Dlouhá tramvajová výluka mezi Mostem a Litvínovem míří ke konci, příští týden začne zkušební provoz
Oprava nabrala téměř rok zpoždění.
Po necelých dvou letech se opět vrátí tramvaje na celou trasu trati mezi Mostem a Litvínovem. Ukončení prací a zahájení zkušebního provozu oznámil zhotovitel stavby, společnost Chládek & Tintěra. Rekonstrukce nabrala zpoždění zhruba rok kvůli změnám v projektu.
Rekonstrukcí prochází úsek Záluží – Litvínov. Po trase téměř dva roky nejezdí tramvaje, místo nich je zavedena náhradní autobusová doprava. Od září loňského roku nejezdí ani tramvaje z Mostu kvůli pracím na otočce Záluží.
„Zkušební jízdy jsou na nové trati naplánované od konce ledna letošního roku. Od poloviny února by měl být zahájen provoz tramvají i pro cestující v celém úseku Most – Litvínov,“ uvedla společnost na svých stránkách. Na stránkách Dopravního podniku města Mostu a Litvínova zatím žádná informace o konci výluky není. Na zrekonstruovanou trať se stavbaři vrátí ještě s příchodem jara, aby provedli zatravnění kolem trati.
Rekonstrukce čtyřkilometrového úseku nabrala zpoždění kvůli špatnému stavu soumostí u zastávky Petrochemie. Mosty převádějící tramvajovou trať přes silnici a železniční trať do areálů litvínovské chemičky byly v tak špatném stavu, že je nebylo možné opravit.
Druhá část příští rok
Proto došlo k přepracování projektu, většina částí obou mostů je nová. „Vedle toho naši stavbaři během zemních prací narazili na inženýrské sítě, ale i štoly, o kterých nikdo nevěděl. U podchodu zastávka Petrochemie například objevili nebezpečnou kavernu. Skryté nástrahy se daly vyřešit bez zásadního dopadu na termín realizace, rekonstrukce soumostí však urychlit nešla, což mělo vliv na termín dokončení celé rekonstrukce trati,“ uvedla firma.
Vzhledem k nutnosti prací v otočce Záluží je od začátku září výluka i v úseku z Mostu. Ta skončí se zprovozněním celé trati.
Rekonstrukce druhé části tratě od chemičky do Mostu začne pravděpodobně v roce 2024. Je potřeba ještě skloubit opravu trati s opravou mostu s produktovody přes tramvajovou trať.
Náklady na práce na celé trati původní projekt uváděl ve výši 650 milionů korun, dopravní podnik počítal s dotací od Evropské unie 470 milionů korun. Od té doby náklady několikrát vzrostly. Poslední cena podle dodatku dosáhla 755 milionů korun.