Diskuse o osudu lokálek. Trendy Zdopravy.cz si lze pustit také jen k poslechu jako podcast

Diskuse Trendy Zdopravy.cz na téma regionální tratě. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářDiskuse Trendy Zdopravy.cz na téma regionální tratě. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Petr Borecký, Jiří Řehák, Jiří Pavel, Jiří Nálevka a Jan Hruška v první živé diskusi o budoucnosti regionálních tratí v Česku.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
novotný

Pan Borecký je mimo a osobní dopravu bude omezovat stejně tak nebo tak, i když tomu ne zcela nerozumí a jeho osobní názor se více rozchází s ostatními členy diskuze.

Omezit spíše jeho pravomoci tím, že bude co nejdříve odejit z funkce, aby nenapáchal ještě více škod. Viz masivní investice na lokálce MĚLNÍK – MŠENO, na lokálce VRAŇANY-LUŽEC a následné zastavení / omezení provozu jsou tomu zdárným příkladem. Příkladem může být i trať SLANÝ-LOUNY do budoucna.

Jan Sůra

Připravte se na další takové příklady mimo Středočeský kraj.

KPL

No tady už asi nejde jenom o zastavení provozu na vybraných tratích dle seznamu pana Boreckého. Fanatické antiželezniční trumpety budou mít jistě škodolibou radost, jak to té zastaralé a nemohoucí železnici zase nandají. Na MD se opět oprašuje právní úprava drážního zákona ve smyslu tzv.konzervace drah, čili defacto úplné fyzické likvidace mnoha tratí v ČR. Boreckého straničtí spojenci na MD s podporou všech zainteresovaných lokálkobijců se již čile snaží a určitě mají i dost velkou podporu manekýnů Svobody a Kupky. https://www.idnes.cz/…cfr Bohužel, jak zde již bylo nejednou zmíněno některými diskutujícími, pana Boreckého a spol nezajímají železniční zkušenosti a příklady ze… Číst vice »

lojza

Pan Borecký nezklamal 😀 já bych takové člověka viděl někde úplně jinde, než je rozhodování o tom, zda bude možnost přepravy po železnici, jelikož tu možnost de facto úplně vyloučil a smysl mu dávají jen rychlosti nad 120 km/h a koridory 😀 všechno by narval na silnice, které již teď praskají ve švech .. doporučuji již nikdy nevolit :))

Lukáš Chytil

Vtipné je, že i na koridorech se omezuje doprava. Pod jeho vedením se už 2 roky ukončují posilové a poslední/první vlaky v Hořovicích od Plzně. Do Berouna to jede jen 1* za 2 hodiny.

Jelen

Tak zrovna osobáky mezi Hořovicemi a Berounem jsou jedny z nejprázdnějších vlaků ve SČ kraji a redukce je v jejich případě pochopitelná. Rozhodně jsou tu lokálky, které už schytaly škrty mebo dokonce úplné zrušení provozu a jezdilo po nich daleko více cestujících, než linkou S70.

xyz

Redukce na 2h takt i v přepravní špičce či zrušení posledního večerního „spoje poslední jistoty“ není nic koncepčního.

Navíc šlo o nefér krok vůči Plzeňskému kraji, na jehož bedrech zůstalo o to více fixních nákladů na tuto vysoutěženou linku.

Leinad

Zrušení flamendru moc koncepční nebylo a 2h interval ve špičkách není to pravý.
Pokud rušit, tak úpně (nesouhlasil bych, ale chápal bych to) nicméně jaký má smysl náhodný výstřel.

Lang

A zamyslel se někdo nad tím, proč jsou tyhle vlaky nejprázdnější?

Kamil Novotný

Souhlasím, příměstská autobusová doprava je na středočeských tankodromech, úzkých silnicích opravdu za trest. To i ta zapadlá lokálka jedoucí 50 je lepší, než se harcovat vymetákem po úzkých okreskách i kolem Prahy, navíc dojet do zácpy a tím skončit.
Autobusová doprava je snesitelná jen jako doprava k vlaku do časové tolerance 20, max. 30 minut. Pak už je to trápení a na plné čáře (když není vlak) vyhrává auto.

Profesor

Ano. Ten chlap nedokáže pochopit nic jiného než mávání čísly a penězi.
Samozřejmě i to je důležité, ale není to vše.
Moh by jít na chvíli na odbor kultury a vysvětlit jim tam jak divadla co nemají návštěvnost aspoň 1500 lidi měsíčně zrušit. Však můžou koukat na televizi. Nebo dobrovolní hasiči co neuhasí aspoň 10 požárů do roka zrušit. Nevyplatí se to. Atd. Snad už brzo zmizí někde v propadlišti krajských dějin

Petr David

Souhlas!

None

U nás v práci jeden čas chodili hasiči pomáhat do provozu, protože se řediteli nelíbilo, že tam zbytečně celý den jen sedí…