Dlouhý výběr skončil. Tunel Homole na D35 má postavit Eurovia, stát ušetří 700 milionů

Vizualizace východního portálu tunelu Homole na D35. Foto: ŘSDVizualizace východního portálu tunelu Homole na D35. Foto: ŘSD

Pokud nepřijdou námitky, stavba začne v druhém čtvrtletí.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Valeana

Jsme v Česku. Námitky? Přijdou. A když ne, tak vícepráce za několik set mega přijdou určitě.

Karel

Už přišly….

J.Š.Hájek

Moc by mě zajímalo, proč ten kopec nemohli obejít ze severu. Prostor tam je a přemostění silnicí od Chrudimi by vyšlo výrazně levněji než dva tubusy.

Jenda Benda

Kdo vyhraje VŘ bylo jasné už dávno…jen mě zaráží, kolik času jim státní správa dala na doplnění chybějící dokumentace.

Dálnice

Jen pro ty hysterky, co tady kvili, ze budou muset na 500m v tunelu ubrat – az si udelate ridicak, zkuste se projet po Nemecku nebo Rakousku. Tam neujedete 10 km aby nebylo nejake rychlostni omezeni. Cerstva zkusenost z cesty od Baltu. Na A11 plosne omezeni kvuli absenci odstavnych pruhu nebo domrvenym sparam, na okruhu Berlina omezeni temer pred kazdou MUK, cestou az na hranice mnoho dalsich omezeni kvuli lärmschutzu…

Jiří Kocurek

S dovolením si to vypůjčím:
Na Olomouc-Vyškov plosne omezeni kvuli absenci odstavnych pruhu

MHD

V Německu jsou dálnice zdarma a v základu s neomezenou rychlostí, tak ať si to omezují když to je zdarma, tady si platím službu jet rychlostí 150 km/h, která navíc zdražila.

cikcak

Zdarma? A kdo jim to tam staví, mimozemšťani?

PetrN

Zdarma jo? Možná tak pro cizince 😀 Němci si to zaplatí v silniční dani, která je značně vyšší bez běžná dálniční znamka

rumpeak

Z Ostravy jen přeji, aby to Eurovia nepostavila ve své standardní kvalitě.

David

V Ostravě to tenkrát stavěla firma „ODS – Dopravní stavby Ostrava“, kterou Eurovia později koupila.

Jirka

Tak snad na tom nebudou delat ti stejni lide z ODS, kteri ted pracuji pod hlavickou Eurovie – krome zvlnenych dalnic umi dobre i padajici mosty…

Kevin

Co mi ale chybí soudě podle vizualizace, to jsou sjezdy k oběma tubusům právě pro ty složky IZS. A proč? Tunel je z tohoto hlediska poměrně šťastně umístěn, tedy, že má oba portály vlastně na dosah hlavní komunikace, ale vůbec toho nevyužívá a přitom by využívat měl a to z toho důvodu, že složky IZS to mají nejblíže právě po stávající hlavní komunikaci a nikoliv po dálnici. Ta je pro ně spíše zajížďkou a navíc jim takto zůstane k zásahu jen jeden směr. Rozdělení tunelů pro zásah je tedy asymetrické a je tomu tak naprosto zbytečně. Investice do pomocných sjezdů… Číst vice »

Tomáš Buček

Tak teď hlavně aby se nikdo neodvolal

Vladimír

…se divím, že nevyhrála ta dceřinná společnost Metrostavu.
Metrostav má s tunelováním přece nejvíc zkušeností.

Jenda Benda

Ano, máte pravdu. Proto se dívím, že vyhrála společnost, která o tunelování nic neví.

lokodepo

Jak jinak. V tomhle mafiánském státě s neschopnou policíí a soudním systémem.

Bob

Jsem rád, že vyhrála Eurovia. S jejich kvalitní prací se denodenně setkávám na vytříbené dálnici v úseku Odry – Bohumín a nemůžu si tuhle jízdu na horské dráze vynachválit. Stačí tedy jenom doufat, že při případném ražení daného tunelu z obou stran se setkají na stejném místě :))))

JF Kalimero

Třeba se nesetkají, protože vzhledem k nízké ceně tunel nebude skrz celý kopec.

Danny

„Stavba se soutěžila v režimu Design & Build, kdy si vítěz zajistí i projekt.“

Čistě laický dotaz… jak dlouho cca může vysoutěženému zhotoviteli trvat, než zpracuje projekt?

Pavel

Jsem rad, ze vyhrala stejna firma, ktera bude stavet Ostrov-VM. Takhle muze vyuzivat lidi, material a vozovy park, jako na jedine stavbe.

Emanuel

Ještě, že v tom tunelu nejsou koleje, byl by 2x dražší a jen odložený.

Stráťa

Jenom 2x?

Frantisek X

Jo, když se nechce, tak to nejde. Ale onen trvající přesun přeprav z kolejí na silnice nás potom zase vyjde o dost dráž…

Honza R.

A rychlost jízdy by v něm byla omezená stejně jako v dálničním tunelu?

Jiří Kocurek

Bohužel, fyzikálně. Na příkladu Gotthardského úpatního tunelu se ukazuje, že 250 km/h v dlouhých tunelech nelze dosáhnout kvůli stlačováním vzduchu, když rychlý vlak dojíždí pomalejší nákladní. Takže omezili rychlost na 230 km/h a to jen při zpoždění, jinak 200 km/h.

MHD

Což hlavně ukazuje na neschopné řízení dopravy už i ve Švýcarsku, mezinárodní EC nemá co dojíždět pomalý náklad, ten má být dávno někde uhnut do boku.

Stačí se podívat jak to dopadlo u nás, v 90.letech EC Praha-Plzeň 1h 24 minut, dnes o 1 (slovy jednu minutu) rychleji a některé to jedou dokonce ještě dýl. 40 miliard vyhozených z okna.

Emanuel

Jo, to že si kde kdo z Nimbystu vyvsteka tunel, kde pak není možny jezdit víc jak 80 mě taky vadí.

Ano, Valík už má kilo, ale pořád to není 130. Úplně zbytečně se tam vytváří překážka brzdičů co pozorují rychloměr, aby je náhodou nevzal úsekový radar.

Hala D

Hlavně, že silniční tunely jsou naprosto křišťálově čisté, taková Blanka mluví za vše.

MHD

Nebo metro D do Nových Dvorů, které se už skoro rok razí😅

Adam

„V tendru bylo pět nabídek, sítem kvalifikace prošlo osm uchazečů.“
Jak to?

_jan91

Myslím, že výběrko bylo dvoukolové. Takže přes první kolo prošlo asi 8 uchazečů ale do druhého se z nich přihlásilo už jen 5.

Gawain

JŘSÚ…

Kodl

Sláva Hurá! 🤗 D35 je třeba urychleně bez prodlení a zdržování pomocí PPP dostavit.

mgr.pavel

Teď začít řešit PPP je u D35 dost pozdě. Navíc, PPP je vhodnější na delší souvislé úseky, D35 se staví „per (parvus) partes“.

PetrN

tak PPP je v plánu právě na ten dlouhý souvislý úsek od Svitav (Opatovec) po Mohelnici – 35km, jen je samozřejmě škoda že Opatovec-Staré Město je už vlastně připraven a mohl by se rovnou soutěžit, takhle se bude čekat na PPP

Frantisek X

A všude pokud možno nacpat už jen auta. 🙂 (Reakce na tu slávu a jásot.)

Jiří Kocurek

Využití najde obojí. Se divím, že ultras nevadí vedení VVN, vždyť by se místo elektřiny v drátech mohlo vozit uhlí ve vagonech.

FrenkyUL

František s delším dosahem?