Dlouhá výluka u Karlových Varů končí, vlaky mezi Dalovice a Hájek vrátí v sobotu

Sanace trati v úseku Dalovice - Hájek. Foto: Správa železnicSanace trati v úseku Dalovice - Hájek. Foto: Správa železnic

Vlaky na trati nejezdí od loňského května.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sybila

Od 15.05.2021 bude opět provoz přerušen , užijte si to.

Josef Trögl

Proč?

Josef Trögl

Díky za plusy, ale mě by fakt zajímalo, zda je to pravda a jaký to má důvod.

T_D

A do té miliardy se počítají jenom práce u Hájku nebo je to komplet i s opravou mostu a svahu u Dalovic?

David

Doufám, že včetně opravy, ale i kdyby byl celý násep nahrazen estakádou s hlubokými piloty, tak kdyby byl za standadní cenu tak by vyšel levněji.

Miroslav Zikmund

Možná by vyšel levněji, ale jistě máte – alespoň z tisku – povědomost o „šílenosti“ českého stavebního práva. Takže estakáda = možná nutné územní řízení, patrně EIA, pak se najde nějaká žabička, brouček patřící do ohroženého druhu – načež následuje hysterická obstrukční reakce „ochránců“ a až se dokopete ke stavebnímu povolení. Tohle se táhne dlouhé měsíce (roky) … nepochybně nutnost soutěže na projektanta a rizikem prodloužení při odvolání ….
Naproti tomu „oprava havarijního stavu“ vzniklého na základě „přírodních vlivů = nikoli zanedbaná údržba historického spodku z doby 19. století, se dá zmáknout bez nějaké „šílené“ administrativně-stavební procedury …

Jiří Kocurek

Předěláme městsou teplárnu na mazut. Nějakou EIA se zabývat nebudeme.

David

Miliarda korun za rekonstrukci 300m železnice při úplném zastavení provozu na 1rok. Jsem sám, komu to připadá trochu přestřelené? Snad by ani nemělo cenu připomínat, kolik km mostů či tunelů by se dalo za 1mld postavit.

Miroslav Zikmund

Nesouhlasil bych s vámi o nějakém velkém množství … spíše než postavit, tak spíše „jen“ opravit …
Jedna miliarda „zase“ nejsou tak velké peníze. Při kupní ceně 100 milionů za čtyřsystémovou lok pro rychlost 200 se jedná „jen“ o 10 lokomotiv = nic moc …

David

Jedna miliarda… to je například 1/5 Ejpovických tunelů s délkou přes 4km, či 1/7 novostavby Sudoměřice Votice s délkou okolo 20km, či téměř celý Trojský most v Praze. Zde se bavíme o sanaci náspu v délce 300m.

Josef Trögl

Naše „univerzita severu“ má rozpočet cca půl miliardy, vyžili bychom z toho 2 roky.

Jiří Kocurek

Chtělo by to získat položkový výpis, bez něj vaříme z vody.

Apollo

Nikde se neuvádí celkem zajímavý a důležitý detail, že nedošlo k sesuvu materiálu „po svahu“, ale k propadu do země. Byli jsme se tam podívat hned jak se to stalo a mám fotky propadu před zásahem technikou. U klasického sesuvu se sesunutý materiál nahromadí pod sesuvem (nahoře chybí, dole přebývá). Na onom místě ale materiál pouze chyběl. Propad se nachází v lokalitě starých hlubinných dolů na kaolin, nedaleko byla i šachta. Pravděpodobně se část tratě propadla přímo do nějaké dobývky ve starém dole. Víc info vč. starých map lze dohledat např. na Geofondu. Tím lze mimo jiné vysvětlit, proč jinak… Číst vice »

Odpadlik

Máte link na ty fotky?

Apollo

Nikam jsem je zatím nepověsil, zkusím si večer najít čas.

Mimopražský

Jo, náklady si nestěžovaly, protože by se stejně ničeho nedomohly. Někdy mi to připadá, že SŽ bere nákladní dopravu jako něco obtěžujícího.

Kubrt

Tak jako zdroj tržeb dobrý.

Mimopražský

Od kolejí jsem přes čtyři roky, takže neznám aktuální ceníky ošupného kolejí, ale protože mi osobní doprava házela vidle do práce, přehodnotil bych ošupné pro osobní dopravu ve smyslu „Jedeš včas, fajn jedeš na plno.“ „Nejedeš včas, smolík, budeš skákat za nákladem, za osobákem, za bůhví čím“. „Nechceš za ničím skákat, tak tě to bude něco stát.“ Celkem si dokáži představit jekot osobních dopravců na tratích se silným provozem, kdyby se tohle zavedlo.

Willy

Obtěžující je především železnice pro veřejný rozpočet, aneb za jak dlouho se asi tak zaplatí zde proinvestovaná miliarda na poplatcích za dopravní cestu? A to jde kousek z celkové délky tratí a udržovacích nákladů. Ve výsledku jde o utopené náklady, které se nikdy nezaplatí.

Petr Šimral

Ano. Ve výsledku se sanace náspů Poříčany – Velim, Uhersko – Zámrsk, Chodov – Karlovy Vary, Lovosice – Bohušovice i jiné taky nezaplatí. Co s tím? Taky nechat prostě ladem???

Willy

Jistě víte, že optimalizace, aby se aspoň prostá údržba tratí zaplatila, je dřív nebo později prostě nevyhnutelná.

Pavel Q

A co teprve taková D8 skrz Středohoří.

2084

A za jak dlouho se např. zaplatí sanace svahu u Dobkoviček na dálnici D8 z prodeje dálničních známek a mýta?

Willy

Z daní za PHM, silniční daně, mýtného a dálničních známek velmi rychle. Stát díky silniční dopravě nejenže pokryje údržbu a rozvoj sítě, ale dost miliard poté státu ještě zbyde.

Petr Šimral

A on by stát ty poplatky neměl, kdyby to jezdilo jako před tím po I/8 a I/62??? Držte si konzistenci 🙂 🙂 🙂

Willy

Co je to za nesmyslnou otázku?! Přijmy ze silniční dopravy vlastní infrastrukturu bohatě splatí i s přebytkem, takže jde o perspektivní rozvoj této sítě pro větší kapacitu, rychlost, komfort i bezpečnost a je zcela na místě.

Miloslav

Nesplatí

Jiří Kocurek

Ano, 80 miliard příjmů ze spotřební daně nezaplatí 50-60 miliard nákladů na silniční infrastrukturu.
A víte proč? Protože nesjou rozpočtově určená na silniční infrastruktutru. A pak jsou tady samozřejmě externality, převyšující HDP České republiky.
Nesmysly? Ano, ale spousta lidí tomu věří víc než na Ježíška.

Miroslav Zikmund

Promiňte, čtete noviny nebo koukáte – byť jen na zpravodajství bulvárních TV ? Můžete prosím zdejšímu publiku vysvětlit, jak je možné, že minimálně 20 let „zoufale“ kňučí všechny kraje – za ta léta se tam vystřídaly různé politické kombinace – že by na opravu krajských silnic / mostů potřebovaly ročně alespoň miliardu = ročně, tj. minimálně 13 miliard – a to se neberou do úvahy „jedničky“ a jejich mosty. Z SFDI dostanou pouze peníze v řádu několika stovek milionů, z čehož platí i „zimní“ údržbu a následně nemají na větší údržbu … Jak je možné, že cestou SFDI se peníze… Číst vice »

Jackub

Výtěžek ze všech poplatků a daní, ohebný s provozem na pozemních komunikacích, nejde přímo do SFDI. Do něj se dostane prostřednictvím státního rozpočtu. Prostě se smíchá s ostatními daněmi a pak se určitá část podle do SFDI. To, že je tato část významně menší, než ten původní výtěžek, je politické rozhodnutí. Jak by si na sebe silniční doprava vydělala. Takto dotuje důchody, zdravotnictví, ale třeba i železnici. Neříkám, jestli je to dobře, nebo špatně, jen konstatuji fakta a uvádím věci na pravou míru.

Jaaa

Silniční doprava nic nedotuje. Naopak externality silniční dopravy jsou dotovány z ostatních daní, včetně zdravotního pojištění.

Jiří Kocurek

Externí benefity jako školní autobus a přístup ISZ okázale ignorujte. Existence externích benefitů se nepřipouští.
Prasklý vodovod lze opravovat jen za použití kolejové dopravy.

ušatá

Nikdy!

Willy

Cena za použití železniční dopravní cesty nekryje ani náklady na údržbu tratí => investice do modernizace žel. infrastruktury nenávratné.

ušatá

Už jste si to někdy spočítal? Byl byste hodně překvapený. Ale o tom se zde píše stále dokola a všichni si vedou svou.

Willy
Krušnohorec

Vaše představy jsou velmi romantické.

Willy

Romantické jdou leda tak sny o nedotovaném vláčku, ekonomická realita je bohužel zcela opačná.

Fandik

Průvodčí mi řekla, že údajně omezení bude opět pokracovat mezi Hajkem a KV, ale údajně se nevi kdy…..

Cestující

Bude se jezdit údajně sníženou rychlostí pouze po 1 traťové koleji.

Tyus

neoficiálně bude od 1.1.2022 nepřetržitá 200 (dvěstě) denní výluka

Pišta

Arriva má už na trati válec 🙂

Petr Šimral

Výlukové práce neměly zejména vliv na linku R15, ale na nákladní dopravu, která musela jezdit z Nového Sedla přes Cheb, Plzeň a přetížený úsek Beroun – Praha.

ythomas_ct

…nojo, no…když on si žádnej náklad nestěžoval, že musí na kousek cesty do autobusu nebo že pojede podle výlukového JŘ… 🙁

Petr Šimral

Asi tak…

Petr Šimral

Ale zkus si to představit… Ze šachty vyráží náklaďáky do Ostrova, kde je vybudována provizorní rampa. SŽ samozřejmě platí jak ty náklaďáky, tak posun v žst. Ostrov, tak dražší nakládku. Nakládá se pět vlaků denně, tedy 8 000 tun uhla. Do každého náklaďáku se vejde 30 tun uhla… A tak nám z Vintířova do Ostrova pendluje 266 párů jízd denně, poctivě čekají v Ostrově, až budou moci nacouvat v Ostrově na rampu a vysypat to své uhlo. Všude prach, zplodiny náklaďáků atd., atd..

ythomas_ct

…zajímavá představa. No, kdyby šlo jen o „uhlo“, tak by asi byla lepší „náhradní dopravníková doprava“… 😉

Apollo17

No ono něco takového existuje v malém.Není to uhlí,ale sádrovec z Prunéřova,který se vozí v kontejnerech do Ostrova,tam ho Hektor přestavuje na vlečku,kde pojízdný vozík ty kontejnery z vozů vyzvedne a překlápí do náklaďáků a ty je vozí směr Vary.

Pavel H.

To cestující opravdu zajímá… 🤦