Dlouhý výběr skončil. Tunel Homole na D35 má postavit Eurovia, stát ušetří 700 milionů
Vizualizace východního portálu tunelu Homole na D35. Foto: ŘSD
Pokud nepřijdou námitky, stavba začne v druhém čtvrtletí.
Pokud nepřijdou námitky, stavba začne v druhém čtvrtletí.
Jsme v Česku. Námitky? Přijdou. A když ne, tak vícepráce za několik set mega přijdou určitě.
Už přišly….
Moc by mě zajímalo, proč ten kopec nemohli obejít ze severu. Prostor tam je a přemostění silnicí od Chrudimi by vyšlo výrazně levněji než dva tubusy.
Kdo vyhraje VŘ bylo jasné už dávno…jen mě zaráží, kolik času jim státní správa dala na doplnění chybějící dokumentace.
Jen pro ty hysterky, co tady kvili, ze budou muset na 500m v tunelu ubrat – az si udelate ridicak, zkuste se projet po Nemecku nebo Rakousku. Tam neujedete 10 km aby nebylo nejake rychlostni omezeni. Cerstva zkusenost z cesty od Baltu. Na A11 plosne omezeni kvuli absenci odstavnych pruhu nebo domrvenym sparam, na okruhu Berlina omezeni temer pred kazdou MUK, cestou az na hranice mnoho dalsich omezeni kvuli lärmschutzu…
S dovolením si to vypůjčím:
Na Olomouc-Vyškov plosne omezeni kvuli absenci odstavnych pruhu
V Německu jsou dálnice zdarma a v základu s neomezenou rychlostí, tak ať si to omezují když to je zdarma, tady si platím službu jet rychlostí 150 km/h, která navíc zdražila.
Zdarma? A kdo jim to tam staví, mimozemšťani?
Zdarma jo? Možná tak pro cizince 😀 Němci si to zaplatí v silniční dani, která je značně vyšší bez běžná dálniční znamka
Z Ostravy jen přeji, aby to Eurovia nepostavila ve své standardní kvalitě.
V Ostravě to tenkrát stavěla firma „ODS – Dopravní stavby Ostrava“, kterou Eurovia později koupila.
Tak snad na tom nebudou delat ti stejni lide z ODS, kteri ted pracuji pod hlavickou Eurovie – krome zvlnenych dalnic umi dobre i padajici mosty…
Co mi ale chybí soudě podle vizualizace, to jsou sjezdy k oběma tubusům právě pro ty složky IZS. A proč? Tunel je z tohoto hlediska poměrně šťastně umístěn, tedy, že má oba portály vlastně na dosah hlavní komunikace, ale vůbec toho nevyužívá a přitom by využívat měl a to z toho důvodu, že složky IZS to mají nejblíže právě po stávající hlavní komunikaci a nikoliv po dálnici. Ta je pro ně spíše zajížďkou a navíc jim takto zůstane k zásahu jen jeden směr. Rozdělení tunelů pro zásah je tedy asymetrické a je tomu tak naprosto zbytečně. Investice do pomocných sjezdů… Číst vice »
Sjezd z I/17 tam samozřejmě je…
https://www.youtube.com/watch?v=2019oHbSSVg&t=191s
https://youtu.be/2019oHbSSVg?si=9gHzlm8rh2Qq2U9p&t=252
Tak teď hlavně aby se nikdo neodvolal
…se divím, že nevyhrála ta dceřinná společnost Metrostavu.
Metrostav má s tunelováním přece nejvíc zkušeností.
Ano, máte pravdu. Proto se dívím, že vyhrála společnost, která o tunelování nic neví.
Neřekl bych, že Eurovia o tunelování nic neví:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-policie-firma-eurovia-si-pro-sebe-usila-opravu-trati-za-54-milionu-216792
Jen pro úplnost, stíhání zastaveno.
Jak jinak. V tomhle mafiánském státě s neschopnou policíí a soudním systémem.
Jsem rád, že vyhrála Eurovia. S jejich kvalitní prací se denodenně setkávám na vytříbené dálnici v úseku Odry – Bohumín a nemůžu si tuhle jízdu na horské dráze vynachválit. Stačí tedy jenom doufat, že při případném ražení daného tunelu z obou stran se setkají na stejném místě :))))
Třeba se nesetkají, protože vzhledem k nízké ceně tunel nebude skrz celý kopec.
„Stavba se soutěžila v režimu Design & Build, kdy si vítěz zajistí i projekt.“
Čistě laický dotaz… jak dlouho cca může vysoutěženému zhotoviteli trvat, než zpracuje projekt?
Jsem rad, ze vyhrala stejna firma, ktera bude stavet Ostrov-VM. Takhle muze vyuzivat lidi, material a vozovy park, jako na jedine stavbe.
Ještě, že v tom tunelu nejsou koleje, byl by 2x dražší a jen odložený.
Jenom 2x?
Jo, když se nechce, tak to nejde. Ale onen trvající přesun přeprav z kolejí na silnice nás potom zase vyjde o dost dráž…
A rychlost jízdy by v něm byla omezená stejně jako v dálničním tunelu?
Bohužel, fyzikálně. Na příkladu Gotthardského úpatního tunelu se ukazuje, že 250 km/h v dlouhých tunelech nelze dosáhnout kvůli stlačováním vzduchu, když rychlý vlak dojíždí pomalejší nákladní. Takže omezili rychlost na 230 km/h a to jen při zpoždění, jinak 200 km/h.
Což hlavně ukazuje na neschopné řízení dopravy už i ve Švýcarsku, mezinárodní EC nemá co dojíždět pomalý náklad, ten má být dávno někde uhnut do boku.
Stačí se podívat jak to dopadlo u nás, v 90.letech EC Praha-Plzeň 1h 24 minut, dnes o 1 (slovy jednu minutu) rychleji a některé to jedou dokonce ještě dýl. 40 miliard vyhozených z okna.
Jo, to že si kde kdo z Nimbystu vyvsteka tunel, kde pak není možny jezdit víc jak 80 mě taky vadí.
Ano, Valík už má kilo, ale pořád to není 130. Úplně zbytečně se tam vytváří překážka brzdičů co pozorují rychloměr, aby je náhodou nevzal úsekový radar.
Hlavně, že silniční tunely jsou naprosto křišťálově čisté, taková Blanka mluví za vše.
Nebo metro D do Nových Dvorů, které se už skoro rok razí😅
„V tendru bylo pět nabídek, sítem kvalifikace prošlo osm uchazečů.“
Jak to?
Myslím, že výběrko bylo dvoukolové. Takže přes první kolo prošlo asi 8 uchazečů ale do druhého se z nich přihlásilo už jen 5.
JŘSÚ…
Sláva Hurá! 🤗 D35 je třeba urychleně bez prodlení a zdržování pomocí PPP dostavit.
Teď začít řešit PPP je u D35 dost pozdě. Navíc, PPP je vhodnější na delší souvislé úseky, D35 se staví „per (parvus) partes“.
tak PPP je v plánu právě na ten dlouhý souvislý úsek od Svitav (Opatovec) po Mohelnici – 35km, jen je samozřejmě škoda že Opatovec-Staré Město je už vlastně připraven a mohl by se rovnou soutěžit, takhle se bude čekat na PPP
A všude pokud možno nacpat už jen auta. 🙂 (Reakce na tu slávu a jásot.)
Využití najde obojí. Se divím, že ultras nevadí vedení VVN, vždyť by se místo elektřiny v drátech mohlo vozit uhlí ve vagonech.
František s delším dosahem?