Díky povodním nová trať i dráty. V Německu po 4 letech otevřeli Ahrtalbahn
Ahrtalbahn po modernizaci. Foto: Deutsche Bahn

Škody byly tak velké, že jde z velké části o novostavbu.

Škody byly tak velké, že jde z velké části o novostavbu.
Za tu cenu SŽ neopraví ani stanici Česká Třebová…A němec postaví několik mostů a opraví celou trať…😳😳😳
Tak Třebová je salra velikej dopravní uzel, stačí se kouknout do mapy, nesrovnatelné.
To se u nás nemůže stát. U nás se to polepí do původní rychlosti před 70 lety. Nebo se bude salámovat, že modernizace po 20 letech čekání bude vyhánět cestující 10 let. Vždy výlukou v nějakém úseku.
Zato v Česku probíhá obnova trati Opava-Hlučín na stejnou rychlost a bez elektrifikace, stále provoz částečně podle D3
myslím, že v minulém roce došlo při povodni ke stržení části tratě z Opavy do Hlučína, napadla mě ta hříšnost, že by třeba nebylo špatné, kdyby se ta trať do Hlučína taky elektrifikovala a snad někdy v budoucnu, pro jistotu nedejbože, napojila na železnici v Ostravě, kdyby to nikomu nevadilo, ale myslím, že zůstaneme u konstatování, že to nejde
Zůstaneme u konstatování, že jsou tratě, které potřebují trolej urgentně a peníze ani lidi nejsou na všecko.
Proč dát přednost trati do Hlučína před tratí z Ostravy do Frýdku-Místku?
Zejména je to falešné dilema.
Mmch. proč ta trolej nad tratí do FM už dávno nevisí? Kdo to blokuje?
pokud budu uvažovat vaši odpověď, tak se mohu taky zeptat, proč se před 20 léty dala přednost elektrifikaci a komplexní přestavbě trati do Opavy ze Svinova, když ty dědinky po cestě dají dohromady stěží 6 tisíc duší, kdežto jen Hlučín, Dolní Benešov a Kravaře jich mají kolem 20 tisíc a do té Opavy by se z Ostravy , kdyby se to zrekonstruovalo a postavilo, taky dojelo
Puvodne trat pokracovala az do Petrkovic a rozestavena byla az do Annanbergu, odbocka byla do M.Ostravy, ta odbocka do Ostravy je dnes silnici…
Opava byla centrem, hl. mestem rakouszkeho Slezska…
Nejezdili pak z Ostravy i tramvaje po trati?
No, podle různejch diskusí na fb je tam minimálně do poloviny 2026 provoz stále v dieselu. Nejsou k dispozici ani ET442, ani personál, kterej by s tim uměl…
Dívám se, že také už se jezdí do Bad Münstereifelu, kde trať také byla vážně poškozena ničivou povodní v 7/2021.
A taky se tam přes 4 roky nejezdilo (letos v létě ještě určitě ne).
Ale tam zatím elektrizace není hotova, viz i zmínka v článku https://www.radioeuskirchen.de/artikel/erfttalbahn-nach-bad-muenstereifel-wieder-in-betrieb-2523011.html
„Po trati od nového jízdního řádu jezdí dvě linky, došlo tak k navýšení provozu oproti stavu před povodní. Linka RB 30 (DB Regio) bude každou hodinu spojovat Ahrbrück přes Remagen s Bonnem. Kromě toho mezi Remagenem a Ahrbrückem každou hodinu jezdí nová linka RB 32 (dopravce Trans Regio Deutsche Regionalbahn GmbH, součást Transdevu)“ Nn, už předtím tam jezdily 2 páry vlaků za hodinu. Nicméně je pravda, že ten druhý pár končil jízdu už ve stanici Dernau. Nyní i ten druhý jede až do Altenahru a od 7/2026 má jet až do Ahrbrücku (koncová zastávka, která ale kdysi koncovou nebyla –… Číst vice »
Dělaly se tedy nějaké přeložky proti původnímu vedení trati? To by za 4 roky naprojektovat, získat povolení atd., byl téměř nadlidský úkol (aspoň v Česku).
Myslím si, že ne. Ani by to v daném terénu nešlo, většina tratě vede v úzkém údolí.
https://de.wikipedia.org/wiki/Ahrtalbahn
To u nás obnovíme vše v původních parametrech a původní stopě, aby to za 20 let strhla povodeň znova.
Mám za to, že v nezměněné stopě byla obnovena úzkokolejka Freital – Kurort Kipsdorf.
Nebo tam se něco měnilo?
Mmch. ta byla bez provozu po povodni z léta 2002 celkem 6,5 roku (dolní úsek po Dippoldiswalde), resp. 15 let (horní úsek do Kurort Kipsdorf).
Není to tak dávno, co zde proběhla zpráva, že trať u Opavy, stržená povodní v roce 97 a opět loni se bude přebudovávat tak, aby ji příští velká voda nesmetla…
Vidím dobře, že i po tak rozsáhlé renovaci je instalováno PZB a ETCS nic?
Asi si spočítali, kolik by co stálo a jakou přidanou hodnotu by zde ETCS (ne)přineslo.
Ekvivalent PZB v ČR není. Český národní … občas není na lokomotivě, občas chybí úplně, občas teda zareaguje, ale až po projetí Stůj. Ač máme rychlostí návěstní soustavu, tak podle indicií nedokázal přenést rozdíl mezi 40 a 100 km/h.
Já vím, že PZB se nedá považovat za ekvivalent LS. Mé divení je spíš nad tím, že v EU chceme jít cestou interoperability a Němci si na komplet vynovenou trať dají zpátky neinteroperabilní zabezpečovač. Přitom nebylo nutné rovnou jít cestou L2, protože na tratě s PZB se dá L1 poměrně snadno implementovat (viz Švýcarsko, kde prakticky všude vyměnili magnety za balízy).