Dlouhá výluka na koridoru u Poříčan skončí v září, cena za stavbu přesáhla už čtyři miliardy korun

Rekonstrukce koridoru Velim - Poříčany. Pramen: Správa železnicRekonstrukce koridoru Velim - Poříčany. Pramen: Správa železnic

K rychlosti 160 km/h se mají vlaky vrátit v listopadu.

113 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gwann

aktuální situace…

vlak 1256 z Prahy do Budapesti…+88 (jestě není ani v kolíně)
vlak 1356 z Prahy do Grazu…. +35
vlak 1456 z Prahy do Budapesti….který je nejspíš obratovým vlakem od EC 286….bude mít minimálně +30 na odjezdu, protože teď, v 1506, je teprve v Českém Brodě.

na Ostravu to je podobné, RJ i LEO taky slušné….

Honza

Vlaky stojí – auta jedou!

Ferda Vomáčka

4 mld a přínos žádný… Aspon jedna traťová kolej navíc by se vešla a určitě by pomohla, přestože 3 koleje nejsou ideální pro provoz.

Hádej

Ano, typicky příklad konzervace české železnice. Ti lidé, kteří u nás plánují rozvoj železnice (jak na SŽ, tak na MD) jsou neschopní nemakačenkové a nemají na svých místech dávno co dělat.

Tam by se vešly koleje dvě. Však i z těch velestaveb údržbových komunikací okolo je to naprosto zřejmé.

Ale seriózně to nikoho netrápí. Volič se neptá a neotravuje.

robert

Jasně že to tady nemůže vypadat jako ve Švýcarsku, když zdejší šotouši obhajují stávajících 160 km/h a říkají, že to z různých důvodů nejde.
S takovými výmluvami se jděte bodnout. Připadám si tady jako v Mongolsku.

Elb

Jenže my ekonomicky máme blíž Mongolsku než Švýcarsku. Aby to šlo, tak byste se do toho musel sám nějak výrazněji vložit.

robert

A jak? Co víc mám ještě udělat?

Elb

A co všechno děláte? A jak jinak, postavit to za svoje.

Hádej

Vy pracujete na ministerstvu dopravy, nebo co?

robert

Nejdřív mi pověz, jak se mám do toho výrazněji vložit. Staví snad někdo ze zdejších boháčů tratě? Kellner už nežije, Babiš, Vítek, Křetínský, Komárek si hrabou pro sebe. Dalibor Dědek z Jablotronu nemá tolik peněz, aby financoval něco takového.

Elb

To že to nedělají ostatní snad neznamená, že vy byste na tratě přispívat nemohl, napnuté rozpočty Ministerstva dopravy určitě ocení, pokud jim dáte nějaký významnější obnos za účelem provedení modernizace nějaké vámi preferované tratě.

SYN

Je samozřejmě hezké to napřed chtít od jiných (předpokládám že sám tratě za své nestavíte?)

Elb

Nestavím, já po nich totiž taky skoro ani nejezdím, taky nevidím ten účel.

Hádej

To je pěkný nesmysl. Peněz na infrastrukturní projekty máme z EU mnohem více, než dokážeme reálně smysluplně prostavět.

Elb

Nebo než jsou schopny firmy svoji kapacitou zvládat?

Hádej

Na čtyři koleje Poříčany – Velim by ta kapacita byla.

Elb

Teď když se největší Česká stavební firma nemůže ucházet o veřejné zakázky..

Gwann

mentálně máme blíž mongolsku, ne ekonomicky

Elb

Je krásné, jak tady dokážeme rozkopat trať v jedněch směrech na tolika místech najednou. U Drážďan, jendokolejka u Děčína, Praha-Kolín-Pradubice-Ústí-Adamov… V Německu jsou na tom teď prý ještě líp.

Jiří Kocurek

U Drážďan jsou to taky naši?

Elb

Ne, ale výluky by se mohli plánovat tak, aby jich nebylo 10 v jedné souvislé trase, tedy ideálně i mezinárodně na důležitých tratích a případně i se správci silnice, pokud po nich má jezdit NAD.

Grossák

Nespatřuji žádnou výhodu v tom mít 10 výluk postupně za sebou, než najednou. Problém je obecně v celkové kapacitě sítě. A samozřejmě i v tom, že se dělá jak na koridoru, tak na souběžné trase na Lysou.

Elb

Nespatřujete výhodu v tom mít v celém směru prakticky špunt a kolabující dopravu? V tom případě bych doporučil vyšetření.

SYN

Rozhodně má cosi do sebe myšlenka že když už vzniká úzké místo a musí se organizovat NAD atd, tak nemá cenu mít trať v jiných částech dokonale propustnou, když rozhoduje neslabší článek (nejužší místo). Jelikož alternativou je jen o trochu míň omezený provoz, zato po dobu násobně delší, je vaše poznámka bez dalšího vysvětlení nepochopitelná…

Jiří 3

Co se kope u Kolína?

None

Snad se to neuspěchalo aby nenásledovala další výluka.
Snad se blíží doba, kdy se dojede z Prahy do Ostravy bez stání v polích a nikde neklesne rychlost pod 60km/h.
Vím, nestane se to, ale přál bych si to jednou zažít.

Elb

Přerov Ostrava už má taky cosi za sebou…

Mirek Zv.

Sláva Bohu, 2 měsíce, to už nějak přežijeme. Já myslel, že je to do 2027.

Hádej

Nebojte, další stavby budou navazovat. Rozkopáno až do 2027. 😀

Radim

Rozkopáno navěky 😀

Pavel Skládaný

Optimismus je nedostatek informací.

Libcha

„Pro plnou rychlost bude během listopadu nutná dvoutýdenní výluka, aby mohlo dojít k finálnímu podbití a pantografické zkoušce“

To si dělají legraci? Neměli by to zvládnout za noc nebo dvě?

Mimochodem, aby nedošlo k neoprávněné úlevě, nechystá se na nás vzápětí ještě výluka od Velimi ke Kolínu?

David

Pak nás taky za pár let čeká výluka kvůli rekonstrukci stanice Pečky a potom výluka pro změnu trasování a vložení výhybek kvůli stavbě VRT z Běchovic za Poříčany.

Jirka Z

A teď co z toho, co se teď překopává, bude třeba znovu překopat při tom napojování VRT? Nehledě na to, že si ta přímá trať přímo říká o to vést 4 koleje až ke Kolínu. Ideálně dvě vnitřní na rychlost 200+ jako pokračování VRT, dvě vnější pro příměstskou dopravu a pro náklady napojit na Poříčany. S tou rekonstrukcí přejezdů si snad dělají srandu, ty na takto vytížené trati už dávno nemají co dělat, část z nich je navíc mimo zástavbu a šly by tak nahradit nadjezdem bez větších problémů. Celkově to vypadá na velmi špatnou investici, která teď bude na… Číst vice »

Hádej

U nás na SŽ se ale stavby neplánují. To je ten zásadní problém. Hlavní je „stavět“, bez ohledu na to co a kde. Jen ať se penízky točí…

Martin M.

Mezi Velimí a Kolínem se má pracovat na konci srpna, o dalších výlukách v tomto úseku jsem neslyšel. Myslím, že minimálně část toho úseku se dělala v minulých letech (oblouk u Velimi) ale netuším v jakém rozsahu.

Martin Š.

původní rychlost: 160 km/h, nová rychlost 160 km/h
původní počet kolejí: 2, nový počet kolejí 2
takže se ta rekonstrukce skutečně nevyužila k žádné inovaci?:(

None

Využila, půjde jet až 160. Bez té důležité a náročné rekonstrukce by to postupně klesalo.
Můžeme být rádi, že to snad bude jezdit bez zastavování.
Přidávání dalších kolejí si může přát jen teoretik. Tady se nestaví s výhledem na budoucnost

VTT

Ano, je to tak.
Na druhou stranu, plánování stavebních prací tak, že se rozkope i odklonová trať (přes Lysou), mi jako ideál nepřipadá.

Hádej

Ale za to si voliči můžou sami…

PepaM

Využila, vznikly 2 nové odbočky.

Jiří Kocurek

Velmi povrchní pohled. S takovým přístupem by se nikdy ani neopravila urvaná trolej.

Hádej

Už tam měl být minimálně svršek i ZZ na 200. Když to šlo na Budějce, šlo by to i tady.

Plus ty dvě koleje navíc, ale to v našem autostánu možné opravdu není.

Dan

Pokud budeme nazývat věci pravými jmény, mělo by to spíš nazývat „uvedení do normového stavu“. Nikde ale moc nerozebírali, co přesně s ním úsekem bylo za problémy, že to museli dělat zgruntu celé znova, dokonce i trakční vedení… Aby se z toho nakonec nevyklubal problém všech koridorových staveb. Místo VRT druhé kolo oprav koridorů, to jsou vyhlídky… 🙂

SYN

No, nebylo by to až tak překvapující, vzhledem k věčnému odkládání VRT…

Cipís

A to se to bude zase za 25 let dělat znovu?Jako tomu bylo teď?

Jiří Kocurek

Pravděpodobně to po 25 létech bude ppotřebovat další opravu.
Kdyby tam ale jezdila jen Regionova 4x za den, tak by ty koleje vydržely násdobně delší dobu.

Hádej

Ale ano, říká se tomu nedostatečná údržba. Když si nechám koleje vymlátit, pak je musím vyměnit mnohem dříve, to není žádná rocket science.

jkjk

Pokud tam bude jezdit 400 vlaků za den tak jako nyní, tak ano. Pokud se postaví VRT Polabí, tak by zátěž mohla klesnout a životnost by se mohla prodloužit.

None

2x pokud = nic nebude 😁

Jiří Kocurek

Tak 400 vlaků za den se jen tak z ničeho nic nezmění. Nemalá část z nich je zcela mimo objednávku krajů/ministerstva.

Adamgolias

To by bylo ještě dobrý , za 25 let. Poříčany byly rozkopány ,,z gruntu,, již třikrát . Poříčany- Kolín , neuplyne snad rok , abych se nemusel trmácet busem alespoň 14 dnů. Spíše mnohem déle. Kazdy , opravdu kazdy tyden alespon jednou zpozdeni vetsi nez 30min. Na cas od phy odpoledne neprijede snad nic. Trolej plus sloupy letos po treti za 25 let. Ješte na jare tam byly patky tech co se likvidovali pred 15 lety . Nyni vyhrabaly vsechny a vytvorili nove. Kdyz nic jineho , zajimalo by me co se za 15 let stane s betonovym zakladem sloupu… Číst vice »

David

„Doplnění ovládání dispečerské řídicí techniky“ je proboha co? Jakože to tam měl být původně výpravčí co ručně přehazuje výhybky?

Jiří 3

Řekl bych natahání kabelů na Balabenku, jinak by se muselo ovládat z Poříčan pravděpodobně, jelikož proti výpravčím ve stanicích SŽ aktivně bojuje.

Franta

Až Dobrá správa pochopí, že konečným cílem jejího úsilí je spokojený cestující, budeme o hodně dál. Zatím je to ale jen sen.

Franta

Jsem pobaven tím mínusem! Zajímalo by mne, co měl jeho autor na mysli: že už dnes klíčoví pracovníci SŽ nespí starostí o to, kolik a jakých komplikací způsobí výluky cestujícím? Nebo snad míní, že se SŽ má chovat „nezávisle“ (asi tak jako ČNB) a dělat rozhodnutí o své činnosti bez ohledu na jejich dopady? (Tak se totiž v naší drahé kotlině dosud pojem nezávislost z nějakého nepochopitelného důvodu vykládá.)
V obou případech bych uvítal nějaký ten argument.

Hádej

Máte naprostou pravdu, těch mínusů si nevšímejte.

Na SŽ má stále drtivá většina managementu pocit, že vlaky jsou tu pro ně. A spousta provozních zaměstnanců bohužel taky. Změna systému je nemožná, oni ho budou bránit za každou cenu, protože „takhle se to vždycky dělalo, takže takhle je to správně a nikdo kromě nich tomu nerozumí“.

Už jen to, že náklady cestujících na zpoždění či odřeknutí se do staveb a výluk nepočítají, dokazuje svoje. Neschopnost.

Franta

Argumenty nikde, mínusy jen prší… kdyby železničáři méně hájili svou pochybnou profesní čest (ve skutečnosti sektářskou kruhovou obranu proti zlému vnějšímu světu) a více se věnovali spokojenosti těch, jimž mají poskytovat služby, balo by na světě o hodně radostněji.
Bohužel, náš stát a všechny jeho organizace jsou z velké části hotovou exhibicí fachidiotství, efektu „pro stromy nevidíme les“ a doslova do písmene sadistické úřednické bezohlednosti.

David

To Vaše souvětí by bylo dobře někde vytesat – pokud možno tam, kam by ně denně 8 hodin viděl manekým a jeho nástupce – aby ho to hodně štvalo.

None

Co má SŽ společného s cestujícími?? Ta má za úkol udržovat co nejvíc výluk.

Hádej

Moc pěkně napsáno. 🙂

SYN

To nemá za úkol, to si vzala dobrovolně, navíc…

robert

Jenom rychlost 160?? Proč ne víc?

Vojtěch

na větší rychlosti se v ČR nehraje (zatím)

Franta

A protože každé „zatím“ ovlivní situaci ca na 5 – 10 let do budoucnosti, je jasné, jak to nakonec dopadne…

robert

Taky mám mínusy. A nikdo nebyl schopen napsat, proč nemůže být na rekonstruované trati větší rychlost.

Bram

Na tratích, kde je provozována veškerá doprava, tedy i zastávkové osobní vlaky a nákladní doprava vyjma vlaků NEx, rychlost vyšší než 160 km/h vyloženě škodí. Ubírá dost kapacitu a na tak zatížených tratích, jako je trať Praha – Kolín – Choceň – Česká Třebová se ani nedala reálně použít při tvorbě GVD.

robert

Brame, zkus trochu uvažovat. Traťová rychlost a reálná rychlost jsou dvě zcela odlišné hodnoty. Jaký je problém v tom postavit trať na více než 160 km/h? Jezdi se po té trati může stejně jako doposud.
Samozřejmě vím, jak několik rychlostních hladin mohou zamávat dostupnou kapacitou, ale to vůbec nevylučuje podstatu, kterou jsem napsal na začátku. To je stejné jako s dálnicemi. Technicky je po nich možné jet i dvoustovkou. Ale legislativa umožňuje jen 130 km/h.
Pochopil??

Hádej

Bla bla bla. Když nestačí kapacita, přidám koleje. Místa je tam dostatek.

A kromě toho, těch 200 by nebyly žádné zásadní náklady navíc.

None

Nemá tam co jezdit, pořád by to něco dojíždělo, přejezdy na každém kroku…
Navíc každých 50km nějaká výluka. U nás prostě zatím ne-e.

Adamgolias

Protoze urovnove prejezdy?

Plecháč

A snížit kapacitu na nejvytíženější dvoukolejné trati u nás? Kdyby součástí stavby byla třetí kolej, neříkám nicm

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ale dejte pokoj se třetí kolejí! Jednak nevím, kam byste ji dal, druhak opravdu potřebujeme (a fest) nové tratě…

Fučida

A tak zrovna tam by se dala třetí kolej natáhnout až ke Kolínu.

David

Ono by možná na té nejvytíženější trati v ČR pomohlo (hlavně prakticky, teoreticky moc ne), kdyby na nových odbočkách Tatce a Cerhenice „Dobrá správa“ instalovala výhybky pro rychlost 160 km/h do odbočky – ale to by se toho chtělo po manekýnovi moc, za to prezentační body nebudou.

robert

Viz moje odpověď Bramovi.

Jirka Z

Třetí kolej, to je takový místní folklor, ale kapacitu to moc nezvýší a stejně dál hrozí, že se při rekonstrukci zredukují jen na jednu kolej. To už by bylo rozumnější tam až ke Kolínu přidat rovnou dvě koleje, které by byly pokračováním toho sjezdu z VRT u Poříčan.

Jiří 3

Že by ponechání úrovňových přejezdů?

mgr.pavel

A proč je při té rekonstrukci nechali?

Mít na nejvytíženějším úseku 1.koridoru úrovňové přejezdy je paskvil. X let (minimálně od Studénky) se ví, jaký průšvih to může být. Děje se s tím něco?

None

Samozřejmě že děje. Konkrétně ta Studénka byla nedávno v TV. Myslíte, že udělat díru pod kolejema za pár set milionů je jen tak? To máte, jeden soused,druhý souše, třetí soused, beton, písek, voda, další soused, nové řízení..

Jiří 3

To je dobrá poznámka.

Jan Hašek

Na přetížené trati je 160 km/h až až…
Pirna – DRESDEN 4 koleje

Tady se čeká, že jednoho krásného dne bude Běchovice VRT , ale při dnešních cenách a zadlužení to jen hezky vypadá na propagačních materiálech téhle neprogresivní organizace a každému je jasné, že na to prostě nedojde.

None

Nestačilo by ti jet stošedesátkou 200 v kuse? Kdyby to tak šlo? To by byla krása. Už bysme byli na půlce možného.

Geralt

I stavby jako tahle se občas udělat musí. Potíž je v tom že nikdo nemá odvahu říct, že po dobu výluky bude kapacita dráhy snížena na třetinu. Je snaha za každou cenu procpat všechno, na papíře to sice vychází, ale v reálu se to hroutí.

JiP

Problem neni udelat i stavbu tohoto typu. Kdyz po jejim dokonceni dojde k vyraznemu kvalitativnimu zlepseni, tak to kazdy rozmnu clovek pochopi. Tady ale doslo k promarneni vsech sanci s timto usekem neco udelat. Po vyluce bude opet stejny provozne silne nevyhovujici, pretizeny stav trati. Vzhledem k potencialu co tato stavba mela, se nevyuzlo prakticky vubec nic a vse se na dalsich nejmene 20 let zakonzervovalo.

Mirek

Prý by nestihli evropské dotace, kdyby měli rozšiřovat na 3 koleje….Stejná písnička při rekonstrukci Poříčan, kdy t ocelé rozkopali a dělali podchody a dali navrch staré koleje, aby to o pár let celé rozkopali znovu…Je to bolest sledovat 🙁

Franta

V železničních kruzích se o úřednické práci u SŽ zcela otevřeně hovoří jako o „předdůchodu“. Za takových okolností je s podivem, že nám ještě nepadají mosty a vlaky vůbec jedou.

Luboš Beneš

Ani ty přejezdy nezrušily…

Adamgolias

Jo , musi . Ale ne kazdych 15 let. A mezi tim ruzne mesicni vyluky , ktere ani nestoji za zverejneni.

Franta

Kdyby každých 15 let! Poříčany jsou od jara do podzimu rozryté už snad čtvrtým rokem!

Jiří Kocurek

A nebylo tam něco špatně od základu, když se úpravy na povrchu nedařily?
Aneb zaomítali trhlinu ve zdi, prasklo to zase. A dokud nespravili základy, tak jim stěna pořád praskala a pořád opravovali omítku.

None

No a docení to někdo? Nedocení.
U nás třeba každý rok uzavírají trať 070. Teď to opět zavírají na celé prázdniny. Čekal bych alespoň pozlacené kolejnice a vlak, co těch pár km ujede bez zpoždění. A taky nic. Ale udržují jak o život.

Luboš Beneš

Jo výluka na Rudu taky byla a to jsme pár let po kompletní reko….

David

Jenomže to si Dobrá správa nesmí rozkopat obě tratě do Prahy a a na obou snížit kapacitu na třetinu. To je problém jedna. Druhý problém je délka staveb – když to zvládnou za rok a poškodí tím jeden grafikon, tak by se to snad taky dalo.

JiP

Zajimalo by me, jake uzke hrdlo se touto stavbou odstranilo. Krome nekonecnych komplikaci v provozu, cela tato stavba neprinese ani vterinu uspor v jizdni dobe ci kapacite trati. Totalne promarnena sance s timto silne pretizenym usekem neco provest = treti kolej. Na pripravy bylo 20 let casu a vse bylo promarneno, penize doslova splachnute do kanalu.

IGCT

Odstranil se propad rychlosti, který by brzy nastal pokud by se neudělala tato generální oprava. Úsek byl skoro v havarijním stavu vlivem intenzity provozu.

JiP

A to ze je tam problem s podlozim se zjistilo loni? Ja myslim ze o tom problemu se vi dlouha a dlouha leta, ze v konkretnich usecich je spatne podlozi. Tohle je argument ktery zkratka odmitam jako tezkou vymluvu!

55p

A co se teda mělo s úsekem dělat? Počkat, až se zavede TOR 70 km/h? Pak byste jako první řval, proč se to neopravilo včas, že jo?

Nových odboček Tatce a Cerhenice, které zkrátí výluky, jste si taky neráčil všimnout?

Franta

Cestujícího kupodivu zajímá, proč se do Ostravy dostane od hodinu a více později, zlepšení nějakého provozního parametru o 0,06 pt možná přivádí do erotického vzrušení železničáře, panu zákazníkovi a daňovému poplatníkovi je to dočista jedno.

JiP

Neracil, od te doby co zacal tento cirkus uz jezdim denne do Prahy do prace jenom autem a uz u toho asi zustane. A jak jsem argumentoval, to ze je v useku spatne podlozi se vy prakticky od zprovozneni trati po predchozi modernizaci a soucasne se vi nejmene poslednich 15 let, co jsou vlaky v PIDu, ze usek je silne poddimenzovany kapacitne. Casu na ztrojkolejneni bylo mnoho mnoho let !!!! To co pisete jsou obycejne vymluvy hazejici mlhu na vlastni neschnopnost SZ neco rozumne ridit a planovat.

mgr.pavel

Myslíte těch odboček, kde odbočující vlak musí zpomalit protože „proč mít výhybky na 160“?

Jo, to také podělali.

None

I já jsem cestující. Nezajímá mě výhybka, novej šutr
Zajímají mě ty čísla v jízdním řádu. Příjezd 15:30 na přípoj je příjezd v15:30 a ne 15:55 a vlak v pr…..

Jiří Kocurek

A kdyby se tam začalo kopat o dva roky dřív, tak by se stalo co, přesně? Já jen že odstranění závady ve spodku bude znamenat provést určité práce a posunutím výluky o rok tam nebo zpátky těch prací neubyde.

Umýváte doma nádobí? Zvětší se tím hrnce?

None

Ale ale… Tady se někdo šťourá do věcí, do kterých nemá 😄
Některý věci jsou prostě nějak nastavený a všem vyhovují 😉

Franta

Kontrafuaktuální argumentace – útočiště lemplů a darebáků: ano, nestojí to za nic, ale kdybychom tu nebyli/to nedělali/to nezařídili (nehodící se škrtněte), bylo BY to MNOHEM horší!

Georg

splachnout do kanalu se daji leda podobne hluboke myslenky jako je ta tvoje.
treti kolej z kolina do prahy neprojde, a pripravuje se stavba treti a ctvrte jinudy. na vyssi stupen opravy soucasne trati to nema vliv,

Tomáš

To je blbost. Aktuálně se řeší, jak tudy protáhnout 3. kolej do Kolína, jejíž potřeba ještě vzroste po dokončení VRT Polabí (dle SŽ prý 2029). A realizace téhle akce do toho slušně hází vidle, protože na do toho nemůžete dalších asi 10 let kopnout, jinak porušíte podmínky dotace v rámci Blending Call. JiP má pravdu, je to totálně promarněná šance a zakonzervování nevyhovujícího stavu 🙁

Anonymní alkoholik

Například mezi Hamburkem a Rothenburgem na trati do Brém je nultá kolej vedena jako trať pod vlastním číslem. Třeba by se to dalo obejít takhle – stavba jedné koleje, která by se vydávala za novou trať.

Tomáš

Ono nejde jen o vedení třetí koleje, musíte ji taky někde napojit a prospojkovat s ostatními kolejemi, a to už jsou velké zásahy do kolejí a zab. zař.

Tomáš Gottschalk

Tak ausgerechnet v Poříčanech by to znamenalo akorát vložení jedné wexle na kolínském zhlaví. V Pečkách a Velmi by úpravy byly větší, to jo. Zásah do ZZ samozřejmě nezpochybňuju.

Anonymní alkoholik

No jasně, to chápu, jen si právě řikám, jestli by to právě neobešlo požadavky těch dotací. Ale jestli se nesmí sahat vůbec do ničeho, tak je to asi blbost, no. :/

Hádej

Samozřejmě že může. Stavby jaksi musí fyzikálně navazovat i při opravách dvou úseků.

JiP

Problem je, ze uplne stejne lze komentovat vyluku Usti-Chocen a Blansko-Brno. Totalni rozvrat dopravy na zeleznici, desitky miliard v luftu a co to prinese? Naprosto nic. A jak psal jeden predrecnik, nejde o nic jineho, jak nejak vyplacat EU dotace, klidne na uplne stupidity, hlavne ze se cerpa. Realne ale neni pripraveno nic smysluplneho, co by zeleznici posouvalo kupredu. A to vedle 1. koridory uspesne roste D11-dnes uz jezdim jenom po ni a vlakem jenom tehdy, kdyz neni jina moznost. Na ten zmar se proste neda divat!