Dluhy rostou, rating zůstává. ČD obhájily hodnocení v investičním pásmu, chystají další dluhopisy
RegioFox v Táboře. Pramen: České dráhy
České dráhy se aktuálně nacházejí uprostřed vlny investic do nových vozidel. Během následujících deseti let chtějí investovat 160 miliard.
mělo by se utnout tipec….až si třetinu zaplatí.
Nevíte jaký rating mají ÖBB, DB, PKP, ZSSK, SNCF, FS, SBB? Bylo by to zajímavé srovnání.
Rating stojí, dluhy jedou.
Jojo, jak jsou tyhlety ratingové společnosti věrohodné, odhalil už případ Lehmann brothers.
Divím se, že toho ještě vůbec někdo seriózně využívá.
Čím ty ratingy nahradit? Těžko si každá banka bude udržovat svou vlastní znalost o kondici všech potenciálních klientů.
Holt musí číst ty závěrky a dělat vlastní audity. 😉
Nejsem přesvědčen, že žádost o půjčku stačí jednou větou (chci sto mega), banka si zjistí jen veřejně dostupný rating a odpoví (ne)schválením.
Rating možbá poslouží jako první filtr investorům, ale na vetší částky maj své postupy.
To samozřejmě ano. Jak píšu, je to nějaký indikátor o stavu potenciálních klientů, když pak se rozhoduje o skutečném financování, provádí se vlastní analýza. Kdyby ty ratingy nikoho nezajímaly, tak by tenhle byznys zašel na úbytě (což se zjevně neděje).
Nevím proč investují bez dlouhodobých smluv. Já bych neinvestoval a nechal to nějak doběhnout. Dokud nepadne EU a nezmění se přístup.
Management je divný. Ten comfortjet mi příjde taky moc.. 8 vozů. Ne že by to bylo špatné. Spíš jestli na to bude uplatnění.
A už vůbec ne ty pantery. Bateriové atd. Jančura zdá se od nich taky nakupuje od nich levněji. JMK. A to oni jsou jejich hlavní odběratel, co jim vše zafinancuje. A takové..
Jste zdráv ?
U ČD mají momentálně plno, ale možná, že na MD by se pro vás ještě něco našlo:
https://www.mdcr.cz/Kariera/Nabidka-zamestnani/Ministersky-rada-v-Oddeleni-metodik,-koordinac-(3)
Aha, dokud nepadne EU, tak jsme doma 🙂
Aspoň zase vidíme, u jakých lidí má myšlenka o pádu EU úspěch…
Comfort: 8 vozů je moc málo.
Jsem celkem zvědavý na další obnovu vozového parku. Troufám si tvrdit, že i po této masivní obnově bude nutné pokračovat. V regionální dopravě bude z důvodu rozšířování provozu a elektrifikací tratí (a to včetně těch prostých) potřeba mnoho dalších elektrických jednotek. Pak tu budou velké soutěže linek PID. A o slovo se nám začíná hlásit dálková doprava. Mnohým ,,moderním“ vozům již pomalu končí životnost, jedná se o rekonstrukce z 90. let, tedy vozy Bpee, Beee, Aee a stále nám tu ještě jezdí mnoho Bautzenů. Objednavatele budou vyžadovat nové vozy a především jednotky (viz. soutěž R16 a Ex6). Jaký bude další… Číst vice »
Vozidla můžete nakupovat až ve chvíli, kdy pro ně máte práci, ne obráceně. To v případě ČD znamená zejména úspěch v tendrech, ať už na celostátní nebo regionální úrovni.
Objednatel by neměl mít právo požadovat jednotky, ale pouze právo požadovat vratné soupravy. Opak je diskriminační.
Objednavatel snad může požadovat cokoliv. Dodavatel nemusí objednávku přijmout pokud se mu nehodí, ale pokud ji přijme, musí dodat co je objednáno.
Proč objednavatel trvá na EMU a tím vylučuje řešení jako souprava průchozích sólo motorových vozů (metro 8171)? Proč vyloučit řešení s lokomotivou (jako objednavatel ZDO bych možná trval na rozmístění dveří po soupravě, ale zase pokud Křižíkovu Elinku nazveme „lokomotivou“ a ne „elektrickým vozem“, není to důvod k vyloučení.)
V případě že objednavatel je veřejná instituce, nebyl bych proti napadení u UOHS.
– Omyl, 8171 a hlavně 8171M pro cestující nejsou průchozí.
– 50% adhezní váhy je pro courákovou regionálku zcela přirozený požadavek a „loko se dvěma“ jistě nechcete.
A když tam dá tlakotěsnost, tak to bude taky diskriminační ? Nebo se u těch vratných souprav napálí pokuty za nedodržení řazení ? S jednotkama si jen tak nevyřadí vůz.
Bpee Beer aee ještě dobré.. ale je třeba vyřadit B256 a jejich klony.. to je hnus. V regionální dopravě řešit náhradu Regionov.
Regionovy jsou ještě jakž takž ok, co je potřeba nahradit jsou 810,843 a 854 případně těch pár motorových klasik tažených 750 a 754. Pak teprve 814 a 842.
810 to mají spočítané ..také 854. Čím nahradit 754 a750? Regionovy mají již 20 let a je to rekonstrukce.. takže náhrada už musí být.
Sériová výrova regionov probíhala v letech 2006 – 2012. Část jejich výkonů převezmou už brzo (doufejme) foxy, ale na nějakých podružnějších tratích – si myslím – ještě nějakých 20 let vydrží, protože na nové vlaky pro 30 lidí nebudou peníze.
Počet nasazovaných 810 klesá, už to pomalu budou asi jen jednociferná procenta původně vyrobených kusů.
To musí být stresy, ti věřitelé se ale naotravujou…
Tak hlavne, aby jim zustavaly objednavky vykonu od kraju a ministerstva.
Naopak, pro jejich finance a obnovu vozového parku by bylo zdravější, kdyby nějaká % trhu ztratily.
Mno, ja se spis trefuju do toho, ze je ztraceji.
Objednavky vykonu jsou u CD dulezitejsi ukazatel nez ratingy.
To by v ratingové agentuře museli sedět úplní hlupáci. Jistě vědí, že ČD jsou ve fázi otvírání trhu, určité ztráty % z bývalého monopolu jsou nevyhnutelné.
Když prohrají soutěž, ztráta zisku je adekvátní ztřátě nutnosti investovat. Zato jim zbydou přestárlá vozidla, která jim při prodeji jednak zlepší průměrné stáří vozidlového parku, jednak jim doplní nějaké finance. Pokud jsou ztráty spíš menší, je to výhoda.
Bude si moci běžný občan EU dluhopisy ČD koupit? Vzhledem k tomu, že je to společnost vlastněná a dotovaná státem, jde téměř o bezrizikovou investici.
Obecně by to jít mělo, jen je možné že to půjde až od nějakého objemu (který bývá pro běžné smrtelníky často nedostupný), většinou jsou dluhopisy nakupovány různými fondy a vyloženě retail si moc neužije..
Obvykle ano, ale vzhledem k tomu, že některé státní firmy již krachly (nedávno Al Italia), tak občas zkrachují i státy (Řecko, Venezuela, …) tak to není úplně bezriziková půjčka (úvěr, dluhopis)
Jj, s tandemem ANO (dluhy až do nebe, hlavně podplácet svoje voliče) – ODS (všecko rozprodat, byznys kámošům) to opravdu moc bez rizika není…
…a jaký z té „téměř bezrizikové investice“ bude výnos?
Což takhle pořídit si třeba investiční byt?
Problém bytu je, že například v Praze už si polovina obyvatel reálně být těžko koupí pokud nemá jiné zdroje (cena bytu, splátka hypotéky/průměrná mzda). Na druhou stranu se většina bytů prodá lidem, kteří hypotéku nepotřebují.
Polovina? 🙂 Bez jiné vlastní nemovitosti tak možná 5 %.
Investiční byt nemusíte kupovat zrovna v Praze, kde jsou nemovitosti drahé, ale tam, kde je zájem o nájemní bydlení a je pro vás přijatelné tam jednou ročně přijet.
Hlavně nepropadněte iluzi, že investiční byt je něco, o co se nemusíte starat. Mnoho lidí už bylo překvapených.
Tak tak,když to vezmu dle sebe právě jsem vyplázl 100tis kč jen za rekostrukci odpadního potrubí a další statisíce by lítaly, kdybych nezvládl většinu st. prací svépomocí.
Jj, mít jeden investiční byt nebo dva není moc zdravé pro cashflow.