Cestovní ruch Dopravci Železnice

Do Banátu vyrazí opět osmnáctivozový Balkan expres. Vlak místo RegioJetu zajistí KDS

RegioJet Ex10097 Prtaha - Oršava, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák
RegioJet Ex10097 Prtaha - Oršava, foto: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Pořadatelé Festivalu Banát po loňské premiéře znovu vypraví z Prahy do Rumunska v srpnu speciální vlak Balkan Express. Půjde o jeden z nejdelších vlaků na české železnici: stejně jako loni potáhne lokomotiva celkem 18 vagónů.

Organizaci speciálního vlaku má letos na starosti společnost Kladenská dopravní a strojní (KDS), loni transport organizovala společnost RegioJet. „Jednali jsme o 20 vagónech, ale bohužel všechny železniční správy se neshodly na takovém počtu,“ řekla jednatelka firmy Romana Šauerová. Proti tak dlouhému vlaku protestovala především rumunská správa.

Složení vlaku bude oproti loňskému roku výrazně odlišné. Rozdíl bude už v čele: vlak potáhne z Prahy až do Štúrova lokomotiva řady 365 společnosti IDS Cargo přezdívaná Belgičanka. Jde o modernizované lokomotivy vzniklé z původní Class 12 jezdících v Belgii, které na trh dodala společnost CZ Loko. IDS Cargo je prvním zákazníkem. Lokomotiva pojede do Štúrova, kde ji vystřídá stroj maďarského státního dopravce MÁV – START, v Rumunsku pak CFR. O jaké lokomotivy půjde není ještě jasné.

Po loňských zkušenostech dojde ke změnám v řazení, vlak má být rozdělený do více zón podle toho, jak se lidé budou chtít během cesty bavit či naopak spíše spát. KDS zařazuje 2 lehátkové vozy Bc a vůz BR s barem. Hlavní část vozů dodají České dráhy: 7 vagónů řady B, ČD Cargo pak vyšle 4 lehátkové vozy Bc a 4 Bcee.

Vlak vyráží na cestu na Festival Banát 14. srpna, zpět se vrací 20. srpna. Cílovou stanicí bude v Rumunsku opět Oršava, cesta měří 1150 kilometrů. Poslední místa jsou ještě k dispozici, vlak má kapacitu 1100 míst.

26 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Škoda snad,že ČD,resp.ČDC nemají více lehátkových vozů,třebaže starších z produkce NDR Bautzen.Nechali je předčasně vyřadit z provozu,na tyto akce by se hodily…Když tak čtu ten článek a porovnávám s loňským vlakem do Banátu,mohly by jet i 2 s odstupem několika málo hodin a ztrátové by určitě nebyly….Lokomotiv a vagónů je dostatek,jen chtít je najít….

  • Já jsem o tom vloni psal reportaž na vlaky.nethttps:
    //www.vlaky.net/zeleznice/spravy/6590-RegioJet-vypravil-svuj-nejdelsi-vlak-na-nejdelsi-cestu/

  • No ono jde hlavně o to, že je Banát tak technologický, koncepčně, organizačně a finančně náročný projekt, že by to jedna žádná firma prostě nedala. A protože je to projekt jež má napomáhat vymírajícím českým vesnicím v Rumunsku, čili s charitativním podtextem, bylo možné propojit jinak nepropojitelnou komerční spolupráci. KDS, IDS, CD, CDC a pod. Prostě každý zde přispívá tím, čím umí. A nebojte, do té části kterou bude po Štůrovo potřeba napájet kabelem, pojede ještě jedna loko.

  • Myslíte, že se ta psychická porucha Petra.R dá léčit?

    • Nedá,“pracuje“ tu proti ČD na plný úvazek,zřejmě neprošel vstupními psychotesty a tak se mstí….

  • Lokomotiva řady 365 zřejmě není pro tažení os. vlaků vhodná, údajně nemá ani kabel vlakového topení, tzn. že všechny vagony budou muset mít vlastní zdroj energie – dynamo a samozřejmě budou i bez klimatizace.

    • A co by jste tam chtěl klimovat??? B? Bc?
      Strojvedoucí Klímu má v 365 svojí 🙂

      On to bude takový „retro vlak ala dovolená ROH“ 🙂

    • Topení ve vlaku zajišťují lahvované kapaliny přímo pro cestující. 😛
      No snad jim tentokrát nebude v srpnu škodit mráz 😛

    • jak byl článek o belgičance, tak nebyla fotka už po generálce z cz loko a neměla tam na čele zásuvku? Ale jinak každý dopravce na ty zábavy má strach, znám moc dopravců co jezdili autobusem zábavy a umyvatelný sedačky a podlaha bylo nutností. To máte stejný jak to bude letos s trnkobraním, jestli čd má vůbec ještě koženky.

      • ČD koženky mají, posílají je jako rychlíky vyšší kvality z Prahy do Brna, v době vysoké poptávky (před svátky). Například 4.7. večer z Prahy, pěkně vypražené, celou dobu jízdy otevřená všechna okna jak v kupé tak na chodbě. Potřebu WC raději pozdržíte až do finále…

        • Posílají je když kvalitnímu českému výrobku od Škody dojde dech.

          • Ba ne – i jindy a jinde: jel jsem včera (neděle 8.7.) mezistátním rychlovlakem č. 115 z Prahy do Ostravy a nebýt přidaných asi 5 „nohavic“ (kde je vzali, nevím), tak by ten vlak cestující neodvezl: z Prahy „za 30“, v Ostravě asi „za 55“, ale, pravda, přečalouněných „hadrem“, takže „koženky“ už to nebyly.
            Pak do Opavy zpožděnou NAD, a asi aby to bylo ještě pomalejší, tak už z Ostravy a bez přímých autobusů, takže všechny tři jely plné přes vesnice, kde stejně vystupovalo a nastupovalo vždy jen několik jednotlivců, na což by stačil vůz jediný a ty dva mohly jet přímo a netrápit v tom horku cestující zbytečně o 20 minut déle. A do toho v Děhylově na komunikaci k nádraží kvůli úpravě obrubníků po výstavbě nějaké kanalizace či čeho asi na 200 metrech střídavý provoz na světla s periodou asi 2 – 3 minuty – no, nesvezte se s ČD třeba na výlet! Zkrátka úžasná součinnost SŽDC + ČD a silničářů pod patronací ještě úžasnějších krajských úředníků – že, pane odborný náměstku Unucko (z ODS, jak s oblibou uvádějí média) …
            Já jsem jel skutečně „jen“ na výlet, který jsem mohl kdykoli modifikovat, navíc jsem měl i značné časové rezervy, ale ti, kdo jeli za nějakým skutečně vážnějším cílem, museli být aktuální úrovní české VHD vysloveně uchváceni (a mnoho z nich ji asi zase hodně dlouho nepoužije …).

  • Regiojet nemá volné vagony ani lokomotivy. Všimněte si prosím, že ČD (včetně ČD Cargo) dodala loni polovinu vagonů, letos většinu, ale není to schopná zajistit organizačně.

    • ano, přečetli jsme si článek a víme, že čd dá k dispozici celkem 11 vagonů z celkových 18. A víme, že čd nedali lokomotivu ačkoliv jí má nadbytek.

      • Obdivuju, když někdo z prosté informace, že to nepotáhne lokomotiva ČD, odvodí, že ji ČD nedaly, i když mohly, nebo ji snad dokonce měly dát, a podle slovesa dát snad ještě ke všemu zdarma.

        • Ano, mě rovněž pan Petr. R fascinuje, jaké bláboly nepřetržitě produkuje ke všemu. Romana Šauerová mě na CzechRaildays říkala, že se organizace letos rádi chopili a je to pro ně výzva. A protože spolupracují s IDS Cargem ( mimochodem, všechny firmy, i ČDC, jsou členy ŽESNAD.CZ), tak to prostě poveze Belgičanka😊

          • jen po štůrovo,mně fascinuje, že někdo tady přijde a nepřečte si ani článek.

    • RegioJet hlavně nemá volné finance, už loni to pro něj byla vysoce ztrátová akce

      • Myslíte, že plny18 vozový vlak je ztrátový? Leda když špatně spocitate cenu. Další věcí je reklama pro dopravce, že to dokáže zajistit.

        • No ale vemte v potaz, že ten vlak tam strašně dlouho stojí a čeká až je zse odveze zpátky. V Česku ho dokáže regiojet mnohem lépe vytížit po celou dobu.

        • A to odbahnění a vysušení zeblitých vagónů taky něco stojí 😀

          • Ztráta Rj byla údajně 1 milion, jistěže že někdo, kdo jezdí téměř bez záloh, bude týden ní výpadek tolika vozů něco stát..

    • Proc by to CD nemely byt schone zajistit organizacne??? Tady jde snad o to, ze to neni jejich akce a neni jediny duvod aby to CD organizovaly.

        • Někdo přece jízdu toho vlaku objednává (!!!), a ten také rozhoduje v první instanci vlastně i o tom, u koho a s jakými výchozími podmínkami jízdu objedná – to tady skutečně jsou všichni taková VEMENA, že jim to nedochází, když jim to autor nenapíše úplně „po lopatě“ ???

Newsletter

Partneři


Výběr editora