Dlouhé čekání na zrušení přejezdu ve Studénce. Povolení se blíží, stavba začne ale nejdříve příští rok
Uvízlé auto na přejezdu ve Studénce. Foto: PČR
Stavba začne příští rok na jaře v případě "hladkého průběhu".
Stavba začne příští rok na jaře v případě "hladkého průběhu".
„rozhodnutí vydá po uplynutí správních lhůt, tedy v tomto případě po 7. 3. 2023“
Chvíli jsem přemýšlel, jak této větě rozumět (třeba jestli už není lhůta dávno skončená, a přesto úřady dosud nekonaly), ale spíš to bude chyba a mělo by jít o 7. března 2024. Nebo ne?
(A mimochodem, sousloví „desetileté výročí“ je z jazykového pohledu nesmysl. De facto by se jednalo o 11. výročí.)
Ten přejezd není nebezpečný. Pouze řidiči, kteří přehlédnou dopravní značení, výstražná světla a zvukové znamení, ti nebezpeční jsou.
A máte nějaký návrh jak zařídit, aby takovýto člověk se řidičem nestal?
Posílat v pravidelných intervalech VŠECHNY řidiče na psychotesty. Bylo by jim přidělené náhodně pracoviště daleko od místa bydliště. A 2 nezávislé testy od 2 psychologů. Aby se to nedalo uplatit. 3/4 řidičů by zmizelo, to by byl klid na silnicích.
A víte o tom kolik je psychologů? Je jich nedostatek a ten počet který zde je nemůže zvládnout ani kdyby měl prověřovat všechny žadatele o ZP nebo držitele ZP. A vy byste ještě chtěl aby jeden člověk šel ke dvou m pdsychologům. Super nápad jak systém zcela zahltit.
Tak podle mě by taky stačilo jedno vyšetření psychologem, nicméně že by vyšetřil všechny žadatele/držitele by vadilo čemu?
Jestli by psychologové nestíhali, mohli by si někteří vést pořadník a jiní zdražovat.
Měl bych lepší řešení. Na každý přejezd kamerový systém a pak jeden jedno jediné nerespektování spuštěné výstrahy nebo jiné vědomé chování, které by bylo v rozporu s vyhláškou a pravidly silničního provozu. V takovém případě odbrání ŘP bez možnosti jeho navrácení nebo navrácení třeba po 5 letech a novém absolvování výcviku v autoškole tedy zcela nového získání ŘP. A uvidíte, že si na to každý dá velký pozor.
Hezký, ale ten politik, který by to prosazoval by nebyl nikdy zvolen.
Co se týče kapacity psychologů vám píše Trumway.
A nějaké reálnější řešeni píše v následujícím textu taky Trumway, ale je to řešení až po události a jeho působení je na psychopaty neúčinné, ti vám pak budou jezdit bez řidičáku a budou se muset psychopati natvrdo zavírat.
Koukám, taky byste jedno menší vyšetření potřeboval …
Návrh hodný psychopata.
Přehlédnou? To snad ne! , DZ 3, 2, 1 a následně výstražník se světelným a zvukovým znamením. Je to podobné jako v té povídce Šimka a Grossmana: „Z močálu mě vytáhli trampové z osady Nová Aljaška“. „Jsi první, kdo se zde zachránil, šeptali s úctou.“ Zezadu však kdosi poznamenal, že takovému blbci, který přehlédne trojitý ostnatý drát s houkačkou, nepřísluší mu obdiv.
Je nebezpečný. Chybu může udělat každý.
Infrastruktura by měla chyby odpouštět, ideálně zabránit jejich vzniku nebo je alespoň minimalizovat.
Ale u nás to přece splnilo předpisy, takže se nic nemůže stát. Z pohledu z kanceláře určitě. Praxe je ovšem jiná.
Buzerovat řidiče lze do nekonečna. Neexistence pořádných odstavných ploch třeba…pak nervozita zda kvůli tomu nedodržím předpisy. Šílené řízení frustrátů zejména v SUV…
Stejně nechápu, proč se ten přejezd nemůže zrušit (pro auta), když se dá objet ul. Budovatelskou a Sjednocení. Doufám, že se na něm bude podílet i Studénka.
Protože nikdo normální nechce kamiony v centru měst.
Tak desate vyroci uz nestihneme, ale tech 20 let od rozhodnuti to postavit by se snad stihnout mohlo. Kdyz jim nikdo nebude hazet klacky pod nohy.
Třeba stihnou ještě nějakou studií, jestli by to nevyřešila změna nějakého předpisu
Na co přejezdy? (ironie)
https://www.youtube.com/watch?v=VSvrchgwDd0
„V roce 2015 tam závory postupně uvěznily dva kamiony.“ zde bych tuto formulaci nečekal. Závory namají tu sílu kamion uvěznit. Kamion může na přejezdu uvíznout leda v zatáčce nebo na hrbu, jak při nedávné tragédii, ale ne v přímce mezi závorami.
Fyzicky nikoliv, jenže z pohledu řidiče to je psychologická bariéra. Onen portugalec udělal nejlepší, co mohl v tu chvíli udělat, zabránil dalším škodám. Nenechal svoji chybu dojít k maximálním možným následkům.
„Hladký průběh“ nebo “ Nejoptimističtější termín“ a podobné výrazy je v našich podmínkách pouze milosrdná lež. Naposledy jsem něco podobného slyšel v souvislosti s výstavbou a zprovozněním VRT na Jižní Moravě. Tam je ten „nejoptimističtější“ termín uvedení do provozu za deset let….tomu už se člověk musí smát.
Tak doufejme, že se nějaký mimoň kvůli nějaké kravině neodvolá.
Nechápu, proč se tam teď budou po 9 letech montovat kamery , které budou rozdávat pokuty, když se to začne předělávat. To tam měli dát hned. Prostě kocourkov. Teď jsou to vyhozené peníze za montáž, klidně se to moho dát jinam, kde by to sloužilo mnoho let.
Vyhozene penize? Kouknete se na to z te druhe, prijmove strany.
Ne, takový přejezd může být v depu, kde se jezdí pomalu: https://mapy.cz/s/kutusudoka vlevo nahoře někdo parkuje…
Na trati přes 4 a víc kolejí nemá co dělat, zvlášť když se tam jezdí výrazně přes 100 km/h.