Dlouhé čekání na Libeňský přesmyk. Jeho výška budí odpor, do projednávání chce vstoupit ministr
Vizualizace Libeňského přesmyku. Foto: Správa železnic
Stavba získala územní rozhodnutí, není ale pravomocné kvůli odvolání odpůrců projektu.
Dotaz, když je problém „přesmyk“, nejde udělat „podsmyk“?
To by takový problém asi nebyl, pokud by se ten „podsmyk“ mohl vynořit až těsně před Malešicemi, čímž by mezi Libní a Malešicemi vznikl nový dlouhý tunel. Ale nějak by to muselo překonat obě ramena Rokytky v mnohem nižší výšce než stávající tratě, což by byl ve finále určitě větší zásah do krajiny než ten přesmyk. Ten samozřejmě také není ideální, protože by se musel dostat v poměrně krátkém úseku ještě nad kolínskou trať, která už tak z Libně mírně stoupá, čímž by na odjezdu z Libně směr Malešice muselo vzniknou stoupání ještě o dost větší, což zrovna pro těžké… Číst vice »
Tohle je nejzářnější důkaz totálního zblbnutí celé naší společnosti: budeme bojovat proti všemu za všech okolností. Tahle stavba se nikoho nedotkne pozemkově, bude přimknutá ke stávající trati, takže nevznikne žádné nové ošklivoželezniční panorama, kde dříve nebylo, neomezí jedinou silnici ani parkovací místo, ale né, my proti tomu budeme bojovat jako by nám chtěli do obýváku nasadit štěnice. To by mě zajímalo, který protiželezniční aktivista tohle zpunktoval, protože tady nebylo šlápnuto na kuří oko absolutně nikomu, tady už jde jen a jen o truc proti železnici.
Přesně tak! Ta stavba nemůže nikomu objektivně vadit, leda z principu, že někdo modernizaci železnic odmítá. Ten přesmyk tam měl být už dávno, stejně jako čtyři koleje na kolínské trati. Už jsem četl i něco o bytové zástavbě. Který blb chce v této lokalitě stavět bytové doby, a just ještě co nejblíže kolejím, když je všude jinde spousta místa? Možná pouze cíleně, aby zabránil výstavbě přesmyku. Také jsem četl argument, že nákladní vlaky nemají co dělat v hlavním městě. No když už se holt povolilo postavit a dále rozšiřovat kontejnerový terminál v Uhříněvsi, do kterého směřují vlaky hlavně od severu,… Číst vice »
Je zajímavé porovnat, jak vypadá a kolik místa zabere ta trať a kolik tam činí zástavba a plochy pro auta v návazném okolí. Co tak místo toho tam udělat zeleň? To bylo řešení, že? Ale železnice jako vždy vadí, auta a zpevněné plochy a rozlehlé přízemní budovy ne!
Vzhledem k tomu, že ty nákladní vlaky do libeňského seřazovacího nádraží na rozřazení dojet musí, navrhl bych MČ aby se smířila s tím, že osobní vlady zařazené do systému PID budou jezdit v intervalu 60, ve špičce možná 30 minut. Tím by se problém libeňského přesmyku vyřešil.
To ale mají ošetřené v legislativě, nejdřív příměsto, pak sedm kupek hnoje a dálkovka a pak někde v dálce nákladní doprava.
A kam chcete ty lidi z osobáků narvat?
Tak tohle mě zajímá úplně stejně, jako městskou část zajímá problém průjezdu nákladní dopravy pražským uzlem.
A teď vážně. Pokud politici deklarují podporu veřejné dopravě, tak by kromě mluvení pro to měli i něco dělat a ne že budou blokovat zvýšení kapacity železnice.
Do aut, no ne?
Co proti tomu mají. Vždyť je to zásadní krok k jedinečnému libeňskému panoramatu.
Já bych naopak ten most udělal ještě výraznější a architektonicky mnohem zajímavější, aby se stal klenotem toho údolí 😉
To klidně můžete, když si myslíte, že zrovna tohle v parku je ten pravý klenot. 🙂
Předpokládám, že vzhledem k odporu obyvatel byl záměr autora presentací naprosto opačný, aby tam most sice byl, ale aby na sebe raději nijak neupozorňoval, nejraději, „aby nebyl vůbec vidět“.
A podle vás ten randál most, co tam je teď pro odbočku, je krásnej a hodí se zanedbaného přírodního parku Smetánka? Doufám, že by se v rámci rekonstrukce jednalo o výměnu i tohohle randálu. Kdo to tam zná – my tam taky rádi chodíme na procházky – dobře ví, že by se zase tak moc nestalo, kdyby tam přesmyk vznikl – samozřejmě v době stavby by to tam bylo horší, trochu by se uřízl svah Smetánky – máte spočítáno, kolik stromů by přišlo pryč? Tak by se vysadily jinde. A hlavně by to pomohlo dopravě. Žijete ve městě a tak… Číst vice »
Pane Miloši, reagoval jsem pouze na to, že pokud SŽ chce, může železniční most mít nátěr, který napomůže alespoń trochu splynout s vegetací. Podle obsahu vašeho příspěvku se domnívám, že jste patrně chtěl reagovat na pana Xavera. – Co se týká stromů, tak těch by podle „PrahaIN.cz“ údajně mělo padnout 400. https://www.prahain.cz/zivot-ve-meste/obyvatele-hrdlorez-s-prahou-9-bojuji-proti-nesmyslnemu-mostu-7939.html – Co se týká mostu, který jste označil, jako „Randál“, tak asi máte na mysli ten příhradový. Osobně se domnívám, že na obr. 6/ 8 je „pohledová replika“ – to je v Praze poslední dobou oblíbené slovní spojení. Jestli bude méně hlučná, to nevím, ale zato vím, že… Číst vice »
Takový drobný vedlejší efekt:
Jak najednou lze použít na mosty zelenou barvu, aby tyto umělé stavby splývaly s okolní přírodou a zbytečně na sebe neupozorňovaly – na rozdíl od trati Brno – Blansko, kde musely být použity „imíčové barvy“ SŽ a vypadá to, jak nějaká cirkusová konstrukce.
https://www.firesta.cz/data/article/images/252/mosty-7-a-8-adamov-2023_03-foto-13.jpg
Mně ta oranžová nijak neuráží.
Mě docela jo…
To jste vystihl naprosto přesně.
„předpokládá se … zadání studie, která by se zabývala koncepcí zeleně v tomto prostoru“
Předpoklad už se stihl vyplnit, studie byla minulý pátek zadána, termín dokončení za 4 měsíce.
1) Přesmyk rozhodně problém v Libni sám o sobě nevyřeší. Výrazně ho zmírní, to ano, ale pořád bude problém s nákladními vlaky do Běchovic (plus Běchovice – Holešovice vs. Holešovice – Malešice a zpět, ale to není tak zásadní).
2) Poněkolikáté kladu dotaz do pléna, jak konkrétně může MČ nebo dokonce spolek něco blokovat (a ne jen „zdržovat odvoláními“). Kde je nějaká potřeba dodat jejich kladné vyjádření v tom procesu? Jak jinak administrativně mohou „být proti“ u veřejně prospěšné stavby souladné se ZÚR…?
3) Co přesně s tím může udělat ministr (procesně-formálně, samozřejmě nějaké to „hele nechte toho a dostanete za to tohle a tamo“ je jasné)?
Jak obec tak ekologický spolek je účastník povolovacího řízení, takže může bránit svoje práva v rámci možností, které jim zákony umožňují.
Jo, ale to se dá zamítnout. Není to tak, jako kdyby to třeba „neprošlo přes hasiče“.
takže ano, chápete to, je to jiná variace na téma: nechce se nám ale musíme to nechtění nějak odůvodnit aby to nebylo na nás…
Však v článku se píše, že stavební úřad je v procesu vyhodnocování podaných námitek. Ono taky není nikde psaný, že ten projekt je připraven natolik kvalitně, aby byly všechny námitky zamítnuty.
A pomalu se blížíme k rozuzlení…
Takže by bylo fajn zjistit, co konkrétně SŽ v mezidobích mezi jednotlivými řízeními udělala. Dejme tomu, že potřeba přesmyku byla identifikována někdy před 20 lety a záměr schválen někdy potom (aspoň doufám). Doba na zpracování obou stupňů dokumentace by mohla být tak 2-3 roky, s nějakými soutěžemi a zdržením kolem dejme tomu 4. A co se tedy dělalo těch ostatních baj voko 10 let?
Je potřeba nakreslit několikrát přesnou kopii toho, co se dotčeným nelíbilo. (Jako přestavba v Černošicích)
Opět jen malá poznámka, ne 20 let, toto se opět řeší řadu desetiletí. I zde nejméně něco kolem 60 let, jak jsem měl možnost se z různých materiálů dočíst, ale pravděpodobně se o tom mluvilo podstatně dřívě. Jenže preference železnice a nákladní dopravy po kolejích se nikdy nekonala a nekoná. A v regionech už vůbec ne. A podle toho ta doprava a její dopady v ČR vypadají.
Souhlas, u přesmyku a toho mostu by se mělo počítat s čtvrtou kolejí na koridoru, vlastně už by se tam mělo udělat místo, rozšířit současný most přes Rokytku, vyměnit i ten randál most na odbočce. Zdvoukolejnění by mělo být i v tunelu pod Českobrodskou a dál na Malešice a do Hostivaře s odbočkou na Zahraní město, aby to vůbec přineslo nějaký efekt. Nicméně si myslím, že by se měl zvláště pro nákladní dopravu vybudovat železniční okruh kolem Prahy, kudy by mohla jezdit třeba i VRTka, kterou bych vůbec netahal do centra Prahy (letiště a pak Nehvizdy). Počítám, že by se… Číst vice »
„Ani všechny rychlíky by nemusely jezdit na hlavák…“
Tím byste dosáhl raritního uspořádání s pseudohlavovými nádražími, které má (z historických důvodů) mezi velkými městy v Evropě snad jen Budapešť.
– viz str. 8 Studie o Bratislava hl.st.:
https://www.mfsr.sk/files/archiv/63/Hodnotenie_uzol-BA_20221103.pdf
Rychlíky používají cestující zpravidla na větší vzdálenosti (a zpravidla i s většími zavazadly). Pokud by váš návrh znamenal místo jednoho přestupu v centrálním bodě přestupy dva někde na periferii a mezi tím crcání se přes Prahu v narvané MHD, tak je to nejlepší cesta k tomu, jak přivést lidi do autobusu, nebo zpět do auta.
ani z daleka to není jen budapešť, mrkněte do francie
Lze souhlasit s rezervou pro další kolej, abychom měli rezervu, zda zdvoukolejnění tunelu či druhý tunel pro další kolej či koleje asi ano. Co se týče toho, aby VRT nezajížděla do centra, to je proti výhodě VRT, která tím poráží například vlak na magnetickém polštáři, který je rychlejší, ale vyžaduje samostatnou dráhu, je s železnicí nekompatibilní a hlavně, což je problém přímá dostupnost centra města, které by se pan Miloš chtěl zbavit. Podpořit lze pouze myšlenku využití terminálu Nehvizdy a vytvoření částečného zaokruhování kolejové železniční dopravy kolem Prahy s propojením na druhý uvažovaný terminál severně od Prahy. Ale současně s… Číst vice »
Most už bude počítat s čtvrtou kolejí v úsek Libeň – Běchovice, jak byste se dozvěděl na stránce o projektu VRT Praha. Tam je nejen tato čtvrtá kolej která vede po jižní straně stávající tratě, ale také čtvrté nástupiště Praha-Libeň, tak i druhého tunelu směr Praha-Malešice a spojky k Praha-Běchovice z tohoto tunelu.
A nákladní dopravě to hodně pomůže že nebude muset čekat na velkou mezeru na hlavní trati a zrychli se i S41. Jinak dnes se diko tomu objevují nákladní vlaky přes Hlavní nádraží.
Mě teď napadlo, zda by to bylo také vnímáno jako estetická devastace, kdyby ten most byl pojat jako kamenný viadukt?
Kamenný viadukt by s cenou vyšel asi jinde.
Jednak by to nemuselo být postavené z kamene, mohla by to být železobetonová stavba s kamennou „fasádou“. A nemusel by to být nutně viadukt se spoustou oblouků. Jednak by třeba ta stavba byla lépe přijata místními a víc by se ušetřilo na dohadování a povolování, než o kolik by pak stála víc samotná stavba. Jednak by se snad u staveb, u kterých se počítá s životností sto let, nemuselo šetřit za každou cenu.
A hlavně se k nám přijeďte podívat – jak by se tam vešel. Kamenný viadukt – jedině, aby měli po čem čmárat sprejeři …
Budeme muset vymyslet nějaké označení pro VRT stavby, protože „megastavba“ už je zabraná pro jeden obyčejný most a několik set metrů kolejí…
To je výzva!
Tak třeba hyperstavba, gigamagistrála, railrunway, speedtrack, šípkansen, tachydroma…
Už jsem dokonce někde viděl schema, kde byl obdélníček vyznačující stanici – pardon, terminál! – a u něj nápis „Pučery HSL“. Hádám, že zkratka znamenala „High speed line“. Kdybych bydlel v Pučerech, puknu pejchou.
Tak přípony jsou známy, za mega pokračuje giga, tera, peta, exa … 🙂
Trať je tam od roku 1845. Odpůrci by si měli najít lepší argumenty.
Praha ještě déle a tohle má být nová věc. Takovýto způsob argumentace nikam nepovede.
Ta spojovací je novější a pořád nižší, než plánované doplnění. Jen pro přesnost.
Citace: Proti stavbě vznikla i petice. „Přímo uprostřed přírodního parku Smetanka se plánuje železniční megastavba. Naprosto zdevastuje místo, kam se všichni tak rádi chodíme procházet“. Konec citace.
A teď mi řekněte, jak se půjdete z Prahy 9 procházet na Smetanku, aniž byste se musel nějakým způsobem pohybovat kolem trati z roku 1845 a zároveň vás obtěžoval přesmyk trati novější. To jen pro přesnost.
Přímo uprostřed přírodního parku Smetanka se taky postavily bytovky. Nad tím se nikdo nepozastavuje.
A do těch bytovek se nastěhovali stěžovatelé.
A v tom to vězí. Nikdo nebere ohled na to, že ty byty se stavějí v zeleni nebo u tratí. I z toho důvodu nelze brát na ty námitky ohled. Museli s tím počítat jak obyvatelé, tak zejména úřady, když to povolovali. Nebo to měli povolit s tím, že tam budou dotyční respektovat železniční stavbu a provoz.
Byl jste se tam někdy podívat? Smetánka spočívá v tom, že jde o zalesněný hřebínek, z kterého by se na konci něco ukrojilo, ale opravdu jen málo. Nikdo se o ten jako park nikdy moc nestaral, směrem k Vyšňovce (tam se to už hodně zkultivovalo), po pravé straně koridoru ve směru z Prahy – taky dost neudržované, je tam nějaká auto či motodráha – to nevadí? Proč proti tomu neprotestovali? Dole kolem Rokytky to je pěkné – meandry, na druhé straně parková cesta – ale s tím se nmic nestane. Naopak – když to uvidí lidé z vlaku, tak tam… Číst vice »
„navíc nemá dopravní návaznost, a tudíž ani smysl“
Ti lidé jsou tak hloupí? 😂
Taky marně přemejšlim, čemu tak místní indiáni říkají.
Nemá to návaznost na jejich potřeby
Nejsou (převážně) hloupí, ale evidentně jim nevadí používat ani argumenty o kterých vědí že jsou nesprávné, až vyloženě lživé…
Tisíckrát opakovaná lež se stává pravdou, tak to zkoušejí. A většina posluchačů nemá takovou erudici, aby tu lež poznali ihned. Borecký nechal vytrhat kolej do Mochova! – jen příklad.
I kdyby, Mochov je v klidu. V rovinatém Polabí to nevolník zmákne na sdíleném kole nebo když poveze nákup, tak s rikšou. A paní kněžna pojede elektromobilem.
Jako by nemohl jet elektrobusem. Pro zásobování školní kuchyně ZŠ tam vlak stejně nepoužívali a kdo si tam dával FV panely na střechu, tak je taky nenakládal do šukafonu.
Taky bude záležet na tom, kdy a jak Mochov uplatní koncept patnáctiminutového města. Pak by se mohl uspořit i ten elektrobus. Jen alternativu pro jízdu paní kněžny nějak nevidím. Koně bzdí, s těmi to nepůjde…
Naložená mochovská zelenina bývala dobrá …
A co tom má Borecký rozhodovat? To není jeho majetek a ani ho nespravuje. Naopak se měl zasadit o to, aby se tam opět vozily náklady vlaky a ne kamiony a aby se tam na tom konci opět vybudovala průmyslová zona obsluhovaná vlaky. Stejně jako v tom Lužci. Takže jen to upevňuje dojem, že likvidace železnice je hlavní priroitou a rozšiřování silniční dopravy za každou cenu rovněž.
No, drive byla zel.z. Hloubetin a nadrazi Liben (naproti dnesni O2 arene), Hloubetin byl presne od te odbocky do Malesic, dnes je tam podchod misto prejezdu – tam navaznost byla do Hrdlorez i do udoli…
Pote co se nadr. Liben presunulo do Vysocan na Harfu, tak obe puvodni stanice zanikly.
Ano
Pro ty, co jezdí v plecháči po silnicích nemá … ty lidi možná ani nikdy nejeli z Hostivaře na Libeň vlakem.
Jsou, bohužel. A ne jen zde a v tomto.
Konečně nějaká cool vypadající stavba
Tak mám pocit, že u železnice se dost často zodpovědní vymlouvají: Nemůžeme stavět, nymbisti to blokují.
Ovšem u silnice je argumentace jiná: Bráníte veřejnému zájmu automobilní společnosti, budete nemilosrdně vyvlastněni.
„budete nemilosrdně vyvlastněni“
Místní šotouši skáčou radostí, když nějakému spekulantovi (jak zdědil?!) vyvlastní za dvacku za metr. Tak na něj, právníka!
Dodám, že Úderka požadovala vyvlastnění a zbourání Vechtrovny zato, že si majitelé dovolili připomínkovat projekt a navrhovali přemístění peronů na druhou stranu přejezdu. https://mapy.cz/s/dedodeheve
Aby mohli prodat SŽ kus svého pozemku(376)? Nebo co jim tak strašně vadí na nástupišti u hospody?
Chodili by jim tam lidi…
U silnic je to stejné, také se nestaví D52 na Mikulov nebo D55 přes ptačí oblast nebo středočeská D3.
Vyvlastnění je v úplně jiné fázi – když už to přes nymby prošlo a jen nějaký jedinec nechce prodat.
Problém zdaleka není stejný, podobným problémem je snad silniční okruh kolem Prahy, dálnice D0, tím uvádím především hustě obestavěný prostor významně ovlivňující možnosti umístění dopravní infrastruktury. Z uvedeného zmíním pouze jednu lokalitu dálnici D52 a hektickou snahu státu protlačit stavbu kvůli požadavku silné politické reprezentace v Mikulově stavbu na, později podél hráze Novomlýnských nádrží. Nejprve vcelku, pak rozkouskováno na 5 úseků, pak opět spojeno, nyní zase rozděleno na 3 úseky, jeden mimo jiné kvůli průchodu přes Novomlýnské nádrže (varianty 2,5 km estakáda nebo násyp) umístěné do rekreační nádrže, do nádrže s ptačí oblastí díky ochraně nelze. Současně je třeba konstatovat,… Číst vice »
Není v tom rozdíl, v obou případech vyvlastnění probíhá, ale je to snadno „zdržovatelný“ proces…
U Spržele je to často výmluva, ne skutečnost.
Úvaly – nemůžeme stavět, místní nechtějí hlukovou stěnu.
Černošice 1 – nemůžeme stavět, už dvakrát místní odmítli ten stejný návrh s kilometrem modrého zábradlí.
Černošice 2 – nestavíme, čekáme až bude tunel Praha – Beroun, aby při reko mohla jezdit aspoň dálkovka.
Černošice 3 – na tunel sme se vykašlali a trať se rozpadla, děláme reko za provozu.
Odpůrci stavby se hlavně sami chovají jak fašisté. Zabírají veřejný prostor a všude i na obecní hřiště zavěšují potištěné plachty s těmi jejich pseudoargumenty jak bude zničené celé údolí, což je samozřejmě zcela nadsazené. Jsem teď aktualně v Holandsku, a z toho co tady vidím, tak by v Česku vzniklo tak max. 20 % staveb, ani tak ne proto, že by na to nebyly peníze, ale protože NIMBY a normy. Třeba vlakotramvaj, estakády vedoucí kancelářskými budovami, různé přesmyky, větrníky u letiště, atd. Tady se s prostorem v urbanizované krajině umí hospodařit. Ekologicky a přitom efektivně.
Jako že se pro jistotu zastaví celá? 🙂 Ono by úplně stačilo si stanovit, co je opravdu přínosné, namísto bezhlavého stavění. Pak by možná ta drážní spojka neměla takový problém…
Zrovna teď je tam 88 lajků a jelikož jsi zmínil fašisty, musí to tak i zůstat 🤣
To je neuvěřitelný! Tlak veřejnosti na železnici stoupá, poptávka také, společenský požadavek na moderní železniční infrastrukturu je snad nejvyšší v historii a teď, když můžeme pro sebe něco udělat, tak to začneme zařezávat a hledat proč to nejde.
Je vůle, jsou i prachy (resp. jejich sehnání je jednodnodušší, než kdy jindy), jsou moderní stavební metody, dokonce je i na první dobrou vidět efekt takové stavby a stejně se najde někdo, kdo to prostě bude hejtit. 🤦🏼
Ona ale stoupá bezhlavě poptávka po dopravě. Podíl vlaků zůstává poměrně malý, i vzhledem k dosavadnímu přístupu. Spirálový efekt bez větší korekce pak udělá své.
„Argumenty“ NIMBYstů: „vznikne železniční megastavba.“ – estakáda s mostem je MEGAstavba? No, pokud jsou mravenci, pak jo..
„Naprosto zdevastuje místo,“ – ať se vrátí na ZŠ na pochopení významů slov „naprosto“ a „zdevastovat“
„kam se všichni tak rádi chodíme procházet“ – všichni? Kdo je to „všichni“? Trochu sugestivní generalizace.
„navíc nemá dopravní návaznost,“ – WTF??? Právěže ten přesmyk umožní návaznost (resp propustnost, propojenost,..). TOTO je největší blbost co sesmolili..
jako za tyhle argumenty by mělo být možné odebrat občanku. vždyť i ježek po lobotomii vidí, že je to tak blbý, až to buší na vrata…
Když nemáš argumenty, musíš to holt pořádně vytunit. Už chybí jen přejetá štěňátka a sražené děti hrající si spokojeně na pískovišti…..
A nezvratné rozetnutí pěších vazeb mezi zástavbou.
Jo, nepřekonatelná překážka… oblíbené klišé…
To je těžký, když se bojí projít pod mostem. 😀
😃😆👍👏👏👏
Hezký!
Připomnělo mi to Haška (parafrázuji): Co toto píšeme, prohání se vlaky po parku a najíždějí na pokojné děti a důchodce.
Argument „naprosto zdevastuje místo“ by mohli dovést do extrému požadavkem na odstranění nedaleké estakády na Okruhu 🙂
Kdepak, u nás není zvykem bourat něco, co je postaveno. Navíc se jedná o silnici, aut je v Praze hodně, ale vlakem všichni nejezdí, nákladním už vůbec (až na hoboes). A na kamiony na silnicích přece stačí jen nadávat.
jen bych to dal do kontextu…, ten argument o navaznosti vznikl v dobe, kdy se uvazovalo pouze o dvoukolejnem premosteni, ktere melo ustit do jednokolejneho tunelu, a to byl opravdu nesmysl. to ze se kopiruje tahle informace a vklada se do ust mistnich, i kdyz uz ani oni to jako argu t nepouzivaji je chyba novinaru a akorat to rozseva vlnu hejtu proti nim. tohle celkove je tezke, ja jsem mistni petici jsem podepsal, protoze ta stavba je opravdu velka. ty soasne vizualizace jsou delane aby to lepe vypadalo, moc realne nejsou, ledaze by v soucasnem kolejisti rostly strimy, protoze… Číst vice »
Co se tedy dle Vás konkrétně změnilo za těch 20 let,co se o stavbě přesmyku mluví?Ten most byl od samého počátku plánován nako dvojkolejný.Pokud městská část souhlasila s výstavbou nových bytových domů,tak to učinila s vědomím,že tam jednou ten dvojkolejný most bude,tudíž její současné námitky jsou nepochopitelné.
kdybyste cetl pozorne, napsal jsem to, uvazovalo se o jednokolejnem tunelu.
A stále se uvažuje. A od počátku k tomu jako druhá stavba byl druhý tunel západně od současného.
“ lepe to zasadit do krajiny.”
To by mne zajímalo, jak. Tam je vysoce urbanizovaná krajina, co kam chcete zasazovat?
“ za dalsi generaci bude celosvetovy pokles obyvatel ”
To se jádrových oblastí a především Prahy netýká.
Doplnil bych možná i snížení hlučnosti, jako argument proti NYMBY, pokud budou stávající přímo pojížděné ocelové mosty nahrazeny mosty se štěrkovým ložem, jak se to v současnosti dělá. Takže hlavním negativním vlivem je vykácení 400 ks dřevin a určitý zábor pro podpěry, případně náspy. Zde dle mého soudu bude hodně záležet na navržených kompenzačních opatřeních, případně na vhodné kultivaci zřejmě zanedbaného přírodního prostředí pod přesmykem.
Dokumentace pro budoucí generace:
Bydleli v Praze, nejspíše se tam přistěhovali oni sami nebo jejich rodiče úplně odjinud. A vadilo jim, že kvůli rychlému růstu počtu obyvatel se v Praze musí stavit obří dopravní stavby.
Idiokracie se kvapem blížila, ale málokdo to tehdy věděl. Psal se rok 2024.
Idiokracie by nastala, kdyby se kvůli takovým předělal zákon do téměř totalitní podoby, aby se majitelé nemovitostí nesměli ke stavbám vyjadřovat, protože úřad si s nesmysly uvedenými výše nedovede poradit.
Ale ono to k tomu pomalu spěje – a nakonec to k tomu dospěje.
A tak já chápu, že parkové plochy potřeba jsou. Ale tady železnice vede odjakživa, takže rozhodně k narušení nedojde. vznikne tam další stavba vedle původní, to jo. Třeba Stromovka je obklopená tratěmi a na odpočinkový význam to vliv nemá. Trať není dálnice, není tam permanentní lomoz.
Železnice tudy sice vede už dlouho, jenže tady má vzniknout vedle stávající tratě další dvoukolejná trať, která bude stoupat po estakádě a násep stávající tratě překlene dalším mostem.
Nemíním zpochybňovat potřebnost této stavby, ale tvářit se, že stavbou se v daném území nic nezmění, rozhodně není na místě.
Já se tam chodím procházet protože tam můžu koukat na vlaky.
“ navíc nemá dopravní návaznost, a tudíž ani smysl”
Proč musí lhát?
Protože lepší argumenty nemají.
Buď lžou a přehání anebo o tom vůbec nic nevědí.
Založíte prosím někdo petici pro přesmyk?
A proč ne ty?
Nechci rýpat, ale plánuje se mimo jiné i rekonstrukce Vinohradských tunelů, takže počítám, že nějaká odklonová trasa bude pro vlaky od Benešova přes Malešice a Libeň potřeba. Nebo provoz bude fungovat jak. Docela by mě to zajímalo.
Provoz bude fungovat tak, že se nebudou rekonstruovat oba tunely naráz.
A co tunel na Smíchov? 😉
Ten můžou zrekonstruovat, až bude dole most na Výtoni.
Dobrý den,
mám dotaz na redakci, plánuje SŽ v tomto úseku i Praha – Libeň (Hrdlořezy) – Praha Malešice II. stavbu? Respektive minimálně dvoukolejné pokračování trati do Malěsic? I současný stav je tomu odpovídající kdy se do následného tunelu vejdou 2 koleje. Dle mého názoru, pokud by se nezdvoukolejnilo až do Malešic, úzké hrdlo by se pouze odsunulo o pár set metrů dál.
Děkuji za odpověď
Druhý tunel pod Táborem také není věc jednoduchá na projednání, ani levná, takže rozdělení na dvě stavby je zcela logické, zvlášť když to lze i provozně využít takto po etapách.
Do stávajícího tunelu, kdysi postaveného pro dvě koleje, podle současných norem nelze dvě koleje dát, podobně jako v Chuchli. Ve srovnání s chuchelským je tento starší a ještě menší.
No nevyhovuje to, ale ne ze by to neslo, jen by to bylo bez troleji, a jeste by se musela snizit vyrazne rychlost… takze druhy tunel je nutnost…
Resp. existuje varianta prerazeni tunelu na vyssi prurez, ale paralyzujete dopravu – musel by se uzavrit.
Tuší prosím někdo jak vychází porovnání s prvním vinohradskym-ten bud nejstarsi dvojkolejny v Pze?
Ona redakce poskytuje asistenční službu pro lidi líné ču neschopné používat vyhledávač?
Ano, plánuje se to, viz https://mapy.spravazeleznic.cz/ stavba A24.
Do následného tunelu se dvě koleje nevejdou a úzké hrdlo dané tunelem je méně omezující než absence přesmyku. Není zač.
Co má vlastně podle vás dělat redakce? Snad by neměla vůbec zveřejňovat takovéto články? Vždyť si šikovný člověk vše vyhledá, že?
Vy považujete rešeršní službu k příbuzným tématům za povinnost redakce? 🙂
Nemůžu za ně mluvit, ale běžné to není…
Úzké hrdlo je hlavně to křížení koridoru mezi Holešovicemi/Vysočany a Malešicemi. Tunel je jen celkem krátká jednokolejka.
Samozřejmě je ještě možné sledovat variantu vykřížení spodem. Z hlediska panoramat pozorovaných návštěvníky parku je jistě příznivější. Koleje se tím ale dostanou výškově někam k hladině Rokytky (voda), budou problémy s vykřížením ostatních komunikací (zejména cestiček pro ty pozorovatele panoramat v parku) a bude asi hůře vycházet napojení na Malešické straně. Nový tunel pod Táborem by asi vyšel o něco delší (což lze v dané situaci i přes vyšší cenu brát jako relativně příznivé). Varianta spodem nikdy v návrzích nebyla, nemyslím, že by byli hloupí a nenapadlo je to, spíš jsou tam ty potenciální problémy příliš veliké. Ale docela rád… Číst vice »
Do Malešic je stoupání. Když půjdete spodem, musel byste pod Táborem udělat spirálový stoupací tunel 🙂
Ne to bohuzel neni mozne, nevystoupate do Malesic a v udoli mate vodni zdroj… mozna byste nevystoupal ani do Vysocan na Harfu. K tomu by se mozna i znemoznil mozny pruchod pod trati…
Nemožný podchod pod tratí by právě umožnil nadchod, nebo nadjezd nad tratí.
Zeptejte se svých manželek, sester, dcer, přítelkyň…: Zda raději chodí temným podchodem, nebo po ze všech stran viditelnou lávkou.
Ono to je trochu i o tom, že u nás podchody moc navrhovat neumíme. Takže se většinou postaví úzká temná chodba, aby se teda jako dalo podejít, ale už ne, aby se i skutečně podcházelo.
Varianta spodem znamená jít cca na hladinu stoleté vody s případnou nutností „přizvednout“ koridor. Na ulici „za mosty“ přejezd a snížený podjezd na 2,1 metru. Neskákejte radostí, praštíte se do hlavy, ale nic zásadního.
Z kóty 206 do 229 m nad mořem na vzdálenosti 1,4 km https://mapy.cz/s/lejucahena znamená stoupání 16,5 promile. Obávám se, že pro nemalý počet vlaků by to znamenalo postrk, nebo uvíznutí. A to může být hlavní problém.
Postavíme to později, jen to bude trochu dražší.
Už by s tímhle mělo něco udělat. Je to potřeba? Pomůže to nějak výrazně v dopravě? Tak se to postaví. Skoro to vypadá, že by se kvůli tomu mělo bourat celé sídliště.
Tato stavba je v národním měřítku tak důležitá, že by ospravedlnila i to. Místní sídliště opravdu není tak kulturně, společensky ani ekonomicky významné.
Totéž platí o dojmech ze Smetanky, jejíž prostřední část je stejně nepřístupná a železnice tam už dávno je.
Nicméně se stále nabízí otázka, zdali by ten přesmyk nešlo udělat podkopem.
Nešlo, těch 10 metrů na Malešice pak nastoupáte jak?
Tak pracovat se dá i s tratí, kterou podcházíte / přecházíte.
Dostat se až pode dno Rokytky, a pak to zase nastoupat do Malešic? Asi těžko.
Pozor, ať vám za to nezbourají dům. Musí to přece jít!
Tunel metra mezi nárd. Hol. a Kobylisy, nebo Tunel Blanka mezi Letnou a Pelc-Tyrolkou jde také pod dnem vodoteče.
Tam jezdí nákladní vlaky?
Občas ano. Pere se tam na nákladní spojce s osobní dopravou.
Mimo jiné pod estakádou vzniknou hluché prostory, které nejspíš budou využívány náhodnými „nocležníky“.
Ani vylití houmlesáci nejsou tak blbí, aby spali vedle koridoru na Kolín. Co tam máš dál?
Vylití houmlesáci Michale spí na Novém spojení 1,5 m od TK například.
V místě přesmyku mají lepší možnosti…
A problém bezdomovectví budeme eliminovat tak, že všechny tyhle prostory zrušíme, aby nám nenarušovaly náš domnělý ráj, ne?
Problém bezdomovectví se dá eliminovat tak, že všem těm psychicky nemocným troskám sebereš svéprávnost a někam je zavřeš. Ale pokud sami nechtějí, stejně to u většiny k ničemu nepovede, maximálně že budou uklizeni.
“ všem těm psychicky nemocným troskám sebereš svéprávnost a někam je zavřeš.”
Patrně pán neví nic o psychologii, natož psychiatrii, ale lidi by zavírat chtěl…
Nebo důsledně vymáhat současné zákony a u některých zvýšit flastry.
Velká část bezdomáčů občas něco čorne, občas chlastá na zákazu, občas zakládají skládky.
Developeři ve spolupráci s veřejnou správou bezdomovectví už řeší, například tím, že postaví nové sídliště k nádraží, aby nebylo možné rozvíjet dopravní infrastrukturu. Je u nás v území zvykové právo často zneužíváno i obcemi, bylo snahou umístit rezidenční výstavbu podél dopravní infrastruktury tak, aby ji nebylo možné v území umístit. To se například povedlo v území u Brna jižně od budoucího napojení kapacitní silnice I/73 na dálnici D1, jihozápadní tangenta. Přitom je jasné, že stát potřebuje na přípravu dopravní infrastruktury delší čas, než developer na výstavbu bytů nebo rodinných domků. Proto by měl okolí budoucí dopravní infrastruktury v katastru nemovitostí… Číst vice »
Kolik že jich bivakuje tady? https://mapy.cz/s/jejefatora
Jinak problém se dá řešit hrubým stěrkem pod mostem a pomocí těm, kteří si ještě pomoct nechají. Někteří totiž žijí jen aby se sjeli, takovým není pomoci. Když je pustíš z ústavu, tak se do hodiny sjedou domrtva.
Koukám, že tady je odborníků na adiktologii zrovna jako odborníků na fotbal a dopravu.
Tuším, že už moc ne. Poblíž Vámi uvedeného místa došlo k vraždě údajně slušné a nekonfliktní bezdomovkyně nějakým – pravděpodobně – konfliktním individuem.
Kolej z Malešic do Libně existuje a vedle ní se postaví kolej druhá s mostem, aby vlaky z Malešic do do Holešovic nemusely křižovat vlaky z Běchovic na hlavní nádraží. Jde o stavbu dalšího 1km koleje vedle již stávající? Rozumím tomu správně?
Nie celkom. Jedna sa o mimourovnové krízenie, nielen o prosté pridanie ďalšej koľaje/koľají. Kľúčové je slovo mimoúrovňové, len vďaka nemu sa eliminuje jedno z najhorších uzkych miest na zeleznici v ČR.
Na přesmyku budou 2 koleje (pro křižování obou směrů Malešice – Holešovice) a původní kolej (vedle ní se nic stavět nebude) se na ně připojí před tunelem (který se v nějaké následné stavbě buď rozšíří na 2 koleje nebo přidá další tunel).
Když je to v zástavbě, tak to nejde, pač je to blízko lidí. Když je to lesem, tak to nejde, protože škoda lesa. Po zemi je to bariéra, estakáda je zase moc vysoká. To je pak těžký.
Krom jiného ten slum mezi tratí a Poděbradskou jim nevadí? To je teprve „výstavní“ místo.
Protestují lidé z nově postavených bytovek (takové ty bytovky s vysokým plotem kolem předzahrádek znemožňující přístupnost územím a mohutnými rampami do garáží).
Jojo, koupili si výhled do lesa a teď tam bude dráha. Postavit jim vedle někdo jinej barák, nenadělají nic.
Až na ty protesty, jak chce develotr stavět na Smíchově na severním: https://mapy.cz/s/pulojuteno
Což šotouší mohli rozdýchat jen v tu chvíli, když Jančurovi vypověděli nájem. Ale odstavování správkových nákladních vozů na okraji centra Prahy?
Tam to byla neprůhledná šmelina za levno kámošovi. Okradli nás všechny. Nesměšujte to.
Bohužel podjezdná výška se nedá změnit žádnou peticí. Mně se vizualizace docela líbí. A když už, měli by petičané sklapnout zobák, největší zásah do krajiny je samotná Praha. Tady je přílišná benevolence pro soukromé zájmy a názorečky.
…koukam nejen s terminem, ale i fotkami je to zastarale, trat na Bechovice ma mit 4 koleje…
chybi vizualizace v tom udoli…
Ale jinak souhlasim s tim, aby se tohle reseni postavilo co nejdrive.
Jeste by to chtelo vyresit Malesice…
Je to hned 1. obrázek pod nadpisem.
S ohledem na vědomost, že železnice nemá žádný vlastní koordinační dokument na cca 10 dílčích „Koncepcí“ na železnici, Dopravní sektorové strategie se nevěnují jen železnici, koordinují veškerou DI, dle mého soudu by koordinační dokument sestavený alespoň z toho, co v těch koncepcích je nashromážděno a jen se srovnalo tak, aby vše dohromady dávalo smysl a bylo vzájemně koordinováno, byť si uvědomuji, že je již na obzoru dokument, který řeší celý železniční uzel Praha, ale jak jsem již psal, železnice není jen Praha ve svých hranicích, či lehce za nimi. Železnice by si zasloužila jednu pořádnou koncepci. Je sice v současnosti… Číst vice »
stejně se to postaví. odpor je marný.. to samé na výtoni. už jsou všichni fakt trapný s těmi nesmyslnými argumenty.
…budete asimilovani…
No jinak ano, je to jedine reseni, ale otazkou je, jak se k tomu postavi architekti,…
Jina varianta me nenapada, lde prestavet komplet nadrazi na Harfe a v Libni, aby nakladove bylo na opacne strane nez osobni a to by bylo s dlouhou vylukou na nejvytizenejsi trati v CR. A i tak by pak presmyk musel byt na Balabence.
Dalsi variantou je dostavet nakladni obchvat vc kontejneraku, ale to budi taky odpor a navic uz tomu brani D0 a Sidliste na Cernem Moste (resp. v Pocernicich, umele katastry CM moc neuznavam)
Není to jediné řešení.
Jen všechna ostatní řešení jsou technicky složitější a možná by vyžadovala náročnější provozní opatření než ta dvoukolejná estakáda k jednokolejnému tunelu.
budou dva tunely mimochodem i s odbočkou z běchovic
ja vim…
…technicky musite jit nad bechovickou trati… a budou dva tunely, celkem 3 koleje…
„náročnější provozní opatření“
To si máme přeložit jako snížení propustnosti trati?
Myslím, že nebezpečné je tvrzení „odpor je marný“, odpor nesmí být marný, ale musí se opírat o fakta a ne o „katastrofické proklamace“, které se blíží pomalu poplašným zprávám a nikoli věcným požadavkům nebo dokonce průkazům, že je řešení nevhodné, což by mělo být pokládáno jako špatné vysvědčení zadavatele nebo projektanta. Hlavní ale je dialog s dotčenými stranami již od možného ideového záměru stavby, což může pomoci obrousit hrany již od počátku řešení a samotné řešení vypilovat do nekonfliktní podoby. Bohužel to nemusí být vždy nejlevnější řešení. Je ale třeba si uvědomit, že dopravní infrastrukturu stavíme minimálně na století, u… Číst vice »
V každém případě od nového jízdního řádu po zavedení nové městské linky Praha -Úvaly by se měly urychleně postavit další koleje v Holešovicích, Bubenči a v Hostivaři a Uhříněvsi aby bylo kam odstavit nákladní vlaky směřující na úsek Malešice -Libeň během dne. Protože ten úsek bude od tohoto data v denní době pro nákladní dopravu prakticky nepoužitelný.
Ne, měli by novou duplicitní linku zatrhnout do doby dostatečné kapacity tratí. Kapacitě osobáků pomohou zaváděné spěšné na KO/KH a na další už prostě není místo.
Jak jsem četl o této situaci, pořádek by si měla udělat Praha a urychleně vybudovat zastávky na původně zamýšlené trase a stát se musí usilovat o prosazení přesmyku v Libni. Výše uvedené řešení totiž „jen“ nepřetíží hlavní I. a III. TŽK (tranzitní železniční koridor) a následně umožní přímé propojení pro IV. TŽK pro nákladní železniční dopravu. Zřejmě je třeba asi doplnit i čtvrtou kolej na I. a III. TŽK kvůli připravované VRT či RS od Běchovic směrem z Prahy, zřejmě by bylo dobré, aby řešení bylo pod elektrickou trakcí, připravené na konverzi ze 3 kV stejnosměrného na 25 kV střídavého… Číst vice »
Nikdo nechce žádnou stavbu v blízkosti svého domu ale každý nadává jak se blbě jede tam či onam a že to všude to stojí.
Tihle jezdí autem. 😉
Ti nadávají na VHD nejvíc, jako výmluvu, proč jet autem 😉
Pritom je to nelogicky, cim vice efektivnejsi bude VHD, tim mene budou stat v zacpach,…
To ale nechápou, svědčí o tom stále rostoucí stupeň automobilizace a motorizace a potřeba státu řešit především automobilky a dostavbu dálniční sítě, která díky tomu (a zaspání státu při její výstavbě, především v uplynulých dvou dekádách 21. století) významně ovlivňuje možný rozvoj železnice (jediným pozitivem jsou možné dotace EU do železnice). Raději vůbec neřeším otázku, že pro nová auta potřebujeme plochy na jejich odstavení, a to především ve městech. Ale také ochotu státu zadlužit budoucí generace také i formou PPP projektů (neberte prosím tak, že je to úplně špatně, ale pokud to přeženeme, můžeme si tím podvázat další rozvoj možná… Číst vice »
A nadávají na to, že víc nákladní dopravy nepřevedeme na koleje 💁♂️
Kdejaký strojvedoucí taky, někteří taky na kole. Výpravčí nevyjímaje. Jenom autem to nebude.
Pár faktu: v Praze vzniká historicky vysoké množství pracovních míst. Je ovšem těžké v Praze sehnat bydlení i do ní dojíždět z vnějšku. Dost podstatným faktorem a možná největší příčinou je NIMBYsmus . Praha má vysoké rozpočtové určení daní a dostává tak relativně hodně peněz. Ze strany státu se nabízí hrozba u staveb jako je tato: „Nebudete-li spolupracovat budeme Vás krátit “ a přeneseně to může platit i konkrétní městské části, jen je potřeba změnit zákony. Možná trochu složitěji řečeno, tito Nimbysté protestují proti dalším pracovním příležitostem. Pokud to tak bude, OK, ale tím pádem si Praha zaslouží méně peněz… Číst vice »
Je třeba mít nástroj nátlaku na městské části. Uhraje se nějaký kompromis v podobě několika málo protihlukovych stěn a podobně a pak rychlé řešení problémů…
Nezlobte se, protihluková opatření se neřeší kvůli odporu veřejnosti, ale kvůli zjištění, že mohou být hlukové limity v území překročeny, jediné, co může být je, že se přistoupí na nadstandardní řešení protihlukových stěn, není to tak, že stát nic nenachystá a až odpor veřejnosti stát donutí, to by bylo hodně špatně.
Byť by se mi to líbilo, tak to zavání vydíráním..
Spíš rychlým hledáním kompromisu. Souhlasím, že by se to mohlo zvrtnout ve státní zlovůli. Je to o vyvažování dělby moci. Ale kdyby už jen deset procent bylo disponibilní, už by to bylo hodně relevantní.
Tak samozřejmě, že Pražáci protestují proti tomu, aby mohli lidé z okolí snadno a efektivně dojíždět za prací. Protože čím komplikovanější dojíždění bude, tím méně lidí bude dojíždět a tím menší bude konkurence na pražském trhu práce. A méně pracovníků z okolí znamená vyšší platy pro místní.
Zde si stále nikdo nepoložil otázku, zda je pro stát rozumné, aby se podíl obyvatel ČR nyní lehce nad 25 procent pro Středočeský kraj a Prahu a cca 13 procent pro Prahu vzrostl v roce 2060 na 33 a 17 procent? A okrajové kraje jako Moravskoslezský a Karlovarský poklesly o 15-20 procent, možná i více, proč není vhodné, aby se zlepšily strukturálně postižené a obtížně přístupné části krajů (vnitřní a vnější periférie), sice se o tom mluví a píše, ale skutek utek, jak se říká. Díky úprku lidí z ostravské aglomerace (hlavně směr Praha), tato aglomerace již zřejmě není druhá… Číst vice »
U takto důležitých staveb by odpor neměl být přípustný. Vše je o prioritách. Zahrádkářům říct, že je nám líto, ale ten přesmyk je pro státní hospodářství důležitější než vy.
Bude sranda až se jednou do pozice těch zahrádkářů dostanete vy…
Až se do té pozice dostanu, tak holt budu muset akceptovat, že dopravní stavba je důležitější než moje zahrada.
Ona to nemusí být zahrada ale třeba dům. A stejně tak nemusí jít o pouhé přidání přesmysku ale ten zákon by fungoval i na mnohem větší zásahy do lokality.
Už vidím jak budete nadšený že cena vašeho domu cena výrazně klesla – místo klidného místa a hezkého výhledu je najednou pod okny třeba vytížená trať, vy jste přišel o několik milionů, pod okny vám rachotí vlaky a nemůžete si koupit podobný někde jinde protože jeho nákup prodejem stávajícího nezaplatíte…
A co je víc, zájem jednotlivce, nebo společnosti?
Naštěstí nejsme v Rusku ani Číně takže máme nějaká práva i jako jednotlivci.
Víc musí být vždy zájem jednotlivce. Společnost by mu v tomto případě měla nabídnout adekvátní kompenzaci. Např. vykoupení bytu za 1,2 až 1,5 násobek tržní ceny. Pokud se stavbou nesouhlasí a nechce v lokalitě dále bydlet, tak ať se odstěhuje. Stát by na tom tratil vzhledem k ceně a přínosům stavby minimálně a stejně jsou státní případně městské byty potřeba. A nájemníka do takovéto lokality dostanete snáz. Případně byt obratem prodáte a ztráta bude jen to navýšení hodnoty.
U nás, zdá se, zájem jednotlivce dosáhl vrcholu, proto se vracíme poněkud zpět úpravami zákona o urychlení infrastruktury, nebo zákona o vyvlastnění, také ústředního úřadu pro povolování staveb DI, jen se u takto drobných staveb může stát, že se do patřičného seznamu nedostanou a pak nám taková „drobná stavba“ na významných koridorech může způsobit zásadní problém, v tomto směru chybí systematičtější označení staveb dopravní infrastruktury, které mají rozhodující význam pro ČR.
To je strašná demagogie – všechno co píšete je samozřejmě možné relativně snadno vyčíslit a nahradit. O tom to vůbec není. Hlavní argument je „tohle bylo vždycky moje a moje to i zůstane, kdyby čert na koze jezdil. Protože proto!“.
Zatím vidím od státu přesně opačný přístup než popisujete – stát všechno zkouší protlačit silou. Vykupovat a kompenzovat se snaží naprosté minimum až když to opravdu jinak nejde (to na čem bude opravdu stavět).
Protože jsme si v tomto směru dali zákony aby se náááhodou někdo „nenapakoval“ tak pokud se sám aktivně nesnaží, dostane vysloveně obolus…
Pak se dělají násobně dražší „opatření“ (PHS a další) které leckdy mají jen „řešit“ protesty, vyjde to násobně dráž ale samotný výkup pořád za dost pochybnou cenu…
Jako fakt no není snadné.
To ale není tenhle případ 😀 Vždyť i bez přesmyku se jedná o místo s jednou z největších intenzit kolejové dopravy u nás. To jestli se přidá jedna kolej na estakádě mě osobně přijde marginální.
V téhle konkrétní situaci asi ano, problém je že změna zákonů která by umožnila Kamuiem popisovaný přístup by platila vždy a všude.
Ale to se dá řešit. Díky stavbě cena klesla, máš-li zájem, barák prodej, najdi si jinej odpovídající a stát (v rámci ceny stavby) rozdíl doplatí. Samozřejmě, že za neudržovanou barabiznu nedoplatím luxusní novostavbu, ale řešitelný to je…
Ha, to jsem si říkal dávno že by stát měl mít aspoň možnost provádět nefinanční náhradu, ale postavit odpovídající stavbu (plus samozřejmě vyřešit potřebné „papíry“ když ze své pozice pro to má výborné předpoklady) ale to se kdovíproč považuje za fuj… musí to být peníze…
Cena klesne / neklesne pouze virtuálně. Pokud bydlím v garsonce a potřebuji v ni bydlet , je ni jedno kolik bych za ni dostal dnes a kolik při propadu či růstu cen v závislosti na sazbách ČNB a zájmu . Asi by mi víc vadilo ten hluk a tak . A to se dá řešit .
Pokud cena mé nemovitosti jednoznačně a určitě vlivem nějaké stavby klesla, bylo by fér, aby mi to stát revanšoval.
Ale podobně by bylo fér, abych takovou stavbu neblokoval.
Teď jde o to jestli někdo třeba taky bude ochoten peníze PLATIT když se mu činností státu hodnota nemovitosti zlepší (postavení parku, zlepšení dopravní obslužnosti) nebo to smí být jenom jednostranné?
Už jsme se dostali. Tři zahrádky nám bolševici zrušili – na jedné přístupová cesta k sídlišti, dvě pak skončily v silnici.
Železnice člověče nic…
Oni bolševici nějak ve velkém rozvíjeli železnici v Praze?
Stavbou holešovické přeložky a modernizací žst. Libeň.
Pokud bude věcně a korektně argumentováno, že přesmyk znamená takové a makové výrazné zlepšení pro tolik a tolik lidí a firem (což zde určitě platí), pak by mi jako zahrádkáři přišlo hodně sobecké bránit tak velkému veřejnému zájmu.
Bude sranda až jednou pojedete vlakem a kvůli chybějícímu přesmyku budete mít zpoždění a něco důležitého vám uteče. Je sranda že toto se běžně děje už dnes..
Stát by vám měl nabídnout něco jako jednotlivci, protože tou stavbou ztratí váš majetek na hodnotě. To by měl stát být schopen kompenzovat. Obecně by každá stavba měla být navržena tak, že zhodnotí danou lokalitu a místní ji chtějí. Pokud není, tak musí nastoupit kompenzace, možnost vykoupení nemovitosti (s nějakým bolestným) a dobrovolné vystěhování atd.
Dejžto pámbu abych dokázal rozeznat boj který a) není správný (bo vysoce nadřazuje osobní zájem nad veřejným) b) je s největší pravděpodobností ultimátně marný (zdaleka nejpravděpodobnější je že to dokáže jen zdržet a zražit, což je prvotřídní příklad pyrrhova vítězství)
Je rozdíl, pokud jsou zahrádkáři v nájmu nebo na vlastním. Pamatuji, že za socíku se v Praze ve „veřejném“ zájmu zrušila nejedna zahrádkářská kolonie, ale vesměs se těm lidem dala možnost realizovat se někde jinde. Někteří se takto museli stěhovat i několikrát. V dnešní době je to s ohledem na vlastnické vztahy prakticky vyloučené.
Skutečně dotčeni budou novou stavbou jen zahrádkáři kolem Rokytky. A ti si své krtky rušit nenechají.
Oni zahradkari si sve chaticky prestaveli na rodinne domky… a mesto tam obnovilo meandry na rokytce, stejne tak jako je obnovuji vc. parkove upravy a jezirek pro developerske projekty ve Vysocanech (resp. jejich obyvatele)…
O tom, že MČ Praha 9 rozporuje hlavně ten výškový parametr slyším poprvé.
Tedy nejspíš místní samospráva neodmítá apriori nějaké mimoúrovňové řešení pro připojení koleje od Malešic.
hlavne to neni az takova hruza, je to proste o cca 7m? vys nez puvodni trat…
Ono to ani níž nejde, leda že by byl most zvedací 🙂
Ovšem, ten most přibližně vychází do míst, kde už stávající trať je nad terénem na náspu. Ve výsledku nová trať může být ve výšce klidně 12-15 metrů nad okolním terénem.
Tak to je jasne, ze v udoli to bude i treba 20m vysoko, tam uz ta puvodni trat na Malesice je dost vysoko po preklenuti trati na Bechovice bude trat klesat…
Coz tedy akorat tam budou mit dva mosty.
Na vysocansko-hloubetinske strane neni nic co tomu vadilo, jen v tom udoli, a jen tam pribude most o cca 5-7 vyse nez ten stavajici…
To bude na 90% jen zástupný argument… něco co se víceméně nedá splnit jinak, ale dá se říct „ne my nejsme úplně proti, jenom… (nám k tomu dodejte perpetuum mobile)“.
A co zdroje spodní vody? Ty to určitě ohrozí. Podobný problém je nadjezd v Chuchli. Léta blokací, boj za podjezd a po letech bude…ano nadjezd.
Kde by se tam vzaly, když to jde vrchem?
Dole v zemi, vodovodní potrubí. 😀
Tak samozřejmě, zejména zdroje zásobující celou Prahu…
No stavbu blokuje praha9 tak bych navrhoval zrušit v Praze 9 všechnu VHD včetně vlaků abychom je nerušili a mohli se v klidu procházet tím parkem. 🤔
Pšššt! Mohl by to zaslechnout starosta Portlík. Jenže ten by to nedělal kvůli klidu, alébrž kvůli dalšímu rozvoji IAD.
Loni ho vytáhli do televizní debaty, aby se tam coby zapřisáhlý motorista hádal s třicítkáři. A stranická příslušnost (ODS) pochopitelně mluví za vše.
Tak upřímně, třicítkáři jsou diagnóza 👀
Ano, na tyhle lidi jedině omezováním autíček.
To vám tu zahrádku ale nevrátí…
Proč se to jmenuje přesmyk a ne třeba výmyk?
Ach jo. A to není pátek 13.
Ani 1.4.
Děkuji za fundovanou odpověď a dejte adresu, místo obligátní klíčenky posílám lentilky, s nima můžete i chrastit. .-)
Terminus technikus.
To je výmyk taky, takže proč zrovna přesmyk? Ono to ten vlak někam přesmýkne? Takže vlak zastaví, provede se přesmyk a pak může jet dál?
https://cs.wikipedia.org/wiki/Přesmyk
Vlak nezastaví, a přesmýkne (z jedné strany na druhou) se za jízdy. Viz třeba most tady: https://mapy.cz/turisticka?x=17.4495459&y=49.4762823&z=16
A předpokládám, že ti samí lidé by bojovali za záchranu stávajících tří+jednoho mostů, kdyby je chtěli nahradit?
Ačkoli jsem zastáncem slušné diskuse, musím zvolat: Tyvole jaká megastavba? Vždyť je to normální most kdesi v lese! Kdyby před ním stál panelák plný lidí, neřeknu, ale tahle stavba mi přijde poměrně citlivě zapadající do okolí. Funkční odhlučnění samože předpokládám.
Jako „most kdesi v lese“ to vypadá podle líbivých vizualizací, které jsou k dispozici.
Realita plánovaného usazení je poněkud méně poetická. Jedná se o most nad mostem – takže ne „někde v lese“.
Most nad mostem známe, nic strašného: https://mapy.cz/turisticka?source=base&id=2351453&x=15.9618748&y=50.5781493&z=17
Mega je málo! GIGAstavba je to, která nemá na světě obdoby. Dvojkolejný železniční most – kdo to kdy viděl.
Takhle kdyby tam byla další příjezdová silnice na Okruh(tm), to by byla jiná…
Most „naprosto zdevastuje místo“. Achjo, jak já nesnáším NIMBYsty.
„navíc nemá dopravní návaznost, a tudíž ani smysl,“
Ti jsou chytří, jak jedná tetčická voda….
Jihočeské babky založily expozituru v Praze. 🤣
Jo, tenhle názor je perla. Je vidět, že mají nastudovaný, proč je ten přesmyk potřeba.
Spíše to tipuji na „strach má velké oči“. Plus masové rozšíření automobilismu, kdy už je cokoli pro železnici pokládáno za zbytné, při jejím podílu na přepravách (zvýšení jejichž celkového objemu nadchne přirozeně málokoho).
To je ale relevantní argument. Podle projektu mají až do prostoru křížení s Českobrodskou před severním portálem tunelu již 3 koleje (2 vrchem a 1 v původní stopě). Zde se spojí do jedné a pojede se tunelem do Malešic.
Možná později v jiné stavbě dojde i ke zkapacitnění tunelu.
Není relevantní v té části, že nemá smysl.
V plánu je vybudování tzv. Jahodnické spojky, tj směr Běchovice mimo Malešice a Kyje
Ano dočasně se spojí do jednokolejného tunelu, ale tohle už teď není to kapacitní hrdlo. Tím je napojení do hlavní tratě v Libni. Ten přesmyk nemá smysl jakožto přidání další koleje, ale jakožto vytvoření bezkolizní trasy.
Ne možná, ale téměř najisto. Vždyť už před léty na to připravili mosty na jih od tunelu a zářez je pro 2 koleje.