Do Brna míří systém rezidenčního parkování, druhé auto bude dražší než v Praze

Brno. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářBrno. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Brno se 1. září zařadí mezi města, která zavedla placené parkovací zóny zvýhodňující místní obyvatele. S příchodem školního roku bude

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Toto je prostě další past na auta. Jak uzemnit auta. Měli by si uvědomit, že oni budou platit, jak pojedou něco vyřídit vedle. A že to má vliv taky na podnikání. Firmy musí platit. Zákaznící musí platit. A prodražuje to život v ČR. Cena parkování je v čr dražší než ve Švýcarsku. Parkovací zóny možná ano, ale ne za takové ceny. A protože pitomci v čr nechali nastavět nejhustší síť supermarketů (určitě nezjištně), zároveň jim tam dovolili zabetonovat svoje parkoviště, na které si dnes dávají závory – tak tato regulace na ně bude neúčinná a nahraje opět supermarketům a nákupům… Číst vice »

Franta

Za me by cena za jakekoliv rezidencni stani nemela klesnout pod 1000-1500 Kc za mesic.V Praze ma ted parkovaci stani u rodinneho domku a m2 pozemku me stal 6000 (pred cca 7 lety).Takze jen pozemek pro to stani = 20 m2 stal 120000 Kc. Pokud vezmeme dalsi udrzbu – blokove cisteni ulic, asfalt atd. tak ta cena je jeste vys. Pokud pak nema byt parkovani dotovane, tak soucasne ceny jsou opravdu populisticke a na hrane toho, ze mesto zvyhodnuje lidi, co parkuji na ulici oproti tem, co resi svoje parkovani sami. Navic obvzlast v Praze je skupina lidi, co bude… Číst vice »

AAA

Přesně tak. Každý má plnou hubu mouder jak by auta ve městě neměla být a přitom systém rezidentního parkování k tomu přímo vybízí. Nejlépe rovnou mít dvě když sami uředníci radí lidem aby druhé přepsali na manželku. Rezidenti pak mají moudré řeči že každý přece může dojíždět vlakem bůhví odkud, protože oni nemají po návratu z práce kde zaparkovat – a proč tedy sami nejezdí MHD?

Jan

Tak pokud kupujete metr trávy za 6000…

Milan

Říká se tomu internalizace externalit a je to tak správně.

petr.r

už aby to bylo po celé republice a uplně zakázali parkovat na MK služební auta jinde než je sídlo firmy. Finančák by se měl zaměřit i na ty benefity, jak umožnují firemní auto k soukromému užívání jestli platí daň.

K.S.

Proč? Už tak je všechno až přespříliš zdaněné, jakýkoliv další růst povede jen k dalším a dalším únikům, lidé začnou optimalizovat, protože jim nic jiného nezbude. V tento moment vypadá sice situace dobře, ale pokud se zásadním způsobem nezmění chování vlád, tak během generace tu máme krizi jaká tu nikdy nebyla. Plnit kasu vyššími a vyššími daněmi vymáhanými přísnými kontrolami a postihy prostě dlouhodobě nejde.

petr.r

tady jde o peníze až naposledy, když bydlíte třeba v ulici a tam je jeden podnikatel co má třeba pět dodávek, tři osobáky a jeden autobus a tá ulice měří 50 metrů? Tady se jedná o to, že spousta lidí má třeba tři auta a tím výběrem peněz se to může redukovat. Tohle nezmění ani přepříští vláda, nebot ty města na takový nápor aut nebyly nikdy stavěné.

K.S.

petr.r: Proto říkám že se to má řešit skrze parkovací a garážové domy, ale ani v jednom úp takovou věc nenajdete a to ani u městských částí postavených v posledních 50 letech a to ani v případě že se na to místo najde, což nebývá v sousedství sídlišť například problém. A vzhledem k tomu že se polorozpadlá garáž někde prodává i za 500 000 a více korun, výstavba bude s velkou pravděpodobností dost zisková. A pokud má někdo tři auta, tak už s velkou pravděpodobností na tu garáž má. Aby rodina dosáhla počtu tří aut není zase nic nemožného, deset… Číst vice »

Já

K.S.: Ale prosimvás, to místo naproti magistrátu si už dávno BNSD vyhlédlo k investicím do další administrativní budovy, pro takhle drahé místo je aut škoda.

petr.r

proč parkovací dům, když se auta můžou vyhnat z centra

K.S.

Celý slavný koncept rezidenčního parkování a podobných pitomostí, jedno ve kterém městě, je jenom snaha zakrýt neschopnost, obecnou, radnic přijít s koncepcí parkování, pamatovat na to při plánování územních plánů atd. Řešení tohoto problému je poměrně jednoduché, říká se tomu parkovací dům, toto je řešení celého problému, na vhodných místech zřídit dostatečně kapacitní parkovací domy, nebo tedy spíše garážové domy, s patřičným zázemím, tuto alternativu by jistě volilo mnoho řidičů před tím nechat auto stát na ulici. V samotném Brně by se velmi blízko centra dalo zřídit několik parkovacích či garážových domů a tím řešit veškeré problémy s parkováním. Jenže… Číst vice »

Jakub

Víte, kolik stojí výstavba jedno parkovacího místa v parkovacím domě? Víte, že se za životnost parkovacího domu nemůže zapltit a město jej tedy dotuje? A město není od toho, aby dotovalo invividuální automobilovou dopravu. Navíc více parkovacích domů pak jen znamená více aut na silnicích a tedy komplikace v dopravě a nutnost budovat kapacitnější silnice. Cílem města by naopak mělo být, aby nejlépe nikdo nemusel do centra vůbec autem jezdit (samozřejmě s ohledem na vozíčkáře, zásobování, atd.).

Michal

No škoda, že Vás tam nemaj… Kde byste postavil tak 3-4 parkovací domy pro Vinohrady?

K tomu je třeba si uvědomit, že lidi, co musí jezdit autem i po Praze jsou líní jako prasata, takže i ten Parkhaus by musel být max půl kilometru od místa, kde ráčí bydlet…

K.S.

Jakub: Psáno výše ohledně cen garáží? Pravda v běžné mluvě splývá parkovací a garážový dům, nicméně když se podívám kolik stojí garážová stání v novostavbě na Rostislavově náměstí, tak je to 200 000, stání v Líšni 270 000, samostatné garáže v různém stavu 300 000 – 500 000. Když se podíváte na jeden takový případ parkovacího domu, (stavbaweb. dumabyt. cz/novy-parkovaci-dm-v-centru-pisku-15329/clanek.html) tak stavba o 234 stáních má vyjít na 120 milionů, tedy 512 tisíc korun na jedno. Ale také je tam varianta s jedním místem za 115 tisíc. Parkovací dům na Zličíně o kapacitě 1500-3000 míst by se měl pohybovat v… Číst vice »

Petr_766

Ono to ale bohužel ve finále nezvýhodňuje rezidenty, ale naopak zavádí placení téměř všude, kde dosud o tom nikdo neuvažoval, protože to bylo zbytečné. Rezidentní karta bude platit jen pro několik málo ulic okolo bydliště, jinak všude jinde kam se časem (podobně jako v Praze) zóny posunou, bude rezident platit stejně jako nerezident (možná tam bude nějaká nižší sazba, ale pořád se počítá s placením). Přitom Brno jde tou nejhorší cestou – zavede placení, ale nebuduje prakticky žádná nová místa ani pro rezidenty (naopak nejméně 1/4 parkovacích míst v ulicích postupně zmizí….), nebuduje ani P+R či parkovací domy (jediný dokončený… Číst vice »

Petr_766

Pokud už přistoupíme na to, že Brno má mít nějaké rezidentní zóny, bylo by nejlepším a nejjednodušším řešením mít zóny pouze 2 pro celé Brno-Město. Historický střed města, kde je parkování stejně regulováno už hodně let (jen se mění sazba apod.) a pak zbytek Brna by měl být jedna další zóna bez dalšího omezování a pro rezidenty zdarma nebo opravdu symbolický roční poplatek. A pro dojíždějící aby zóna opravdu platila jen tam, kde je převaha rezidentního bydlení + kombinace PR parkovišť a navazující MHD.

Jiří Krtička

Úplně nerozumím Vašim invektivám vůči „Zeleným a aktivistům“, primátorem je člověk z hnutí ANO.

Milan

Pokud se výrazně omezuje či zdražuje užívání auta ve městě, kde je MHD a veřejná doprava, je přesně to správné, pro jakžtakž udržitelný život ve městě.

Já

V Brně že je MHD drahá? Jezdíte tím vůbec?

železničář v důchodu

Nechápu, proč by majitelé automobilů měli mít „bydlení“ svých vozidel na veřejném prostranství zdarma: kdybych se chtěl zdarma „ubytovávat“ na veřejném prostranství jako osoba, tak by se to přece také nelíbilo – automobilisté tudíž mohou být jedině rádi, že jim společnost umožní za nepatrný peníz svůj majetek ve veřejném prostoru odkládat.