cargo

Do Banátu vyrazí opět osmnáctivozový Balkan expres. Vlak místo RegioJetu zajistí KDS

RegioJet Ex10097 Prtaha - Oršava, foto: Zdopravy.cz/Josef PetrákRegioJet Ex10097 Prtaha - Oršava, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Pořadatelé Festivalu Banát po loňské premiéře znovu vypraví z Prahy do Rumunska v srpnu speciální vlak Balkan Express. Půjde o

Pořadatelé Festivalu Banát po loňské premiéře znovu vypraví z Prahy do Rumunska v srpnu speciální vlak Balkan Express. Půjde o jeden z nejdelších vlaků na české železnici: stejně jako loni potáhne lokomotiva celkem 18 vagónů.

Organizaci speciálního vlaku má letos na starosti společnost Kladenská dopravní a strojní (KDS), loni transport organizovala společnost RegioJet. „Jednali jsme o 20 vagónech, ale bohužel všechny železniční správy se neshodly na takovém počtu,“ řekla jednatelka firmy Romana Šauerová. Proti tak dlouhému vlaku protestovala především rumunská správa.

Složení vlaku bude oproti loňskému roku výrazně odlišné. Rozdíl bude už v čele: vlak potáhne z Prahy až do Štúrova lokomotiva řady 365 společnosti IDS Cargo přezdívaná Belgičanka. Jde o modernizované lokomotivy vzniklé z původní Class 12 jezdících v Belgii, které na trh dodala společnost CZ Loko. IDS Cargo je prvním zákazníkem. Lokomotiva pojede do Štúrova, kde ji vystřídá stroj maďarského státního dopravce MÁV – START, v Rumunsku pak CFR. O jaké lokomotivy půjde není ještě jasné.

Po loňských zkušenostech dojde ke změnám v řazení, vlak má být rozdělený do více zón podle toho, jak se lidé budou chtít během cesty bavit či naopak spíše spát. KDS zařazuje 2 lehátkové vozy Bc a vůz BR s barem. Hlavní část vozů dodají České dráhy: 7 vagónů řady B, ČD Cargo pak vyšle 4 lehátkové vozy Bc a 4 Bcee.

Vlak vyráží na cestu na Festival Banát 14. srpna, zpět se vrací 20. srpna. Cílovou stanicí bude v Rumunsku opět Oršava, cesta měří 1150 kilometrů. Poslední místa jsou ještě k dispozici, vlak má kapacitu 1100 míst.

Tagy Balkan Express Kladenská dopravní a strojní (KDS) vlak do Banátu
26 komentářů