Do budějovických ulic vyjel první dodaný trolejbus Škoda 33Tr. Čeká ho návrat do Plzně
První trolejbus Škoda 33Tr pro České Budějovice. Pramen: Škoda Group

Po dodání všech 35 trolejbusů Škoda 33Tr bude mít DPMCB více než 80 procent trolejbusů s bateriemi.
Sorky misto Solarisu,proč proboha!!!!!
Tak ať si užijí cestujici hlavně ty nulová místa úplně vzadu 🤣
Řešení totálně k pláči
už se to tu myslím řešilo, ale pražské Sor TNS18 to takto řešené nemají a mají vzadu normální rozmístění sedaček. Ale dle všeho je škodovácká výzbroj o dost těžší. Stejně to mají trolejbusy pro Vilnius. Design extrémně utrpěl, ale nějaké řešení to je. Jen to dle mého krásně ukazuje, že karoserie NS není úplně ideální na stavbu trolejbusu. Solaris to má řešené o mnoho lépe. I turecko česká Temsa/Škoda má interiér řešen lépe. Cestující nemusí nikde šplhat do obřích výšin jako u TNS nebo NS.
můžete srovnat:
https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/345770
https://seznam-autobusu.cz/dokumentacka/345770
https://images.app.goo.gl/6uLcnxB1wBMsbezr6
Čím to je, že trolejbus vydrží tak výrazně déle v provozu než autobus?
Čím to že tramvaje vydrží ještě více než trolejbus?
U tramvají se pravidelně repasují podvozky, motory a po větší rekonstrukci tam toho moc původního nezbyde. Ale ty aspoň jezdí plynule po kolejích a ne třeba po kočičích hlavách jako trolejbus či autobus.
zo všetkého trochu..menej dielov, menej vibrácii, lepšie cesty na hlavných trasách kde budú pravdepodobnejšie jazdiť trolejbusy, a moje osobné podozrenie padá aj na pomalé rýchlosti trolejbusov v zákrutách či križovatkách
Jezdí po lepších silnicích. Při přejíždění hlubokých výmolů je u trolejbusu riziko, že se mu vyvlékne tykadlo z troleje. Takže ulice, kde jezdí trolejbusy, musí město pečlivěji opravovat, zatímco dieselové autobusy může nechat otloukat na rozbitých silnicích.
15 Tr vydržely tak dlouho, protože za ně nebyla náhrada 🙂
Elektrický pohon vydrží proti spalovacímu motoru déle, protože je tam míň pohyblivých součástek, méně vibrací a tření a tím pádem opotřebení. Dřív se jela mantra, že trolejbus má trojnásobnou životnost vůči autobusu, což platilo v době 9Tr a ŠM11, které se vyřazovaly po šesti letech. Dneska bych řekl, že je to srovnatelné, že se vyřazují v podobném věku. Ty 14/15Tr se leckde dožily mnoha let, protože byly dost robustní a nebyla za ně náhrada, ale dneska jsou mechanické části obou busů stejné.
A ta náhrada trvala třeba u Ústí nebo právě Budejc taky z toho důvodu že chodili velké série, do čb během 2 let 38 ks a pak v době jejich předpokládané náhrady kolem 2010 nebyli peníze na takové množství, teď je to díky dotacím jednodušší.
Spíš kvůli tomu, že se na nich při GO vyměnila postupně většina karoserie. Asi jak u GO Vrakos. Kolikrát z původního vozu byly max doklady.
Předpokládám kvůli motorům. Menší tlak na výměnu elektromotoru oproti méně efektivního dieselu za efektivnější s méně emisemi.
Elektromotory jsou také spolehlivější.
Elektromotor taktiež nepoškodzuje v takej miere konštrukciu vozidla vibráciami.
Zato ukrucuje nápravy…
To je ale způsobené chybou mezi podlahou a „kreslícím prknem“.