.
Nejde tady o Znojmo, ale všech pater v Rakousku = Znojmo, Břeclav, Gmund, potenciálně Gyor, Soproň, Bratislava…
Když to někdo objedná a zaplatí tak umí samozřejmě
Keď tak porovnám vizuál rakúskych a slovenských (nielen) KISSov, pripadá mi že my sme 100 rokov za opicami…..
Nerozumiem, prečo sa nedokážeme obrátiť na renomovaných svetových dizajnérov, ktorí by navrhli niečo nadčasové…….
Já tomu rozumím. Nejsou to kámoši. 🙂
Přesně tak, důvodem je že to nevyrábí Kelnerčino PPF co má dlouhatánské prsty. I ty Railjety jsou u nás jsou zázrak, a to se to tenkrát schadewerke snažila taky překazit seč to šlo.
Dizajn je kriterium velmi subjektivne. Dopravcu vsak zaujima hlavne (alebo vyhradne) efektivnost.
Chápem, ale predsa len keď sa pozrieš na dizajn Slovenských železníc, tak všetko pôsobí amatérsky, lacno – od náteru vozidiel až po stavbu nových staníc. Ako keby chýbal dizajnér a architekt….
Ale aspoň vám zajíždějí do Bratislavy. To u nás v Českých Velenicích moc Čechů nežije, aby si je užili.
??? Do Bratislavy???
Asi má na mysli tie štyri kusy Stadlerov, ktoré sa podarilo zakúpiť…..
Škoda, že v Česku nebude tak povedená souprava nikdy vysoutěžena… 🙂 🙂 🙂
Za 5 let je třeba ČD vysoutěží na Brno-Bohumín.
Škoda, že ne. 🙂 🙂 🙂
Ano, je to klidně možné. Také to může být jeden z konkurenčních vlaků v soutěži o EMU 400 pro pražské příměsto.
Očekávejte zvýšenou frekvenci příspěvků, že Stadler je moc tramvajovej. 😀