Do centra Prahy vjíždí čtvrtmilionu vozů denně. Počet aut „naředila“ uprchlická vlna

Magistrála na Pankráci. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMagistrála na Pankráci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Podle náměstka Hřiba je řešením výstavba alternativních „lokálních center“ města.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gouda

Ne, výstavba čehokoliv v Praze není řešením. Výstavba v Praze je kontraproduktivní.
Řešením je z Prahy vypudit desítky až nízké stovky tisíc lidí, a peníze investovat jinde, kde se za stejné peníze dá postavit více a s vyšším multiplikativním efektem.

VTT

Pán se ráčil inspirovat Pol Potem?

Mysel

Vyborne! Barmska junta tohle pred lety provedla skvele. Tam jste se inspiroval?
Zde uz zmineny Pol Pot realizoval jen tu evakuacni cast, takze asi neni vhodny pro studium takovych reseni.

Dalnice

Nebudete tomu věřit ale nejpřímější cesta z Norimberka do Vratislavi a z Drážďan do Vídně vede…chvilka napětí….ano, přes Prahu. Tak možná proto to uspořádání dálnic. Blik?

HK~

možná, kdyby roční stání nebylo za 1/3 toho co roční kupon na MHD, ale za obdobnou cenu za zabraný m2 jako platí majitel restaurace za zahrádku a nastavení rozumného mýta na vjezd by se lidem přestalo vyplácet se každý den vozit ve 2 tunách šrotu až ke dveřím kancléře

david

A nebo za 100-150 EUR mesicne jako ve Vidni. Zvlaste v ‚centru‘, kde metr bytu stoji 150k+ … ma smysl dotovat parkovani milionarum a vybirat tolik, ze to tak leda zaplati toho urednika a agendu?

HK~

právě že vybírá tak směšné peníze, že za ně nelze zaplatit ani údržbu systému, natož stavět P+R, kde jedno místo stojí milion korun

prostě automobilový socík

Jan

Statistický údaj 1,4 je zkreslený firemními flotilami, které jsou i pro mimopražské pobočky registrovány v Praze…

Jan Novák

Těch důvodů je několik. 1. V Praze ve většině sídlí všechny velké společnosti, všechny veřejné instituce, až na vzácnou výjimku Ústavního soudu. 2. Díky bodu jedna je zde mnohem vyšší možnost výdělků než jinde v republice a pro zbylé české občany je dojíždění do Prahy, jako nejbohatšího města v regionu to nejjednodušší. Nemusí řešit jazykovou bariéru jako v Rakousku a Německu. 3. Do Prahy vedou kvalitní rychlé dálnice, které se ale zastaví na okraji Prahy, kde se tato dojíždějící masa lidí potká s pražáky cestujícími v rámci města. Kapacita silnic v Praze není nijak navýšená oproti kapacitám dálnic a tudíž… Číst vice »

M82

Takže opět se v ročence ukazuje, že všechny ty zácpy a problém jsou způsobeny svinským způsobem dopravy co se tu rozjeli za dob Adama z vesnice a pokračují tím koumákem ze Slavičína. Intenzity dopravy srovnatelné s dobou před covidem situace na silnicích absolutně nesrovnatelná.

mgr.pavel

Opět se (už dlouhé roky) ukazuje, že všechny kolony jsou způsobeny činností jednoho radního, co byl ve funkci jen 4 roky?

Tyjo, on má na svědomí i kolony co byly před dobou svého nástupu na magistrát? HUSTÝ!!! /s

M82

Za ty rozhodně nemůžou, ale můžou za to co se děje teď a to, že je doprava pocitově mnohem horší. Před covidem jsem rozhodně nestával v neustálých kolonách na vjezdu do Blanky v poslední době už skoro v jakékoliv denní době krom noci. Prodloužené kolony díky bus pruhu na Patočkové. Kolony až k UVN kvůli semaforu na Větrníku. Totéž projet Proseckou v půl desáté dopoledne problém. Můžeme pokračovat Poděbradskou, Kolbenovou, Vinohradskou, Plzeňskou, Ústeckou. Všude se tu a tam dříve stálo, ale rozhodně ne tolik co nyní a to přesto že aut dle ročenky nepřibývá…

Luk

Nestálo se sem tam, Praha je ucpaná dlouhodobě. Už před 20 lety, kdy jsem často jezdil ze Strašnic do Motola, to bývalo děsné peklo. Jinak cílem buspruhů je, aby busy mohly projíždět ucpané úseky rychleji, byly tak atraktivnější a snížil se počet aut. Ale co pozoruji, moc to zatím nefunguje – málokdo přesedl do busu a radši poskakuje autem v koloně, místo aby okolo ní v busu prosvištěl.

Gwann

Aha, takže autobus si postojí v koloně, aby autíčkáři měli radost, že tam nestojí sami.

intrus

Jednoduchá pomoc. Být výrazně spravedlivější v poplatkové politice. Zpoplatnit jednotlivé průjezdy, zcela změnit přístup k parkování a platit za auto podle velikosti a hmotnosti.
Změnit přístup k pokutám – digitálně sbírat přestupky a řešit je až od určitého množství – odpadne pruda pro občasné chybující a pozornost budou mít ti, co to dělají systémově.
Nastavit pro úředníky jasná KPI

intrus

Mínusáři klidně i argumenty prosím

Stráťa

Problém s navrženým přístupem k pokutám je v tom že svátečním řidičům zaručuje prakticky beztrestnost zatímco řidič s vysokým nájezdem je trestán i za občasné chyby protože má dost příležitostí je udělat.

Luk

Má to i další problém – jakmile se začnou přestupky sbírat, budou se muset řešit společně (musí to tak být, je na to i judikatura) a tedy z toho řidič vyjde lépe, tedy s nižší pokutou. Pak se bude spíše vyplácet dělat přestupky zcela systematicky (např. parkovat v zónách bez placení), protože se to „sesype“ do malého počtu přestupkových řízení.

blume

A neni prapuvodni problem zpusoben neomezenym pragocentrismem, kdy prakticky uplne vsechnno (nejen verejne instituce) jsou jen v jednom meste?

Petr

Přesně a k tomu připočtěte, že když jedete z jedné strany republiky na druhou, musíte přes Prahu. Prostě není Baťova dálnice.

Dalnice

Svat prostoto! Problem samozrejme neni centralni umisteni Prahy uprostred Cech a z toho vyplyvajici hvezdicovité usporadaní dalnic, to je naopak logicke a odpovida historickemu vyvoji. Problem je, ze dodnes neni dobudovan okruh D0. Pletete si pricinu a nasledek.

Lukas

A kde by to melo byt?

Pat

V Brně přece. Tam ta doprava šlape jako hodinky.

mgr.pavel

Bydlím v Brně, ale odpovídám „ne“.

Úrady mají být rozprostřeny do více regionů. Např. báňský úřad na Ostravsku, metronomický třeba ve strojírenské Plzni, dopravní instituce třeba v Pardubicích, ekologie nebo sociální začleňování v Ústí,..

Luk

Ono to tak částečně je. Například ERÚ je v Jihlavě, ÚOHS, NÚKIB a ÚDHPSPH v Brně. Ale je fakt, že Praha dost výrazně vede.

Honza1 a 1

Jeden příklad ze železnice. Postavíme CDP (centrální dispečerské pracoviště). Celkově fajn myšlenka. Ale pak to znamená, že nám do Prahy jezdí lidi až z Chebu.
Takže opravdu ne vše musí být v Praze.

mgr.pavel

No právě. Toto nechápu. Proč centrální instituci která komunikuje skoro vše zvdáleně, proč ji cpát do města s nejdražší pracovní silou?

Luk

Protože kvalifikované lidi odkudkoliv lze relativně snadno dostat do Prahy, zatímco třeba do toho Chebu by šel málokdo. Má to víc důvodů – dopravní možnosti, nabídka služeb a zábavy atd.

Petr David

CDP je jeden velikánský omyl. Řízení provozu mělo být rozděleno do bloků, do jakých je na diskuzi. Možná podle regionů, ale nevím.

Joker

Tak snad, aby už stál Pražský okruh, ne? 🙂

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

A to ta auta jedoucí do centra vyřeší jakým zázrakem?

Honza1 a 1

Nevyřeší auta do centra. Ale vyřeší to, že když jedu z Děčína do Brna, jedu mnohdy přes centrum. Takže první krok je bezpodmínečně okruh. Potom budou komunikace typu jižní spojky sloužit pro rychlou regionální dopravu.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

A těch cest jste z Děčína do Brna letos podnikl kolik? Opravdu u toho musíte jet kolem muzea?
Dodatek:
víte kolik aut je u muzea místní doprava?

mgr.pavel

Dostavba okruhu zmenší intenzitu dopravy na magistrále jen o pár procent (výsledek nějaké studie TSK, tuším). Podobně asi i v jiných tepnách.

Takže ne, okruh centru Prahy zas tak moc nepůmůže.

Jarda Š.

Ale mohlo by pomoci zavedení kilometrického mýta na cesty uvnitř Městského okruhu.

M82

Třeba bych když jedu ze severu Prahy se nemusel cpát do Blanky a mohl bych vyjet k Březiněvsi na okruh a krásně volně jet.

Změna je na dohled

Jo, a všichni to neustále potřebují vozit si zadek malém až na záchod. Podle on-line diskuzí to vypadá jako, že každej jezdí autem jenom proto, aby dovezl devadesátiletou babičku do nemocnice a cestou zpátky vzal 5 pytlů cementu. Přitom, když se člověk do těch aut podívá, tak tam většinou sedí jedna samotná kancelářská myš ve zdravotní kondici, která napovídá, že ujít pěšky z autobusu na metro by neměl být teoreticky problém a veze si s sebou tak maximálně příruční kufřík.

Ondra

A není divu, je to město, kde je parkování buď zdarma nebo za směšnou cenu. Jediná možnost jak snížit nedostatek parkovacích míst, je citelně je zdražit

mimochodem

No nevim, treba v hipsterske ctvrti Karlin se prej plati kacka za minutu, pricemz jeste nedavno to byla kacka za minuty tri. Pokud clovek z jakehokoliv duvodu potrebuje jet do prace autem, necha tam za tu pracovni dobu neco kolem petistovky.
To je to vase parkovani zdarma nebo za smesnou cenu?

Pro srovnani, to uz za smesnejsi cenu clovek zaparkuje v noblhoch Cannes 100 metru od plaze, jak jsem mel moznost dva tydny zpatky zkusit.

Lukas

Pokud se spouste lidi vyplati nechat petibabu za parkovani pocas pracovni doby, je to levne.

Luk

Do Karlína se nastěhovala spousta IT a dalších podobných firem, kde jsou takové platy, že pro spoustu lidí není problém to zaplatit. Takže je logické, že tu taková cena je. Není důvod, aby si město v místě s velmi vysokou poptávkou po parkování nechávalo zbytečně utíkat peníze.

Lukas

…a pokud spousta mist nezeje prazdnotou, je prostor pro navyseni.
Nechapu, proc se zrovna v Praze vsichni vztekaji kvuli poplatkum za parkovani. Kdyz prijedu do libovolne vesnice, kde je nejaka zajimavost (hrad, jeskyne, skaly…) temer urcite tam necham za parkovani minimalne stovku.

mimochodem

Rozdil je akorat ten, ze ta stovka nekde v turisticke lokalite neni na hodinu, nybrz na cely den.

intrus

Dejte mi příklad, kdy MUSÍTE jet autem a MUSÍTE ho parkovat na drahé zóně.

mimochodem

Fajn, tady jeden mate. Mejme cloveka, ktery v severni casti Prahy, jizne od Prahy ma chalupu a mejme patek. Zcela samo se tak nabizi si vsechno sbalit rovnou, sjet autem do prace, po praci cestou vyzvednout manzelku a pokracovat rovnou na chalupu, namisto navratu po praci zpet domu pro auto a pak jet znovu stejnej kus cesty. Ale jasne, samozrejme to clovek takhle delat NEMUSI, koneckoncu vlastnictvi dvou nemovitosti je luxus, popsana cesta autem je zcela zbytna (vsak se tam da dostat i jinak) a clovek koneckoncu NEMUSI mit ani tu chalupu, muze ji prece prodat a tim cely problem… Číst vice »

Tomas

No, za směšnou cenu parkují jen rezidentni. a proč ne – jednou tam bydlí, tak at tam i parkují. necheme přece vylidněné centrum.

a ti ostatní platí celkem dost.

mgr.pavel

A to musí ti rezidenti nechávat svůj majetek odstavený na ulici..? A prakticky zadarmo? Tak to je dobrý parkovací socialismus, každému dle jeho potřeb. To pak lidi nijak nemotivuje buď si hledat kryté park.místo, anebo auto nemít vůbec. Naopak, parkování na ulici za hubičku motivuje si to auto pořídit – však s ním zaparkuju na veřejném prostranství, nemusím nic řešit..

Jiří Melich

Heleďte, Vy magistře jeden… 🙂 Víte, že máme u nás roční parkování o tisícovku dražší než u Vás v Brně? Tak mi neříkejte, že to máme prakticky zadarmo, když Vy to máte za dvě stovky…

Tomas

a proc by si ho tam nenechavali?

bydli tam? bydli. tak atnsi ho tam nechavaj.

Mysel

Nikoli rezidenti. Pouze lide s trvalym bydlistem v miste. Spousta rezidentu ho tam nema, naopak mnozi s trvalym bydlistem tam ve skutecnosti nebydli.

Tomas

No, za směšnou cenu parkují jen rezidentni. a proč ne – jednou tam bydlí, tak at tam i parkují. necheme přece vylidněné centrum.

a ti ostatní platí celkem dost.